Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:13:19 schreef Gusto het volgende:

[...]

waarom moet als iemand ergens van beschuldigt wordt hij of zij het tegendeel bewijzen bewijs het zelf maar dat het zo is. ken je haar ken je haar situatie ken je haar karakter etc.

Als je ergens van beschuldigt wordt, is dat normaal dat je jezelf verdedigt. Ik heb genoeg over deze kwestie gezegd, en er is genoeg door andere over gezegd.

Je geeft nu aan dat ze geen antwoord hoeft te geven op mijn vragen, omdat 'ik haar situatie niet ken, haar karakter niet ken en omdat ik degene ben die beschuldigt'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 01:13:18 schreef Raido het volgende:

Ze is genezen en het zal niet veranderen ze heeft dus geen tegendelen te bewijzen, we hoeven geen geesten te beproeven of ze uit God zijn..

bla bla bla

haugh, weer genoeg voor vandaag
smile.gif

wie heeft het hier over het niet beproeven waar je dat nou weer vandaan haalt? verbaasd.gif maar goed ik weet niet wat haugh inhoud dus ik zal het maar als groet interpreteren

weltrusten dan maar

Samengevoegde post 06-10-2006 1:16:16:

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 01:15:22 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Je geeft nu aan dat ze geen antwoord hoeft te geven op mijn vragen, omdat 'ik haar situatie niet ken, haar karakter niet ken en omdat ik degene ben die beschuldigt'.

klopt op 1 ding na

op jou vragen mag ze best antwoorden , maar ze hoeft zich niet te verdedigen op een ongegronde beschuldiging

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik durf geen antwoord te geven, want ik durf niet vooruit te kijken.

sorry maar ik leef van dag tot dag, want de dag van morgen heeft genoeg aan zijn eigen zorgen...

ik laat me elke dag leiden, door God.

ik zie wel wat er gebeurd, waar ik uit komt,

wat ik doe.

het tegendeel bewijzen dat ik bang ben om vooruit te kijken is technisch gezien niet mogelijk.

ik heb een te goede band met Jezus om er over na te moeten gaan denken van wat, als ik nouw niet genezen ben...

ik volg Jezus zijn weg..

het enige tegendeel dat ik nu bewijs is dat God WEL geneest.

en ik ontwijk de vorm van discusie niet, ik zou ook gewoon naar bed kunnen gaan... maar ik blijf jullie reactie's bijzonder vinden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:15:33 schreef Gusto het volgende:

[...]

Samengevoegde post 06-10-2006 1:16:16:

[...]

klopt

Dat geeft genoeg aan over haar karakter, als ze om die reden niet wil antwoorden, nietwaar?

Ook ik ben er vandoor ~ Een goede nachtrust toegewenst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom denkt hij dat hij het vraagt? Het zijn vaak vooral 'charismatische' christenen die mij doodgooien met 'je moet de gave des onderscheids gebruiken', en als iemand anders die tegen hen gebruikt staat de wereld op zijn kop.

Zolang ze wat te moeken hebben richting andere is elke bijbeltekst een zwaard of een stok, maar wee als het op henzelf wordt toegepast. Neem het Sola Scriptura topic, het begint al met 'buiten de cultuur etcetra, en het komt er op neer dat de speciale gaven puur Bijbels zijn en dat ze dus daarom moeten'.

Op de volgende meeting zie ik jullie dan graag verschijnen in baard, al je bezit aan de armen verkocht hebbende, in een jurk, met keppeltje, de dames die getrouwd zijn tijdens het gebed bedekte hoofden.

Wie kaatst kan de bal verwachten. Op een bepaald moment ben ik het ook spuugzat om altijd mijn overtuigingen te verantwoorden. 'zegt met jengelstem: waarom de Statenvertaling, waarom een rok voor dames, waarom niet naar concerten, waarom zondags niet met de trein/internetten' waarom waarom..

Nu zijn er waarom voor jullie, en heb je dat te onderbouwen. Met nietszeggende woorden kom je nergens, met draaikonterij ook niet. Als je zo intens vol van de Geest bent, en slechts praat en niets zegt, is de Geest imho wel erg leeg.. Ik erger me vooral krom aan het antitraditionele gezeik, om deze te vervangen met een soort neotraditionalisme gegrond op bepaalde teksen van de bijbel.

Huiswerk voor morgen: haal een boek over het Montanisme en zie hoe de vroege kerk daarmee omging.

* Raido denkt aan lege huizen en zeven geesten. Doe er wat mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:17:07 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Dat geeft genoeg aan over haar karakter, als ze om die reden niet wil antwoorden, nietwaar?

Ook ik ben er vandoor ~ Een goede nachtrust toegewenst.

sorry maar die laatste post wat je gequote hebt heb ik nog wat aangepast

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 05 oktober 2006 02:35:05 schreef ChristianN het volgende:

k geloof dat God redt, kracht en hoop geeft, troost, inspireert en stuurt, maar dat het daar een beetje mee ophoudt.

Ik snap niet waarom je mijn opmerking afbrand over genezing, hier geef je duidelijk aan wat je gelooft dus.

Samengevoegde post 06-10-2006 1:31:18:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:56:13 schreef living stone het volgende:

[...]

dus jij durft dit oordeel te geven...

Ik doe hetzelfde als wat jij hieronder quote:

Quote:
Dit soort opmerkingen kom je de laatste tijd helaas steeds vaker tegen... geef dan als christen zijnde gewoon toe dat je het niet begrijpt...[/qoute]

hoe durf jij te zeggen dat mensen niet genezen worden kan een paar dingen betekenen...

Omdat ik dit zelf zie? Ik zie niet iedereen genezen worden.

Quote:
1. of ze geloven er idd niet in.

Kan

Quote:
2. of de bijbel is de waarheid en het is op gods zijn tijd en niet op de jouwe.

Kan

Quote:
3. het is puur psychies, waarmee dan iedere vorm van goddelijkheid ontkent kan worden...

Psychologie is vooral iets van de mens, maar helaas, altijd buiten God om. Dan kan je ontkennen wat je wil maar het werkt niet.

Quote:
wij mensen weten het antwoord niet, dus ga dan ook geen onzin verhalen neer gooien, alsof jij hier spreekt namens wie dan ook...

Ik spreek namens mezelf, en wat bedoel je met onzin verhalen?

Samengevoegde post 06-10-2006 1:33:19:

Quote:
Op donderdag 05 oktober 2006 23:55:24 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Waar kon je dat dan aan zien, dat die persoon genezen is?

Aan z'n gezicht en z'n verder volledige functioneren als aanbiddingsleider.

Samengevoegde post 06-10-2006 1:36:04:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:50:58 schreef Raido het volgende:

[...]Mensen die bidden om genezing zouden niet geloven dat God geneest?

Weetikniet, maar sommigen hebben hun grootste twijfels al voordat ze God aanroepen ja.

Samengevoegde post 06-10-2006 1:38:51:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:00:40 schreef Raido het volgende:

[...]Die tape over Brazilië die ik nu al twee keer heb zien opduiken. Men kijkt The Tape, bid en er gebeuren grote dingen. Het lijkt haast op de reliekenbusiness in de Catholica.

[...]En ik denk niet dat je door maar hard genoeg te geloven opeens wel of niet genezen wordt.

[...]Ik was de geesten aan het proeven of ze uit God waren, ik weet niet van wie het was. Als het terug komt was het niet van Hem.

Lees even goed terug wat je hier zegt? God is geen Sinterklaas die even al onze problemen komt oplossen. En waarom moet je van die veroordelende uitspraken neerzetten? Ik had van jou wel beter verwacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 01:09:46 schreef Raido het volgende:

Had Jezus dan een slecht gevoel voor humor? En waarom worden er geen dodenopwekkingsbijeenkomsten gehouden? Waarom gaan geen hordes gebedsgenezers naar graven van onbekeerden om ze op te wekken en ze een tweede kans te geven?

Ik zou zeggen: Ga weg van dat duivelse internet en hou dodenopwekkingsbijeenkomsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:38:29 schreef ChristianN het volgende:

@ Manu... Ik begrijp niet wat je bedoelt. Je zal je leven maar niet vertellen, en toch geloof je in hem en 'zie' je hem ieder weekend? Kleine verduidelijk, misschien.

Omdat ik mijzelf zie als gewone christen die voor god iets mag doen. Maar terwijl ik gewone christen ben, ben ik toch wonderbaarlijk pijnloos genezen van een twee uur durende operatie. Met een snee van 30 centimeter

En ik had nooit van mijn leven mogen durven dromen dat ik dit mocht mee maken. Neemt niet weg dat het ook voor jouw kan gebeuren als je je geloof maar goed afstelt.

Groet

Samengevoegde post 06-10-2006 1:57:58:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:38:34 schreef JoostG het volgende:

Elk weekend, ja?
smile.gif

Ja, elke weekend, want als ik door de weeks ook nog naar dat cafe ga, dan denken ze dat ik geen leven heb. widegrin.gif

Daarbij gebeurt het ook in de dienst...niet dat ik elke zondag naar een dienst ga, maar als ik er ben gebeurt het toch puh2.gif

Samengevoegde post 06-10-2006 1:59:43:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:43:14 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

gellukig zie ik Hem elke dag (aan het werk!)

Ja ik ook als ik de zon zie opkomen, maar ik bedoel meer in de in van getuigenissen, als je snap wat ik bedoel....

Link naar bericht
Deel via andere websites

uhh ja, dus je bedoelt nu dat je door de weeks niks mee maakt.. omdat jou gave alleen in het weekend en in het cafe werkt?

wat is het nut er precies van als ik vragen mag? ik las iets over muziek veranderen, cd spelers besturen en de sfeer gezelig maken,

maar ga je dan evangeliseren of verwacht jij dat iedereen die staat de dansen op J.lo naar de tekst gaat luisteren en dan God hoort spreken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 02:03:17 schreef kimberly-18 het volgende:

uhh ja, dus je bedoelt nu dat je door de weeks niks mee maakt.. omdat jou gave alleen in het weekend en in het cafe werkt?

wat is het nut er precies van als ik vragen mag? ik las iets over muziek veranderen, cd spelers besturen en de sfeer gezelig maken,

maar ga je dan evangeliseren of verwacht jij dat iedereen die staat de dansen op J.lo naar de tekst gaat luisteren en dan God hoort spreken?

Nee het werkt ook als ik mijn media player van mijn computer aan heb, of de radio. Mijn media player staat gewoon op volgend nummer. Dus niet op shuffel. Maar zo nu en dan verspringt helemaal naar een ander nummer dat niet op een volgend is. Dus gaat tie opeens aan het einde van de lijst zitten. Soms als ik zelf zit uit te kiezen en ik scroll door de lijst dan licht een bepaald nummer op met de sterren daar achter die goud worden en als ik het afgespeeld heb en ik scrol verder en ik kijk daarna weer terug bij dat specifieke nummer, dan zijn die gouden sterren weg. Voor mensen die niet wetn wat het is, is het freaky. Kijk het is muziek. Maar af en toe stilte is ook niet erg.

Ik ga niet evangaliseren, want dat is mijn taak wel en niet. Als ik naar de kerk gaa, dan komt er soms muziek uit de boxen terwijl de radio enz niet aanstaat. En dan komt er van die bekende evangelische muziek eruit. Of soms ook andere muziek, zonder tekst. In die zin is mijn bijdrage niet anders dan die van de band met zangeressen met liederen.

Als ik in een cafe ben, dan wordt er bijna alleen muziek gedraait met verwijzingen naar god, dat tie goed is en je moet bidden. Als ik in de discotheek ben, dan is 90 procent van de muziek ook het zelfde geinspireert. Zoals dat lijstje van godsmuziek smaak van mij. In die topic. Als ik er niet ben, dan zeggen mensen dat er dan per definitie ander soort muziek wordt gedraait. Met andere teksten.

Als ik bij salsa dansen ben, en men zet een cd op met nummers, en de mensen dans niet echt en ik beweeg me per ongeluk of zoiets, want ik zit meestal aan de kant, dan verspringt de cd naar een nummer dat mensen wel op dansen.

Als ik naar een bandje ga kijken en ze willen een pink floyd sessie gaan houden (spychidelishe muziek) dan gebeurt dat niet en dan spelen ze andere nummers met verwijzingen of teksten met woorden als angels, god, enz. Ze snappen het zelf niet, maar geven openlijk hun excusses. En dan staat er ook nog een man met een t-shirt met Soul-sorvavior heftig fotos te maken en op te nemen omdat er iets wonderlijks gebeurt.

Dat is een beetje wat er gebeurt als ik ergens kom. Niks byzonders....alleen soms ff geen muziek is ook fijn.... bloos.gif sorry heer

Maar als ik weer ga stappen naar een kroeg, discotheek enz, begint het weer. Als ik op een dance party kom, dan kan er opeens beach muziek uit de boxen komen, dj snap er geen donder van, publiek heeft het niet door en vragen waar de dance blijft en ik zit weer naar de tekst te luisteren om mijzelf af te vragen wat zegt god/heilige geest met de muziek.

Dus tja, maar dat is niet het enigste gave die ik heb......

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

nouw dan ben ik heel benieuwd of je je andere gave met een korte bondige omschrijving kan omschrijven...

ik vind het een erg 'bijzondere'' gave..

en hoeveel mensen hebben in de gaten dat de muziek over Jezus gaat??

hoeveel mensen zijn door jou gave al tot geloof gekomen?

hoeveel mensen stonden de volgende ochten met hun kater hoofd op en gingen naar de kerk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry foutje drukte verkeerd

tweede gave. Ik breng mensen mee. Als ik een frietje ga halen dan is de friet tent zo vol. Als ik boodschappen ga doen, dan sta ik altijd in de rij. Zou je zeggen dat het dan toevallig druk is. Maar als ik bijvoorbeeld om half elf sávond frietje ga halen dan stroomt in de tijd dat de friet wordt gebakken de winkel weer vol. Als ik de winkel binnen kom lopen van de super markt en ik kijk naar de kassa, dan is het leeg, maar het moment dat ik aan de kassa sta is er altijd gelijk een rij....Dus ik kan nooit ff snel boodschappen doen....Dus ik neem mensen mee. Als ik in bepaalde kerk even kom, dan wordt het vanzelf drukker daar. Dus als ik een tijdje ergens kom, dan wordt het vanzelf drukker daar. Binnen de islam kennen ze ook de gedachte dat er mensen zijn die mensen meebrengen. Dat heb ik dus ook....

Samengevoegde post 06-10-2006 2:47:07:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 02:24:20 schreef kimberly-18 het volgende:

nouw dan ben ik heel benieuwd of je je andere gave met een korte bondige omschrijving kan omschrijven...

ik vind het een erg 'bijzondere'' gave..

en hoeveel mensen hebben in de gaten dat de muziek over Jezus gaat??

hoeveel mensen zijn door jou gave al tot geloof gekomen?

hoeveel mensen stonden de volgende ochten met hun kater hoofd op en gingen naar de kerk?

In mijn gemeente weten het wel veel mensen. De Dj, kijk soms ook omhoog als opeens zijn draai tafel weer een eigen leven heeft.

Hoeveel mensen tot geloof zijn gekomen weet ik niet. Maar ik merk wel dat mensen minder agressief zijn, niet met van de pillen ogen staan te dansen en dat ik in mijn plaats steeds meer meisjes met kruisjes aan hun ketting zien gaan lopen. In sommige cafes zijn echte rasisten niet meer te bekennen. Er zijn geen vechtpartijen meer. En Gasten die hardcore terror zijn, staan vrolijk te dansen op een hill billy nummer. Ik merk dat sommige gasten echt gebrain wassed zijn met muziek, of beter gezegd ander muziek doet hun niks. Maar aan de einde van de avond zie ik toch weer uit hun dak gaan.

Heel moeilijk uit te leggen, maar ook muziek geneest.

Nog een gave...ik kan profeteren. Niet altijd, maar ik weet uit het niets of sommige mensen weer zijn begonnen met roken en ik probeer met een gesprek dat we weer een poging wagen om te stoppen. Of dat ik weet dat de dochter van een kassiere naar zwemles moet, maar dat de kassiere niet weet of het de goede leeftijd is. Enz....Maar dat profeteren is niet zoals vele website doen geloven. Je geeft mensen advies of steun met kennis die je eigenlijk niet kon weten. Of je waarschuwt ze voor gevaren die je zelf ook niet kon weten, maar dat mensen uit de gevangennis blijven enz. Je geeft ze de goede richting aan in hun leven. Het is anders dan aan de kassa in een keer een preek te houden over jezus. Het is meer dat je advies geeft over iets wat je niet kon weten, maar je doet in dat gesprek een kleine verwijzing naar boven.

Laatste gave.....

Ik heb bestuurlijk invloed. Die van boven natuurllijk. Als ik met een maat zomaar over straat loop en we bespreken dat ergens een cafe of zoiets moet komen, dan gebeurt dat een half jaar later ook. Of als ik me bedenk dat de zeeman bij ons in de winkelcentrum moet komen en ik besprek dat weer met iemand anders dan gebeurt dat ook. Als ik met een goede maat voor de gein zit te praten wie op de cover dan de gouden gids moet komen, katja of briget, en ik kies voor katja, dan gebeurt dat ook....Maar ja, sommige toevallig heden zijn geen toevallig heden meer.

Ik heb nog 1 gave, maar die hou ik voor mijzelf...

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 06 oktober 2006 02:37:07 schreef Manu het volgende:

ik vind het erg bijzonder allemaal:

Quote:

In mijn gemeente weten het wel veel mensen. De Dj, kijk soms ook omhoog als opeens zijn draai tafel weer een eigen leven heeft.

ik dacht dat ik een bijzondere kerk had, DJ ??

Quote:
Hoeveel mensen tot geloof zijn gekomen weet ik niet. Maar

ik merk wel dat mensen minder agressief zijn,

minder agresieve mensen? hoe komt het dat mensen agresief zijn, hoe komt het dat ze het nu ''minder'' zijn?

hoe weet jij dat mensen agresief zijn?

hoe weet jij dat mensen minder agresief zijn?

Quote:

niet met van de pillen ogen staan te dansen

ohh wacht even, die mensen zijn aan de drugs, misschien verklaart dat waarom ze agresief zijn?

Quote:
en dat ik in mijn plaats steeds meer meisjes met kruisjes aan hun ketting zien gaan lopen.

manu, dat is mode al een tijdje hoor... knipoog_dicht.gif

Quote:
In sommige cafes zijn echte rasisten niet meer te bekennen.

dat vind ik echt goed joh, dat je tegen woordig niet zomaar een discotheek binnen komt als je er niet gewoon uit wilt zien. dat scheelt echt veel agressie, drugs, mode poppetjes, en rasisten!

Quote:

Er zijn geen vechtpartijen meer.

En Gasten die hardcore terror zijn, staan vrolijk te dansen op een hill billy nummer.

tof dat mensen dansen op de muziek die gedraaid word..

Quote:

Ik merk dat sommige gasten echt gebrain wassed zijn met muziek, of beter gezegd ander muziek doet hun niks.

Maar aan de einde van de avond zie ik toch weer uit hun dak gaan.

WAT?? gebrain wassed???????????

bedoel je nou dat jou ''bijzondere'' muziek mensen brain wassed???

Quote:

Heel moeilijk uit te leggen, maar ook muziek geneest.

ja sorry hoor, maar hebben we het hier nu over dezelfde God of niet?? MUZIEK geneest.

dat is toch afgoderij of niet??

God geneest!!

dat wat jij wilt uitleggen valt niet uit te leggen, en dus maak je het jezelf wel heel moeilijk ja.

Quote:

Nog een gave...ik kan profeteren. Niet altijd, maar ik weet uit het niets of sommige mensen weer zijn begonnen met roken en ik probeer met een gesprek dat we weer een poging wagen om te stoppen. Of dat ik weet dat de dochter van een kassiere naar zwemles moet, maar dat de kassiere niet weet of het de goede leeftijd is. Enz....Maar dat profeteren is niet zoals vele website doen geloven. Je geeft mensen advies of steun met kennis die je eigenlijk niet kon weten. Of je waarschuwt ze voor gevaren die je zelf ook niet kon weten, maar dat mensen uit de gevangennis blijven enz. Je geeft ze de goede richting aan in hun leven. Het is anders dan aan de kassa in een keer een preek te houden over jezus. Het is meer dat je advies geeft over iets wat je niet kon weten, maar je doet in dat gesprek een kleine verwijzing naar boven.

hmm.. hoe denken vele website's er over?

heb je een link naar zo'n website, want ben nu wel benieuwd geworden.

Quote:
Laatste gave.....

Ik heb bestuurlijk invloed. Die van boven natuurllijk. Als ik met een maat zomaar over straat loop en we bespreken dat ergens een cafe of zoiets moet komen, dan gebeurt dat een half jaar later ook. Of als ik me bedenk dat de zeeman bij ons in de winkelcentrum moet komen en ik besprek dat weer met iemand anders dan gebeurt dat ook. Als ik met een goede maat voor de gein zit te praten wie op de cover dan de gouden gids moet komen, katja of briget, en ik kies voor katja, dan gebeurt dat ook....Maar ja, sommige toevallig heden zijn geen toevallig heden meer.

hmm ik twijfel of ik weer in toeval moet gaan geloven.

wat is het nut voor God als er (nog) een cafe moet komen, wat heeft God aan een zeeman? wat heeft God er aan als Katja schuurman in een papieren veelte blote jurk op de cover van de telefoongids staat?????? hadden ze niet beter zo iets als : ''smile God loves you'' er op kunnen zetten, kijk als je dat bestuurlijk had beinvloed...

Quote:

Ik heb nog 1 gave, maar die hou ik voor mijzelf...

misschien is dat beter ja. soms moet je niet te veel vertellen..

Quote:
Groet

God's zegen..

ohh ik was een stukje vergeten

Quote:
tweede gave. Ik breng mensen mee. Als ik een frietje ga halen dan is de friet tent zo vol. Als ik boodschappen ga doen, dan sta ik altijd in de rij. Zou je zeggen dat het dan toevallig druk is. Maar als ik bijvoorbeeld om half elf sávond frietje ga halen dan stroomt in de tijd dat de friet wordt gebakken de winkel weer vol. Als ik de winkel binnen kom lopen van de super markt en ik kijk naar de kassa, dan is het leeg, maar het moment dat ik aan de kassa sta is er altijd gelijk een rij....Dus ik kan nooit ff snel boodschappen doen....Dus ik neem mensen mee. Als ik in bepaalde kerk even kom, dan wordt het vanzelf drukker daar. Dus als ik een tijdje ergens kom, dan wordt het vanzelf drukker daar. Binnen de islam kennen ze ook de gedachte dat er mensen zijn die mensen meebrengen. Dat heb ik dus ook....

whow wacht even hoor, ik dacht dat je christen was?

maar je bent moslim.. ja, nee ok, dan snap ik waarom liedjes veranderen en niet mensen!

ik heb niet zo veel verstand van de islam,

dus misschien kun je even uitleggen,

wat hier het nut van is??

van deze gave..

Quote:
Groet

God's zegen, nogmaals..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Manu,

Ik heb de laatste tijd je posts een beetje zitten volgen, en ik moet zeggen ik vind het allemaal maar erg raar... Het gaat mij om die gaven die jij beweert te hebben. Ik snap echt niet wat het doel is van een gave om muziek uit boxen te laten komen bijvoorbeeld. Maar waar ik de meeste aanstoot aan neem, is het feit dat jij niet alle eer aan God geeft. Als die gaven van jou van God komen, is het dan ook niet God die deze wonderen verricht, en niet jij? Ik hoor je alleen over jezelf spreken, en wat voor geweldige dingen je wel niet doet. Daarom twijfel ik ook ten zeerste of die gaven die jij beweert te hebben ook echt van God komen.

Dan is er ook een paar keer in topics gevraagd naar 'vruchten'. Het doel van het hebben van gaven die je door de heilige Geest hebt gekregen verschillen nogal per gaven, maar wat bij alle gaven hetzelfde is, is dat het allemaal bedoelt is om mensen dichterbij God te krijgen, of mensen te helpen. Neem nou de gave van genezing, die ook veel besproken is in dit topic. Het is echt prachtig als iemand (bovennatuurlijk) geneest, maar genezing hoeft niet het doel te zijn. In de bijbel kom je zo vaak mensen tegen die genezen zijn, door Jezus zelf bijvoorbeeld, en die mensen wilden wel van de daken schreeuwen hoe goed God is. Dat is ook een doel van genezing bijvoorbeeld. Of neem profetie. Jij zegt zelf die gave te hebben, maar zoals ik het hoor van jou lijkt het echt niet door God gegeven te zijn. Profeten krijgen directe boodschappen van God, en geven deze door aan anderen. Jij beschrijft een vaag gevoel dat iets gaat gebeuren, en dat je mensen moet waarschuwen daarvoor. Dat klinkt bij mij niet als profetie, maar als waarzeggerij. Die vruchten van de gaven die jij beweert te hebben, hebben voor zover ik kan volgen nou niet bepaald veel met God te maken. Het is echt super als de sfeer gezellig wordt in de discotheek als jij er komt, en super dat iedereen danst, maar denk je echt dat dit die mensen dichter bij God brengt? Dát is namelijk de echte vrucht van de gaven van de Geest. Het moet mensen dichterbij God brengen.

Het draait allemaal om God manu, hij is het die de wonderen doet, hij is het die geneest door mensen heen, hij is het die profeten boodschappen doorfluisterd, en ik kom daar zo weinig van tegen in jou verhaal...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Manu.... Jeetje! Dat is een handige gave! Kun je even bespreken met iemand dat ik een dik salaris moet hebben, een nieuwe auto en een dienstknecht? En vraag ook even of de mensen in Afrika vandaag allemaal te eten krijgen!

Dit is toch belachelijk! Ik snap niet dat je het zelf gelooft en vind het haast lasterlijk! Het lijkt wel alsof ik op naar een vage Soul Survivor preek luister...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:48:55 schreef Michie23 het volgende:

[Mijn vraag is waarom 'gewone' christenen niet genezen worden.]

Je gaf dat antwoord toch zelf? Omdat je er niet in gelooft.

'1 Op een dag gingen Petrus en Johannes zoals gewoonlijk omstreeks het negende uur naar de tempel voor het middaggebed. 2 Men had ook een man die al sinds zijn geboorte verlamd was naar de tempel gebracht; hij werd daar elke dag neergelegd bij de poort die de Schone heet, om te bedelen bij de bezoekers van de tempel. 3 Toen hij zag dat Petrus en Johannes de tempel wilden binnengaan, vroeg hij om een aalmoes. 4 Petrus richtte zijn blik op hem, evenals Johannes, en zei: ‘Kijk ons aan.’ 5 De bedelaar keek naar hen op, in de verwachting iets van hen te krijgen. 6 Maar Petrus zei: ‘Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb, geef ik u: in de naam van Jezus Christus van Nazaret, sta op en loop.’ 7 Hij pakte hem bij zijn rechterhand om hem overeind te helpen. Onmiddellijk kwam er kracht in zijn voeten en enkels. 8 Hij sprong op, ging staan en begon te lopen. Daarna ging hij samen met hen de tempel binnen, lopend en springend en God lovend. 9 Alle tempelbezoekers zagen hem lopen en hoorden hem God loven. 10 Ze herkenden hem als de bedelaar die altijd bij de tempelpoort had gezeten en waren buiten zichzelf van verbazing over wat er met hem was gebeurd. ' (Handelingen 3)

Deze man verwachtte geen genezing, maar gewoon wat geld...

Zo staat het NT vol met genezingen van mensen die geen christen zijn en waarschijnlijk dus ook helemaal niet bekend zijn met dergelijke genezingen, laat staan dat ze erin zouden kunnen geloven...

Ik vind je reactie op een serieuze vraag van ChristianN dan ook niet echt sterk.

Misschien ben je bereid om alsnog een inhoudelijk antwoord te geven?

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat Michie gewoon het patent heeft op algemene praatjes, veel praten (ahoewel dat ook nogal mee valt) en weinig tot niets zeggen. Niet dat ik zoveel zeg in mijn enorme lulverhalen hier knipoog_dicht.gif

Overigens vind ik de zinsnede 'Psychologie is vooral iets van de mens, maar helaas, altijd buiten God om.' van Michie totáál be-lach-e-lijk. Waarom zou God niet werken via de menselijke psyche? Ik denk dat Hij juist daardoor werkt. Ik heb bijvoorbeeld een grote fantasie (yes yes een gave), een erg sterk inlevings- en voorstellingsvermogen. Zodoende gaat mijn geest wel eens met mij op de loop en zie ik dingen die er in het echt niet zijn.

Ik bid soms bijvoorbeeld alsof ik voor iemand anders bid terwijl het over mijzelf gaat; op een of andere manier werkt dat beter voor mij. Ik heb 3 a 4 jaar geleden Satan gezien. Gewoon écht in de kamer, hij stond daar gewoon; en keek. En ik voelde het gewoon kouder worden per seconde, ik kreeg kippenvel en de kriebels.

Hoe hij er uit zag? Nou gewoon zoals ik mij toen de duivel voorstelde; lange man, beetje rood gezicht, zwarte mantel, hoorntjes, een staart en bokkepoten.

maul030.jpg

min of meer zonder lichtzwaard. knipoog_dicht.gif

Was Satan toen in mijn kamer? no way. Ik was er gewoon erg mee bezig, en mijn geest die toen nogal labiel was projecteerde dat, vermoedelijk in een halfslapende/wakende toestand in mijn werkelijkheid. Ookal was hij niet echt; toch deed het mij zelfs lichamelijk wat. Ik heb toen het bidden weer opgepakt en ben later ook weer tot het geloof gekomen.

Dus; ookal was het mijn psyche God heeft er min of meer wel door gewerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 12:39:36 schreef Raido het volgende:

Ik denk dat Michie gewoon het patent heeft op algemene praatjes, veel praten (ahoewel dat ook nogal mee valt) en weinig tot niets zeggen.

Ik heb gewoon niet zoveel woorden nodig en maak het niet zo ingewikkeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 14:55:53 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Ik heb gewoon niet zoveel woorden nodig en maak het niet zo ingewikkeld.

Je bedoelt te zeggen dat je dingen niet goed uit kunt leggen, en dat de dingen die je post zo vaag zijn dat je het op 34 manieren kan interpreteren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid