Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 12:44:37 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Sleuren? Leuk dat je dat zegt maar wees gewoon eerlijk naar jezelf want je weet volgens mij totaal niet waar je het over hebt.

Ik weet prima waar ik het over heb.

Quote:

Ik onderbouw niet naar jou zin, dat is wat anders dan dat ik helemaal niet zou onderbouwen.

Veel liefde en zegen,

Michie

Ter verduidelijking, zoveel mogelijk in verschillende topics halleluja, amen, prijs de heer, ow wat is het allemaal geweldig etc... noem ik geen onderbouwen.

Als je iets niet naar mijn zin zou onderbouwen heb ik daar geen enkele moeite mee, ik reageer daar waarschijnlijk weer op door te vertellen waarom ik het daar niet mee eens ben. Dat heet discussie voeren, wat jij doet is evangeliseren en dat doe je maar ergens anders.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 12:39:27 schreef Manu het volgende:

Nou, als ik weet dat de gave niet van mij zijn, maar van de geest, dan ben ik toch elke keer getuige van god en de heilige geest in mij als ik het gebruik??

Dus ik snap je ff niet Michie23

Het getuigenis komt dus ook van God, of bedoel je dat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 13:14:45 schreef JoostG het volgende:

[...]

Dat geeft dan precies aan wat er in mijn post stond want volgens mij heb je nog steeds niet gelezen wat ik precies bedoelde toen je
postte
flower.gif

Dat jij niet snapt dat je als moderator vervolgens niet olie op het vuur moet gaan gooien door dit nog eens krachtig te gaan herhalen geeft wel aan dat jij niet tegen je functie bent opgewassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe kan dit?

We hebben er in dit topic over hoe we een positieve sfeer teweeg kunnen brengen in het subforum Getuigenissen en vervolgens gaan we hier de boel afbranden! Kom op zeg, ik zie niet in wat voor doel dat heeft. We zijn toch zeker geen vijanden van elkaar?

Als het in 1 topic nog niet eens goed gaat dan heb ik weinig hoop voor de rest van de topics in dit subforum. Ik begrijp best dat het onderwerp emotionele reacties met zich mee kan brengen, maar als je dat bij jezelf merkt dan kun je misschien beter even wat afstand nemen.

Back On Topic

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 13:13:01 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Het getuigenis komt dus ook van God, of bedoel je dat niet?

Nee dat ik getuigennis ben van het feit dat de heilige geest aanwezig is. Dus de geest van god.

Ik bedoel daarmee met mijn topic "aparte getuigenis", dat ik dingen zie, ervaar en meemaak en als ik mijn gave gebruik dat ik dan de aanwezigheid van god en de heilige geest beleef. Want ik merk ook dat ik niet altijd overal mijn gave kan gebruiken. Hoe moet ik het uitleggen verbaasd.gif

Kijk als ik in de berea gemeente vraag wat ik moet doen aan een ouderling big-smile.gif En hij vraagt aan mij voel je de liefde van god niet en ik zeg dat ik niet beter weet dan ik geleid wordt en hij vraag weer voel je de liefde van god niet en iemand vraagt dan waar komt die muziek vandaan? Omdat de stereo uit staat, en hij zegt dat zijn geestes gave tegen die persoon en die zegt de muziek is wel mooi en hij zegt tegen mij dat ik inderdaad kan laten zien dat ik geestes gave heb, maar ik er niet bewust aan gedacht heb om te gebruiken, dan weet ik ook dat de heilige geest zelf dingen doet zonder dat ik het bewust doe. Met andere woorden, sommige dingen kan ik bewust en de andere dingen doet de heilige geest als ik ergens ben of zo. Moeilijk uit te leggen, maar je moet het ervaren....

Vele dingen weet ik onbewust niet beter...dus ik ga er anders mee om, maar bewust is het nog steeds een answer/question spel in mijn hoofd.

Groet

Ps daarom zeg ik ook dat ik een nieuwe bewustzijn heb gekregen vand de heer

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 13:29:07 schreef Manu het volgende:

[...]

Nee dat ik getuigennis ben van het feit dat de heilige geest aanwezig is. Dus de geest van god.

Ik bedoel daarmee met mijn topic "aparte getuigenis", dat ik dingen zie, ervaar en meemaak en als ik mijn gave gebruik dat ik dan de aanwezigheid van god en de heilige geest beleef. Want ik merk ook dat ik niet altijd overal mijn gave kan gebruiken. Hoe moet ik het uitleggen
verbaasd.gif

Kijk als ik in de berea gemeente vraag wat ik moet doen aan een ouderling
big-smile.gif
En hij vraagt en mij voel je de liefde van god niet en ik zeg dat ik niet beter weet dan ik geleid wordt en hij vraag weer voel je de liefde van god niet en iemand vraagt dan waar komt die muziek vandaan is, omdat de stereo uit staat, en hij zegt dat zijn geestes gave tegen die persoon en die zegt de muziek is wel mooi en hij zegt tegen mij dat ik inderdaad kan laten zien dat ik geestes gave heb, maar ik er niet bewust aan gedacht heb om te gebruiken, dan weet ik ook dat de heilige geest zelf dingen doet zonder dat ik het bewust doe. Met andere woorden, sommige dingen kan ik bewust en de andere dingen doet de heilige geest als ik ergens ben of zo. Moeilijk uit te leggen, maar je moet het ervaren....

Vele dingen weet ik onbewust niet beter...dus ik ga er anders mee om, maar bewust is het nog steeds een answer/question spel in mijn hoofd.

Groet

Ps daarom zeg ik ook dat ik een nieuwe bewustzijn heb gekregen vand de heer

Groet

Manu, mij gaat het erom dat je niets uit jezelf kan en dat het van God komt. Dat Hij je wilt gebruiken voor iets is super, maar het is God door jou heen die het doet. Vandaar dat ik bedoel dat het getuigenis altijd God verheerlijkt. Lees maar in de Bijbel als mensen iets vertelden of lieten zien van wie God was, dan gebeurden er altijd veel toffe dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 13:31:12 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Manu, mij gaat het erom dat je niets uit jezelf kan en dat het van God komt. Dat Hij je wilt gebruiken voor iets is super, maar het is God door jou heen die het doet. Vandaar dat ik bedoel dat het getuigenis altijd God verheerlijkt. Lees maar in de Bijbel als mensen iets vertelden of lieten zien van wie God was, dan gebeurden er altijd veel toffe dingen.

In de bijbel, brief van paulus, staat dat je je gaven moet gebruiken. En dat aan ieder zo wordt gedeelt zoals als de geest wilt. En als ik het goed begrijp dat je er dorst naar krijgt om meer gaven en meer te gebruiken. Dus de gave van de geest komt inderdaad van god, maar ik merk dat de geest zelf via mij dingen doet als ik ergens kom en dat ik soms zelf dingen kan doen. (in het midden gelaten dat er een volgorde van belangrijk van gave zou zijn) Ik ben er achter gekomen dat ik niet de enigste ben met deze gave, vandaar de strijdt in de clubs, maar ik ben wel erachter gekomen dat je een verschil hebt tussen natuurlijke en boven natuurlijke gavens. Want de gave van muziek is niet de enigste die ik heb. Want ik ben achter nog een paar andere bovenatuurlijke gaves van mij gekomen. En niet dat ik mijzelf speciaal voel, maar juist afvraag waar zit h et verschil, omdat ik tot het fijne wil weten wat het verschil is tussen mij en andere. Ik wordt er soms eng van als menselijk denken dat god mij uit gekozen heeft. Kijk salamo had ook een zondig leven, maar kreeg toch boven natuurlijke kracht. Dus met het nieuwe bewustzijn van de heer ben ik op onderzoek uit wie ik ben en wat ik moet doen. Kijk in de bijbel staat dat alleen jezus, de dicipelen, paar uitgekozen mensen (salamo, mozes enz) en aantal koningen bovennatuurlijke gaves krijgen. En mijn vraag is dan ook hoe verhoudt dat zich met vandaag??

De vrucht van mijn geest is dat het gezellie wordt als ik ergens kom en dat merk ik aan de reactie van mensen en de bar mannen en via vreemden die er niks van begrijpen met het wel opeens fijn vinden om er te komen. Daarin merk ik de getuigenis van de aanwezigheid van god en de heilige geest.

Groet

Samengevoegde post 03-10-2006 13:48:44:

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 13:31:23 schreef Hester het volgende:

En, Manu, wat voor concrete suggesties heb jij om de sfeer in de getuigenissentopics hoog te houden?

Lief dat je het vraagt, maar die fele reacties, met vlammende toortsen aankomen rennen van een groepjes forum gebruikers, is iets wat ik ook in de zomer in het echt heb meegemaakt. Sommige mensen weten niet beter van mij en staan er positief tegen over, andere mensen geloven mijn woorden van profeties, als het gaat om de weg van de heer aan te duiden om zijn schapen bij de kudde te houden ( ik weet dat het alleen voor die persoon is bedoeld)

Mijn suggesties is er geen, het zijn gezonde reacties die ervoor zorgen dat mensen worden geleid naar de kerk of in iedergeval nadenken over wat de bron is van je gave. Zodat je bij tijds om verlossing kan gaan zoeken of er achter te komen dat je kind van god bent.

Kijk zonder discussie krijg je de synthese niet. Dus syn en these. Met andere woorden waar twee of meerdere meningen samen vormen tot een overkoepelende mening (synthese)

Maar het kan iederdaad nog al overrompelend over komen zoals je het zelf stelt. Of dat het weinig positieve reactie opleverd. Maar dat is ook de contradictie er van. Meeste, bijna iedereen, op sommige na, huiveren de duivel dus gaan als een gek op onderzoek uit. En komen misschien in vrede vaar water en weten dat er niks te vrezen valt of sommige zullen gevangen worden om bevrijdt te worden.

Dus ik heb geen suggesties, alleen een vraag of ze de volgende keer het ook met de bijbel onderbouwing kunnen komen waarom het van de duivel uit zou komen.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is satan nou juist op uit noparty.gif onrust stoken en verdeeldheid brengen .

Geef hem geen kans nog niet eens een voet .

Gaat het niet zoals je wil of vind je iets wat niet hoort ga er voor bidden en richt je op God in plaats van op elkaar.

Das mijn tip en vraag aan God de geest van onderscheiding wat ik al op het begin van het topic gezegt heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 10:44:29 schreef Raido het volgende:

[...]Niet schrikken als in bang zijn. Maar ik had toen ik hier kort was, en er van overtuigd was dat ik oprecht geloofde echt van 'Waarom maken hun van alles mee, waarom vallen hun in de Geest, spreken tongen en de hele reutemeteut'. Ik kan mij voorstellen dat erg veel mensen die niet uit evangelisch/charismatische hoek komen of hebben:

1. Wat een freaks, zijn dat nou christenen?

2. Mijn geloof is niets, vergeleken met dat van hun.

Dit herken ik ik echt heel erg. En dat is gewoon geen leuk gevoel. Ik heb er ook echt aan gedacht het bij mezelf te zoeken, en natuurlijk ligt het ook voor een groot deel bij mezelf, maar de laatste tijd is de manier van posten in getuigenissen topics ook erg veranderd, op een voor mij beklemmende manier.

daarnaast vind ik reacties als 'Amen!!' de hele tijd onwijs irritant. Ik voel me er helemaal niet bij thuis, en vind het sowieso vreemd om alleen 'amen' te plaatsen. Plaats dan minstens de reden op waarom je het nodig vind dat te zeggen, onderbouw dat wat meer. Als het kan.

Samengevoegde post 03-10-2006 15:24:56:

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:00:21 schreef Joyke het volgende:

Jeetje jullie geven satan wel erg veel ruimte in dit topic :/

Wij geven eigen meningen en discussie ruim baan in dit topic knipoog_dicht.gif Het is niet zo dat niemand meer door één deur kan met elkaar, maar blijkbaar IS er onrust en storen mensen zich aan elkaar en dat mag best uitgesporken worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onrust is er zeker. Mensen storen zich aan elkaar is er ook. Dat moet inderdaad uitgesproken maar ik krijg er als ik heel eerlijk ben ook steeds een minder fijn gevoel bij als ik hier kom. Waaorm? Omdat het naar mijn idee te bot word gezegd allemaal en het geen opbouwende kritiek meer is maar meer afkraak kritiek. *ik hoop dat dit aan mij ligt maar zo denk ik er op dit moment wel over*

Edit: typfout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:27:34 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Onrust is er zeker. Mensen storen zich aan elkaar is er ook. Dat moet inderdaad uitgesproken maar ik krijg er als ik heel eerlijk ben ook steeds een minder fijn gevoel bij als ik hier kom. Waaorm? Omdat het naar mijn idee te bot word gezegd allemaal en het geen opbouwende kritiek meer is maar meer afkraag kritiek. *ik hoop dat dit aan mij ligt maar zo denk ik er op dit moment wel over*

Omdat de emoties hoog oplopen (wat logisch is). Probeer te onthouden dat dit een forum is, en dat daar wat vaker botte dingen gezegd worden als in het echt. Het is echt niet zo dat mensen elkaar de hersens in zouden slaan als ze elkaar tegen zouden komen hoor. EEn stel je voor dat dit onuitgesproken blijft, wat krijg je dan? Dan krijg je al die kritische reacties in de getuigenissentopics, waar ze eigenlijk niet thuishoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat er dingen bot gezegd kunnen worden. Dat heb ik zelf ook wel meegemaakt. Maar ik zet er niet voor niets te neerknipoog_dicht.gif. Bij botte dingen kan ik aardig snel er door heen prikken maar bij sommige dingen kan ik er op de een of andere manier niet door heen prikken. En dan is het gewoon net iets te bot voor mij. Dit kan natuurlijk iets zijn waar ik alleen last van heb *dat hoop ik* maja. Maar wat er na dat gedeelte word gezegd in dezelfde zin moet je ook ff goed meenemen heknipoog_dicht.gif. Dat bedoel ik namelijk ook met te bot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat ook in de bijbel dat men elkaar liefde vol moet terecht wijzen en niet met dingen om de oren te slaan.

Je kunt maar beter geen bijl gebruiken wanneer je een vlieg van het hoofd van je vriend wilt jagen.

'Wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting.'

2 timoteüs 4:2

Daar zeg ik toch nog een keer AMEN op hahah

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jeffrey_1989: Dat kan ik me wel voorstellen. Het lijkt soms alsof mensen onder het motto 'ik mag mijn mening toch wel geven?' zo hard tegen een ander ingaan dat het lijkt alsof het niet uitmaakt of het overkomt of niet, als het maar gezegd is. Dan heeft de kritiek niet meer tot doel om iemand iets te leren of elkaar beter te begrijpen, maar gewoon om even je mening neer te rammen. En de één kan daar goed tegen, maar de ander niet.

Ik denk dus dat iedereen die kritiek wil geven goed moet bedenken met welk doel hij/zij dat doet en op welke manier het beste resultaat bereikt zal worden. Stel dat jij iets zegt waar ik het totaal niet mee eens ben, dan kan ik zeggen 'heiden! lees de bijbel! je dwaalt!' maar waarschijnlijk krijg je dan alleen maar een hekel aan me. Ik kan dan beter wat vriendelijker zijn en je een stap tegemoet doen (dus mezelf over mijn trots heenzetten), want dan krijgen we tenminste een opbouwend gesprek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat hier niet om bot-gedrag maar over mensen die een andere geloofsovertuiging hebben dan meestal naar voren komt in de getuigenistopics. Die mensen hebben misschien best wel wat problemen met het de manier waarop er over geloven gepraat wordt.

Over het algemeen genomen komt het hier op neer:

1. Personae X begint het topic met, vandaag was het de mooiste dag in mijn leven.

2. Er komt een opsomming van zonden die Personae X gedaan heeft; en welke dingen in zijn of haar leven zijn voorgevallen.

3. Personae X komt in aanraking met God (door een gesprek op straat, de kerk, vrienden of de aanraking van een persoon) en gaat letterlijk tegen de grond.

4. Personae X voelt intense liefde stromen en is op slag bekeerd, voelt dit, en ervaard dit alsof allen zonden plotsklaps van zijn of haar schouders zijn genomen, weg schuld, weg zondekennis en alleen maar vrede.

Ik weet niet, ik ben of jaloers óf ik vind het deels onbijbels, de meeste bekeringen die ik zie in de Bijbel zijn wat andera. Overigens erger ik me nog meer aan reacties van mensen. Misschien moet een getuigenistopic direct gesloten worden nadat Personae X getuigt heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 oktober 2006 15:43:07 schreef Joyke het volgende:

Daar zeg ik toch nog een keer AMEN op hahah

Dat vind ik dus niet grappig. nosmile.gif

Natuurlijk moet je dingen genuanceerd zeggen en gebeurd dat niet altijd. Maar daarom is het nog wel nuttig dat dit topic er is. Het is juist een manier om even een wat schoner schip te krijgen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid