MaartenV
Members-
Aantal bijdragen
198 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Alles door MaartenV geplaatst
-
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Mensen herinneren zich het niet altijd. -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Het klopt dat een BDE zeldzaam is. Zo'n 10 procent van de mensen die een hart aanval hebben, beleven een BDE al dan niet met een levensterugblik. Dat het om wroeging gaat, denk ik niet. Mensen hebben een sterk verruimd bewustzijn en zij zijn in een 'ruimte' waar er geen tijd is. Alles gebeurt tegelijk. Ze kunnen het bijna niet verwoorden eens ze terug zijn. De onverwoordelijkheid van God. Er zijn eigenlijk geen woorden voor om de ervaring te beschrijven, aangezien wij hier op Aarde geen vergelijkbare referentie ervaring hebben waardoor men er met woorden naar kan wijzen. In dat sterk -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
De levensterugblik die mensen ervaren bij een Bijna-Dood Ervaring leert ons volgens mij iets over onze 'taak' waarnaar vaak wordt verwezen wanneer mensen worden teruggestuurd uit die ervaring naar hun lichaam. Men zegt daar dan: 'je bent nog niet klaar, je hebt nog een taak te doen'. Uit die BDE's blijkt dat alledaagse kleine daden van vriendelijkheid volstaan. Die dingen zijn heel belangrijk 'daarginds'. Een glimlach tav een vreemde, een vriendelijk woord, een helpende hand, een kleine attentie. Enzovoort. Een kleine schijnbaar onooglijke daad van altruïsme, is 'daarginds' enorm te waard -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Ja, de man beschrijft ook dat we voor onze geboorte ons lichaam en onze ouders kiezen. Daar heb ik het wat moeilijker mee, omdat ik denk dat we als baby nog alles moeten leren. We moeten zelfs leren wat dieptezicht is en wat kleuren en vormen zijn. Dus er is een mechanisme dat ons dat alles doet vergeten. De geïnterviewde zegt ook zich plots alles te herinneren van voor de geboorte tijdens zijn BDE (pre-birth memories) alsof hij ze werkelijk heeft meegemaakt. Hij schrijft ook dat het daar meer werkelijk aanvoelt dan hier. -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Ik denk dat door inzicht in 'na de dood' te krijgen, je plots beter begrijpt wat ons te doen staat hier en nu. Het is alsof je dan het grotere kader begrijpt waarbinnen dit alles hier betekenis en zin krijgt. Hoe ruimer je kan kijken, tot over de dood heen, hoe beter je je situatie waar je nu bent kan kaderen binnen een groter geheel waardoor je ook de algehele zin begint te zien. In dit geval: een moreel goed leven proberen leiden waardoor je naar God en de Engelen of Lichtwezens toe kan groeien. -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Je moet het dan ook niet letterlijk interpreteren zoals het aan iemand van zes jaar werd geopenbaard. De geïnterviewde was zes jaar toen hij die ervaring ontving. Vertaald wil het zeggen dat ieders Licht zich mag verenigen tot het Goddelijke Licht als voltooiing van diens spirituele ontwikkeling met behoud van de eigen individualiteit. -
Wat bedoel je met 'uit het evidente iets afleiden uit het onbegrepene'? Hoe heeft dat betrekking op het Licht dat mensen zijn tijdens een BDE, waarover ik het hier had? En wat bedoel je met 'om iets binnen te leiden, dat van zichzelf buiten staat'? Wat wordt waar 'binnengeleid' en op welke manier staat het buiten en waarbuiten precies? Aub: wees meer specifiek, dank u.
-
Ja, ik zou Het Licht zeker niet gelijk stellen aan Satan. Als je er voor staat, en het is onze Schepper, dan zouden atheisten het zien als 'resterende hersenactiviteit' en te voorzichtige mensen het zien als 'Satan als Engel van licht vermomd' waardoor men de eigen Schepper miskent. Trouwens Paulus zou zelf ook een BDE hebben ervaren op weg naar Damascus. Mensen ervaren ook vaak een levensterugblik (in het Engels: Lifereview) waarbij zij de loop van hun voorbije leven herbeleven, maar ook de emoties voelen van wat anderen voelden bij wat zij deden. Zij voelen tijdens zo'n levensterug
-
Mensen spreken over de schoonste puurheid van het witte Licht. Oneindig onbaatzuchtige liefde afgevend. Zoiets 'van Satan' noemen voelt dan volledig fout aan. En ten tweede zegt men dat het meer werkelijk aan voelt dan deze werkelijkheid. En meer 'profound'. (meer fundamenteel). Als Satan zo goed is, heeft niemand hier maar een schijn van kans om het daartegen op te nemen. Het Licht is zo zuiver en puur en liefdevol volgens BDE-ers (Bijna-Dood Ervaarders) dat het geheel en al ontwapenend is. Het stokt elk greintje agressie dat je nog in je had. Je stopt elk haatgevoel dat je no
-
Uit heel wat onderzoek naar psychedelica blijkt dat - in tegenstelling tot wat men verwachtte - de middelen de hersenactiviteit reduceren. Uit het onderzoek blijkt zelfs dat bij toename van de intensiteit van de ervaring er een verdere afname is van de hersenactiviteit en dat het ene met het andere negatief correleert. (als het ene toeneemt, neemt het andere af). Zie voor 1 studie hier: Studie naar de effecten van psilocybine op de hersenen Het lijkt in lijn te zijn met andere reducties van hersenactiviteit die leiden tot spirituele ervaringen: zie een artikel in Sc
-
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Als je de bijgeleverde link opent in de openingspost, waar de geïnterviewde vertelt over de essentie van dat Licht, dan zegt hij dat het licht miljoenen gezichtjes bevat. Het bevat vele Lichtjes. Wat een metafoor is om te zeggen dat ieder zijn individualiteit behoudt en toch samen verenigt is en éénwordt met het Goddelijke Licht. -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Misschien wel. Misschien is de subjectieve beleving van 'na de dood' toegankelijk voor mensen die op de rand van de dood balanceren. Men krijgt een glimp in wat er na komt. Als je een echte 'dood'-ervaring wil, dat beloof ik, dat gaat niet; Want eens het lichaam met de hersenen beschadigd is, is de lichamelijke dood onherroepelijk en kan men niet meer terugkeren om de subjectieve beleving die men had, aan ons te vertellen. -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Of er toch naar streven? -
Ik wil vertellen over een getuigenis over wat waarschijnlijk na de dood zal gebeuren
een discussie voegde MaartenV toe in Getuigenissen
Jeff Mara, een interviewer van mensen met een Bijna Dood Ervaring, interviewde een man, genaamd Aaron Thomas Green. Deze vertelde het volgende: (sterk samengevat) In het hiernamaals ziet iedereen eruit naar zijn daden tijdens dit leven en daarginds. Dus 'mooi' en 'schitterend' is daarginds 'goed' en 'rechtvaardig' naar Gods normen. En 'lelijk' en 'onaangenaam' is daarginds 'slecht' en 'immoreel' naar Gods normen. En alles daartussen in. Dus je uiterlijke verschijningsvorm is je innerlijke gesteldheid op moreel gebied na dit leven. En je bent er samen met an -
God is enorm dankbaar voor onze keuze om dit leven te leiden zeggen Bijna Dood Ervaarders
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Theologie
Nee, dat niet. -
God is enorm dankbaar voor onze keuze om dit leven te leiden zeggen Bijna Dood Ervaarders
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Theologie
Ja, maar ik heb al een voorgeschiedenis aan studie van BDE's. (Pim van Lommel, Raymond Moody, Pim van Lommel, Long, etc.) Het gaat er mij om dat ik Bijna Dood Ervaringen zie als moderne openbaringen. Zij geven een blijde boodschap mee: er is leven na dit leven en wij zullen weer deel uitmaken van Gods Liefde. -
Ik vond een uitzonderlijke getuigenis van iemand die een Bijna Dood Ervaring meemaakte en wil jullie dat meedelen. Ik denk dat het het geloof in God en inzicht in de aard van God bevordert: Oorspronkelijk waren wij bij God. God is ongelooflijk dankbaar voor dat wij hier gelimiteerde ervaringen opdoen als wezens, die oorspronkelijk deel uitmaken van Gods onmetelijke liefde, maar dit na onze geboorte hier vergeten zijn. Wij kozen voor onze geboorte voor dit leven op Aarde met gelimiteerde ervaringen opdat God zou ervaren wat het is om te lijden en alle andere gelimiteerde ervari
-
God, de eeuwige wiskundige muzikant
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Graag gedaan, Willempie. Het inspireerde me en was deels problematisch omdat ik de dagelijkse dingen niet meer kon doen op dat moment. Ja ik heb dat vaak ook met katholieke gezangen die ik op youtube beluister. Ja. Dat is wat de stringtheorie ons bijvoorbeeld zegt. Misschien ervaart God Zijn schepping als muziek. Ja. Het is ook hoe alles als een systemisch geheel met elkaar in interactie gaat. De consistentie is vooral ook ingenieus. Knap, die video. Dank om te delen! -
God, de eeuwige wiskundige muzikant
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Het is juist wat je zegt, Dat beloof ik. Een psychose doet je het contact met de werkelijkheid (minstens deels) verliezen. Maar eens je terug nuchter bent, kan je psychose voor een deel je leraar worden. In mijn geval was het zo dat elementen van de ervaring me konden inspireren en een symbolische waarde hadden. Het had betekenis voor mij. -
God, de eeuwige wiskundige muzikant Zo ervoer ik het Goddelijke tijdens een psychose: Stel dat God zou bestaan, dan zou het universum Zijn kenmerk zijn. God moet een, naar menselijke maatstaven, wiskundige en ingenieur zijn die eeuwig onverstaag verder doet bij het maken van perfect symmetrisch harmonische muziek in het universum. Mocht God bestaan, zo zou Hij zijn werk zelf zo kunnen ervaren. Ik had zo eens een psychose waarin eeuwig muziek voorkwam en waar op harmonische muziek wiskundige zinnen ritmisch bleven verschijnen, zin, na zin. Het werd ondragelijk. Eeuwige muziek van voo
-
Wat nu volgt is niet zo prettig om lezen voor veel mensen. Maar misschien zit de werkelijkheid wel degelijk zo in elkaar: We hebben op dit forum gezien dat mensen via een bijna doodervaring hemelse ervaringen zeggen te hebben gehad en een prachtig liefdevol Licht zagen. Het onmiskenbare tegenargument van sceptici en kritische denkers is vaak dat er ook heel wat getuigenissen zijn van de ervaringen van een hel, die niet in de boeken van Pim van Lommel, Jeffrey Long en anderen te vinden zijn. Mensen als Eben Alexander ontkennen zelfs dat de hel bestaat. Misschien moeten we hier de sce
-
Het Woord brengt een gemoed dat kennis openbaart
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Getuigenissen
Als je niks meer hebt, Als je alles verloren bent, Ook je hoop, En je hand reikt vragend, En niemand kijkt naar je, Dan zal een echte Christen Jou tegemoet komen jou helpen jouw recht vrijwaren Zonder iets terug te willen Hij doet het Voor een Koninkrijk Niet van deze wereld -
Ik weet dat niet zeker, maar ik geloof dat. Op basis van de verslagen die ik erover lees, die ik au sérieux wil nemen. ( verslagen van bijnadoodservaringen,...) Ik weet ook niet hoe het precies zit, maar het lijkt erop dat via de levensschouw je niet alleen je eigen intenties, denken en handelen herbeleeft tijdens een voorbije gebeurtenis in je leven, maar ook het gevolg ervan voor hoe de ander zich voelt. En wat je bereikt hebt in je leven, je cariëre, lijkt niet van belang te zijn, wel een vriendelijk woord, een liefdevol gebaar voor je naaste wordt gewaardeerd. Dat blijkt een terugkeren
-
Devootje, je komt niet in de hel. Je zal verlicht worden door de Geest van God's Liefde. (zie de ervaring van Het Licht in BDE's). En out of body experiences bewijzen dat de ziel los kan bestaan van het lichaam. Het feit dat men kunstmatig een 'out of body' experience kan oproepen kan ook geinterpreteerd worden als juist een bewijs voor dat de ziel los van het lichaam kan bestaan.