Spring naar bijdragen

Getuigenissen


Aanbevolen berichten

Een tekst die mij altijd bij blijft: Handelingen 1 vs 8;

Maar wanneer de Heilige Geest over jullie komt,

zullen jullie Kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem,

in heel Judea en samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.

wat hier staat, Gebeurd op het moment als je tot geloof komt, en je ontvangt de Heilige Geest. Dan mogen we getuigen van de liefde van Jezus. Dan gaat je mond open. Dan is Jezus de bron in je leven.

Ik kwam er afgelopen vakantie achter dat een persoonlijke getuigenis heel veel doet bij iemand.

Éen jongen waar ik mee sprak, en die ik van Jezus vertelde is ongelofelijk geraakt. En staat op de drempel om Jezus aan te nemen als Redder en Heer. En dan vind er een verandering plaats in je leven. Die erg krachtig is.

Dan vind ik getuigenissen van mensen die tot geloof komen of bevrijd zijn altijd erg bijzonder.

Want dan zie je de Liefde en Kracht van Jezus.

Er zijn mensen die op latere leeftijd tot Jezus komen; en die een erg krachtige ervaring hebben met de HG. Deze mensen zijn ook hier op het forum. Er zijn ook mensen die al van jongs af aan; van Jezus houden. Allemaal zijn we gelijk 'in Christus'.

Persoonlijk denk ik als we ons geloof belijden in woord en daad waar Jakobus ook over spreekt in hoofdstuk 1 en 2. Dat we weer onderscheid gaan maken in nederland. Dat Jezus zo verhoogd gaat worden. Dat we onze kerken uitkomen, dat de opwekking dan echt los komt!

Nu ben ik benieuwd wat jullie van getuigen(issen) vinden.

Hoe jullie bijvoorbeeld Jezus naam verkondigen (Mattheus 28).

Of houdt je daar juist niet van. Of grijp je juist elke situatie aan? Ben benieuwd.

Gods zegen,

ArjanH.

In 2 Tim. 1 vs 8 schrijft Paulus aan Timoteüs:

...Schaam je er dus niet voor om van onze Heer te getuigen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Uhm, ik laat iig wel zien dat ik christen ben *klinkt arrogant maar dat heb ik op mijn (vakantie)werk te horen gekregen*. Ik wil wel over God vertellen maar ik durf het eigenlijk nog niet zo goed. Mijn manier van getuigen was dan dus ook een beetje gesprekjes uitlokken en dan laten zien waar jij voor staat. Dit sloeg op zich toch ook wel aan. Ik weet wel dat ze zaten te kijken zo van hmmm, die heeft tenminste wel het lef om er voor uit te komen. Dat is op zich al wel mooi vind ik.

Ik probeer wel zoveel mogelijk te getuigen en een keer zal het ook zo zijn dat ik dan ook echt over Jezus vertel en niet gesprekjes uitlok. Daar ben ik wel van overtuigd. Ik zit nu denk ik gewoon in een groeiproces daarvoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo belangrijk is voor mij het getuigenis:

Openbaring 19:10

En ik wierp mij neder voor zijn voeten om hem te aanbidden, maar hij zeide tot mij: Doe dit niet! Ik ben een mededienstknecht van u en uw broederen, die het getuigenis van Jezus hebben; aanbid God! Want het getuigenis van Jezus is de geest der profetie.

Het getuigenis is het geschreven of gesproken woord van alles wat God heeft gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

gaaf topic... ik hou van getuigenissen dus ook die van hoe mensen getuigen haha... af en toe merk ik dat ik het best moeilijk vind, niet om te vertellen dat ik christen ben maar om er over te beginnen... ik merk wel dat de mensen uit mijn omgeving steeds meer (leuke) vragen gaan stellen. toen ik nog niet zo lang christen was bad ik altijd van nou als er iemand in deze bus, trein, tram, metro of stad ofzo is die ik over U moet vertellen dan wil ik dat best... maar eigenlijk kon ik dat nog helemaal niet alleen ik besefte dat niet.. toen ik het kon liet God het ook wel merken... haha niet alleen in de tram, maar die zelfde jongen moest ook nog in de zelfde trein (jippie meer tijd) en toen hebben we ook nog een ander half uur op het perron staan praten... echt gaaf.. ja en verder.. ik vind het leuk en fijn om over Jezus te praten, en ik merk dat zo veel mensen geen flauw idee hebben waar je het over hebt.. dat vind ik gaaf, dan bedenk ik me, ja alle zendelingen gaan naar het buitenland, maar als je een kerk van de buiten kant hebt gezien weet je nog niet waar de binnen kant voor dient!! ook hier moeten we vertellen wie Jezus is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik praat veel over het geloof, ook over wat het met mij doet. Maar ik pas de strekking van het verhaal wel aan aan de doelgroep. Ik ga de gemiddelde moslim niet zeggen 'Jij zit fout, want Jezus is God', al werk ik daar in het gesprek wel naartoe. Maar een bepaalde moslim die (orthodox) RK is geweest, 'pak' ik wel op die wijze aan. Een new-ager zal ik niet gelijk gaan zeggen, dat Jezus voor onze zonden is gestorven, maar ik pols hoe diegene ueberhaupt t.o. Jezus staat en probeer hem/haar dan alvast een klein beetje in de goede richting te krijgen, ook afhankelijk van in welke context ik diegene ontmoet en hoe vaak ik hem/haar nog zal ontmoeten.

Dit werkt volgens mij beter dan tegen iedereen hetzelfde (radicale) verhaal vertellen, zeg maar. Dat kan tot onbegrip leiden en zo juist erg afstotend werken.

Overigens lijkt het bij bovenstaande misschien, dat ik alleen maar apologetische gesprekken voer. Dat is niet zo. Veelal getuig ik gewoon van wat God met mij gedaan heeft en nog steeds doet, zonder mensen te willen overtuigen. En ik heb al bij div. mensen in mijn omgeving en in cyberspace gemerkt, dat juist dat hen heel erg kan raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 15:57:48 schreef kimberly-18 het volgende:

gaaf topic... ik hou van getuigenissen dus ook die van hoe mensen getuigen haha... af en toe merk ik dat ik het best moeilijk vind, niet om te vertellen dat ik christen ben maar om er over te beginnen... ik merk wel dat de mensen uit mijn omgeving steeds meer (leuke) vragen gaan stellen. toen ik nog niet zo lang christen was bad ik altijd van nou als er iemand in deze bus, trein, tram, metro of stad ofzo is die ik over U moet vertellen dan wil ik dat best... maar eigenlijk kon ik dat nog helemaal niet alleen ik besefte dat niet.. toen ik het kon liet God het ook wel merken... haha niet alleen in de tram, maar die zelfde jongen moest ook nog in de zelfde trein (jippie meer tijd) en toen hebben we ook nog een ander half uur op het perron staan praten... echt gaaf.. ja en verder.. ik vind het leuk en fijn om over Jezus te praten, en ik merk dat zo veel mensen geen flauw idee hebben waar je het over hebt.. dat vind ik gaaf, dan bedenk ik me, ja alle zendelingen gaan naar het buitenland, maar als je een kerk van de buiten kant hebt gezien weet je nog niet waar de binnen kant voor dient!! ook hier moeten we vertellen wie Jezus is!

Coolsmile.gif I like that... Kan nog veel van je lerensmile.gif. Inderdaad, op eigen kracht lukt het ook niet.

Ik vind dat zelf ook moeilijk hoor, eerst die drempel over. En dan je eigen getuigenis vertellen, en van Jezus vertellen. Ik ontdek dat je eigen getuigenis het meest raakt waarom je tot Jezus kwam. En dan is nederland ook een zendingsgebied

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik ontdek dat je eigen getuigenis het meest raakt waarom je tot Jezus kwam. En dan is nederland ook een zendingsgebied

Sjaloom ArjanH,

Ik heb echter ontdekt wat andersgelovigen over het algemeen het meest raakt. Niet per se een mooi verhaal of een spectaculaire getuigenis. Maar heel eenvoudig je manier van leven. Je manier van leven is uiteindelijk je echte getuigenis, zo heb ik ontdekt.

Want ik heb vaak genoeg van andersgelovigen gehoord dat ze het christendom afwijzen, omdat christenen vaak toch zo veroordelend zijn. Dus niet per se enkel omdat het geloof zo raar zou zijn, want voor geloof staan mensen vaak toch wel open. Maar puur omdat christenen vaak toch zo "vervelend" doen.

Vooral van die radicale christenen moeten het ontgelden. Christenen die prekerig doen als er joints worden doorgegeven, christenen die homoseksualiteit hardop lopen zwart te maken, of christenen die simpelweg in discussies niet de moeite nemen om echt naar de ander te luisteren.

Het is goed om te getuigen van wat God in je leven heeft gedaan. Maar daarmee overtuig je het minst. Pas als je echt een liefdevolle, blije, vreedzame, geduldige, vriendelijke, goede, gelovige, zachtmoedige en zichzelf beheersende klasgenoot, collega of vriend bent, dan maak je indruk.

Dus kortweg: als je iemand echt in zijn waarde laat, hem graag helpt en bemoedigt indien nodig, en echt respecteerd. Als je eerlijk bent, niet per se hem wil bekeren, zijn geloof niet per se afschilderd als van Satan, dat soort simpele dingetjes. Gewoon, van die goede-mensendingetjes.

Ik heb van sommige andersgelovigen gehoord dat ze zulke christenen maar zelden tegenkomen. Dat stemt mij treurig. En ik weet van mijzelf dat ik aan deze verworvenheden ook lang niet altijd kan voldoen. Dat stemt mij nog treuriger. Maar dat doet niets af aan wat waar is.

Wil je dus je verhaal vertellen? Prima. Maar alsjeblieft, doe dat alleen als die ander er uitdrukkelijk om vraagt, als die ander ook echt serieus is en neem vooral de handreikingen van wateengedoe2 ter harte. En leef vooral naar je getuigenis, anders maakt waarschijnlijk niks wat je vertelt nog indruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het voor mij in iedergeval totaal niet nuttig om een soort van 'persoonlijke getuigenis' te doen in de kerk, op een forum of waar dan ook. Getuigen is voor mij iets wat je niet direct actief doet en je zult het bij mij voornamelijk merken in bijvoorbeeld taalgebruik, dingen die ik wel of niet wil etcetra. Ik vind dat totaal wat anders als 'check mij eens lekker bekeerd zijn', ik vind mijn persoonlijke geloofsleven als iets persoonlijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Robertsmile.gif

Je hebt helemaal gelijk! Een goed punt om toe te passen zou ik dan zeggen. Niet alleen de woorden, Maar wat zijn je daden? Waar ik het ook al over had (Jakobus 1 & 2). En dan is luisteren wel eens moeilijk.

Hoe reageer je in een situatie als bijvoorbeeld als je van je werkgever hoort wat je niet uitkomt. Juist hoe je dan reageerd is belangrijk in zulke situaties.

De getuige ben jezelf, door je dadensmile.gif

Maar ik had ik ook ook het vertellen van Jezus, naar iemand. Die Jezus niet kon. En mijn getuigenis landde zo bij hem. Dat hij er meer van wil wetensmile.gif

@Raido,

Tuurlijk is je geloof persoonlijk de mijne ooksmile.gif

Maar als je toch van het Levende brood eet. Is het toch fantastisch om naar buiten te gaan. Dat hoef je niet voor jezelf houden!

Een voetbal fan spreekt veel over voetbal. Waarom een christen dan niet over zijn geloofsmile.gif

De velden zijn wit, klaar voor de oogst. Alleen er zijn te weinig arbeiders!

Be blessed

Ps. Ik geef je gelijk Robert als je voor je zelf spreekt. Want je kunt niet over mij oordelen.

Maar nu weer BOTsmile.gif Kom op met de verhalen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:21:13 schreef RobertF het volgende:

[...]

Ik heb echter ontdekt wat andersgelovigen over het algemeen het meest raakt. Niet per se een mooi verhaal of een spectaculaire getuigenis. Maar heel eenvoudig je manier van leven. Je manier van leven is uiteindelijk je echte getuigenis, zo heb ik ontdekt.

Ben ik het gedeeltelijk mee eens.. Na mijn bekering kreeg ik van veel mensen te horen dat ik er stralend uit zag. Vroegen of ik verliefd was..etc. Ze zagen ook aan me dat ik het veel rustiger aan deed, qua alles. Ik neem nu de tijd om van dingen te genieten, om ECHT naar mensen te luisteren, maar je getuigenis kan echt indruk op mensen maken, vooral als het zo snel is gegaan.

Quote:
Want ik heb vaak genoeg van andersgelovigen gehoord dat ze het christendom afwijzen, omdat christenen vaak toch zo veroordelend zijn. Dus niet per se enkel omdat het geloof zo raar zou zijn, want voor geloof staan mensen vaak toch wel open. Maar puur omdat christenen vaak toch zo "vervelend" doen.

Ik was juist veroordelend voor dat ik geloofde, nu heb ik geleerd dat ik helemaal niet de persoon ben om dat te doen, daar hebben we de Heer voor.

Quote:
Vooral van die radicale christenen moeten het ontgelden. Christenen die prekerig doen als er joints worden doorgegeven, christenen die homoseksualiteit hardop lopen zwart te maken, of christenen die simpelweg in discussies niet de moeite nemen om echt naar de ander te
luisteren
.

Ik kan je vertellen dat ik zeker een radicale christen ben. Ik pak elke gelegenheid aan om mijn geloof er bij te betrekken, ook bij ongelovigen. En natuurlijk probeer ik dat op een subtiele manier te doen. Maar daarom respecteer ik nog steeds mijn beste vriend (die is homo) en ga ik nog steeds met een vriendin om die blowt. Heb haar laatst een boekje mee gegeven over geloven onder jongeren. Ze was zeer ge?eresseerd smile.gif. Maar ook ik, als radicale christen ben zeer benieuwd naar waarom zij niet gelooft, of waarom ze er moeite mee heeft. Daar zijn wij toch voor? Om de goede kant te laten zien, niet om de ongelovigen te veroordelen?

Quote:
Het is goed om te getuigen van wat God in je leven heeft gedaan. Maar daarmee overtuig je het minst. Pas als je echt een liefdevolle, blije, vreedzame, geduldige, vriendelijke, goede, gelovige, zachtmoedige en zichzelf beheersende klasgenoot, collega of vriend bent, dan maak je indruk.

Een combinatie van beiden dus, naar mijn mening smile.gif

Quote:
Dus kortweg: als je iemand echt in zijn waarde laat, hem graag helpt en bemoedigt indien nodig, en echt respecteerd. Als je eerlijk bent, niet per se hem wil bekeren, zijn geloof niet per se afschilderd als van Satan, dat soort simpele dingetjes. Gewoon, van die goede-mensendingetjes.

Inderdaad jammer als je bij slechte dingen meteen Satan erbij gaat betrekken, hoe wil je de mensen afschrikken? Juist, op die manier..

Quote:
Ik heb van sommige andersgelovigen gehoord dat ze zulke christenen maar zelden tegenkomen. Dat stemt mij treurig. En ik weet van mijzelf dat ik aan deze verworvenheden ook lang niet altijd kan voldoen. Dat stemt mij nog treuriger. Maar dat doet niets af aan wat waar is.

Ik zou zeggen, kom een keer langs in ons stadje nosmile.gif Hier leren wij als gelovigen wel om er wat voorzichtiger mee om te gaan. 70% is hier op papier katholiek, maar op de zondag staan er maar 2 fietsen voor de kerk. Ik zit bij een babtistengemeente, maar ik durf te wedden dat die zelfde 70 % niet eens weet dat deze gemeente er zit.

Maar daarnaast, mijn hart is vol van God, dus mijn mond loopt er van over, dus als iemand vraagt wat ik momenteel doe..dan kan ik wel vertellen dat 90% over de Heer gaat smile.gif

Quote:
Wil je dus je verhaal vertellen? Prima. Maar alsjeblieft, doe dat alleen als die ander er uitdrukkelijk om vraagt, als die ander ook echt serieus is en neem vooral de handreikingen van wateengedoe2 ter harte. En leef vooral naar je getuigenis, anders maakt waarschijnlijk niks wat je vertelt nog indruk.

Uitdrukkelijk om vragen? Dat zou ik toch anders benoemen. Als ze al laten zien dat ze een beetje geinteresseerd zijn zou ik er al op inspringen. Hoe wil je anders het met iemand over God hebben als ze zo erg tegenstrijdig zijn? Daarnaast, inderdaad, vertel je getuigenis, maar leef er ook naar! smile.gif

(edit: Ik moet zeggen dat het me heel erg raakt als ik hoor dat mensen zeggen dat ze geloven, maar dat ze het helemaal niet nodig vinden om dat met andere mensen te delen die niet geloven. Zou het niet geweldig zijn om door jouw getuigenis andere mensen geinteresseerd te laten raken in de liefde van onze Heer? Dat laat je toch niet alleen zien door hoe je je gedraagt? Maar zeker wel door wat je verteld..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Liset, doet me denken aan pay it forward.. als iedere christen aan 3 mensen het evangelie vertelt.. dan hebben we op een begeven ogeblik iedereen gehad als je geen mensen mag doen die al geweest zijn... alleen de laatste heeft pech haha..

@Arjan H. van mij leren?? kwam ik niet hier om te leren?? hmm.. haha wat een super compliment ik heb het 3 keer nagelezen of het wel voor mij was...

verder wil ik nog even zeggen dat het Jezus verlangen is dat wij over HEM getuigen.. praten en zoals HEM leven.. dat we op HEM lijken.. wat ik verder nog even kwijt wil, wij wonen in 1 van de meest vrij landen, je mag hier echt de meest enge riligie's en geloven aan hangen die je maar wil en dat is heel normaal. als je zecht ja ik doe elke avond aan glaasje draaien dan is de reactie: o cool... en hoe doe je dat? moeten wij er niet voor zorgen dat de reactie wordt als je zecht ik bid elke avond tot mijn hemelse Vader, ik ben christen: o.. gaaf zeg, en hoe doe je dat? t lijkt wel of het beschamend is om christen te zijn.. als hier de kerk vol is (ALS!!) dan doe je gewoon een weekje over slaan, in andere landen staan mensen buiten de kerk te zingen en te aanbidden..

Als God voor ons is, wie zal dan tegen ons zijn??!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe moeilijk je het ook vind, zoals kimberly het zegt; het is ook een opdracht om van Jezus te getuigensmile.gif

Als je je uitstrekt naar Hem, helpt Hij je. Hoe gebrekkig het misschien in in jou ogen ook is. God vult het aan. En voor Hem bestaat gebrekkigheid ook niet. En Hij is met je!

Ik kan niks anders zeggen als:

AMEN

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
@ Liset, doet me denken aan pay it forward.. als iedere christen aan 3 mensen het evangelie vertelt.. dan hebben we op een begeven ogeblik iedereen gehad als je geen mensen mag doen die al geweest zijn... alleen de laatste heeft pech haha..

Sjaloom kimberly-18,

En Pay it Forward heeft het ook niet van een vreemde. De interkerkelijke christelijke beweging de Navigators werkte daadwerkelijk op zo'n manier. Jij vertelde aan twee mensen het evangelie, die vertellen ieder weer aan twee mensen, etc. Een eenvoudig kettingsysteem dus, waarmee je binnen zo'n dertig jaar de hele wereld kunt bekeren.

Er werden hele theorieen opgezet over hoe je mensen zo efficient mogelijk kunt bekeren. Het zou dan zelfs mogelijk moeten zijn om binnen twintig minuten iemand voor Jezus te winnen. Nu is het een complete, internationale organisatie met gestructureerde verenigingen en al. En zoals op hun site te zien houden ze nog steeds van eenvoudige schemaatjes om dingen bevattelijker te maken.

Meer over de Navigators vind je uiteraard hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 13 augustus 2006 00:16:47 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom kimberly-18,

En Pay it Forward heeft het ook niet van een vreemde. De interkerkelijke christelijke beweging de Navigators werkte daadwerkelijk op zo'n manier. Jij vertelde aan twee mensen het evangelie, die vertellen ieder weer aan twee mensen, etc. Een eenvoudig kettingsysteem dus, waarmee je binnen zo'n dertig jaar de hele wereld kunt bekeren.

Er werden hele theorieen opgezet over hoe je mensen zo efficient mogelijk kunt bekeren. Het zou dan zelfs mogelijk moeten zijn om binnen twintig minuten iemand voor Jezus te winnen. Nu is het een complete, internationale organisatie met gestructureerde verenigingen en al. En zoals op hun site te zien houden ze nog steeds van eenvoudige schemaatjes om dingen bevattelijker te maken.

Meer over de Navigators vind je uiteraard
.

Pfft, Straks beginnen ze nog een christenfabriek. Je stuurt er mensen in op een lopende band en ze komen er christelijk uit.

De bedoeling mag dan "goed" zijn maar dat soort praktijken vind ik dus niet christelijk. Je mag ook rekening houden met vrije wil en karakter, persoonlijkheid etc. Alsof de hele wereld erop zit te wachten christelijk te worden. Dat zie ik als het soort mensen dat jou als heiden elke dag naar glimlachen, je hand schudden en gezellig doen en je vriend uithangen en doen alsof ze je respecteren en je waarderen en dan stiekem elke avond in hun bed bidden dat jij zo mag worden als hun. Nee dankje, Zulke vrienden hoef ik niet. Dat is namelijk geen vriendschap. Dat overstijgt goede bedoeling naar de slechte kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij zit er een slimme christian-manager achter.

Ook het geloof moet nu efficienter te werk gaan. Tijd is zieltjes zeg ik maar altijd.

Ik denk dat er ook meer marktwerking moet komen. Men gaat veel te protectionistisch om met de zieltjesmarkt.

Maar verschillende groepen kerken en stromingen moeten meer met elkaar gaan concureren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 13 augustus 2006 00:45:37 schreef kimberly-18 het volgende:

hoi ol moth

ik ben het niet met je eens. Hoe komt het dat je geen christen wilt worden, niet door onze eigen gedachten maar door die van de satan... en ja ik zie graag ''iedereen'' christen worden!! dat zou toch prachtig zijn.. ( zonder een discusie te beginnen of het wel of niet kan)

Ik ben christen geweest, Zelfs dubbel gedoopt.smile.gif Daarnietvan. En dat jij denkt dat mijn wil/visie van satan komt is jouw zaak.

Ik denk dat je dan heel veel mensen tekort doet en hoeveel ik christenen ook geluk toewens denk ik dat als iedereen christen zou worden geluk bij veel mensen ver te zoeken is. Dat is ook niet het beeld dat ik van Jezus zie als ik de bijbel lees. Iemand die de hele wereld wil bekeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nog even over het stukje dat je je moet gedragen zoals je praat... (klinkt volgens mij een beetje vreemd maar ok...)

---------------------------------------------------------------------------

Jakobus 2

Broeders en zusters, het geloof in Jezus Christus, onze glorierijke Heer, staat niet toe dat u mensen op hun uiterlijk beoordeelt. 2 Stel dat uw samenkomst wordt bezocht door iemand die prachtige kleren en gouden ringen draagt, en tegelijkertijd door een arme in vodden. 3 Als u dan de eerste met alle zorg omringt en tegen hem zegt: �Neemt u plaats, hier zit u goed,� terwijl u tegen de tweede zegt: �Ga daar maar staan, of ga maar bij mijn voetenbank op de grond zitten,� 4 maakt u dan geen ongeoorloofd onderscheid en wordt uw oordeel niet door verkeerde overwegingen bepaald? 5 Luister, geliefde broeders en zusters: heeft God niet juist hen die naar wereldse maatstaven arm zijn, uitgekozen om rijk te zijn door het geloof en deel te krijgen aan het koninkrijk dat hij heeft beloofd aan wie hem liefhebben? 6 Maar u behandelt arme mensen met minachting. Zijn het dan niet de rijken die u onderdrukken en u voor de rechter slepen? 7 Zijn zij het niet die de voortreffelijke naam die over u is uitgesproken, door het slijk halen? 8 Wanneer u echter het koninklijke gebod volbrengt dat de Schrift geeft: �Heb uw naaste lief als uzelf,� dan handelt u juist. 9 Maar als u op het uiterlijk afgaat, begaat u een zonde en bestempelt de wet u als overtreders. 10 Wie de hele wet onderhoudt maar op ��n punt struikelt, blijft ten aanzien van alle geboden in gebreke. 11 Want hij die gezegd heeft: �Pleeg geen overspel,� heeft ook gezegd: �Pleeg geen moord. � Als u geen overspel pleegt maar wel een moord, overtreedt u toch de wet. 12 Zorg ervoor dat uw spreken en uw handelen de toets kunnen doorstaan van de wet die vrijheid brengt. 13 Onbarmhartig zal het oordeel zijn over wie geen barmhartigheid heeft bewezen; maar de barmhartigheid overwint het oordeel.

14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: �Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!� zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften � wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood. 18 Maar dan zegt iemand: �De een gelooft, de ander doet. � Laat mij maar eens zien dat je kunt geloven zonder daden; ik zal u door mijn daden tonen dat ik geloof. 19 U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is? 21 Werd het onze voorvader Abraham niet als een rechtvaardige daad toegerekend dat hij zijn zoon Isaak op het altaar wilde offeren? 22 U ziet hoe geloof en handelen daar hand in hand gaan, en hoe het geloof vervolmaakt wordt door daden. 23 Zo ging in vervulling wat de Schrift zegt: �Abraham vertrouwde op God, en dat werd hem toegerekend als een rechtvaardige daad. � Hij wordt zelfs Gods vriend genoemd. 24 U ziet dus dat iemand rechtvaardig wordt verklaard om wat hij doet, en niet alleen om zijn geloof. 25 Werd niet ook Rachab, de hoer, rechtvaardig verklaard om wat ze deed, toen ze de verkenners ontving en langs een andere weg liet vertrekken? 26 Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood.

--------------------------------------------------------------------

ooit over nagedacht?? zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood...

k vind het nog al hard.. maar wel flink de waarheid!!

en galaten heeft ook zijn woordje klaar:

Ikzelf leef niet meer, Christus leeft in mij. Mijn sterfelijk leven is een leven in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zichzelf heeft overgeleverd voor mij.

-Galaten 2:20

hoeveel mensen kunnen dit werkelijk zeggen van zich zelf?

ik zelf leef niet meer?? dus dat betekend dat we dan zo vrij als een vogel over ons geloof zouden moeten kunne praten..

ik ken er 1! in Rotterdam is een man helemaal in het wit gekleed tot aan zijn sport schoenen aan toe, en hij heeft een stok daar loopt ie mee, met wit tape aan de grond want hij wil dat niks van hem de zondige wereld aan raakt. Hij vertelt IEDEREEN!!! groot en klein over Jezus. k vind dat heel knap! maar ook ''bijzonder'' als ik heel eerlijk ben. ik zou het niet kunnen, maar hij zelf leeft niet meer!!

Christus leeft IN hem...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:44:09 schreef kimberly-18 het volgende:

waarom worden mensen ongelukig als ze christen zijn?? verder wil ik niet heel de wereld bekeren maar heel de wereld vertellen over zijn liefde. bekeren doe ik niet aan, ik getuig dat is mijn taak. en God mag dan overtuigen...

Niet mijn woorden gaan generaliseren he. Ik zeg dat mensen ongelukkig zouden kunnen worden/zijn als ze christen worden. Dat je verteld over zijn liefde, Prima. Maar sta er dan niet van te kijken als iemand "nee dankje" zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid