Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:00:49 schreef Gusto het volgende:

[...]

schijn genezing komt voor geef ik toe. wat wil je er mee zeggend dan?

Dat het schijnbaar nogal mistig is of iets uit God is, of van jezelf, of van Satan of van wat dan ook. En dat ik onderandere daarom 'wat' vraagtekentjes bij zulke dingen heb smile.gif

Maar ja, dat heet geloof

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:01:27 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Dan kan het geen kwaad antwoord te geven en je voor te stellen hoe het zou zijn als het wel gebeurd.

Waarom dingen inbeelden die niet waar zijn dat lijkt me nutteloos

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:01:27 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Dan kan het geen kwaad antwoord te geven en je voor te stellen hoe het zou zijn als het wel gebeurd.

of wel, dat door die voorstellingen weer in het negatieve blijft hangen...

en waarom daaraan denken als de realiteit op dit moment anders is ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 01:03:10 schreef Gusto het volgende:

[...]

Waarom dingen inbeelden die niet waar zijn dat lijkt me nutteloos

In vredesnaam.. je weet niet of het waar is, pas bij je dood weet je dat.

@JoostG; dat is in eerste plaats een mysterie en in tweede plaats leven positieve mensen langer helemaal als ze ziek zijn. In WO-II herstelden optimistische slachtoffers sneller aan ergere verwondingen en overleden pessimisten vaak, zelfs met minder erge verwondingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:03:50 schreef living stone het volgende:

[...]

en waarom daaraan denken als de realiteit op dit moment anders is ?

Omdat ze zegt dat de genezing nu van God komt. Een simpele vraag wordt gesteld - wat als de genezing nu niet permanent is? Lijkt me persoonlijk ook interessant om daar antwoord op te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:05:02 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Omdat ze zegt dat de genezing nu van God komt. Een simpele vraag wordt gesteld - wat als de genezing nu niet permanent is? Lijkt me persoonlijk ook interessant om daar antwoord op te geven.

daar kan je denk ik nu geen antwoord op geven, omdat je niet in z'n situatie zit... daar kan je pas antwoord op geven als je weer in z'n situatie komt lijkt me...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:04:37 schreef Raido het volgende:

[...]In vredesnaam.. je weet niet of het waar is, pas bij je dood weet je dat.

tuurlijk wel je kan toch wel weten of je genezen bent of niet! Als barthimeus genzen word dan denktie tog ook niet pas als ik dood ben dan weet ik of ik genezen ben.

Als iemand genezen is waarom moet je daar dan aan twijfelen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:06:17 schreef living stone het volgende:

[...]

daar kan je denk ik nu geen antwoord op geven, omdat je niet in z'n situatie zit... daar kan je pas antwoord op geven als je weer in z'n situatie komt lijkt me...

Want iets indenken is niet meer mogelijk tegenwoordig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:05:02 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Omdat ze zegt dat de genezing nu van God komt. Een simpele vraag wordt gesteld - wat als de genezing nu niet permanent is? Lijkt me persoonlijk ook interessant om daar antwoord op te geven.

fijn, kijk die taal snap ik. je wilt weten of ik me nu wil gaan indenken hoe het zou zijn als ik niet genezen word, zodat ik satan de ruimte geef in mijn hersens (die al niet zo groot zijn zoals je eerder gemerkt zal hebben) zodat ik fijn daar door beinvloed kan raken...

hmm.. intresant dat je dat van me vraagt...

HET KOMT NIET TERUG!

voor mij is dit duidelijk, voor God is het duidelijk.

volgens mij ben ik dan de gene die nu de verstandige keuze moet maken en tegen jullie moet zeggen dat ik hier NIET over ga nadenken, ik WEET dat ik genezen ben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:07:59 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

fijn, kijk die taal snap ik. je wilt weten of ik me nu wil gaan indenken hoe het zou zijn als ik niet genezen word, zodat ik satan de ruimte geef in mijn hersens (die al niet zo groot zijn zoals je eerder gemerkt zal hebben) zodat ik fijn daar door beinvloed kan raken...

hmm.. intresant dat je dat van me vraagt...

HET KOMT NIET TERUG!

voor mij is dit duidelijk, voor God is het duidelijk.

volgens mij ben ik dan de gene die nu de verstandige keuze moet maken en tegen jullie moet zeggen dat ik hier NIET over ga nadenken, ik WEET dat ik genezen ben!

Ik heb je quote samengevat:

Quote:
Ik durf geen antwoord te geven, want ik durf niet vooruit te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:04:04 schreef JoostG het volgende:

Het feit dat mijn vader door de artsen voor 100% was opgegeven op de avond dat hij zijn herseninfarct had maar nu nog steeds leeft en redelijk opgewekt is..

Is dat ook psychisch, eigenlijk?

Ik wil best graag antwoord op mijn vraag, eigenlijk smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:07:04 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Want iets indenken is niet meer mogelijk tegenwoordig?

nee, want dan hoeft jouw antwoord die je nu geeft niet te kloppen met de realiteit als het gebeurd...

je kan het indenken, maar dat is zoals al aangegeven wordt ook naar mijn mening zeer nutteloos, omdat je gedrag en gedachtes niet van te voren in kan denken...

zie het al bij mezelf op de korte termijn met simpele dingen laat staan op langere termijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Als iemand genezen is waarom moet je daar dan aan twijfelen!

Omdat je net hebt gezegt dat er schijngenezingen zijn, als Bartimeus nou na 2 jaar gewoon weer blind was.. wat dan?

Had Jezus dan een slecht gevoel voor humor? En waarom worden er geen dodenopwekkingsbijeenkomsten gehouden? Waarom gaan geen hordes gebedsgenezers naar graven van onbekeerden om ze op te wekken en ze een tweede kans te geven?

Samengevoegde post 06-10-2006 1:10:40:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:08:57 schreef JoostG het volgende:

[...]

Ik wil best graag antwoord op mijn vraag, eigenlijk
smile.gif

http://forum.credible.nl/topic.php?id=10413&singlepost=4 65642 knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:08:57 schreef JoostG het volgende:

[...]

Ik wil best graag antwoord op mijn vraag, eigenlijk
smile.gif

is denk ik niet door mensen te beantwoorden, zoals ik al een paar posts geleden zei toen ik op michie reageerde...

Het heeft er denk ik zowieso al mee te maken vanuit welke positie je begint...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 01:09:46 schreef Raido het volgende:

[...]Omdat je net hebt gezegt dat er schijngenezingen zijn, als Bartimeus nou na 2 jaar gewoon weer blind was.. wat dan?

Dan was ie weer blind maar is de genezingn van Jezus onvolmaakt? lijkt me niet

Quote:

Had Jezus dan een slecht gevoel voor humor? En waarom worden er geen dodenopwekkingsbijeenkomsten gehouden? Waarom gaan geen hordes gebedsgenezers naar graven van onbekeerden om ze op te wekken en ze een tweede kans te geven?

God speelt ook nog een rol(de belangrijkste zelfs). als God dat zou willen dan zou Hij daar de opdracht voor geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 01:11:01 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAA
big-smile.gif

je hebt humor, gellukig!!

Bewijs mij het tegendeel van wat ik net beweerde. In plaats van dit te doen ontwijk je elke vorm van discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:08:47 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Ik heb je quote samengevat:

[...]

Ze geeft toch zeer duidelijk antwoord lijkt mij. Het is helemaal niet de vraag voor kimberly OF ze genezen wordt, ze neemt gewoon aan als feit DAT ze genezen is. Dát is nou echt puur geloven en vertrouwen op Jezus, waar zij van overtuigd is dat de bron is van de genezing. Dat heeft dus ook niets met niet vooruit durven te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Raido: als je in een bed ligt, niets meer kunt, men denkt dat je niets hoort en je krijgt mee dat meerdere artsen zeggen dat je het absoluut niet gaat halen omdat de aanval te zwaar was... vervolgens spreek je met zeven "entiteiten" die je terugsturen waarna je nog 2 weken in coma ligt en gevoed wordt door je neus...

Dan ben je niet positief....

en is het niet psychisch

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:11:50 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Bewijs mij het tegendeel van wat ik net beweerde. In plaats van dit te doen ontwijk je elke vorm van discussie.

waarom moet als iemand ergens van beschuldigt wordt hij of zij het tegendeel bewijzen bewijs het zelf maar dat het zo is. ken je haar ken je haar situatie ken je haar karakter etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid