Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@t Raido: Juist dat ervaar ik nou ook. Ik loop mezelf al weken af te vragen of ik nou zó jaloers ingesteld ben dat ik er niet tegen kan, of dat ik misschien terecht er mijn weerstand tegen heb. En het rare is: ik wil niet eens zo'n ervaring. Door al die topics en de manier waarop (zie Raido's indeling) krijg ik het idee dat ik God niet genoeg ervaar, dat ik het allemaal fout doe etc. (even heel kort door de bocht)

Is dat deels mijn probleem en ligt dat bij mij. JA!! Maar misschien kan er ook iets gebeuren waardoor dat gevoel wat minder wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dingen genuanceerd zeggen is niet hetzelfde als voor de lieve vrede je mening inslikken. smile.gif Het is zeker goed dat dit topic er is want dan kan er e.e.a. uitgepraat worden. Als je denkt 'ik zeg maar niets' dan ga je je zitten opvreten en raak je gefrustreerd. Altijd vertellen wat je bezighoudt dus, maar wel even nadenken over de manier waarop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:45:29 schreef Raido het volgende:

Ik weet niet, ik ben of jaloers óf ik vind het deels onbijbels, de meeste bekeringen die ik zie in de Bijbel zijn wat andera. Overigens erger ik me nog meer aan reacties van mensen. Misschien moet een getuigenistopic direct gesloten worden nadat Personae X getuigt heeft.

verbaasd.gif maar dat snap ik dus niet... Waarom irriteer je je als andere mensen laten blijken dat ze blij zijn voor die persoon? (want veel meer is het meestal toch niet)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:48:28 schreef annia het volgende:

@t Raido: Juist dat ervaar ik nou ook. Ik loop mezelf al weken af te vragen of ik nou zó jaloers ingesteld ben dat ik er niet tegen kan, of dat ik misschien terecht er mijn weerstand tegen heb. En het rare is: ik wil niet eens zo'n ervaring. Door al die topics en de manier waarop (zie Raido's indeling) krijg ik het idee dat ik God niet genoeg ervaar, dat ik het allemaal fout doe etc. (even heel kort door de bocht)

Is dat deels mijn probleem en ligt dat bij mij. JA!! Maar misschien kan er ook iets gebeuren waardoor dat gevoel wat minder wordt.

Heb ik idd ook.

Maarjah, één ieder zijn geloof is klein, maar God is groot.

Er is geen meetlat van het geloof knipoog_dicht.gif

En God maakt geen onderscheid in "kinderen" smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:45:29 schreef Raido het volgende:

Het gaat hier niet om bot-gedrag maar over mensen die een andere geloofsovertuiging hebben dan meestal naar voren komt in de getuigenistopics. Die mensen hebben misschien best wel wat problemen met het de manier waarop er over geloven gepraat wordt.

Mijn excuses dat ik het toch off-topic heb laten gaan. Misschien dat ik hier later ff een nieuw topic over open want ik denk dat het wel goed is als hierover gepraat gaat worden.

Quote:

Ik weet niet, ik ben of jaloers óf ik vind het deels onbijbels, de meeste bekeringen die ik zie in de Bijbel zijn wat andera.

Mmm, ik kan me voorstellen dat je het deels onbijbels vind. Dat meen ik ook. Maar ik wil dan toch nog even zeggen dat Gods wegen ook ondoorgrondelijk zijn. Dat wij die wegen misschien onmogelijk vinden terwijl het voor God een hele makkelijke weg is. Het lijkt wel of we daar ook geen rekening meer mee houden. Dit vind ik persoonlijk toch wel jammer. Maar misschien ligt het eraan dat ik een evangelische ben.

Quote:

Overigens erger ik me nog meer aan reacties van mensen. Misschien moet een getuigenistopic direct gesloten worden nadat Personae X getuigt heeft.

Mee eens, maar om nou een getuigenistopic daardoor direct te sluitenverbaasd.gif. Wat denk je van profielen. Dan zou dus de beste optie als volgt zijn: getuigenissen subforum helemaal weg. Dat is dan de enige mogelijkheid. Maar dan is het weer zo jammer dat je je ervaringen niet kunt delen en krijg je daar weer ''gezeur'' over. En zo blijven we bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:48:28 schreef annia het volgende:

@t Raido: Juist dat ervaar ik nou ook. Ik loop mezelf al weken af te vragen of ik nou zó jaloers ingesteld ben dat ik er niet tegen kan, of dat ik misschien terecht er mijn weerstand tegen heb. En het rare is: ik wil niet eens zo'n ervaring. Door al die topics en de manier waarop (zie Raido's indeling) krijg ik het idee dat ik God niet genoeg ervaar, dat ik het allemaal fout doe etc. (even heel kort door de bocht)

Is dat deels mijn probleem en ligt dat bij mij. JA!! Maar misschien kan er ook iets gebeuren waardoor dat gevoel wat minder wordt.

sjonge.. ik herken dit zo erg.. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:45:29 schreef Raido het volgende:

Het gaat hier niet om bot-gedrag maar over mensen die een andere geloofsovertuiging hebben dan meestal naar voren komt in de getuigenistopics. Die mensen hebben misschien best wel wat problemen met het de manier waarop er over geloven gepraat wordt.

Over het algemeen genomen komt het hier op neer:

1. Personae X begint het topic met, vandaag was het de mooiste dag in mijn leven.

2. Er komt een opsomming van zonden die Personae X gedaan heeft; en welke dingen in zijn of haar leven zijn voorgevallen.

3. Personae X komt in aanraking met God (door een gesprek op straat, de kerk, vrienden of de aanraking van een persoon) en gaat letterlijk tegen de grond.

4. Personae X voelt intense liefde stromen en is op slag bekeerd, voelt dit, en ervaard dit alsof allen zonden plotsklaps van zijn of haar schouders zijn genomen, weg schuld, weg zondekennis en alleen maar vrede.

Ik weet niet, ik ben of jaloers óf ik vind het deels onbijbels, de meeste bekeringen die ik zie in de Bijbel zijn wat andera. Overigens erger ik me nog meer aan reacties van mensen. Misschien moet een getuigenistopic direct gesloten worden nadat Personae X getuigt heeft.

Ik denk dat ik onbedoeld een reactie heb opgewekt, terwijl het niet mijn bedoeling is. Ik maak de getuigenissen van andere niet mee. Maar misschien omdat ik juist mijn met mijn vraag over geestes gave een paar weken geleden binnen kom lopen om de bron te onderzoeken dat andere zich minder geraakt voelen door god. Ik weet alleen dat ieder is geraakt door god als zij liefde kan gevan aan een ander.

Daarom moet jullie misschien juist blij zijn dat jullie niet mij zijn, want misschien ben ik inderdaad bezetten door een demon en probeer ik op deze weg verlossing te zoeken. Kijk.....het is allemaal nieuw voor mij en ik wat ik concludeer is oke, maar mensen ga alsjeblieft niet vechten om getuigenissen. Want dan kan ik je de mooiste noemen en dat is dat Als je wakker wordt dat de zon op komt.....

groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom irriteer je je als andere mensen laten blijken dat ze blij zijn voor die persoon? (want veel meer is het meestal toch niet)

In eerste plaats dus omdat het mega leeg is, zo'n 'hallelujah' reactie. In tweede plaatst; en dat is persoonlijk. Omdat ik bij sommige getuigenissen niet voel dat het nou goed is met God en ik er niet van overtuigd ben dat die mensen nou écht bekeerd zijn door God; dan vind ik het wat pijnlijk om ze te de Hemel in te feliciteren.

Quote:

Mmm, ik kan me voorstellen dat je het deels onbijbels vind. Dat meen ik ook. Maar ik wil dan toch nog even zeggen dat Gods wegen ook ondoorgrondelijk zijn.

Gods wegen zullen nooit onbijbels zijn maar altijd ondoorgrondelijk.

Quote:

Mee eens, maar om nou een getuigenistopic daardoor direct te sluiten

Waar gaat het nou om met een getuigenis, om het getuigen of om het gefeliciteerd worden met het hebben van bepaalde ervaringen. Daarom lijkt mij het helemaal niet verkeerd om een getuigenis na het getuigen te sluiten, feliciteren doe je dan maar in de profielen of via msn.

@Manu; ik zal je getuigenis eens gaan lezen engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar een groot gedeelte word (voor mijn gevoel!) wel gepost n.a.v. dat topic.

Samengevoegde post 03-10-2006 16:04:47:

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:02:52 schreef Raido het volgende:

[...]Waar gaat het nou om met een getuigenis, om het getuigen of om het gefeliciteerd worden met het hebben van bepaalde ervaringen. Daarom lijkt mij het helemaal niet verkeerd om een getuigenis na het getuigen te sluiten, feliciteren doe je dan maar in de profielen of via msn.

Maar denk je niet dat de kritische post niet gepost zullen worden in profielen. Ik denk dat die reacties daar ook wel neer gezet gaan worden dan hoorknipoog_dicht.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:03:18 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Maar een groot gedeelte word (voor mijn gevoel!) wel gepost n.a.v. dat topic.

Samengevoegde post 03-10-2006 16:04:47:

[...]

Maar denk je niet dat de kritische post niet gepost zullen worden in profielen. Ik denk dat die reacties daar ook wel neer gezet gaan worden dan hoor
knipoog_dicht.gif
.

Ik denk dat die kritische posts voor een groot deel voorkomen kunnen worden. Onder andere door er hier over te praten met elkaar.

Het andere deel is toch niet van de kritische posts is juist helemaal niet erg smile.gif Ook niet als het in profielen staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:02:52 schreef Raido het volgende:

[...]In eerste plaats dus omdat het mega leeg is, zo'n 'hallelujah' reactie. In tweede plaatst; en dat is persoonlijk. Omdat ik bij sommige getuigenissen niet voel dat het nou goed is met God en ik er niet van overtuigd ben dat die mensen nou écht bekeerd zijn door God; dan vind ik het wat pijnlijk om ze te de Hemel in te feliciteren.

Dus nu zeg je als ik(of anderen) halleluja of amen zeggen dat ik er niets van meen? omdat JIJ het leeg vind? sorry maar dit vind ik wel een beetje ver gaan. Jij kan toch niet weten hoe ik er bij zit als ik halleluja of amen neerzet? of wel soms? het is hier en daar wel eens gebruikt als "comisch" iets dat geef ik toe. maar om dan alles over 1 kamp te scheren en te zeggen dat het leeg is vind ik te ver gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:19:44 schreef hopeloos het volgende:

een ander vraagje: als je je dood ergert aan getuigenissen, waarom lees je ze dan eigenlijk
verbaasd.gif

ik ben het met bepaalde topics ook niet eens, maar die sla ik gewoon over...

Omdat niet elke getuigenis even loos is als de andere en het van tevoren toch knap lastig in te schatten is of de getuigenis de moeite waard is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:21:30 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Omdat niet elke getuigenis even loos is als de andere en het van tevoren toch knap lastig in te schatten is of de getuigenis de moeite waard is.

...

fijn om te horen dat getuigenissen als 'loos' worden betiteld.

* hopeloos is er eindelijk achter dat ze inderdaad de goede keuze heeft gemaakt toen ze besloot geen getuigenis op het forum neer te zetten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:24:56 schreef hopeloos het volgende:

[...]

...

fijn om te horen dat getuigenissen als 'loos' worden betiteld.

* hopeloos is er eindelijk achter dat ze inderdaad de goede keuze heeft gemaakt toen ze besloot geen getuigenis op het forum neer te zetten...

Het is mijn goed recht een getuigenis loos te vinden of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus nu zeg je als ik(of anderen) halleluja of amen zeggen dat ik er niets van meen? omdat JIJ het leeg vind? sorry maar dit vind ik wel een beetje ver gaan. Jij kan toch niet weten hoe ik er bij zit als ik halleluja of amen neerzet? of wel soms?

ik zeg dat ik het leeg vind en dat ik mij er daarom aan erger. Je kunt nog zo braaf 100x menen, ik erger mij er aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:31:36 schreef Michie23 het volgende:

Ok en nu zijn we weer terug bij af: DE VERDEELDHEID

Jammer, ik dacht dat we hier gewoon toenadering konden zoeken.

Door zulken dingen te roepen help je zelf ook niet echt mee, of wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 16:31:36 schreef Michie23 het volgende:

Ok en nu zijn we weer terug bij af: DE VERDEELDHEID

Jammer, ik dacht dat we hier gewoon toenadering konden zoeken.

nee hoor, op deze manier kun je proberen te begrijpen hoe die ander denkt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid