Spring naar bijdragen

Kritisch bekijken van getuigenissen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 594
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Over "normaal christen"...

Er werd gesteld dat je als christen aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat er anders geen genezing is. Dat vond ik belachelijk en ik vroeg me toen af, of een 'normale christen' daar dan wel kans op maakt. Dit aangezien de meeste mensen niet genezen worden. Het was dus meer verontwaardiging en ongeloof dan dat ik een scheiding wilde aanbrengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 21:13:21 schreef ChristianN het volgende:

Over "normaal christen"...

Er werd gesteld dat je als christen aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat er anders geen genezing is. Dat vond ik belachelijk en ik vroeg me af, of een 'normale christen' daar dan wel kans op maakt. Dit aangezien de meeste mensen niet genezen worden. Het was dus meer verontwaardiging dan dat ik een scheiding wilde aanbrengen.

waar werden die voorwaarden genoemt dan? graag een link naar de post

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zoek al smile.gif || Edit: Gevonden!

Door Michie23 op vrijdag 06-10-2006 00:15:10, (Pagina 11). Michie reageerde op mijn vraag : Dat is lekker makkelijk. Het dient altijd tot God's eer, zou ik zeggen. En als iemand niet geneest, zou dit ook tot God's eer moeten dienen. Wil je beweren dat dit per mens verschilt?

Michie's antwoord:

We leven niet onder de wet dus ik wil er ook geen wet van maken. Toch zijn er Bijbelse principes voor genezing ja. Deze kan ik beter in een ander topic uitleggen vanwege het BOT regelement.

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry,

nou aangezien het bijbelse principes zijn lijkt me dat het ook waar is omdat het in de bijbel staat toch. en hoe kan je het dan belachelijk vinden?

en voorwaarden voor genezing is toch wat anders als bijbelse principes zoals michie23 aangeeft.

Jij maakt er voorwaarden van

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste: die principes zijn een bepaalde interpretatie.

Ten tweede: de reden dat ik geloof dat er iets niet klopt, is omdat ik nog nooit een echte genezing heb gezien! En dit terwijl ik hardstikke hard voor mensen en met mensen gebeden heb! Ik geloof absoluut dat God het kan, want Hij is almachtig. Maar lees anders mijn eeerdere post even: donderdag 05-10-2006 02:35:05, dan snap je mijn standpunt misschien wat beter smile.gif.

Ik ga even eten halen bij de supermarkt. Tot zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 05 oktober 2006 02:35:05 schreef ChristianN het volgende:

Als iemand 'genezen' is, blijkt dat de volgende dag toch niet meer zo te zijn. Dit wordt dan door de gebedsgenezer afgedaan als "Oh, maar u gelooft niet! U moet het tegen uzelf zeggen: u
bent
genezen!"

Dit is volgens mij helemaal tegen de bijbel in.

en beschouw ik dus ook als onwaar/dwaalleer

Quote:

Die mensen geloven de genezer meteen op zijn woord of durven niet tegen hem in te gaan. Doen ze dit wel, worden ze heel snel van het podium afgevoerd. Of erger: de satan wordt bestraft, omdat hij mensen laat geloven dat ze 'weer' ziek zijn.

tja..ik ben sowiso niet zo'n fan van gebedsgenezings diensten. Er is verschil tussen iemand die de gave heeft om mensen te genezen en het er om bidden. Als iemand de gave heeft dan gebeurdt het ook terplekke maar als er om gebeden wordt dan is het echt een vragen aan God en dan komt het op Zijn tijd. (hoewel dit ook direct kan zijn)

Quote:

Ik geloof dat God mensen kan genezen, maar ik geloof ook dat dit zeer weinig gebeurt. Als mensen over dit soort zaken getuigenissen posten, gaat bij mij meteen een rood lampje branden. Ik denk dat de zieke zijn genezing eigenlijk zo graag wil, dat hij/zij hier zelf in gelooft... Ik ben bang dat gebedsgenezing niet meer dan pure psychologische manipulatie is, zelfs als de gebedsgenezer zelf heilig van zijn
bediening
overtuigd is.

Ik denk dat je hier echt tekort doet aan het werk van God. Zoals ik al eerder noemde het verschil tussen gebed en gave moet je wel zien

Quote:

Hetzelfde geldt voor diverse - lang niet alle - andere getuigenissen. Ik geloof dat God redt, kracht en hoop geeft, troost, inspireert en stuurt, maar dat het daar een beetje mee ophoudt.

Waarom geloof je dat? de bijbel spreekt toch heel anders

Quote:

Marcus 16:17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.

Quote:

Mochten nu al je haren overeind gaan staan: denk ook eens aan de diverse landen waar het zo beroerd gaat. Mensen daar hebben vaak een levende relatie met God, maar ondanks dat, is de levensstandaard uitzonderlijk slecht. Maar wat zie je dan? Dat mensen kracht putten uit hun relatie met God en Hij ze troost. Ze vestigen hun hoop niet op materie of genezing, maar op God, Jezus en de Hemel. Maar dat houdt vrijwel nooit in dat ze beter worden: ze gaan nog zo hard dood aan de gevolgen van AIDS, TBC, Lepra of andere ziekten.

hier is al opgereageerd..

Quote:

Persoonlijk denk ik dat Nederland en andere rijke westerse landen, vooral de V.S., lijden aan welvaartsevanglie. Als God niet geneest, geen mooi getuigenis, visioen of ander teken geeft, dan zijn christenen zo ontevreden als kleine kinderen.
(Nee, geen flauwe grappen over dat Jezus wil dat we worden als kinderen, Hij wil namelijk ook dat we volwassen worden)

wie zegt dat dit goed is en wie zegt dat de mensen die hier een getuigenis plaatsten zo denken. Dit is een algemene opmerking die geen betrekking heeft op het onderwerp kritiek op getuigenissen.

Quote:

Kortom:
mensen zijn op zoek naar de verkeerde dingen. Richt je liever op God en je naaste in Afrika of Brazilie, dan op wat voor een geweldig getuigenis je wel niet hebt.

Richten op wonderen etc. maar niet op God is fout. Dat zegt Jezus zelf ook een gegeven moment tegen de israelieten jullie zijn alleen maar uit op Mijn wonderen en tekenen. Maar goed dit is weer een algemene opmerking

eetse!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 06 oktober 2006 21:31:56 schreef Gusto het volgende:

waarom vind je het belachelijk als je nog geeneens weet wat de bijbelse princiepes zijn?

Goed, het staat inderdaad in de Bijbel.. maar..

- Heb jij wel eens een tong als van vuur op je hoofd gehad?

- Heb jij een baard?

- Eet je geen vlees met bloed?

- Als je getrouwd bent, vind je dan dat je vrouw tijdens het gebed zowel thuis als in de gemeente haar hoofd bedekt moet hebben?

Zo maar wat bijbelse principes waar ik weinig van hoor..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:18:05 schreef Gusto het volgende:

ik vind deze bijbelse principes niet belachelijk. en dit is btje offtopic

Het ging over bijbelse principes, je vind die dingen die jij benadrukt principes. Houdt jij je aan die principes die ik net noemde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:19:30 schreef Raido het volgende:

[...]Het ging over bijbelse principes, je vind die dingen die jij benadrukt principes. Houdt jij je aan die principes die ik net noemde?

Hier ben ik het met Raido eens. Vaak heeft het zogenaamde principiele van bijbelteksten bij velen een grens die voor mij niet helemaal duidelijk is. Het ene moment vinden dat je lijnrecht uit de Bijbel moet leven omdat het er staat... en het volgende moment iets anders vinden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:19:30 schreef Raido het volgende:

[...]Het ging over bijbelse principes, je vind die dingen die jij benadrukt principes. Houdt jij je aan die principes die ik net noemde?

of ik me houd aan deze principes of niet heeft hier helemaal niets mee te maken dus wat wil je nou precies zeggen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 00:35:49 schreef Gusto het volgende:

[...]

of ik me houd aan deze principes of niet heeft hier helemaal niets mee te maken dus wat wil je nou precies zeggen

Je houdt je dus, net als ik, gedeeltelijk aan bijbelse principes.

Waarop baseer jij dat je aan het ene wel hoeft te houden en het andere niet. Het ene wordt uitgeroepen als zijnde cultureel (bijvoorbeeld de rok voor de vrouw, of hoofdbedekking in de gemeente). De andere zijn blijkbaar niet aan tijd gebonden (tongentaal, vallen in de Geest).

De gereformeerde traditie plaatst de laatste twee als onderdelen van de tijd en de bedeling, en het dragen van een hoofddeksel als inzetting voor altijd. Waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid