Spring naar bijdragen

Overeenkomsten bijbel en de koran


Aanbevolen berichten

Quote:
Show me a chapter, show me a verse...

Als je doelt op de 10 geboden en de 613 mitzvahs en dit omschrijft als de wet van G'd dan moet ik je helaas mededelen dat deze nog nooit voor christenen uit de heidenen hebben gegolden. De 10 geboden en de daarna geopenbaarde 613 mitzvahs zijn door G'd aan de Joden opgelegt als uitvloeisel van het verbond dat Hij met het volk Israël sloot.

Voor heidenen die toch de G'd van Abraham, Izaak en Jacob wilden dienen golden/gelden de Noachitische wetten.

Voor christenen uit de heidenen komen daar de leerstellingen van Christus Jezus bij...

Ik hoef niks te laten zien. De christenen van vandaag de dag zijn het levende bewijs; ze eten van onreine dieren (varkens), zijn niet besneden en slachten het vee niet alvorens toestenmming aan God te vragen. Dit zijn allemaal regels waar Jezus zich wel aan hield, en ook de eerste christenen.

Totdat er ene Paulus kwam en zei dat dit allemaal niet meer hoefde.

De moslims houden zich wel aan de regels die God heeft gegeven aan zijn volgelingen.

Sinds wanneer is Paulus een God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 00:47:59 schreef mocroflavour het volgende:

[...]

Ik hoef niks te laten zien. De christenen van vandaag de dag zijn het levende bewijs; ze eten van onreine dieren (varkens), zijn niet besneden en slachten het vee niet alvorens toestenmming aan God te vragen. Dit zijn allemaal regels waar Jezus zich wel aan hield, en ook de eerste christenen.

Totdat er ene Paulus kwam en zei dat dit allemaal niet meer hoefde.

De moslims houden zich wel aan de regels die God heeft gegeven aan zijn volgelingen.

Sinds wanneer is Paulus een God?

Weet je ook hoe Paulus het zei en waarom hij het zei? Misschien moet je dat eens onderzoeken, daarom 'Show me a chapter or verse'.

Jezus zelf heeft iets gezegd over het eten van onreine dingen.

Er staat volgens mij nergens in de bijbel wat er op de menukaart van Jezus stond.

Je hebt de klok wel horen luiden maar je weet echt niet waar de klepel hangt, dude, je komt nu met drogredenen aan die inhoudelijk te verwaarlozen zijn. Niet om af te zeiken uiteraard, maar je moet toch echt geloven aan inhoudelijke repliek knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus was een Jood en hield zich aan de mitzvahs waarin o.a. staat dat onreine dieren (niet alleen varkens, maar alle dieren zonder gespleten hoef, vissen zonder schubben etc.) niet gegeten mocht worden, de besnijdenis na 8 dagen behalve als de 8ste dag shabbat is en de andere 611 mitzvahs en de 10 geboden.

De eerste christenen waren ook Joden dus voor hun golden deze regels ook.

Het 'probleem' begon bij de gemeente in Rome en later bij de Galaten, hier kwamen ook heidenen tot geloof... deze heidenen behoorden niet tot het verbond tussen G'd en het volk Israël dus kon men ook onmogelijk de mitzvahs houden. Voor deze christenen onder de heidenen gelden de Noachitische wetten... de wetten die G'd voor Noach en de zijnen opgesteld had. Deze zijn:

1. Niet moorden

2. Niet stelen

3. Geen overspel en incest

4. Geen blasfemie

5. Geen levend dier eten

6. Geen afgoderij

7. Een rechtssysteem opzetten

De messiaanse Joden houden zich nog steeds aan de 613 mitzvahs en de 10 geboden. Paulus schaft niets af (en Petrus daarbij ook niet zie 1 Petrus) maar verduidelijkt alleen voor de gemeentes voor wie welke regels gelden.

Moslims houden zich niet aan de regels die G'd het volk Israël heeft gegeven, dit is ook niet mogelijk aangezien een heleboel regels gaan over de tempeldienst, levieten en aanverwante artikelen... en sinds wanneer draag jij een tefelin tijdens het bidden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 09 november 2006 00:54:43 schreef Audiophile het volgende:

[...]

Weet je ook hoe Paulus het zei en waarom hij het zei? Misschien moet je dat eens onderzoeken, daarom 'Show me a chapter or verse'.

Ik heb hier geen Bijbel bij de hand, maar waarom zou ik dat moeten opzoeken. Ik weet dat Paulus heeft gezegd dat de 'joodse' wetten afgedaan waren, allereerst voor heidenen.. maar al gauw werd dit het standpunt van de hele christen gemeenschap. Terwijl de geschiedenis aantoont dat de eerste christenen zich als normale joden gedroegen.. dus totaal anders dan de huidige christenen.

Quote:
Jezus zelf heeft iets gezegd over het eten van onreine dingen.

Daar heb ik nog nooit over gehoord. Sterker nog, Jezus was in alles een jood. Hij heeft nooit de dingen beweerd die Paulus 100 jaar later opeens beweerde. En wie is nou belangrijker? Jezus of Paulus?

Quote:
Er staat volgens mij nergens in de bijbel wat er op de menukaart van Jezus stond.

Alle historici zijn het erover eens dat Jezus leefde als een jood.. zich aan de joodse wetten hield en in de Bijbel staat dat hij was besneden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 00:06:22 schreef mocroflavour het volgende:

[...]

Misschien is die valse profeet waar jij het over hebt wel Paulus?

Hij is immers degene geweest die de wetten van God zomaar heeft afgeschaft. Terwijl Jezus zich daar wel aan hield en nooit maar dan ook nooit heeft beweerd dat die wetten niet meer nodig zijn. Er zijn genoeg theoriën die zeggen dat Paulus eigenlijk een spion was, of misschien - volgens jouw bron - een valse profeet.

Ik doel helemaal niet op Paulus ik doel op profeten uit het oude testament. Ik weet uberhaupt niet waardoor jij uit mijn verhaal/context Paulus zou kunnen halen verbaasd.gif en waarom ga je niet op de rest van mijn post in?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 00:38:19 schreef eentje het volgende:

[...]

ehm naar mijn mening ja... Joden geloven in YHWH en in de Heilige Geest (voor Pinksteren was deze er nmlk. ook al, wordt tig keer genoemd in het OT) Wat niet-messiaanse Joden niet erkennen is de Goddelijkheid van de mens Jezus. De Joden herkennen Jezus als een leraar en een door G'd gezondenne (zie Nicodemus) maar niet als G'd. Daardoor is YHWH of de HG voor hun niet anders als voor ons....

Jawhe is niet anders maar de heilige Geest in zekere zin wel. Geloven joden dat je gaven van de Geest kunt ontvangen?

Maar als God zich openbaart en zegt kijk hier is Jezus dit is Mijn Zoon en de joden zeggen vervolgens nee en blijven dat doen dan missen ze als het ware een stukje van God dus is het toch niet dezelfde God? net zoals je een stukje uit een ronde kaas haalt dan blijft het wel een kaas maar niet hele kaas. Als je een stukje uit God weglaat dan behoud je wel een god maar niet de hele God

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 01:09:32 schreef Gusto het volgende:

[...]

Ik doel helemaal niet op Paulus ik doel op profeten uit het oude testament. Ik weet uberhaupt niet waardoor jij uit mijn verhaal/context Paulus zou kunnen halen
verbaasd.gif
en waarom ga je niet op de rest van mijn post in?

Ehm jij beweert dit:

Quote:
Maar wat doet satan? satan is een imitator hij gaat deze voorspellingen in een andere valse religie stoppen zodat er later mensen kunnen zeggen kijk overeenkomsten zie je nou wel van dat christendom klopt geen bal. Of het is niet zuiver meer

Ik weet best dat je hiermee Mohammed, vzmh, en de islam bedoelt, daarom confronteer ik je met je eigen tekst door Satan met Paulus (dus niet Mohammed) te verbinden.

@ Joost: er staat toch ergens in de Bijbel dat Maria en Jozef Jezus op gegeven moment lieten besnijden? Ik heb dit wel ooit ergens gelezen (ik zat op een katholieke basissschool)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 15

En de besnijdenis van Jezus...

Quote:
Lucas 2:22-24

Toewijding van Jezus in de tempel

22 Toen de tijd was aangebroken dat ze zich overeenkomstig de wet van Mozes rein moesten laten verklaren, brachten ze hem naar Jeruzalem om hem aan de Heer aan te bieden, 23 zoals is voorgeschreven in de wet van de Heer: ‘Elke eerstgeboren zoon moet aan de Heer worden toegewijd.’ 24 Ook wilden ze het offer brengen dat de wet van de Heer voorschrijft: een koppel tortelduiven of twee jonge gewone duiven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 01:14:41 schreef mocroflavour het volgende:

[...]

Ehm jij beweert dit:

[...]

Ik weet best dat je hiermee Mohammed, vzmh, en de islam bedoelt, daarom confronteer ik je met je eigen tekst door Satan met Paulus (dus niet Mohammed) te verbinden.

verbaasd.gif je moet nu eens mijn posts in de context lezen. Ik heb dit gezegd toen jij beweerde dat het hele verhaal van Jezus zoveel leek op griekse goden verhalen. Je moet dingen niet uit zijn context trekken en daar vervolgens nog raardere conclusies uit gaan trekken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 01:14:41 schreef mocroflavour het volgende:

[...]

Ehm jij beweert dit:

[...]

Ik weet best dat je hiermee Mohammed, vzmh, en de islam bedoelt, daarom confronteer ik je met je eigen tekst door Satan met Paulus (dus niet Mohammed) te verbinden.

Maarrrrrrr er staat ook ergens dat iets wat van Satan is niet de naam van God kan prijsen, iets wat Paulus in zijn brieven ook wel regelmatig doet.

Plus dat als het een valse profeet was het hele zootje aan literatuur van zijn hand uit de bijbel zou zijn gefilterd omdat het niet als geïnspireerd door de Geest zou zijn herkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 01:21:14 schreef Audiophile het volgende:

[...]

Maarrrrrrr er staat ook ergens dat iets wat van Satan is niet de naam van God kan prijsen, iets wat Paulus in zijn brieven ook wel regelmatig doet.

Plus dat als het een valse profeet was het hele zootje aan literatuur van zijn hand uit de bijbel zou zijn gefilterd omdat het niet als geïnspireerd door de Geest zou zijn herkend.

Datzelfde kun je dan ook over de Profeet Mohammed en de Qu'ran zeggen.

Trouwens bedankt voor de Bijbelvers over de besnijdenis van Jezus. Die zocht ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 01:05:08 schreef mocroflavour het volgende:

[...]

Ik heb hier geen Bijbel bij de hand, maar waarom zou ik dat moeten opzoeken. Ik weet dat Paulus heeft gezegd dat de 'joodse' wetten afgedaan waren, allereerst voor heidenen.. maar al gauw werd dit het standpunt van de hele christen gemeenschap. Terwijl de geschiedenis aantoont dat de eerste christenen zich als normale joden gedroegen.. dus totaal anders dan de huidige christenen.

[...]

Daar heb ik nog nooit over gehoord. Sterker nog, Jezus was in alles een jood. Hij heeft nooit de dingen beweerd die Paulus 100 jaar later opeens beweerde. En wie is nou belangrijker? Jezus of Paulus?

[...]

Alle historici zijn het erover eens dat Jezus leefde als een jood.. zich aan de joodse wetten hield en in de Bijbel staat dat hij was besneden.

Inderdaad Jesus leefde 33 jaar onder de mensen om ze vele wonderen te laten zien en te leren hoe zij de wetten van Moses kunnen naleven zoals: de Sabath, het niet eten van varken en dat ze hun kinderen besnijden.Hij verlaatte zijn volgelingen met de volgende woorden.

Matteüs 5 [17] Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. [18] Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. [19] Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.

Het was Paulus die met zijn vreemde dromen wetten die Jesus zijn hele leven heeft nageleefd afschaftte. Jesus vond bijvoorbeeld varkens zo walgelijk dat ze goed waren als een vuilnisbelt voor demonen. Zie Matteüs 8:

[31] De demonen smeekten hem: ‘Als je ons uitdrijft, stuur ons dan naar die kudde varkens.’ [32] Hij antwoordde hun: ‘Vooruit!’ Ze verlieten de twee mannen en trokken in de varkens. Toen stormde de hele kudde van de steile helling af het meer in, en de dieren kwamen om in de golven

Nadat Jesus de verliet, beweerde Paulus dat hij droomde dat alle dieren op aarde rein waren. Zie Handelingen 11

[5] ‘Toen ik in Joppe aan het bidden was, werd ik gegrepen door een visioen: een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek, werd aan vier punten uit de hemel neergelaten tot vlak bij mij. [6] Ik keek er aandachtig naar en zag de lopende en kruipende dieren van de aarde, en ook de wilde dieren en de vogels van de hemel. [7] En ik hoorde een stem tegen me zeggen: “Ga je gang, Petrus, slacht en eet.†[8] Maar ik antwoordde: “Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit gegeten van iets dat verwerpelijk of onrein is.†[9] Maar voor de tweede keer kwam er een stem uit de hemel: “Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.†[10] Dat gebeurde tot driemaal toe; daarna werd alles weer omhooggetrokken naar de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 01:05:08 schreef mocroflavour het volgende:

[...]

Ik heb hier geen Bijbel bij de hand, maar waarom zou ik dat moeten opzoeken. Ik weet dat Paulus heeft gezegd dat de 'joodse' wetten afgedaan waren, allereerst voor heidenen.. maar al gauw werd dit het standpunt van de hele christen gemeenschap. Terwijl de geschiedenis aantoont dat de eerste christenen zich als normale joden gedroegen.. dus totaal anders dan de huidige christenen.

Daar heb ik nog nooit over gehoord. Sterker nog, Jezus was in alles een jood. Hij heeft nooit de dingen beweerd die Paulus 100 jaar later opeens beweerde. En wie is nou belangrijker? Jezus of Paulus?

Alle historici zijn het erover eens dat Jezus leefde als een jood.. zich aan de joodse wetten hield en in de Bijbel staat dat hij was besneden.

Beter nog, Jezus was geboren als jood. Hij is gekomen om de wet te vervullen wat geen mens kon. Het zou dus vreemd zijn als Hij de wet zou breken. We hebben het hier wel over de menselijke Jezus voor het kruis. Het nieuwe verbond gaat pas in nadat Jezus gestorven is en weer opgestaan. En dat nieuwe verbond maakt het oude overbodig, anders zou het geen nieuw verbond zijn.

Wat dat nieuwe verbond inhoud laat Paulus duidelijk zien in zijn brieven. Jezus sprak in gelijkenissen, maar als je die begrijpt dan is dat prima in lijn met wat Paulus zegt.

Samengevoegde post 22-11-2006 15:08:22:

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:03:01 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Inderdaad Jesus leefde 33 jaar onder de mensen om ze vele wonderen te laten zien en te leren hoe zij de wetten van Moses kunnen naleven zoals: de Sabath, het niet eten van varken en dat ze hun kinderen besnijden.Hij verlaatte zijn volgelingen met de volgende woorden.

Matteüs 5 [17] Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. [18] Ik verzeker jullie:
zolang de hemel en de aarde bestaan,
blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

En wat riep Hij aan het kruis? Juist, het is volbracht. Wat denk je waar Hij het overhad? Jezus heeft de volledige wet gehouden voor ons opdat wij dat niet konden. Hij is als Lam voor onze zonden gestorven maar feitelijk is ons oude lichaam met Hem aan het kruis gestorven. Zijn wederopstanding is ook die van elke gelovigen, in een nieuw geestelijk lichaam, niet langer onder de wet maar onder de genade.

Quote:
Het was Paulus die met zijn vreemde dromen wetten die Jesus zijn hele leven heeft nageleefd afschaftte. Jesus vond bijvoorbeeld varkens zo walgelijk dat ze goed waren als een vuilnisbelt voor demonen. Zie Matteüs 8:

Als de wet nou vervuld is in Jezus, dan is het toch klaar? Waarom is Hij anders aan het kruis gegaan volgens jou?

Quote:
Nadat Jesus de verliet, beweerde Paulus dat hij droomde dat alle dieren op aarde rein waren. Zie Handelingen 11

[5] ‘Toen ik in Joppe aan het bidden was, werd ik
gegrepen door een visioen
: een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek, werd aan vier punten uit de hemel neergelaten tot vlak bij mij. [6] Ik keek er aandachtig naar en zag de lopende en kruipende dieren van de aarde, en ook de wilde dieren en de vogels van de hemel. [7] En ik hoorde een stem tegen me zeggen: “Ga je gang, Petrus, slacht en eet.†[8] Maar ik antwoordde: “Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit gegeten van iets dat verwerpelijk of onrein is.†[9] Maar voor de tweede keer kwam er een stem uit de hemel: “Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.†[10] Dat gebeurde tot driemaal toe; daarna werd alles weer omhooggetrokken naar de hemel.

Dit was Petrus en niet Paulus. En als je wilt begrijpen waar dit overgaat lees dan even verder in Hand 11:

15 En als ik begon te spreken, viel de Heilige Geest op hen, gelijk ook op ons in het begin.

16 En ik werd gedachtig aan het woord des Heeren, hoe Hij zeide: Johannes doopte wel met water, maar gijlieden zult gedoopt worden met den Heiligen Geest.

17 Indien dan God hun evengelijke gave gegeven heeft, als ook ons, die in de Heere Jezus Christus geloofd hebben, wie was ik toch, die God konde weren?

18 En als zij dit hoorden, waren zij tevreden, en verheerlijkten God, zeggende: Zo heeft dan God ook den heidenen de bekering gegeven ten leven!

In die tijd was het namelijk veboden voor Joden om te gaan met heidenen. Als je niet in context leest kan je beter maar niet lukraak teksten posten waar je klaarblijkelijk geen kaas van gegeten hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:57:01 schreef Dave het volgende:

[...]

Beter nog, Jezus was geboren als jood. Hij is gekomen om de wet te vervullen wat geen mens kon. Het zou dus vreemd zijn als Hij de wet zou breken. We hebben het hier wel over de menselijke Jezus voor het kruis. Het nieuwe verbond gaat pas in nadat Jezus gestorven is en weer opgestaan. En dat nieuwe verbond maakt het oude overbodig, anders zou het geen nieuw verbond zijn.

Wat dat nieuwe verbond inhoud laat Paulus duidelijk zien in zijn brieven. Jezus sprak in gelijkenissen, maar als je die begrijpt dan is dat prima in lijn met wat Paulus zegt.

Dus je bent met mij eens dat Paulus wetten heeft afgeschaft na Jesus. Paulus zegt bijvoorbeeld als je kruisiging gelooft ben je gered "weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven." Galaten 2:16.

"Op het moment dat hij spreekt over een nieuw verbond heeft hij het eerste al als verouderd bestempeld. Welnu, wat verouderd is en versleten, is de teloorgang nabij." Hebreeën 8:13. "Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven." Romeinen 3:28.

Maar Jesus zegt in tegenstelling tot Paulus. "Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen." Johannes 14:23. "je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf." Johannes 15:10.

Jakobus 2:14-20 is nog duidelijker:

"14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood. 18 Maar dan zegt iemand: ‘De een gelooft, de ander doet.’ Laat mij maar eens zien dat je kunt geloven zonder daden; ik zal u door mijn daden tonen dat ik geloof. 19 U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is?"

Nou mijn vraag aan jou is wiens woorden hecht je meer waarde aan, die van Jesus of Paulus? Die van de Meester of die van de discipel?

Quote:
Samengevoegde post 22-11-2006 15:08:22:

[...]

En wat riep Hij aan het kruis? Juist, het is volbracht. Wat denk je waar Hij het overhad? Jezus heeft de volledige wet gehouden voor ons opdat wij dat niet konden. Hij is als Lam voor onze zonden gestorven maar feitelijk is ons oude lichaam met Hem aan het kruis gestorven. Zijn wederopstanding is ook die van elke gelovigen, in een nieuw geestelijk lichaam, niet langer onder de wet maar onder de genade.

[...]

Als de wet nou vervuld is in Jezus, dan is het toch klaar? Waarom is Hij anders aan het kruis gegaan volgens jou?

link

Quote:
[...]

Dit was Petrus en niet Paulus. En als je wilt begrijpen waar dit overgaat lees dan even verder in Hand 11:

15 En als ik begon te spreken, viel de Heilige Geest op hen, gelijk ook op ons in het begin.

16 En ik werd gedachtig aan het woord des Heeren, hoe Hij zeide: Johannes doopte wel met water, maar gijlieden zult gedoopt worden met den Heiligen Geest.

17 Indien dan God hun evengelijke gave gegeven heeft, als ook ons, die in de Heere Jezus Christus geloofd hebben, wie was ik toch, die God konde weren?

18 En als zij dit hoorden, waren zij tevreden, en verheerlijkten God, zeggende:
Zo heeft dan God ook den heidenen de bekering gegeven ten leven!

In die tijd was het namelijk veboden voor Joden om te gaan met heidenen. Als je niet in context leest kan je beter maar niet lukraak teksten posten waar je klaarblijkelijk geen kaas van gegeten hebt.

Dit zij allemaal visionen die Paulus zelf niet eens zeker weet wat hij zag.

2 Korintiërs 12

1 Ik word er wel toe gedwongen hoog van mezelf op te geven. Daarom zal ik, hoewel het geen enkel doel dient, het hebben over visioenen en openbaringen die de Heer ons schenkt. 2 Ik ken een volgeling van Christus die veertien jaar geleden tot in de derde hemel werd weggevoerd – in zijn lichaam of buiten zijn lichaam, dat weet ik niet, dat weet God alleen. 3 Maar ik weet dat deze man – in zijn lichaam of zonder zijn lichaam, dat weet ik niet, dat weet God alleen – 4 werd weggevoerd tot in het paradijs en dat hij daar woorden hoorde die door geen mens mogen worden uitgesproken. 5 Van zo iemand wil ik hoog opgeven. Wat mijzelf betreft zal ik me slechts op mijn zwakheid laten voorstaan.

Dus Paulus zelf weet niet of de man die hij in zijn visoenen heeft gezien in zijn lichaam was of buiten zijn lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:47:59 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Nou mijn vraag aan jou is wiens woorden hecht je meer waarde aan, die van Jesus of Paulus? Die van de Meester of die van de discipel?

Lieve Dialoog_zoeker

Jezus zei zelf ook dat hij kwam om de wet te vervullen en hij riep later zelfs, 'het is volbracht'

Dus Paulus sprak hem nergens in tegen.

Samengevoegde post 23-11-2006 16:58:03:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:47:59 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Je hebt mij hier nog niet kunnen overtuigen dat Jezus niet gekruisigd is.

Samengevoegde post 23-11-2006 17:04:04:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:47:59 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Dus Paulus zelf weet niet of de man die hij in zijn visoenen heeft gezien in zijn lichaam was of buiten zijn lichaam.

Hoe gaan we Mohammed controleren, de bijbel heeft verschillende getuigenverslagen..

In de islam moeten we op het woord van 1 iemand afgaan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:56:45 schreef Princess. het volgende:

[...]

Je hebt mij hier nog niet kunnen overtuigen dat Jezus niet gekruisigd is.

Ik was nog niet klaar.

Samengevoegde post 23-11-2006 17:04:04:

[...]

Quote:
Hoe gaan we Mohammed controleren, de bijbel heeft verschillende getuigenverslagen..

In de islam moeten we op het woord van 1 iemand afgaan
knipoog_dicht.gif

De Koran geeft zelf aan hoe je hem kunt controleren en kunnen herkennen dat hij een openbaring van God is, en hoe je kunt controleren of Mohammed (vrede zij met) een profeet van God is. Alleen om dit te behandelen heb je een aparte topic nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:54:36 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Ik was nog niet klaar.

Samengevoegde post 23-11-2006 17:04:04:

[...]

[...]

De Koran geeft zelf aan hoe je hem kunt controleren en kunnen herkennen dat hij een openbaring van God is, en hoe je kunt controleren of Mohammed (vrede zij met) een profeet van God is. Alleen om dit te behandelen heb je een aparte topic nodig.

Ik ben benieuwd puh2.gif Ik ga toch liever van de bijbel uit smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid