Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 05 oktober 2006 23:55:26 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Ik zeg dat ik er, als een helder en nuchter persoon, mijn bedenkingen bij heb.

Zou het?? ik heb van de zomer ook een genezing meegemaakt die de dokter niet begreep. Argwanend noemt de een het is demonisch en spreekt zijn eigen leer tegen, en de ander noemt het teken van de heilige geest als ik de ervaring van de genezing vertel.

Dus je kunt alle kanten op, maar ontkracht niet iemand zijn geloof in genezing. Tis immers een christelijke jongeren site waar geloof een functie heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op donderdag 05 oktober 2006 23:57:27 schreef ChristianN het volgende:

Waarom zou God dat maar bij een beperkt aantal mensen doen? Hij redde en genas toch ook iedereen?

VEEEL christenen nemen niet aan dat God door hen heen mensen wil genezen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:02:04 schreef kimberly-18 het volgende:

het gaat niet meer om geloven, maar om accepteren!

iedereen gelooft dat er mensen genezen door God..

maar om te accepteren dat het normaal is, dat het echt gebeurd, bij je buurman of buurvrouw, bij jezelf, bij ... kimberly-18 van credible...

dat accepteerd men niet.

ik ook niet nee smile.gif

is ook niet gemakkelijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pardon, Michie. Hij stierf voor iedereen en iedereen die wil, kan vergeven worden. Nu zeg je natuurlijk dat dit ook voor genezing geldt, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die niet genezen wil worden! En ik heb zat mensen gekend die echt geloofden, echt baden, maar nu bij de Schepper zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:05:18 schreef ChristianN het volgende:

Pardon, Michie. Hij stierf voor iedereen en iedereen die wil, kan vergeven worden. Nu zeg je natuurlijk dat dit ook voor genezing geldt, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die niet genezen wil worden! En ik heb zat mensen gekend die echt geloofden, echt baden, maar nu bij de Schepper zijn.

Je moet kijken waar genezing voor dient, is het een doel of is het een middel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:11:01 schreef ChristianN het volgende:

Dat is lekker makkelijk. Het dient altijd tot God's eer, zou ik zeggen. En als iemand niet geneest, zou dit ook tot God's eer moeten dienen. Wil je beweren dat dit per mens verschilt?

We leven niet onder de wet dus ik wil er ook geen wet van maken. Toch zijn er Bijbelse principes voor genezing ja. Deze kan ik beter in een ander topic uitleggen vanwege het BOT regelement.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:17:02 schreef ChristianN het volgende:

Ik weet op welke principes je doelt, maar zelfs als mensen die echt naleven / hieraan voldoen: geen genezing.

Ik hoor daar wettiscisme in door klinken, zelfs als mensen dit echt naleven en er aan voldoen. Klinkt prestatiegericht en vooral een stukje eigen aandeel willen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omzeil mijn woorden nou niet zo, met uitvluchten als wettiscisme. Ben ik echt zo onduidelijk? Ik heb het over mensen die jaren lang voor genezing gebeden hebben, gewoon hun vrouw trouw zijn: de doorsnee christen. Hoe moet ik het anders aangeven?

Mijn vraag is waarom 'gewone' christenen niet genezen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid