Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Je had het ook niet echt getroffen smile.gif Met een spreker die heel enthousiast tussen nederlands, engels en tongentaal switcht. Misschien moet je nog eens een firenight beleven, net als ik de Gergem een tweede kans moet geven smile.gif Oh voor de rest bang wordt: dat was toch echt een uitzondering knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 763
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ach, het was ook wel weer grappig widegrin.gif En de spreker was zeker erg enthousiast!

En wat mij ergens wel beviel is de sfeer van 'Voel je vrij om te doen wat je wilt'. Daardoor kon ik achterin gaan zitten in genieten van de muziek en ondertussen Raido smsen, herinner ik me nog puh2.gif

Het was erg bijzonder om mee te maken, dat wel smile.gif En wie weet moet ik het inderdaad nog een kans geven, ooit. Maar ik vrees dat ik me er nooit heel erg thuis zal gaan voelen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat hoeft ook niet knipoog_dicht.gif Ik verwacht ook niet snel me helemaal thuis te gaan voelen in de Gergem, maar ik wil er nog wel een keer heen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ehm het soulsurvivor festival is natuurlijk een stuk groter, op een firenight zijn er zo'n 300 man per avond gemiddeld. Dus het is wel wat kleiner. Persoonlijk vind ik dat het onderwijs iets dieper gaat bij Trin. En Trin is er natuurlijk elke week.

Daarnaast qua structuur is het heel anders. SoulSurvivor is toch vooral een organisatie die zich erop richt om jongeren toe te rusten de verandering te maken. Trin is primair een zendingsorganisatie, zo'n 90% van het werk van Trin is in het buitenland. Kinderdorpen, evangelisatiecampagnes, weeshuizen etc. De 10% die in Nederland gedaan wordt is vooral erop gericht om christenen toe te rusten. Maar waar SoSu zich vooral richt op jongeren, richt Trin zich in feite op alle leeftijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je had het ook niet echt getroffen
smile.gif
Met een spreker die heel enthousiast tussen nederlands, engels en tongentaal switcht. Misschien moet je nog eens een firenight beleven, net als ik de Gergem een tweede kans moet geven
smile.gif
Oh voor de rest bang wordt: dat was toch echt een uitzondering
knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja knipoog_dicht.gif ik weet ook al lang wie jij bent smile.gif

Maar ik vind dat ik de Gergem wel een 2e kans moet geven knipoog_dicht.gif

En het lijkt me leuk als Nienke Trin een 2e kans geeft smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja
knipoog_dicht.gif
ik weet ook al lang wie jij bent
smile.gif

Maar ik vind dat ik de Gergem wel een 2e kans moet geven
knipoog_dicht.gif

Quote:
En het lijkt me leuk als Nienke Trin een 2e kans geeft
smile.gif

Dat ja, en ik vind dat ik het een eerste kans moet geven. Als je er dan maar voor zorgt dat er niet weer zo'n trilinguist komt te staan. Mijn talenknobbel kan best wat hebben, maar dát ... puh2.gifrofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En nu gaan we weer BOT (Ja... Gergem is íets anders dan TRIN, dus gepraat over de Gergem laten we achterwege
puh2.gif
)

Ik heb 't ff weggehaald, besef dat jij het niet echt leuk zult vinden om hieraan herinnerd te worden. Niet dat jij er ook maar iets aan kon doen (noch mijn gastheer HappyOne trouwens), maar toch kan 't steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarschijnlijk heb ik gusto dan allang een keer gezien, maar weet ik gewoon nog niet welk gezicht erbij hoort
knipoog_dicht.gif

misschien herken je me op een van deze foto's (de jongen met het wit-zwarte bloemetjes blouse)

klik

klik

gemaakt op het soulsurvivor minifestival

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik je inderdaad wel gezien knipoog_dicht.gif Volgende keer zal ik je wel aanspreken knipoog_dicht.gif Zullen we nu maar weer even BOT gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik heb net dit topic pas gevonden, maar wie gaat er wel eens naar de activiteiten van TRIN en hoe is dat?


Samengevoegd:

Ik zit even op de website te kijken, a.s weekend (geen idee wanneer) hebben ze een Fire Night. Ga jullie wel eens naar zoiets? Het is in my hometown en toch heb ik geen idee waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey, een topic over Trin. In het topic over soaken meldde ik dat mijn eerste kennismaking daarmee op een Trin-conferentie was, maar dat het niet echt een positieve kennismaking was. Sowieso heb ik echt wat moeite met Trin. Kan iemand die daar vaker/vaak komt mij uitleg geven waarom bijvoorbeeld (bijna) iedereen daar valt in de geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hey, een topic over Trin. In het topic over soaken meldde ik dat mijn eerste kennismaking daarmee op een Trin-conferentie was, maar dat het niet echt een positieve kennismaking was. Sowieso heb ik echt wat moeite met Trin. Kan iemand die daar vaker/vaak komt mij uitleg geven waarom bijvoorbeeld (bijna) iedereen daar valt in de geest?

Ik weet niet hoevaak je er bent geweest en het is lang niet altijd zo dat daar het vallen in de Geest voorkomt. Ook is de vraag wat is er mis met vallen in de Geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Michie23: Er is niets mis met vallen in de geest, integendeel. Alleen ik kan nooit zo goed begrijpen waarom het dan op zo'n conferentie ineens massaal gebeurt. En mensen van de leiding en zo zien het schijnbaar aankomen, want die staan altijd klaar achter zo iemand om diegene op te vangen.

@Snow: Zie hierboven. En dingen lijken op commando te (moeten) gebeuren. Ik sta dus wat afwachtend tegenover deze conferenties en zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet hoevaak je er bent geweest en het is lang niet altijd zo dat daar het vallen in de Geest voorkomt. Ook is de vraag wat is er mis met vallen in de Geest?

Wat mijn mening betreft:

Omdat het enerzijds massaal en dwangmatig gebeurd. En er manipulatie bij voor kan komen. Zo heb ik meerdere malen van mensen gehoord die een zetje kregen. Kortom ik vraag me af wat de echtheid is, of dat die mensen het zichzelf wijs maken, al dan niet met een zetje in de rug / gevoel van verplichting.

Dit gaat wat mij betreft voor veel dingen op, ook massa genezingsdiensten terwijl ik best in genezing geloof. Ook voor die collectieve tongentaal dingen, terwijl tongentaal naar mijn mening een gave van de Geest is.

Dus komt mijn anderzijds om de hoek kijken. Omdat ik tevens van mening ben dat men van dat 'vallen in de Geest' meer maakt dan het in werkelijkheid is. Ik kan me best voorstellen dat iemand door God geraakt wordt en z'n evenwicht als gevolg kan verliezen (net zoals iemand ook emotioneel kan raken). Het is best wel voorgekomen, in vele gezindten. Ook kerken die niet zoveel ophebben met de Toronto beweging, zelfs kerken die totaal niet charismatisch zijn. Dus ik wil het best wat nuanceren. Alleen: dat gewicht, cultivering en navolging wat men dan daar vervolgens aan hecht kan ik dan echt niet volgen. Straks krijgen we het 'spook zien in Christus', want zie Matteüs 14:26. Dan moet iedereen roepen 'Een spook!' en vervolgens uitschreeuwen van angst.

Daarbij weet ik dat als ik sta en bid, ik mezelf moet corrigeren om niet te vallen. Is dat vallen in de Geest? Lijkt mij eerder een kwestie van motoriek in combinatie met het gebrek aan waarneming, want zonder dat bidden heb ik het zelfde. Tja, het is al bijzonder dat zo'n langwerpig object als een mens op zo'n klein vlak (voeten) overeind kan blijven staan.

Tot zover mijn opvatting over het 'vallen in de Geest'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Straks krijgen we het 'spook zien in Christus', want zie Matteüs 14:26. Dan moet iedereen roepen 'Een spook!' en vervolgens uitschreeuwen van angst.

Geniaal

Ik kan me heel goed in Gorthaurs mening vinden. Vallen in de Geest komt voor, maar je moet je er niet op richten, je moet niet het verheffen tot een hoogtepunt in je geloofsleven ofzo.

Verder kom ik vaak bij Trin, en ik zie lang niet altijd mensen in de Geest vallen. Het komt voor, soms meer dan andere keren. Maar het is zeker geen regel.

Dat er soms mensen staan om op te vangen is niet een soort stille hint, het is meer voor de veiligheid en om nog enigszins orde in de dienst te houden knipoog_dicht.gif

Mijn beeld van Trin is niet dat het een club is waar mensen massaal in de Geest vallen. Daarvoor loop ik er te lang rond, ken ik het leiderschapsteam te goed en weet ik dat zoiets helemaal niet is waar ze op focussen. In Nederland is het doel van Trin om mensen toe te rusten om Gods doel met hun leven waar te maken. Dan kan vallen in de Geest iets zijn wat God in dat traject wil gebruiken tot dat doel, maar het is zeker niet een doel op zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Zoals nu ook op de frontpage te lezen is heeft Trin besloten de grote "Heaven on Earth" conferentie te verplaatsen en gratis te houden.

Heaven on Earth is een conferentie waarop getracht wordt om uit alle landen van de wereld een christen te halen die in zijn of haar land echt een zoutend zout en een lichtend licht is en zodoende min of meer een ambassadeur voor de christenen in dat land. De conferentie staat in het teken van eenheid onderling tussen de kerken van overal op de wereld

Door vanuit alle landen mensen te halen zullen de conferentiekosten enorm hoog zijn. Trin is bezig met een soort sponsorplan, waarbij gemeentes, kerken en andere christelijke groepen een land kunnen "adopteren". Praktisch houdt dat in dat zo'n gemeente het ticket betaalt voor degene die uit dat land komt, zorgt voor onderdak en vervoer van diegene en bidt voor het desbetreffende land

Desalnietemin zullen de kosten waarschijnlijk torenhoog zijn. Om een deel van deze kosten te dekken werd besloten om dezelfde tarieven als SoulSurvivor te hanteren voor de conferentie, ook omdat het direct na SoSu is en het in eerste instantie op hetzelfde terein zou zijn nog ook.

Naast Heaven on Earth werden conferenties tot dusver (bijna) altijd gratis gehouden. Als dit niet zo was, was dit met name om vanwege bepaalde redenen de drempel te verhogen.

Nu heeft de leiding van Trin besloten toch ook hierin de controle helemaal over te geven aan God en geen conferentiekosten te vragen. Dit om de conferentie ook voor minder bemiddelde mensen toegankelijk te houden. Tevens is de conferentie van Strand Nulde verplaatst naar Ahoy Rotterdam, zodat er meer mensen kunnen komen en het beter bereikbaar is voor mensen uit de randstad. Voor mensen uit het noorden van het land wordt er gekeken naar een eventuele mogelijkheid om een soort pendeldienst tussen Harderwijk en Rotterdam op te zetten, maar hierover is nog weinig bekend.

Bezoekers die al hadden betaald, krijgen hun geld teruggestort

Link naar bericht
Deel via andere websites

wordt dit evenement gepromoot onder kerken van alle kerkelijke pluimage? Gaan jullie gereformeerden en katholieken aanschrijven? Als je eenheid onder kerken onderling wilt creëren dan zou ik op z'n minst in gesprek gaan met kerken uit alle pluimages voordat je mensen uit alle landen hierheen gaat halen. Als je je op zo'n conferentie de Nederlandse kerk niet als eenheid kan presenteren of op z'n minst duidelijk kan maken dat er iets oecumenisch gaande is, dan is het leuk mensen uit allerlei landen hierheen te halen, maar sla je dan eigenlijk niet een enorme flater?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid