Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

smile.gif

1 Kon. 8

10 Toen de priesters uit het heiligdom naar buiten traden, vulde een wolk het huis des HEREN, 11 zodat de priesters vanwege de wolk niet konden blijven staan om dienst te doen, want de heerlijkheid des HEREN had het huis des HEREN vervuld.

Wederom bewijst het niets. Lees toch alsjeblieft even het hele stuk er om heen ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 763
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ik weet het, officieel zit ik niet meer op credible, maar ik zo heel af en toe lees ik nog wel eens wat, en zo vandaag ook. De reden dat ik hier een reactie wil plaatsen is om mijn persoonlijke ervaringen van deze conferentie te delen, omdat ik geloof dat het ontzettend veel impact heeft gehad op de aanwezigen, maar ook op iedereen in Nederland die er niet was. Ik ben dan ook erg bemoedigd om te zien hoe hier gereageerd wordt in het topic, dat jullie echt open en oprecht iets willen leren over deze beweging, en zonder veroordeling reageren en vragen stellen.

Ikzelf was, zoals je waarschijnlijk bebrijpt, dus ook bij de conferentie, en ik heb een erg goeie tijd gehad. God heeft ontzettend bijzondere dingen gedaan, en ik wil dat per dag kort vertellen.

Donderdagavond begon de conferentie, en het begon goed. TRIN had iemand van de katholieke kerk (ik meen een pastoor, maar ik heb het eerlijk gezegd niet exact meegekregen) uitgenodigd om wat te vertellen en een gebed uit te spreken. Het bijzondere vond ik dat hij niet op eigen houtje, maar ook echt uit naam van de katholieke kerk was gekomen, doordat hij toestemming had gevraagd aan zijn 'meerdere' (excuus voor de termen, maar ik ben gewoon niet zo op de hoogte van de hiërarchie in de RKK).

Het gebed dat hij uitsprak was zo bijzonder, omdat het gericht was op het belijden van fouten die de RKK heeft gemaakt in het verleden, en omdat een oprecht hart ons vertelde dat de RKK wilde zoeken naar eenheid tussen de protestanten en de katholieken. En aangezien deze pastoor ook deel was van de charismatische vernieuwing binnen de RKK, was het ook zo mooi om te zien dat we ook uiterlijk en theologisch gezien eigenlijk veel minder verschillen hebben dan we denken.

De donderdagavond stond sowieso in het teken van eenheid. Ook stonden er meerdere 'stenen' op de grond die stonden voor alle denominaties in Nederland. Het was de bedoeling dat 1 iemand van elke denominatie die in de zaal zat naar voren kwam, een 'steen' pakte en deze bij een groot kruis neerzetten. Zo vormden uiteindelijk alle stenen 1 grote muur, wat teken stond voor de eenheid die we zo graag binnen de kerk willen. Ook een ongelovige camera man van het programma 'man bijt hond' die aan het filmen waren zette een steen bij het kruis neer, en werd er erg emotioneel door.

De dag daarna was vooral een dag waarop God een hele hoop heeft vrijgezet onder ons wat betreft zalving en kracht. Eén van mijn favoriete sprekers Bill Johnson was hier ook aanwezig, en heeft ons tijdens de avond dienst laten bidden voor alle zieken. Iedereen die ziek was moest zijn hand opsteken en de mensen er omheen mochten voor de zieken bidden. Het was ongelofelijk hoeveel mensen lichamelijk genezen zijn deze avond. Toen er gevraagd werd hoeveel mensen genezen waren van een ziekte of verwonding, ging ten minste de handen van 80% van alle mensen die ziek waren omhoog, en ong. 30 mensen hebben kort hun getuigenis hiervan gegeven!

Zaterdag was het tijd voor outreach. Meer dan 1000 mensen gingen de straten van Rotterdam op om mensen kennis te laten maken met Jezus, door middel van praktische hulp bieden, rozen uitdelen, het evangelie vertellen en voor zieken bidden. Die avond heeft een groep mensen ook gegeten met de daklozen die ze hadden uitgenodigd om de avond dienst bij te wonen. 's Avonds was Heidi Baker aanwezig, en er is veel gebeurd. Allereerst hebben we dingen afgebroken over de Nederlanse kerk, de 'slangen' die binnen waren gekomen. Daarna mocht iedereen naar voren komen die zijn leven volledig wilde afleggen, en naar de natiën wilde gaan. Voor deze mensen is ook gebeden, en er is een hoop gebeurt en vrijgezet.

Gisteren was ook erg goed. Ikzelf was naar de jeugd middag geweest die die middag gehouden werd. Een aantal van de sprekers deelden hun ervaringen van de tijd dat ze in de bediening stonden. Dingen die ze fout hadden gedaan, en dingen die juist goed gingen. Na afloop van deze bijeenkomst was er een firetunnel waar de sprekers de handen legde op iedereen die aanwezig was, om het vuur dat ze hadden ontvangen aan de jeugd door te geven. Die avond was ook erg bijzonder. Het was eigenlijk vooral een avond van vieren wat God aan het doen was over de hele wereld. Er vond deze avond een hele hoop geestelijk en emotioneel herstel plaats, en God was weer duidelijk aan het werk.

En nu nog even een algemene reactie op wat vragen en opmerkingen die hier in dit topic naar voren zijn gekomen. In tegenstelling tot sommige geluiden geloof ik dat alles wat van God is bijbels onderbouwd kan worden. Als iets niet bijbels onderbouwd kan worden geloof ik dat je moet afvragen of je wel goed bezig bent. Dat zeggende geloof ik alleen niet dat alles ook daadwerkelijk terug te vinden is in de Bijbel.

Bijvoorbeeld de manifestaties van de Heilige Geest zoals deze voorkwamen. Ik denk dat het belangrijk is om te begrijpen dat voor de mensen in die tijd het bovennatuurlijke normaal was. Zij hadden nog niet de wetenschappelijke kennis die wij hadden, en hadden daarom ook niet de neiging alles op die manier te willen verklaren. God werd gezien als bovennatuurlijk, en wat Hij deed was bovennatuurlijk. Genezingen gebeurde zeer regelmatig. In het boek johannes bijvoorbeeld worden al erg veel genezingen genoemd die Jezus deed, maar Johannes geeft heel duidelijk aan dat er nog veel en veel meer dingen hebben plaatsgevonden, maar dat het te veel was om allemaal op te schrijven.

Daarom geloof ik dat dingen als schudden, lachen en 'wow' roepen in die tijd ook gebeurde. Waarom wordt het dan niet genoemd? Ik denk omdat het juist heel normaal was voor deze mensen. In de Bijbel wordt wel eens gezegd dat Jezus lachte, of glimlachte. In het nieuwe testament worden er dingen genoemd als feesten, en dieren die geslachten werden. Werd hierbij ook tot in detail vermeld hoe dit er uit zag, wat er gedaan werd en hoe?

Er wordt een aantal maal duidelijk vermeld in de Bijbel dat mensen gevuld werden met de Heilige Geest, en in handelingen staat ook dat de mensen er dronken uitzagen na de uitstorting van de Heilige Geest. Er werd geöpperd dat dit alleen gaat over het spreken in tongen, en als je alleen dat bewuste vers (in de context) leest dan kom je inderdaad tot die conclusie. Als je echter verder leest in Handelingen 2 vanaf vers 14, dan zie kom je onder andere de aanhaling van Joël 2 tegen. Petrus linkt deze profetie van de uitstorting van de Heilige Geest met de uitelijke vertoning van dronkenschap, niet met het spreken in tongen.

Eén ding wat ik wel geleerd heb tijdens mijn wandel met de Heer is dat je niets ooit helemaal zult kunnen begrijpen. Ik weet niet waarom mensen vallen en schudden als de Heilige Geest ze aanraakt, maar ik zie wel de vruchten er van. Dat betekent niet dat het altijd goed is. Demonische manifestaties bestaan ook, en ik denk ook best dat er mensen zijn die het gewoon faken, omdat ze onzeker zijn of om wat voor reden dan ook. Daarom hebben we ook de gave van onderscheiding van geesten gekregen, juist om dit soort dingen door te prikken.

Maar ik geloof dat het niet gaat om de manifestaties, om het geschreeuw, gelach, gehuil, geschud of wat dan ook. Het zou erg stom zijn om je alleen daarop te richten. Dan heb ik het zowel over mensen waarbij de manifestaties plaatsvinden, en over de mensen waarbij dit niet het geval is. Het gaat uiteindelijk om datgene, of eigenlijk Diegene die we allemaal gemeen hebben: Jezus Christus. Een persoonlijke relatie met Hem is het aller aller belangrijkste van alles. Hoeveel zieken je ook geneest, hoe erg je ook schud, hoeveel doden je ook opwekt of over hoeveel mensen je ook profeteert, als je Jezus niet kent, ben je nergens. En ik geloof dat dit ook iets is wat TRIN gelooft, en ik hoop en bid dat we dit allemaal ooit zullen leren.

Hier wil ik het verder bij laten. Voor mensen die er niet van houden: sorry voor de lange post, maar ik wilde dit gewoon even kwijt. Dit is ook het enige wat ik ga zeggen hier. Van mij mag je op mijn post reageren maar ik zal hier niet meer op antwoorden. Deze post is meer bedoeld als getuigenis en uitleg, dan als discussie. Mocht je toch vragen aan mij hebben dan ben je wel vrij om mij te mailen, mijn mailadres staat gewoon in mijn profiel.

Veel zegen,

Mark.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zomaar wat uitspraken tijdens een avond van Touch, Reach and Impact the Nations (TRIN): ,,Zolang jij niet hebt gezien dat kankergezwellen op de grond vallen in de naam van Jezus, moet je je mond houden, met je kritiek''

Kan iemand mij deze uitspraak nog van uitleg voorzien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan natuurlijk niet voor de spreker van het citaat spreken, maar ik moet denken aan het volgende.

Hand. 5

34 Maar een zeker Farizeeër in de Raad, genaamd Gamaliël, een wetgeleerde, in ere bij het gehele volk, stond op en verzocht de mensen een ogenblik buiten te doen staan, 35 en hij zeide tot hen: Mannen van Israël, overweegt wel, wat gij met deze mensen zult doen! 36 Want vóór deze dagen stond Teudas op, die beweerde, dat hij iets was, en een aantal van ongeveer vierhonderd man sloot zich bij hem aan; maar hij werd gedood en zijn gehele aanhang viel uiteen en verliep. 37 Na hem stond Judas de Galileeër op, in de dagen der inschrijving, en kreeg vele afvalligen op zijn hand, maar ook deze is omgekomen en zijn gehele aanhang is uiteengeslagen. 38 En nu zeg ik u: Laat u niet in met deze mensen en laat hen geworden; want indien dit streven of dit werk uit mensen is, zal het vernietigd worden, 39 maar indien het uit God is, zult gij hen niet kunnen vernietigen; het mocht eens blijken, dat gij tegen God strijdt. En zij lieten zich door hem gezeggen,

In mijn eigen woorden weergegeven: geef geen kritiek, want het zal vanzelf worden vernietigd als het niet van God zou zijn. En als je wel kritiek geeft en het blijkt van God te zijn, dan sta je op tegen God zelf.

Veel steden begonnen gelijk apostelen tegen te werken, maar de gemeente in Berea stelde zich positief op:

11 en dezen onderscheidden zich gunstig van die te Tessalonica, daar zij het woord met alle bereidwilligheid aannamen en dagelijks de Schriften nagingen, of deze dingen zo waren.

In mijn woorden: geef geen kritiek als je niet weet waarover je spreekt. Onderzoek het liever in plaats van te bekritiseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat er hier zo eerlijk gediscussierd wordt. Het is goed om te toetsen om te kijken wat waarheid is. Zelf ben ik gisteravond geweest naar Heaven on Earth en ik zag in de spreekster geen werking van de Heilige Geest, laat staan Jezus in haar. Ik kom al langer in charismatische kringen zoals deze en ik ben er van overtuigd dat dit geen werking is van Gods Heilige Geest (dronken). Er is totaal geen bijbelse grond voor dronken in de Geest als je de bijbel gaat bestuderen, en mocht die er zijn dan wordt deze erin gelegd en worden zaken niet goed geinterpreteerd. Er was geen waardigheid, geen kracht van het evangelie. Het leek net een circus waarin je was belandt. Persoonlijk werd ik hier erg verdrietig van, een schande voor het evangelie.

Er kunnen nog zulke bevrijdingen/genezingen/kindjes geholpen worden, maar wil nog niet zeggen dat het geestelijk goed is en vanuit Gods Geest. Daarnaast begon 1/4 van de zaal de lachen lachen lachen om mij heen terwijl ik dacht nou er valt hier niks te lachen, het is een circus hier. Ik zie de Heere Jezus zo niet in de evangelieen, Paulus ook niet.

Er zijn zaken geaccepteerd in christelijk nederland die niet geaccepteerd moeten zijn. Er werken meer geesten dan alleen de Heilige Geest dat is mij wel heel duidelijk geworden. Gisteravond was mijn insziens ronduit gevaarlijk.

Een goede herder leidt zijn schapen langs grazige weiden maar hij slaat ook de wolf weg met zijn staf als dat nodig is om zijn schapen te bewaren. We moeten terug naar het kruis, de simplicity in Christ and the gospel. Laat de kerk wakker worden!

Binnenkort zal ik een stuk hierover schrijven en dit met jullie delen. Dat iets geestelijks is nogmaals wil niet zeggen dat het van de Geest is. En je kan nog genezen maar nog steeds niet bekeerd zijn. Het kruis moet weer verkondigd worden, vooral op deze conferenties. Het is de basis, het begin en het einde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Barbapapa,

Dank voor je reactie. Alleen heb ik nog wel enkele vragen, als je dat niet erg vindt. smile.gif

Quote:
Ik kan natuurlijk niet voor de spreker van het citaat spreken, maar ik moet denken aan het volgende.

[Handelingen 5:34-39 geciteerd]

In mijn eigen woorden weergegeven: geef geen kritiek, want het zal vanzelf worden vernietigd als het niet van God zou zijn. En als je wel kritiek geeft en het blijkt van God te zijn, dan sta je op tegen God zelf.

Oké, kan, alleen probleem is dat in de kerkgeschiedenis dwaalleringen juist snel weer van het toneel verdwenen, doordat er zo hevig tegenin gegaan werd. De Kerk liet geen dwaling toe en bestreed elke dwaling met allerlei, soms inderdaad niet altijd even fraaie, middelen. En dat gebeurde in het jodendom ook. Het jodendom is juist een religie van debat en discussie. Maar ook een religie die geen dwalingen in haar gelederen duldt.

Quote:
Veel steden begonnen gelijk apostelen tegen te werken, maar de gemeente in Berea stelde zich positief op:

11 en dezen onderscheidden zich gunstig van die te Tessalonica, daar zij het woord met alle bereidwilligheid aannamen en dagelijks de Schriften nagingen, of deze dingen zo waren.

In mijn woorden: geef geen kritiek als je niet weet waarover je spreekt. Onderzoek het liever in plaats van te bekritiseren.

Oké, klinkt redelijk, alleen is een onderzoek sowieso kritisch. En moet je er wel voor waken dat als iemand enorm kritisch is over bijvoorbeeld TRIN, het heel goed kan zijn dat hij wel degelijk als een Bereeër diepgaand onderzoek heeft verricht.

Alleen, jouw op zich niet onredelijke uitleg haal ik niet uit die uitspraak van die man. Hij zegt enkel: zolang er geen kankergezwellen op de grond vallen in jouw kerk, mag je geen kritiek leveren. Dat komt op mij een stuk minder redelijk over dan jouw uitleg. Ik vind het zelfs nog verder gaan dan enkel "niet politiek correct."

Wat mij dan ook de vraag doet stellen: hoe kan iemand die zegt zo in de Heer te zijn, zo vreselijk ontactvol over zoiets ernstigs en ingrijpends als kanker te praten? Hoe kan hij zoveel gelovige mensen met kanker of kanker in de omgeving zo vreselijk diep in het hart raken, als hij zo in de Heer zou zijn en dan toch de vrucht van de Geest zou uitdragen?

Het is nu niet mijn bedoeling om jou aan te vallen, Barbapapa. Maar deze uitspraak viel me gewoon heel erg op en ik vraag me gewoon af hoe zoiets kan gebeuren in een samenkomst waar men toch intensief met de vrucht van de Geest bezig zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom RobertF,

Ik kan me jouw redenaties ook wel voorstellen.

Ik zelf zou ook niet echt de spreker of TRIN verdedigen, omdat ik er ook niet ben geweest en er weinig over weet.

Maar ik kan me goed voorstellen dat het artikel over TRIN zo is geschreven dat het citaat is beschreven, maar niet zijn uitleg er omheen. Ik zelf hou er ook wel van om controversiele/provocerende dingen te schrijven, maar als mensen mij beter zouden kennen, zouden ze er ook achter komen dat ik dingen kan nuanceren en dat er vaak nog wel veel meer valt te zeggen.

Ik denk dat journalisten goed in staat zijn om een verhaal erg te kleuren en -als de journalist er al kritisch tegenover staat- zal deze dat alleen maar meer doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

het ND had vandaag een lovend artikel over Joseph Prince op Eurospirit. Ik dacht altijd dat Prince een verkondiger was van het welvaartsevangelie.

Als ik dit link topic zo doorlees dan kun je zien dat Prince idd een verkondiger van het welvaartsevangelie is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan natuurlijk niet voor de spreker van het citaat spreken, maar ik moet denken aan het volgende.

Hand. 5

34 Maar een zeker Farizeeër in de Raad, genaamd Gamaliël, een wetgeleerde, in ere bij het gehele volk, stond op en verzocht de mensen een ogenblik buiten te doen staan, 35 en hij zeide tot hen: Mannen van Israël, overweegt wel, wat gij met deze mensen zult doen! 36 Want vóór deze dagen stond Teudas op, die beweerde, dat hij iets was, en een aantal van ongeveer vierhonderd man sloot zich bij hem aan; maar hij werd gedood en zijn gehele aanhang viel uiteen en verliep. 37 Na hem stond Judas de Galileeër op, in de dagen der inschrijving, en kreeg vele afvalligen op zijn hand, maar ook deze is omgekomen en zijn gehele aanhang is uiteengeslagen. 38 En nu zeg ik u: Laat u niet in met deze mensen en laat hen geworden; want indien dit streven of dit werk uit mensen is, zal het vernietigd worden, 39 maar indien het uit God is, zult gij hen niet kunnen vernietigen; het mocht eens blijken, dat gij tegen God strijdt. En zij lieten zich door hem gezeggen,

In mijn eigen woorden weergegeven: geef geen kritiek, want het zal vanzelf worden vernietigd als het niet van God zou zijn. En als je wel kritiek geeft en het blijkt van God te zijn, dan sta je op tegen God zelf.

Veel steden begonnen gelijk apostelen tegen te werken, maar de gemeente in Berea stelde zich positief op:

11 en dezen onderscheidden zich gunstig van die te Tessalonica, daar zij het woord met alle bereidwilligheid aannamen en dagelijks de Schriften nagingen, of deze dingen zo waren.

In mijn woorden: geef geen kritiek als je niet weet waarover je spreekt. Onderzoek het liever in plaats van te bekritiseren.

Zie je wat er staat? Ze gingen dagelijks de Schriften na of deze zo waren. Onderzoeken dus. Ze stelden vragen en constateerden dingen. Hetzelfde wat wij hier doen. Noem het onderzoeken, noem het kritiek hebben.

Het feit dat er geen kritiek zou mogen worden geleverd is ook nergens op gebaseerd. Ja, puur negatieve kritiek is absoluut niet de bedoeling, maar dat is niet hetgene wat hier gebeurd. Er worden vragen gesteld en er wordt getoetst. En bij die toetsing komen een aantal er achter dat dingen die bij Heaven on Earth als 'van de Geest' worden veronderstelt niet in de bijbel terug te vinden zijn.

Dat is geen kritiek hebben, maar dat is oog willen hebben voor mogelijk valse leer. Als een 'charismaat' moeilijke vragen wegwuift dan vraag ik we werkelijk af of er meer is dan gevoel, want ja, gevoel is heel persoonlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schreef ook niet over de mensen op dit forum, maar over mensen in Nederland die kritiek geven op TRIN.

Maar ik heb zelf ook wel meegemaakt dat mensen op dit forum bepaalde dingen niet wilden aannemen, omdat het niet in hun traditie past, terwijl het toch in de Bijbel staat. Bijvoorbeeld, uit de Bijbel wordt duidelijk (OT en NT) dat God een God is die mensen geneest. Sommige tradities zeggen andere dingen. Ik adviseer dan, lees in de Bijbel of God mensen geneest of niet. Mensen gaan dan soms af op hun (traditionele) gevoel en dan komt soms de boodschap over genezing niet overeen met hun gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik schreef ook niet over de mensen op dit forum, maar over mensen in Nederland die kritiek geven op TRIN.

Ok, duidelijk smile.gif Overigens wordt iets al snel kritiek genoemd en wil ik voorkomen dat hier deuren dichtgaan, terwijl charismaat en niet-charismaten hier nu eindelijk goed in gesprek zijn thumbsup.gif.

Quote:

Maar ik heb zelf ook wel meegemaakt dat mensen op dit forum bepaalde dingen niet wilden aannemen, omdat het niet in hun traditie past, terwijl het toch in de Bijbel staat. Bijvoorbeeld, uit de Bijbel wordt duidelijk (OT en NT) dat God een God is die mensen geneest. Sommige tradities zeggen andere dingen. Ik adviseer dan, lees in de Bijbel of God mensen geneest of niet. Mensen gaan dan soms af op hun (traditionele) gevoel en dan komt soms de boodschap over genezing niet overeen met hun gevoel.

Helemaal waar. Als ik voor mezelf spreek, ik ben zeer bereid buiten m'n traditie/kerk uit te kijken. Maar nogmaals, als ik dingen niet kan toetsen aan de bijbel (dronken in de Geest) kan ik niet anders dan constateren dat het niet-Bijbels is, zónder wettisch te willen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik schreef ook niet over de mensen op dit forum, maar over mensen in Nederland die kritiek geven op TRIN.

Maar ik heb zelf ook wel meegemaakt dat mensen op dit forum bepaalde dingen niet wilden aannemen, omdat het niet in hun traditie past, terwijl het toch in de Bijbel staat. Bijvoorbeeld, uit de Bijbel wordt duidelijk (OT en NT) dat God een God is die mensen geneest. Sommige tradities zeggen andere dingen. Ik adviseer dan, lees in de Bijbel of God mensen geneest of niet. Mensen gaan dan soms af op hun (traditionele) gevoel en dan komt soms de boodschap over genezing niet overeen met hun gevoel.

Sjaloom Barbapapa,

Je lijkt er nu echter vanuit te gaan dat de traditie de Schrift niet wíl lezen zoals het de Schrift zou moeten lezen. Maar dat is niet zo. Het "traditionele protestantisme" plaatst de genezingsteksten in een andere context dan jij en geeft er dus een andere betekenis voor vandaag de dag aan. Het traditionele christendom gelooft dat je de teksten dus moet verstaan zoals zij het verstaat (logisch ook) en niet op jouw manier.

Ergo: een grote meerderheid van de traditionele christenen is katholiek of orthodox. En katholieken en orthodoxen gaan überhaupt heel anders met de Schrift om. Voor deze christenen is enkel zo'n Schriftgedeelte niet voldoende als onderbouwing, maar moet je ook onderbouwen vanuit de katholieke of orthodoxe Traditio om ze te overtuigen. En voor veel protestantse christenen geldt eigenlijk ook dat je vanuit hun traditie moet onderbouwen en dus niet puur enkel vanuit de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik heb zelf ook wel meegemaakt dat mensen op dit forum bepaalde dingen niet wilden aannemen, omdat het niet in hun traditie past, terwijl het toch in de Bijbel staat.

Wat ik bij mezelf merk en wat ik vermoed ook wel bij meer mensen speelt:

Ik geloof wel degelijk dat God geneest. Ik stel alleen wel vraagtekens bij of alles geroepen wordt dat het een genezing is, het wel waar is...

Zo heb ik mijn twijfels bij van die massa genezingsdiensten, zoals van Zijlstra.

Het is geen alles of niets. Het is niet 'of je gelooft niet in dat God geneest' of 'je gelooft elke bewering over een genezing'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* marlies is benieuwd naar kevin prosch, want de mama van marlies is fan van kevin prosch


Samengevoegd:

muzikaal klinkt dit best ok

* marliesje mag die muzikanten met een mac voor hun neus wel


Samengevoegd:

hee wat vinden jullie van de jamsessie die nu plaatsvindt op de livestream??? Muzikaal is het zeker niet onaangenaam.


Samengevoegd:

* marliesje kijkt met grote ogen en bedenkt dat ze dit al verschillende keren heeft gezien

* marliesje is afgenokt want dit leverde te veel een dejavugevoel op

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien een heel vreemde vraag, maar ik stel hem toch.
smile.gif

Ik heb nu drie verschillende voorgangers langs zien komen in de keren dat ik kort 10 minuutjes in schakelde. Twee van de drie waren op dat moment (dat ik inschakelde) druk bezig met het aanprijzen van boekjes en foldertjes (en na de dienst kon het een en ander gekocht en gesigneerd worden). In hoeverre is dit niet gewoon een beurs voor verschillende neo charismatische groeperingen?

Ik begrijp wat je bedoelt! Toen ik daar zat dacht ik precies hetzelfde, maar ik moet hier wel een kanttekening bij maken;

Bij deze bijeenkomst kom je zoveel broeders en zusters tegen die je niet kent en die jou niet kennen dat zo'n meeting de uitgelezen kans is om jezelf voor te stellen. Een manier is om je boek te promoten maar er waren ook stands met allerlei boeken en dvd's enz. Het is maar waar je voor kiest...

Bovendien was het promotiepraatje maar een klein deel van de uiteindelijke preek hoor. Ik heb mij er niet meer aan gestoord verder. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid