Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 11:02:17 schreef Mark1987 het volgende:

Beste Manu,

Ik heb de laatste tijd je posts een beetje zitten volgen, en ik moet zeggen ik vind het allemaal maar erg raar... Het gaat mij om die gaven die jij beweert te hebben. Ik snap echt niet wat het doel is van een gave om muziek uit boxen te laten komen bijvoorbeeld. Maar waar ik de meeste aanstoot aan neem, is het feit dat jij niet alle eer aan God geeft. Als die gaven van jou van God komen, is het dan ook niet God die deze wonderen verricht, en niet jij? Ik hoor je alleen over jezelf spreken, en wat voor geweldige dingen je wel niet doet. Daarom twijfel ik ook ten zeerste of die gaven die jij beweert te hebben ook echt van God komen.

Dan is er ook een paar keer in topics gevraagd naar 'vruchten'. Het doel van het hebben van gaven die je door de heilige Geest hebt gekregen verschillen nogal per gaven, maar wat bij alle gaven hetzelfde is, is dat het allemaal bedoelt is om mensen dichterbij God te krijgen, of mensen te helpen. Neem nou de gave van genezing, die ook veel besproken is in dit topic. Het is echt prachtig als iemand (bovennatuurlijk) geneest, maar genezing hoeft niet het doel te zijn. In de bijbel kom je zo vaak mensen tegen die genezen zijn, door Jezus zelf bijvoorbeeld, en die mensen wilden wel van de daken schreeuwen hoe goed God is. Dat is ook een doel van genezing bijvoorbeeld. Of neem profetie. Jij zegt zelf die gave te hebben, maar zoals ik het hoor van jou lijkt het echt niet door God gegeven te zijn. Profeten krijgen directe boodschappen van God, en geven deze door aan anderen. Jij beschrijft een vaag gevoel dat iets gaat gebeuren, en dat je mensen moet waarschuwen daarvoor. Dat klinkt bij mij niet als profetie, maar als waarzeggerij. Die vruchten van de gaven die jij beweert te hebben, hebben voor zover ik kan volgen nou niet bepaald veel met God te maken. Het is echt super als de sfeer gezellig wordt in de discotheek als jij er komt, en super dat iedereen danst, maar denk je echt dat dit die mensen dichter bij God brengt? Dát is namelijk de echte vrucht van de gaven van de Geest. Het moet mensen dichterbij God brengen.

Het draait allemaal om God manu, hij is het die de wonderen doet, hij is het die geneest door mensen heen, hij is het die profeten boodschappen doorfluisterd, en ik kom daar zo weinig van tegen in jou verhaal...

Dan luister jij niet naar mijn intentie als je denkt dat ik niet god alle eer geef. Dat vind ik zo leuk aan jullie discussie, moment dat ik zeg dat ik alle eer aan god geef dan is het goed en komt het van god af. En als ik zeg dat het soms een eigen leven heeft dan komt het niet van god af.

Daarnaast heb ik ook al vermeld dat luther, je weet wel die knakker uit 16 nog wat, vermelde in zijn geschriften dat muziek een machtig wapen tegen demonen zijn. Dus als de muziek van god komt, dan kunnen die dingen gebeuren zoals ik ze beschreef. Maar ach...zoals we al eerder concluderen, moet je het geloven. Dat zijn getuigenissen. knipoog_dicht.gif

Over dat rasisten niet meer in een cafe komen, moet je weten hoe het uitgaans leven hier in deze kleine stad eruit ziet. Met andere woorden, in sommige bars staan bekend om een bepaald publiek. Waar onder rasisten. En die komen sinds dit jaar niet meer in die bars, en die bars zijn helemaal leeg gelopen. Goed toch zou je zeggen, als verdraagzaamheid en naaste liefde iets is wat jezus predikt. Dus dat mensen met andere intenties weg blijven?? big-smile.gif

Daarnaast wil ik je best uitnodigen om langs te komen. Je hoeft niet alleen te komen, maar kun je met eigen ogen zien wat ik bedoel. Misschien dat je er dan anders over nadenkt. flower.gif

Daarnaast heb ik al eerder gezegd dat mijn bijdrage in een kerk niet anders is als van de band zelf die de muziek zingt. party.gif

Oww, ik ben geen moslim, maar ik probeerde te vertellen dat in de islam men een zelfde soort gedachte kennen dat sommige mensen mensen meebrengen. knipoog_dicht.gif

Maarja, je mag langs komen om te toesten. Het gebeurt nou eenmaal. Dat vertel ik nu, en over een half jaar zal je nog steeds precies het zelfde verhaal horen. Van mij en van andere mensen. flower.gif

Sommige dingen bestaan echt en worden niet alleen in de bijbel beschreven. smile.gif

De vraag wat heeft god mee te maken? Kijk binnen mijn gedachte is god niet allen aanwezig in de kerk. Maar over de hele wereld en in elk hoekje. Maar als mensen geloven dat gaven alleen bedoeld zijn in de kerk, dan is dat niet wat volgens mij god bedoeld. Want er staat duidelijk in de bijbel dat je het geloof onder iedereen moet verspreiden. Dus als ik in de discotheek, of kroeg of in een kerk overal die muziek laat horen, of beter gezegd de heilige geest via mij doet, dan wordt het verspreidt en hoort iedereen het.

En als laatste je vraag over de vrucht. Kijk als iemand met een T-shirt van soul-sorvivor heftig foto's staat te maken en op te nemen, omdat er iets wonderbaarlijks gebeurt, dan is dat voor mij een teken dat er meer aan de hand is. Als mensen vrolijk worden van de muziek dan is dat ook een vrucht. Als mensen in bijna elke nummer een verwijzing krijgen naar god. Dan brengt hun dat dichter bij god, omdat de heilige geest dat doet. En dat ik daar toevallig, met die geestes gave aanwezig ben. Als ze daar van naar de kerk gaan of gaan nadenken, dan is het effect al daar. Een van de vruchten is dus blijdschap

Maar goed.

Met de DJ heb ik over de dj in de discotheek. Dat hij naar boven kijkt van oke dit nummer moet ik dus draaien.

Als ik de discussie terug leg dat relie-methal wel mag, maar positieve nummer als j.lo of Aritha Frankline niet mag in een discotheek. Maar Relie methal op een christelijke bij eenkomt. Het enigste verschil is dat dat reli-methal 15 jaar geleden werd verafschuwd door christenen, jullie ouders dus en muziek waar ik het over heb (in de disco) ook religie in zit en je ook aan heiden laat horen dat god er is.

Over dat profeteren. Waarzeggerij is iets anders. Waarzeggerij is dingen zeggen tegen mensen die nog niets bijdraagt aan hun welzijn. Als ik van god ingevingen krijg, boven natuurlijke kennis, zoals wordt omschreven over gave van kennis, dan draag ik met leiding van god iets positief bij bij hun leven. Daarbij blijf ik ver uit de buurt van tarot kaarten enz, want ik moet daar nisk van hebben. Ik heb daardoor zelfs contact verloren met een maat vanme die de hele tijd was geintereseerd omdat tie perse zijn toekomst wilde weten. Heeft geen antwoord gekregen en is nu ook zijn eigen geloof in de bijbel verloren, omdat tie geen teken kreeg. Dat is het verschil die ik meemaak.

Em dat vind ik wel grappig aan het kat en muis spelletje in deze discussie. In de bijbel met de brief schrijft paulus dat mensen geestes gaven kunnen krijgen en naar moeten bidden en streven voor de hoogste gaven. Krijg ik die zoals in de bijbel vemeld, dan claimen jullie dat het van god is en dat god het doet en ik niet die gave heb. Dus jullie spreken allemaal je eigen bijbel tegen. Of je moet ergens een regel kunnen opduikelen dat je de gave niet krijgt als je er voor gebeden hebt, maar dat het god ongeacht wat je ook bid het doet. Met andere worden, dan heeft de doop met de heilige geest ook geen zin, want dan krijg je die geestes gave ook niet. Handelingen 9 dus bij de discipelen. En er staat juist in de bijbel dat je door middel van die geestes gave een onderdeel van het lichaam van christus wordt en je ook als zodanig die gave moet gebruiken tot opbouw van de gemeente. Of zie ik het verkeerd???? Let me know.....

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 02:37:07 schreef Manu het volgende:

Ik heb nog 1 gave, maar die hou ik voor mijzelf...

Groet

Gaven zijn nóóit om voor jezelf te houden. Ik vraag me dan ook af wat het nut is van je overige "gaven" en waarom je in vredesnaam een "gave" geheim zou houden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 15:23:19 schreef JoostG het volgende:

[...]

Gaven zijn nóóit om voor jezelf te houden. Ik vraag me dan ook af wat het nut is van je overige "gaven" en waarom je in vredesnaam een "gave" geheim zou houden...

Omdat ik eerst de discussie wil afronden over de gave van muziek.....

De ene zegt wel van heilige geest en de ander niet...

Dus ik zit in het midden en moet daar uitsluitsel hebben.

Groet

Samengevoegde post 06-10-2006 15:31:54:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 11:20:57 schreef ChristianN het volgende:

@Manu.... Jeetje! Dat is een handige gave! Kun je even bespreken met iemand dat ik een dik salaris moet hebben, een nieuwe auto en een dienstknecht? En vraag ook even of de mensen in Afrika vandaag allemaal te eten krijgen!

Dit is toch belachelijk! Ik snap niet dat je het zelf gelooft en vind het haast lasterlijk! Het lijkt wel alsof ik op naar een vage Soul Survivor preek luister...

Zo prachtig dat je gelijk weer aan jezelf denkt. Gelijk weer aan geld. Ik dacht dat je om afrika gaf. Sterker nog, stel dat het van de duivel is mijn gave, dan zou je er niet omgeven omdat het geld betreft. Dus jij verkoopt je ziel aan de duivel voor geld.....

Ik blij dat ik jouw niet ben.

Dan nog een link voor kimberly18

link

http://www.aanbidding.net/articlelive/articles/173/1/De-myster ieuze-kracht-van-muziek.

link

link

link

link

link

link muziek gave god"

link

link

Het zijn er maar een paar. Maar verwijzen allemaal naar de gave van god in muziek......Ik loop niet uit mijn nek de bazelen. Sorry.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Manu: Oh! Ik geef zeker om Afrika, meer dan je misschien denkt. Maar ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat wat je zegt ronduit belachelijk is!

Volgens mij werkt God niet zo en ik betwijfel ten zeerste dat de dingen gebeuren zoals jij zegt. Persoonlijk denk ik dat je in een waan leeft, zonder dat ik je wil kwetsen. Misschien kun je deze dingen ook eens aan je oudsten of voorganger laten lezen.

@ Manu + All:

Lees dit verhaal ook eens!

Wat is het effect van de reis geweest? Oh, geen genezing helaas, maar sterker is ze er zeker van geworden! Pure psychologie en altijd hetzelfde verhaal!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 15:38:05 schreef ChristianN het volgende:

@ Manu: Oh! Ik geef zeker om Afrika, meer dan je misschien denkt. Maar ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat wat je zegt ronduit belachelijk is!

Volgens mij werkt God niet zo en ik betwijfel ten zeerste dat de dingen gebeuren zoals jij zegt. Persoonlijk denk ik dat je in een waan leeft, zonder dat ik je wil kwetsen. Misschien kun je deze dingen ook eens aan je oudsten of voorganger laten lezen.

@ Manu + All:

Lees
ook eens!

Wat is het effect van de reis geweest? Oh, geen genezing helaas, maar sterker is ze er zeker van geworden! Pure psychologie en
altijd
hetzelfde verhaal!

Ik heb je al twee keer uitgenodigd. Maar je blijft op afstand met een eigen verhaal. Dat snap ik. Maar ik huiver er niet voor om je uit te nodigen. In mijn profiel kun je mijn adres vinden. Msn. Of Thuis E-mail

En die waan is er niet, want ik kan je het laten zien en je in contact met mensen brengen die het beamen. Maar ja, ik weet niet hoe ik het duidelijker moet maken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor, die het verhaal kunnen bevestigen.....

Ik wacht af........

Jouw ongeloof tegen de heilige geest. Kijken wie wint...

En dan breng ik je gelijk in contact met een ouderling die het gezien heeft en zei dat het geestes gave zijn..

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 14:56:50 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Je bedoelt te zeggen dat je dingen niet goed uit kunt leggen, en dat de dingen die je post zo vaag zijn dat je het op 34 manieren kan interpreteren?

Dat doet hij om de gave van het onderscheid te beproeven bij ons, ongelovige heidenen.

Daarnaast ligt er een veroordeling in richting mij, ik maak dingen onnodig te moeilijk. Dat is soms waar, maar als ik het te moeilijk maak geef ik in iedergeval uitleg.

Maar dan weet ik het de volgende keer als mij vragen worden gesteld over mijn kerk, over bepaalde overtuigingen, je bantwoord gewoon met 'de Geest zal het je wel leren als het nodig is'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:10:41 schreef Manu het volgende:

Nee hoor, die het verhaal kunnen bevestigen.....

Ik wacht af........

Jouw ongeloof tegen de heilige geest. Kijken wie wint...

En dan breng ik je gelijk in contact met een ouderling die het gezien heeft en zei dat het geestes gave zijn..

Groet

dat had je dus al gezegd. En waarom zou je het NU niet meteen kunnen aantonen. Laat die ouderling maar een mailtje sturen. (ons e-mail adres staat in ons profiel). Begrijp me goed, ik wil je niet aanvallen, maar ik heb gewoon mijn vraagtekens bij wat je vertelt. ik wil je best gelijk geven (en zeker de HEER alle eer geven!), maar dan moet het wel aangetoont zijn dat het zo is, begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@hopeloos, dat kan maar als je sinds gisteravond je de hele tijd vraagt en antwoorden krijgen die per reactie meer overlopen van leegheid heb ik het een keer gehad. Dat had ik overigens al langer.

Er is enkel enkelzijdige tolerantie (of hoe je het wil noemen), mensen die dingen op een andere manier geloven zijn schijnbaar (dat proef ik althans) minder christen of iets dergelijk. Helaas, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Quote:
Het gaat mij erom dat jullie geloven dat die dingen echt gebeuren.

Tja, iedereen heeft zijn eigen deelwaarheid. Goed, leuk en aardig maar het komt dan dus voor dat mensen elkaar niet geloven. Ik geloof bijvoorbeeld dat je op zondag zoveel mogelijk rust moet hebben, en dat dat ook voor niet christenen geld. Ik neem daarom niet de trein op zondag.

En ik vind het ook raar als andere christenen dat wel doen. Ik veroordeel je er niet om, ik vind het alleen raar. Net als ik de genezingen etcetra ook raar vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:12:21 schreef hopeloos het volgende:

verbaasd.gif

gaat het nou om je eigen gelijk of om God?
knipoog_dicht.gif

Het gaat mij erom dat jullie geloven dat die dingen echt gebeuren. Of de interpretatie is dat ik die gave van de heilige geest heb gekregen, of de heilige geest via mij doet of dat god het zelf doet. Doet er niet toe. Het verschil zit er in dat het gebeurt als ik er aanwezig ben en niet gebeurt als ik niet aanwezig ben.

verbaasd.gif

Dus daarom zijn het het gaven die je krijgt van de heilige geest zoals het in de bijbel wordt vermeld. bloos.gif Ik met jullie discussie er meer over probeer te waten dan alleen de kat en muis spelletje of het van de heilige geest is of dat ik het doe..

hamer.gif

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:24:24 schreef Manu het volgende:

[...]

Het gaat mij erom dat jullie geloven dat die dingen echt gebeuren.

Willen we best, maar toon het dan aan, alsjeblieft. En een kat en muis spelletje is niets, het slaat nergens op en bovendien ook niet goed voor de sfeer op een forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:13:18 schreef Jippiej het volgende:

[sarcasme]dat weet ik wel...

(Ja, en nu spreekt de Heilige Geest echt tegen mij omdat ik zo heilig ben en de laatste tijd iedereen naar mij luistert)

[/sarcasme]

[serieus]en ik vind dat de sfeer hier behoorlijk vijandig is...[/serieus]

Ik ben niet heilig, maar ik wil weten waarom dat verschil er is. Ik ben net zo menselijk als andere met mijn zonde. Ik vraag mijzelf af wat ik met dit teken van god moet doen. Met name omdat ik steeds meer merk dat het niet iedereen overkomt.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:24:22 schreef Raido het volgende:

@hopeloos, dat kan maar als je sinds gisteravond je de hele tijd vraagt en antwoorden krijgen die per reactie meer overlopen van leegheid heb ik het een keer gehad. Dat had ik overigens al langer.

Er is enkel enkelzijdige tolerantie (of hoe je het wil noemen), mensen die dingen op een andere manier geloven zijn schijnbaar (dat proef ik althans) minder christen of iets dergelijk. Helaas, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

maar dat gaat beide kanten op smile.gif

want jouw reacties getuigen nou ook niet echt van veel respect.

dus als beide kanten het nu gewoon een beetje aardig houden steekt iedereen misschien nog wat van elkaar op flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee dat weet ik. Ik heb mij gewoon al lang genoeg in gehouden en dat gaat nu gewoon even niet. Je steekt ook wat van elkaar op als je niet lief doet tegen elkaar hoor knipoog_dicht.gif

Momenteel post ik dan soms onder het motto 'wie kaatst kan de bal verwachten'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:26:17 schreef Manu het volgende:

[...]

Ik ben niet heilig, maar ik wil weten waarom dat verschil er is. Ik ben net zo menselijk als andere met mijn zonde. Ik vraag mijzelf af wat ik met dit teken van god moet doen. Met name omdat ik steeds meer merk dat het niet iedereen overkomt.

Groet

ik heb je toegevoegd op msn, ik zou wel gewoon willen praten hierover. Gewoon gedachtes uitwisselen, begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:24:02 schreef Jippiej het volgende:

[...]

dat had je dus al gezegd. En waarom zou je het NU niet meteen kunnen aantonen. Laat die ouderling maar een mailtje sturen. (ons e-mail adres staat in ons profiel). Begrijp me goed, ik wil je niet aanvallen, maar ik heb gewoon mijn vraagtekens bij wat je vertelt. ik wil je best gelijk geven (en zeker de HEER alle eer geven!), maar dan moet het wel aangetoont zijn dat het zo is, begrijp je?

Dus ik moet aan de ouderling van de Berea vragen of hij jou een E-mail stuurt. Ik denk dat tie dat niet doet om mijzelf een gerust hart te geven dat ik weer iemand overtuigd heb van godswerk.

Maar ik zal kijken wanneer ik weer in die berea gemeente kom. Zit namelijk in een andere stad. Omdat we hier geen Berea gemeente hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:26:17 schreef Manu het volgende:

[...]

Ik ben niet heilig, maar ik wil weten waarom dat verschil er is. Ik ben net zo menselijk als andere met mijn zonde. Ik vraag mijzelf af wat ik met dit teken van god moet doen. Met name omdat ik steeds meer merk dat het niet iedereen overkomt.

Groet

Je zegt op zich wel de hele tijd dat je twijfelt en dat je antwoorden zoekt. Maar het enige wat ik zie is eigenlijk die heel erg overtuigd is van zijn eigen gelijk, terecht dan wel onterecht...

En het zou je helpen als je posts meer over God, over jouw redder, Jezus Christus zou gaan, in plaats van alleen maar over de 'gaven' die je hebt. Op zich heb je een punt als je zegt dat wij moeilijk over jouw 'gaven' kunnen oordelen. Maar dat is wel het enige verhaal dat we horen, jij en je 'gaven'. God, Vader, Zoon, of Heilige Geest kom ik bijna nergens tegen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid