Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:30:35 schreef Manu het volgende:

[...]

Dus ik moet aan de ouderling van de Berea vragen of hij jou een E-mail stuurt. Ik denk dat tie dat niet doet om mijzelf een gerust hart te geven dat ik weer iemand overtuigd heb van godswerk.

Maar ik zal kijken wanneer ik weer in die berea gemeente kom. Zit namelijk in een andere stad. Omdat we hier geen Berea gemeente hebben.

welke gemeente is dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:24:22 schreef Raido het volgende:

@hopeloos, dat kan maar als je sinds gisteravond je de hele tijd vraagt en antwoorden krijgen die per reactie meer overlopen van leegheid heb ik het een keer gehad. Dat had ik overigens al langer.

Er is enkel enkelzijdige tolerantie (of hoe je het wil noemen), mensen die dingen op een andere manier geloven zijn schijnbaar (dat proef ik althans) minder christen of iets dergelijk. Helaas, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

[...]Tja, iedereen heeft zijn eigen deelwaarheid. Goed, leuk en aardig maar het komt dan dus voor dat mensen elkaar niet geloven. Ik geloof bijvoorbeeld dat je op zondag zoveel mogelijk rust moet hebben, en dat dat ook voor niet christenen geld. Ik neem daarom niet de trein op zondag.

En ik vind het ook raar als andere christenen dat wel doen. Ik veroordeel je er niet om, ik vind het alleen raar. Net als ik de genezingen etcetra ook raar vind.

Dat mag...toets altijd gebeurtnissen. worshippy.gif

Samengevoegde post 06-10-2006 16:33:52:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:30:08 schreef Jippiej het volgende:

[...]

ik heb je toegevoegd op msn, ik zou wel gewoon willen praten hierover. Gewoon gedachtes uitwisselen, begrijp je?

Oke

Samengevoegde post 06-10-2006 16:34:53:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:32:00 schreef Jippiej het volgende:

[...]

welke gemeente is dat?

Berea gemeente in vlissingen. Aan de gildeweg nummer 4

Groot gebouw, ziet er mooi uit. En niet zo kaal als ik sommige kerken zie. Vind het wel een mooie kerk

Laters

Samengevoegde post 06-10-2006 16:39:00:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:30:44 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Je zegt op zich wel de hele tijd dat je twijfelt en dat je antwoorden zoekt. Maar het enige wat ik zie is eigenlijk die heel erg overtuigd is van zijn eigen gelijk, terecht dan wel onterecht...

En het zou je helpen als je posts meer over God, over jouw redder, Jezus Christus zou gaan, in plaats van alleen maar over de 'gaven' die je hebt. Op zich heb je een punt als je zegt dat wij moeilijk over jouw 'gaven' kunnen oordelen. Maar dat is wel het enige verhaal dat we horen, jij en je 'gaven'. God, Vader, Zoon, of Heilige Geest kom ik bijna nergens tegen...

Nee er zit een verschil tussen toesten of het van god komt en dat je er van overtuigd bent en toesten met je eigen leven waarom je het van god krijgt. Omdat ik mijzelf totaal niet waardig genoeg vind om dit te mogen doen. Met andere woorden, ik vind dat ik nog niet genoeg heb bijgedrage aan de samenleving dat god mij dit geeft. Met name, omdat ik niet het bestaan van geestes gave afwist tot een half jaar geleden. En dat ik wil weten wat het verschil is tussen vevuld, doop, mensen die vruchten krijgen, of geestes gave of alleen de geest. Met andere worden ben gewoon bezig met een bijbel studie indirect. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 02:37:07 schreef Manu het volgende:

Ik breng mensen mee. Als ik een frietje ga halen dan is de friet tent zo vol. Als ik boodschappen ga doen, dan sta ik altijd in de rij. Zou je zeggen dat het dan toevallig druk is. Maar als ik bijvoorbeeld om half elf sávond frietje ga halen dan stroomt in de tijd dat de friet wordt gebakken de winkel weer vol. Als ik de winkel binnen kom lopen van de super markt en ik kijk naar de kassa, dan is het leeg, maar het moment dat ik aan de kassa sta is er altijd gelijk een rij....Dus ik kan nooit ff snel boodschappen doen....Dus ik neem mensen mee. Als ik in bepaalde kerk even kom, dan wordt het vanzelf drukker daar.

Dit bedoel ik met wanen. Ik denk dat je echt met iemand moet gaan praten, en dat bedoel ik niet vervelend.

Dan, na een heel wazig stuk over muziek en profeteren waar ik geen wijs uit werd:

Quote:

Laatste gave.....

Ik heb bestuurlijk invloed. Die van boven natuurllijk. Als ik met een maat zomaar over straat loop en we bespreken dat ergens een cafe of zoiets moet komen, dan gebeurt dat een half jaar later ook. Of als ik me bedenk dat de zeeman bij ons in de winkelcentrum moet komen en ik besprek dat weer met iemand anders dan gebeurt dat ook. Als ik met een goede maat voor de gein zit te praten wie op de cover dan de gouden gids moet komen, katja of briget, en ik kies voor katja, dan gebeurt dat ook....Maar ja, sommige toevallig heden zijn geen toevallig heden meer.

- geen woorden -

Het valt me op dat mensen met 'getuigenissen' vaak doorslaan. Ik denk zelfs dat als Manu maar genoeg mensen achter zich krijgt, ze een nieuwe sekte kan beginnen met een dik messias-complex. Het valt me ook op dat het vrijwel altijd gaat om dingen die Manu wil... En nu zegt hij/zij zometeen dat het natuurlijk om de Heer gaat, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, even simpel over de vrucht van de Geest:

Galaten 5: 22,23

22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23 zachtmoedigheid en zelfbeheersing.

De gaven van de Geest:

1 Korinthe 12: 4-11

4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.

Ook belangrijk over de gaven van de Geest:

1 Korinte 13: 1,2

1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn.

Over de doop:

Romeinen 6: 1-9

1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven? 3 Weet u niet dat wij die gedoopt zijn in Christus Jezus, zijn gedoopt in zijn dood? 4 We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden. 5 Als wij delen in zijn dood, zullen wij ook delen in zijn opstanding. 6 Immers, we weten dat ons oude bestaan met hem gekruisigd is omdat er een einde moest komen aan ons zondige leven: we mochten niet langer slaven van de zonde zijn. 7 Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, 9 omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem.

Over vervulling met de Geest:

Joel 3: 1,2

1 Daarna zal zich dit voltrekken:

Ik zal mijn geest uitgieten over al wat leeft.

Jullie zonen en dochters zullen profeteren,

oude mensen zullen dromen dromen,

en jongeren zullen visioenen zien;

2 zelfs over slaven en slavinnen

zal ik in die tijd mijn geest uitgieten.

Handelingen 2: 1-4

1 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.

Handelingen 4: 31

31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God.

Hoop dat je hier wat aan hebt. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:55:10 schreef ChristianN het volgende:

[...]

Dit bedoel ik met wanen. Ik denk dat je echt met iemand moet gaan praten, en dat bedoel ik niet vervelend.

Dan, na een heel wazig stuk over muziek en profeteren waar ik geen wijs uit werd:

[...]

- geen woorden -

Het valt me op dat mensen met 'getuigenissen' vaak doorslaan. Ik denk zelfs dat als Manu maar genoeg mensen achter zich krijgt, ze een nieuwe sekte kan beginnen met een dik messias-complex. Het valt me ook op dat het vrijwel altijd gaat om dingen die Manu wil... En nu zegt hij/zij zometeen dat het natuurlijk om de Heer gaat, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Als ik een sekte wilde beginnen, was ik niet hier gekomen en gebleven. Te veel charismaten onder jullie. Kan ik nisk wijsmaken.

Dus maar bedankt voor de tip, ik wordt een tweede jomanda.

Oww ja die messias-complex van mij is dat niet verkondig dat ik jesus ben. Oww het gaat ook niet over mij.....maar ja, misshien je eigen projectie..

groet

Samengevoegde post 06-10-2006 17:32:27:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:56:14 schreef Eli7 het volgende:

Ok, even simpel over de vrucht van de Geest:

Galaten 5: 22,23

22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23 zachtmoedigheid en zelfbeheersing.

De gaven van de Geest:

1 Korinthe 12: 4-11

4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.

Ook belangrijk over de gaven van de Geest:

1 Korinte 13: 1,2

1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn.

Over de doop:

Romeinen 6: 1-9

1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven? 3 Weet u niet dat wij die gedoopt zijn in Christus Jezus, zijn gedoopt in zijn dood? 4 We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden. 5 Als wij delen in zijn dood, zullen wij ook delen in zijn opstanding. 6 Immers, we weten dat ons oude bestaan met hem gekruisigd is omdat er een einde moest komen aan ons zondige leven: we mochten niet langer slaven van de zonde zijn. 7 Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, 9 omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem.

Over vervulling met de Geest:

Joel 3: 1,2

1 Daarna zal zich dit voltrekken:

Ik zal mijn geest uitgieten over al wat leeft.

Jullie zonen en dochters zullen profeteren,

oude mensen zullen dromen dromen,

en jongeren zullen visioenen zien;

2 zelfs over slaven en slavinnen

zal ik in die tijd mijn geest uitgieten.

Handelingen 2: 1-4

1 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.

Handelingen 4: 31

31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
engel.gif

Thnx, Heli

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 17:30:23 schreef Manu het volgende:

Als ik een sekte wilde beginnen, was ik niet hier gekomen en gebleven. Te veel charismaten onder jullie. Kan ik nisk wijsmaken.

Die zouden toch juist het dichtste bij jouw denkbeelden moeten staan dacht ik zo...

Quote:

Thnx, Heli

flower.gif

Eli boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 15:06:53 schreef ChristianN het volgende:

@Michie: Ik zie nog steeds uit naar je antwoord! (met een beetje onderbouwing...)

Ik heb reeds antwoord gegeven, en welke onderbouwing? Ik heb jou ook enkele vragen gegeven dus daar wacht ik ook nog op.

Samengevoegde post 06-10-2006 18:00:38:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 00:27:04 schreef ChristianN het volgende:

Mijn vraag is waarom 'gewone' christenen niet genezen worden.

Sorry, maar ik snap echt je vraag niet, leg me eerst het verschil uit tussen een gewone en niet gewone Christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 17:53:54 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Ik heb reeds antwoord gegeven, en welke onderbouwing? Ik heb jou ook enkele vragen gegeven dus daar wacht ik ook nog op.

*Zucht*

Was jij het niet die reeds postte 'kijk verder dan je neus lang is'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 00:27:04 schreef ChristianN het volgende:

Omzeil mijn woorden nou niet zo, met uitvluchten als wettiscisme. Ben ik echt zo onduidelijk? Ik heb het over mensen die jaren lang voor genezing gebeden hebben, gewoon hun vrouw trouw zijn: de doorsnee christen. Hoe moet ik het anders aangeven?

Mijn vraag is waarom 'gewone' christenen niet genezen worden.

Heej ik snap je vraag stelling niet helemaal wat is een "gewone" christen? geef daar eens een definitie van?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:24:18 schreef ArjenV het volgende:

Als je even de moeite neemt de topic door te lezen kun je dat zelf achterhalen.

Nee ik heb het hele topic gelezen maar zie geen verschil tussen een christen en een christen. En als jij weet waar het staat wil je dan zo vriendelijk zijn aan te geven waar het staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:32:10 schreef ArjenV het volgende:

Er zijn, zo zegt iemand hier, 2 soorten christenen:

Christenen die speciaal zijn en genezingen krijgen en nog meer hallelujah-dingen.

Christenen die 'normaal' zijn.

net of er een soort van überchristenen zijn ofzo, ik vind het een beetje krom worden hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:28:21 schreef Gusto het volgende:

[...]

Nee ik heb het hele topic gelezen maar zie geen verschil tussen een christen en een christen. En als jij weet waar het staat wil je dan zo vriendelijk zijn aan te geven waar het staat?

Als er geen verschil is tussen christenen, waarom worden sommigen dan wel genezen en anderen niet, terwijl ze er toch allemaal even hard voor bidden?

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 18:34:06 schreef karin1204 het volgende:

[...]

net of er een soort van überchristenen zijn ofzo, ik vind het een beetje krom worden hier.

Dat is niet wat ik roep, maar wat Michie23 in feite duidelijk maakt.

edit: Michie - mocht je hier op in gaan, zeg dan wat je WEL duidelijk maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:32:10 schreef ArjenV het volgende:

Er zijn, zo zegt iemand hier, 2 soorten christenen:

Christenen die speciaal zijn en genezingen krijgen en nog meer hallelujah-dingen.

Christenen die 'normaal' zijn.

Volgens mij zijn genezingen heel bijbels/christelijk eenderde van het evangelie gaat over genezen. Veder vind ik de term hallelujah dingen onrespect vol maar goed ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld.

Bedoel je dat een `gewone`christen niet in genezing gelooft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:34:25 schreef Levi het volgende:

[...]

Als er geen verschil is tussen christenen, waarom worden sommigen dan wel genezen en anderen niet, terwijl ze er toch allemaal even
hard
voor bidden?

Mazzel,

Levi

Volgens mij gaat de discussie over de gave van genezing, bidden voor genezing is toch weer net wat anders knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:34:06 schreef karin1204 het volgende:

[...]

net of er een soort van überchristenen zijn ofzo, ik vind het een beetje krom worden hier.

All christians are equal but some christians are more equal then other christians.

Ofwel.. we zijn het hier aardig eens over dat er veel verschillende soorten christenen zijn. Ik ben gelukkig anders christen als mijn charismatische medechristenen. Maar ik proef soms in postings c.q. gesprekken het 'wij ervaren de Geest zoals het hoort' en ja, dat missen die andere christenen dan schijnbaar in hun optiek.

Ik ervaar de doop in de heilige Geest anders, ik ervaar genezingen anders en ik lees bijvoorbeeld het profeteren ook anders. Dan loop je in Utrecht en dan wordt je aangesproken door charismatische christenen die jou komen vertellen dat de doop in de heilige Geest 'helemaal anders is als wat ik daar van denk'. Hoezo? Ik ervaar het zo, hun ervaring is niet de mijne dan is het toch goed?

Schijnbaar niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:34:25 schreef Levi het volgende:

[...]

Als er geen verschil is tussen christenen, waarom worden sommigen dan wel genezen en anderen niet, terwijl ze er toch allemaal even
hard
voor bidden?

Mazzel,

Levi

Het kan zijn dat er een blokkade is tussen God en de persoon die bid.

Het kan ook zo zijn dat God's plan anders is.

Genezing moet altijd tot God's eer zijn. Als het tot God's eer is dat iemand geneest dan gebeurd dat ook als het tot God's eer is dat iemand niet geneest dan gebeurt het ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 16:30:35 schreef Manu het volgende:

[...]

Dus ik moet aan de ouderling van de Berea vragen of hij jou een E-mail stuurt. Ik denk dat tie dat niet doet om mijzelf een gerust hart te geven dat ik weer iemand overtuigd heb van godswerk.

Maar ik zal kijken wanneer ik weer in die berea gemeente kom. Zit namelijk in een andere stad. Omdat we hier geen Berea gemeente hebben.

WAT?? jij overtuigd?? dat doet God. niet jij!! ten minste dat is niet (NIET!!) de bedoeling!!

jij hoort te getuigen, niet te overtuigen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 17:35:51 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Die zouden toch juist het dichtste bij jouw denkbeelden moeten staan dacht ik zo...

[...]

Eli
boosrood.gif

Mijn denk beelden?? verbaasd.gif

die zijn... devil.gif of .... engel.gif

Welke denkt u big-smile.gif

Maar toch bedankt voor je aanwijzingen...

doei bye.gif

Samengevoegde post 06-10-2006 19:53:39:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 18:32:10 schreef ArjenV het volgende:

Er zijn, zo zegt iemand hier, 2 soorten christenen:

Christenen die speciaal zijn en genezingen krijgen en nog meer hallelujah-dingen.

Christenen die 'normaal' zijn.

Wat is normaal?? eerste of tweede christenen?

Samengevoegde post 06-10-2006 20:08:12:

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 19:22:06 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

WAT?? jij overtuigd?? dat doet God. niet jij!! ten minste dat is niet (NIET!!) de bedoeling!!

jij hoort te getuigen, niet te overtuigen!

Ik ben onderdeel van die ervaring. Ik getuig al dat die dingen in mijn omgeving gebeuren. Dus ik vertel en vraag ik erover..... smile.gif Het is immers zoals in de bijbel geschreven, je krijgt gaven van de heilige geest de geest van god. En het verschil tussen wel krijgen en niet krijgen, heeft niemand antwoord op, ook ouderlingen niet maar ervaren wel dat het geestes gaven zijn....

Maar ik proef een verschil. Zoals sommige hier zeggen dat de een de vrucht, de andere de gave en weer andere de heilige geest krijgen.

Als die dingen niet waren gebeurt en dat ik bewust was van geworden.....had ik nog steeds de katholieke visie. Nu onderzoek ik de pinkster, gereformeerde, evangelische en de charismatische beweging. Omdat het gewoon een feit is wat er gebeurt. God, heilige geest, genade gaven, geestes gave enz. Ieder (kerk) heeft zijn eigen versie, en ik probeer mijn eigen christelijke waarheid te vinden. En daar helpen jullie goed bij met deze discussie. Wat is waar? Mijn ervaringen wel, mijn getuigenissen ook, maar hoe je het moet interpreteren weet niemand zeker.

Maar ik ben dankzij eli verder. Klopt wel wat er staat geschreven. Zo hebik het deels ook beleefd. Maarja ik blijf een nughtere zeeuw. Maar wil nog niet zeggen dat ik tevreden ben met mijn eigen conclusies. Dus zoek ik lekker verder.

Dus even resumeren

De een zegt het zijn genade gaven

De ander zeggen het zijn geestes gaven

De ander zegt het is van de heilige geest

De ander zegt dat god het doet.

De ander zegt dat je gedoopt moet zijn als handelingen 9

De ander zegt dat je de doop van de heilige geest moet hebben gehad

De ander zegt dat je vervluld moet zijn

De ander zegt dat er voor moet bidden

De ander zegt dat ieder krijgt zoals de geest blieft en jouw onderdeel maakt van het lichaam van christus

De ander zeggen dat je eigen gaven uniek zijn

De ander zegt dat dat het niet van god is

De ander zegt dat het niet de heilige geest is maar demonen

De ander zegt dat ik onbijbels bezig ben

Mijn radio zegt op dit moment dat ik naar mijn hart moet luisteren

Alle dingen die positeif zijn uit het rijtje boven, zijn gebeurt of gebeuren in mijn leven. Maar ik wil voor mijzelf een antwoord hebben dat een christelijke waarheid is. Dus uit deze boodschappen probeer ik wijs te komen

Daarbij zijn jullie niet de enigste waar ik er mee over praat. engel.gif

Komt wel goed hoor....tis alleen ff zoeken en een proces dat niet bij iedereen het zelfde gaat knipoog_dicht.gif

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 06 oktober 2006 19:51:48 schreef Manu het volgende:

[...]

De ander zegt dat ik onbijbels bezig ben

Mijn radio zegt op dit moment dat ik naar mijn hart moet luisteren

ik ben denk ik die ander, en ik vertel je dat je naar God moet luisteren en niet naar je RADIO!

Samengevoegde post 06-10-2006 20:36:45:

groet terug

en ps. God is met een hoofdletter... God de Vader, Jezus, heilige Geest

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid