Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:27:04 schreef ChristianN het volgende:

Omzeil mijn woorden nou niet zo, met uitvluchten als wettiscisme. Ben ik echt zo onduidelijk? Ik heb het over mensen die jaren lang voor genezing gebeden hebben, gewoon hun vrouw trouw zijn: de doorsnee christen. Hoe moet ik het anders aangeven?

Mijn vraag is waarom 'gewone' christenen niet genezen worden.

zal ik mijn leven maar niet vertellen, en toch nog geloof ik in hem en zie ik zijn werk elk weekend worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 00:43:14 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

gellukig zie ik Hem elke dag (aan het werk!)

Ik ook smile.gif God is groot

Quote:
Je gaf dat antwoord toch zelf? Omdat je er niet in gelooft.

Mensen die bidden om genezing zouden niet geloven dat God geneest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Michie... Ik ken een heleboel mensen die er jaren voor gebeden hebben, maar nooit genezen zijn. Je zegt dus dat al die mensen er niet in hebben geloofd? De reden dat ik er moeite mee heb is daarom! Kom alsjeblieft niet met van die antwoorden die een 'soul survivor' gehalte hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dit niet echt een prettig topic.

Maar een berichtje van mijn kant, met mijn visie op dit alles:

In de bijbel staan zat voorbeelden van genezingen. Zelfs doden worden weer tot leven gewekt! En dat God geneest is niet alleen voorbehouden aan mensen uit de bijbel. Nee, ook daarna genas God. Zat voorbeeldjes in het verleden over te vinden.

En ook nu nog in onze tijd geneest God.

Alleen wat ik verwerp is een al-genees leer. Het idee dat als je maar goed gelooft God iedereen zal genezen. Helaas, God geneest niet iedereen. Waarom de één wel en de ander niet? Geen idee.

Over getuigenissen op dit forum: Net zoals bij Thorgrem zet ik er soms wel eens wat vraagtekens bij sommige getuigenissen neer. Maar ik kan daar moeilijk over oordelen, vanuit mijn bureaustoel achter een beeldscherm.

Dat Kimberly genezen zou zijn van astma gun ik haar van harte. Ik geloof ook dat God haar kan genezen. En ik hoop voor haar ook dat het zo is, en dat ze niet over een poosje een terugval krijgt.

Ik sluit niks uit, ik oordeel niet, ik kijk voorlopig even toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:48:55 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Je gaf dat antwoord toch zelf? Omdat je er niet in gelooft.

dus jij durft dit oordeel te geven...

Dit soort opmerkingen kom je de laatste tijd helaas steeds vaker tegen... geef dan als christen zijnde gewoon toe dat je het niet begrijpt...

hoe durf jij te zeggen dat mensen niet genezen worden kan een paar dingen betekenen...

1. of ze geloven er idd niet in.

2. of de bijbel is de waarheid en het is op gods zijn tijd en niet op de jouwe.

3. het is puur psychies, waarmee dan iedere vorm van goddelijkheid ontkent kan worden...

wij mensen weten het antwoord niet, dus ga dan ook geen onzin verhalen neer gooien, alsof jij hier spreekt namens wie dan ook...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 00:55:43 schreef ChristianN het volgende:

@ Raido : Volgens Michie gelooft het slachtoffer dan niet genoeg.

Ik vind het überhaupt toch al knap dat doden geloven in de kracht van God om hem op te wekken..

@JoostG; dat noem ik psychisch, en daar heb je imho geen handoplegging voor nodig (of dergelijke poespas).

@Gusto; en hoe verklaar je die schijngenezing dan; soort psyschische wannafeelreactie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:53:55 schreef Raido het volgende:

En stel dat het terug komt, was de genezing dan opeens van Satanas? En als ik later overleden ben wil ik weer opgewekt worden. En wat voor krachten schuilen er in die Michie-tape?

* Raido gaat nu slapen

mag ik even wat aan je vragen...

wat is michie-tape??

en ik denk niet dat JIJ als dode bepaalt of God je uit de dood opwekt.

en nee, mijn genezing komt niet van satan!!

en het komt niet terug!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry dan heb ik de vraag niet begrepen, of wel beantwoord:

mijn genezing komt niet van satan,

en het komt niet terug.

God heeft mij genezen, dat weet ik..

ik haal voor de eerste keer in 5 jaar adem,

zoals iedereen adem haalt!!

ik ben genezen, door Jezus, door zijn bloed.

Hij is voor mij aan het kruis gegaan voor mijn zonde

en mijn ziekte.

HET KOMT NIET TERUG

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat is michie-tape??

Die tape over Brazilië die ik nu al twee keer heb zien opduiken. Men kijkt The Tape, bid en er gebeuren grote dingen. Het lijkt haast op de reliekenbusiness in de Catholica.

Quote:

en ik denk niet dat JIJ als dode bepaalt of God je uit de dood opwekt.

En ik denk niet dat je door maar hard genoeg te geloven opeens wel of niet genezen wordt.

Quote:

en nee, mijn genezing komt niet van satan!!

en het komt niet terug!!

Ik was de geesten aan het proeven of ze uit God waren, ik weet niet van wie het was. Als het terug komt was het niet van Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid