Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

Ik vergelijk ze als ze de gaven van de geest naar voren worden geschoven als Bijbelse principes. God veranderd niet, de Geest niet dus ook zijn instellingen over je kleding of levensstijl niet..

*het is voor de man een schande dat hij lang haar draagt* bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op zaterdag 07 oktober 2006 00:43:23 schreef Raido het volgende:

[...]Je houdt je dus, net als ik, gedeeltelijk aan bijbelse principes.

vind het knap dat je uit die post van mij zo'n conclusie kan halen

Quote:

Waarop baseer jij dat je aan het ene wel hoeft te houden en het andere niet. Het ene wordt uitgeroepen als zijnde cultureel (bijvoorbeeld de rok voor de vrouw, of hoofdbedekking in de gemeente). De andere zijn blijkbaar niet aan tijd gebonden (tongentaal, vallen in de Geest).

Genezing,tongentaal etc. komen van God wordt gewerkt door de Geest die eens en altijd dezelfde is. Genezing is geen principe dat is een gave er voor een gave kunnen bepaalde principes gelden.

Quote:

De gereformeerde traditie plaatst de laatste twee als onderdelen van de tijd en de bedeling, en het dragen van een hoofddeksel als inzetting voor altijd. Waarom?

Edit: las dit verkeerd om sorry, maar alsnog geen idee waarom

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:48:00 schreef Raido het volgende:

Ik vergelijk ze als ze de gaven van de geest naar voren worden geschoven als Bijbelse principes. God veranderd niet, de Geest niet dus ook zijn instellingen over je kleding of levensstijl niet..

*het is voor de man een schande dat hij lang haar draagt* bijvoorbeeld.

hehe.. daar ben ik het dan ook helemaal mee eens knipoog_dicht.gif

geen gezicht puh2.gif

maargoed... ik snap je punt wel, maar gaat het hier bijvoorbeeld niet om de gedachte erachter? Waar staat een man met lang haar voor? Simson had ook lang haar, en die mocht het geeneens afknippen knipoog_dicht.gif

Daaruit kan je dus al opmaken dat dit toch niet zo strak geldt als jij het laat lijken.

De gaven daarentegen zijn niet anders te interpreteren lijkt me... Er zit geen andere gedachte achter dan het tot eer zijn van God en het opbouwen van de gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk wel te snappen wat Raido bedoelt. Bij sommige getuigenissen worden wel eens bijbelteksten geciteerd... Op verschillende manieren, inderdaad gericht op wat hier dan bijbelse principes genoemd kunnen worden.

Maar tegelijkertijd gaan we met die zogenaamde principes op een ander moment heel anders om. Dat is niet vreemd, ik denk dat dat mens eigen is. Maar daardoor moet je oppassen met het interpreteren van die dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
De gaven daarentegen zijn niet anders te interpreteren lijkt me

Schijnbaar wel, veel kerken hebben de gaven niet op de manier geintrpeteerd..

- Tongen waren vooral voor die tijd en waren bekende verstaanbare talen. Iemand spreekt, en anderen horen hem spreken in hun eigen taal. Ik weet van een evangelist dat tijdens een doopdienst er andere indianenstammen waren geweest die de taal van de evangelist konden verstaan smile.gif

- Profetie; dit is de uitleg van het Woord door de predikers, ouderlingen en tijdens het bestuderen van de Bijbel. (wij hebben het woord dat zeer vast is).

- Doop in de heilige Geest; de levensheiliging door Gods Geest die elke bekeerde zal meemaken na zijn wedergeboorte en zijn dagelijkse bekering knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 21:17:18 schreef ChristianN het volgende:

Ik zoek al
smile.gif
|| Edit: Gevonden!

Door Michie23 op vrijdag 06-10-2006 00:15:10, (Pagina 11). Michie reageerde op mijn vraag :
Dat is lekker makkelijk. Het dient altijd tot God's eer, zou ik zeggen. En als iemand niet geneest, zou dit ook tot God's eer moeten dienen. Wil je beweren dat dit per mens verschilt?

Michie's antwoord:

We leven niet onder de wet dus ik wil er ook geen wet van maken. Toch zijn er Bijbelse principes voor genezing ja. Deze kan ik beter in een ander topic uitleggen vanwege het BOT regelement.

Kijk, en nu maak je er een wet van door het voorwaarden te gaan noemen, en daar zit nu net ons verschil flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 07 oktober 2006 02:35:03 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Kijk, en nu maak je er een wet van door het voorwaarden te gaan noemen, en daar zit nu net ons verschil
flower.gif

'Ons' verschil zit voornamelijk in jouw gebrek aan posts die argumentatie bevatten of posts die duidelijk maken waar je over praat.

Dit maakt het des te meer duidelijk omdat jij alle posts die ondertussen voorbij gekomen zijn, te reageren op die ene posts - en niet op een andere posts. Je reageert op die ene post die je kiest met geen enkele onderbouwing. Nul komma nul. Niks. Nada. Noppes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:16:37 schreef Raido het volgende:

[...]Goed, het staat inderdaad in de Bijbel.. maar..

- Heb jij wel eens een tong als van vuur op je hoofd gehad?

- Heb jij een baard?

- Eet je geen vlees met bloed?

- Als je getrouwd bent, vind je dan dat je vrouw tijdens het gebed zowel thuis als in de gemeente haar hoofd bedekt moet hebben?

Zo maar wat bijbelse principes waar ik weinig van hoor..

Nee ik eet geen vlees.

Samengevoegde post 07-10-2006 5:44:31:

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:46:24 schreef hopeloos het volgende:

euhm... wil je nou de gaven van de Heilige Geest gelijk stellen aan het dragen van een hoedje
verbaasd.gif

De Heilige Geest is God... God is nog steeds dezelfde als 1000 jaar geleden toch? Dus waarom zouden deze gaven veranderd zijn?

Het punt is, de ene krijgt ze wel en de ander niet. Ook al doen sommige alles wat in de bijbe staat, maar krijgen nog geen genezing en salamo kreeg wel zijn gave ondanks zijn zondige leven.

Dus, ik vraag mijzelf af als ik niet aan alle principes heb voldaan van de bijbel en ook zelf niet heb gebeden voor de hoogste gaven, waarom ik het toch krijg.

De een noemt het onbijbels en de anders wel bijbels....

Maar goed....ben een stap verder. Jullie vragen ook af of het nou bijbelse principes er voor zorgen dat iemand geneest of niet.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om heel eerlijk te zijn Manu, zijn je berichten onleesbaar. Afgezien van het feit dat ze vaak vol met belachelijke spelfouten staan, is het niet te volgen!

Misschien als je wat duidelijker bent, ontstaat er een overzichtelijke discussie. En dan hoef jij ook niet iedere keer uit te leggen wat je nou precies bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:58:23 schreef Raido het volgende:

[...]Schijnbaar wel, veel kerken hebben de gaven niet op de manier geintrpeteerd..

- Tongen waren vooral voor die tijd en waren bekende verstaanbare talen. Iemand spreekt, en anderen horen hem spreken in hun eigen taal. Ik weet van een evangelist dat tijdens een doopdienst er andere indianenstammen waren geweest die de taal van de evangelist konden verstaan
smile.gif

- Profetie; dit is de uitleg van het Woord door de predikers, ouderlingen en tijdens het bestuderen van de Bijbel. (wij hebben het woord dat zeer vast is).

- Doop in de heilige Geest; de levensheiliging door Gods Geest die elke bekeerde zal meemaken na zijn wedergeboorte en zijn dagelijkse bekering
knipoog_dicht.gif

Ben je het nou eens met deze uitleg die aan de gaven wordt gegeven, of poste je dit om een en ander toe te lichten?

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 12:20:13 schreef ChristianN het volgende:

Om heel eerlijk te zijn Manu, zijn je berichten onleesbaar. Afgezien van het feit dat ze vaak vol met belachelijke spelfouten staan, is het niet te volgen!

Misschien als je wat duidelijker bent, ontstaat er een overzichtelijke discussie. En dan hoef jij ook niet iedere keer uit te leggen wat je nou precies bedoelt.

Ja sorry, ik ben niet zo hoog geschoold als jullie. Jullie zijn allemaal vwo klanten enz. Maar dankje voor je terechte aanwijzing dat ik beter op mijn spelling en grammatica moet letten.

OOk geef ik toe dat ik geen goede debatter ben. Maar ik dank jullie voor jullie geduld.

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 19:35:46 schreef Thorgrem het volgende:

Nou nou, ik ben ook teruggezet van de mavo naar het vbo en heb daarna het mbo gedaan en nu doe ik een HBO opleiding. Er zijn hier echt wel mensen die geen vwo klant zijn
smile.gif
.

Gedluld is een schone zaak, helaas betrap ik mijzelf er wel eens op dat ik het moeilijk op kan brengen.

Ontgaat mijn oog toch niet dat jullie, meeste althans, hoger opgeleid zijn of doen...

Daarmee bedoel ik het verschil in taal en denk niveau.

Geduld is inderdaad een schone zaak, daarom blijf ik nog ff rond hangen en vragen stellen en eventueel hier en daar een pseudo intelligent antwoord te geven.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 19:57:52 schreef Manu het volgende:

[...]

Daarmee bedoel ik het verschil in taal en denk niveau.

Mijn spelling (in het Nederlands) is verre van perfect, maar ik ben er van overtuigd dat het niet moeilijk is het correct gebruik van werkswoordvormen, interpunctie etc. te leren. Koop eens een spellingsboekje. (Is geen sarcastische opmerking)

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee is niet nodig.

punt 1 als het echt zo beroerd was geweest, dan hadden jullie geen evangelische kruistocht gemaakt van mijn verhaal. Dus het is leesbaar.

Punt twee, het is niet echt norm toe doend om mensen aan te vallen op irrelevante punten die niks te maken hebben met geloofsbelevenis.

Het is echter een punt als je meent dat mijn intonatie of iets dergelijks, dat onjuist bejegenen kan betekenen, kan ontdekkken in mijn berichten, dat men dan terecht iets van kan zeggen. Hoofdzaken en bijzaken gescheiden houden graag.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 11:38:26 schreef Levi het volgende:

[...]

'1 Op een dag gingen Petrus en Johannes zoals gewoonlijk omstreeks het negende uur naar de tempel voor het middaggebed. 2 Men had ook een man die al sinds zijn geboorte verlamd was naar de tempel gebracht; hij werd daar elke dag neergelegd bij de poort die de Schone heet, om te bedelen bij de bezoekers van de tempel. 3 Toen hij zag dat Petrus en Johannes de tempel wilden binnengaan, vroeg hij om een aalmoes. 4 Petrus richtte zijn blik op hem, evenals Johannes, en zei: ‘Kijk ons aan.’ 5 De bedelaar keek naar hen op, in de verwachting iets van hen te krijgen. 6 Maar Petrus zei: ‘Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb, geef ik u: in de naam van Jezus Christus van Nazaret, sta op en loop.’ 7 Hij pakte hem bij zijn rechterhand om hem overeind te helpen. Onmiddellijk kwam er kracht in zijn voeten en enkels. 8 Hij sprong op, ging staan en begon te lopen. Daarna ging hij samen met hen de tempel binnen, lopend en springend en God lovend. 9 Alle tempelbezoekers zagen hem lopen en hoorden hem God loven. 10 Ze herkenden hem als de bedelaar die altijd bij de tempelpoort had gezeten en waren buiten zichzelf van verbazing over wat er met hem was gebeurd. ' (Handelingen 3)

Deze man verwachtte geen genezing, maar gewoon wat geld...

Zo staat het NT vol met genezingen van mensen die geen christen zijn en waarschijnlijk dus ook helemaal niet bekend zijn met dergelijke genezingen, laat staan dat ze erin zouden kunnen geloven...

Ik vind je reactie op een serieuze vraag van ChristianN dan ook niet echt sterk.

Misschien ben je bereid om alsnog een inhoudelijk antwoord te geven?

Mazzel,

Levi

Nog steeds geen antwoord...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 11:38:26 schreef Levi het volgende:

[...]

'1 Op een dag gingen Petrus en Johannes zoals gewoonlijk omstreeks het negende uur naar de tempel voor het middaggebed. 2 Men had ook een man die al sinds zijn geboorte verlamd was naar de tempel gebracht; hij werd daar elke dag neergelegd bij de poort die de Schone heet, om te bedelen bij de bezoekers van de tempel. 3 Toen hij zag dat Petrus en Johannes de tempel wilden binnengaan, vroeg hij om een aalmoes. 4 Petrus richtte zijn blik op hem, evenals Johannes, en zei: ‘Kijk ons aan.’ 5 De bedelaar keek naar hen op, in de verwachting iets van hen te krijgen. 6 Maar Petrus zei: ‘Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb, geef ik u: in de naam van Jezus Christus van Nazaret, sta op en loop.’ 7 Hij pakte hem bij zijn rechterhand om hem overeind te helpen. Onmiddellijk kwam er kracht in zijn voeten en enkels. 8 Hij sprong op, ging staan en begon te lopen. Daarna ging hij samen met hen de tempel binnen, lopend en springend en God lovend. 9 Alle tempelbezoekers zagen hem lopen en hoorden hem God loven. 10 Ze herkenden hem als de bedelaar die altijd bij de tempelpoort had gezeten en waren buiten zichzelf van verbazing over wat er met hem was gebeurd. ' (Handelingen 3)

Deze man verwachtte geen genezing, maar gewoon wat geld...

Zo staat het NT vol met genezingen van mensen die geen christen zijn en waarschijnlijk dus ook helemaal niet bekend zijn met dergelijke genezingen, laat staan dat ze erin zouden kunnen geloven...

Ik vind je reactie op een serieuze vraag van ChristianN dan ook niet echt sterk.

Misschien ben je bereid om alsnog een inhoudelijk antwoord te geven?

Mazzel,

Levi

Volgens mij ben ik hier al eerder op ingegaan, voor mij bestaan er geen niet gewone of gewone Christenen. Net of God dan zou kiezen aan Hem geef ik wel genezing en aan haar niet. Mochten er wel gewonen en niet gewone Christenen bestaan dan hoor ik dat graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom RobertF,

Je hebt helemaal gelijk hierin, maar het is zo dat dit onderwerp zodanig mijn intresse heeft dat ik het graag actueel wil houden. Het enkele woord *kick* geeft dan niet echt goed mijn intentie weer, wáárom ik het actueel wil houden knipoog_dicht.gif

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:
Op donderdag 05 oktober 2006 23:36:09 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Ik heb in ieder geval iemand GEZIEN die is genezen van het syndroom van Down!

Heb jij hier meer info over, mijn zusje heeft down en ik zou er dus graag meer over willen weten, t verhaal is me in iig niet bekend ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je hem dan een mail moet sturen ofzo. Michie is namelijk niet meer actief (voor als je opeens hopeloos op een antwoord zit te wachten en het gek vind dat je het maar niet krijgt).

En in feite kan iedereen genezen. (waarom de ene wel en de andere niet weet ik niet en daar gaan we nu ook geen discussie over houden)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gebeurt niet vaak dat er iemand met down genezen wordt. Ik denk dat het vooral komt doordat mensen niet weten dat je er van kunt genezen. Bij Davi Silva is dat echter wel gebeurd op 7 jarige leeftijd. Hieronder staan 2 foto's van hem, in de link staat het kort beschreven en verderop staat nog een engels + vertaling van wat ik in een cache op google vond. Helaas kon ik geen getuigenis vinden van hem, aangezien hij braziliaans is, en ik geen portugees spreek. Is er iemand die wel portugees spreekt, zoek op google onder "davi silva" en je krijgt talloze resultaten, en er zal vast ergens zijn getuigenis instaan.

Joinville03.jpg

davi_gerci.jpg

link

I also got the chance to meet Davi Silva one of the foremost worship leaders in Brazil. He not only has an extensive background in musical training, but he also has an amazing testimony of healing. Davi was born with Down syndrome, and at seven years old The Lord healed him. He still to this day (now he is in his forties) still has the medical intricacies, which Down syndrome patients have, yet without having Down syndrome. On top of that he has a very strong ability to see into the spirit realm.

Vertaling:

Ik kreeg ook de kans Davi Silva te ontmoeten, één van de beste aanbiddingsleiders in Brazilië. Hij heeft niet alleen een goeie muzikale opleiding gehad, maar hij heeft ook een geweldig getuigenis over genezing. Davi is geboren met het down syndroom, en op 7 jarige leeftijd heeft God hem daarvan genezen. Tot op de dag van vandaag (hij is nu in de veertig) heeft Davi de medische complexiteiten die voorkomen bij patienten met het Down syndroom, maar dan zonder het Down syndroom. En bovenop dat alles heeft hij ook nog eens veel inzicht in de geestelijke wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

Dat is de link van wikipedia waar staat beschreven wat het syndroom van Down inhoud.

Het syndroom van Down is een aangeboren afwijking. Om te stellen dat je hiervan kan genezen is op zijn minst zeer opmerkelijk te noemen. Heeft iemand hier meer wetenschappelijke informatie over.

Tot dan wuif ik bovenstaand verhaal weg als een broodje aap verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid