Spring naar bijdragen

Getuigenissen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:56:17 schreef hopeloos het volgende:

Tja... maar maakt Satan een mens goed?

Je weet wat de vruchten van de Geest zijn.

Als dat zichtbaar aanwezig is, waarom zou je dan twijfelen?

Dat is een vrij moeilijke discussie, maar laat ik (proberen) het kort houden.

De gaven van de Geest krijg je als je ook de Geest hebt ontvangen. Ik ben van mening (maar zoals ik al zei is dat een geheel andere discussie) dat je de Geest slechts kan ontvangen wanneer je daartoe door een geroepen ambtsdienaar de handen zijn opgelegd.

De vruchten van de Geest lijken - zoals ik in de bijbel lees - daar los van te staan. De Geest kan immers een ieder beïnvloeden, maar daarnaast is de satan tot precies hetzelfde in staat. Zelfs de heiligen van de eerste periode van de kerk worden meermalen nadrukkelijk door de apostelen voorgehouden zich vooral niet te laten verleiden door de satan. Hieruit volgt dat het ?christen zijn? dus niet een vrijbrief is om te zeggen dat je niet beïnvloed kan worden door de satan. En wat heeft hij nou liever dan mensen die denken dat ze de Eeuwige dienen, simpel weg omdat ze denken de vruchten van de Geest te bezitten?

Er zijn zoveel mensen die niet christen zijn aan wie we kunnen toedichten dat zij de vruchten van de Geest bezitten, want ze zijn vrijgevig, goed, eerlijk, oprecht, geven armen te eten, enzovoort. Dus? waarom zou ik twijfelen of die niet christelijke mensen de Geest niet hebben?

Quote:
En als er gebeden wordt tot God, is het dan logisch dat God Satan toelaat om te antwoorden?

Ik kan voorbeelden aanhaalden uit de bijbel waarin mensen dachten de Eeuwige te dienen, maar ondertussen ongelofelijk de fout ingingen, terwijl ze er toch van overtuigd waren dat de Eeuwige Zelf hen dat ?antwoord? had gegeven?

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch blijf ik bij mijn standpunt. Als je mijn laatste getuigenis hebt gelezen, heb je gezien dat ik opeens de betekenis van de liefde van en voor Jezus begreep (om het maar ff kort te zeggen). Ik denk absoluut niet dat dat iets is wat satan mij zou laten doen. Hij heeft echt een ongelofelijke hekel aan Jezus, en als mijn liefde voor Hem versterkt wordt, zal hij dan niet de macht over mij verliezen? Dat lijkt me toch het laatste wat hij wil...

Ik zeg ook absoluut niet dat ik niet meer wordt beïnvloed door satan, ik zeg alleen dat die ervaringen die ik heb gehad niet van satan kunnen komen. Dat is toch weer wat anders...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom zeg ik ook:

Quote:

Op woensdag 27 september 2006 12:12:10 schreef Levi het volgende:

...

Er zijn zoveel mensen die niet christen zijn aan wie we kunnen toedichten dat zij de vruchten van de Geest bezitten, want ze zijn vrijgevig, goed, eerlijk, oprecht, geven armen te eten, enzovoort. Dus? waarom zou ik twijfelen of die niet christelijke mensen de Geest niet hebben?

...

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet toevallig is dat er op dit moment allemaal mensen aangeraakt worden. Ik geloof ook niet dat het met een charismatisch Christendom te maken heeft. Ik heb stuk voor stuk met deze mensen gepraat en daarin kwam een verlangen naar voren voor meer van God. Jezus zegt: Vraag meer en je zult meer krijgen, een hele simpelen belofte maar voor zoveel mensen onrealistisch. Het is ook niet toevallig dat mensen die normaal nooit een getuigenis schrijven hier het nu ineens wel doen. Ik geloof dat God's manifest voor elke gelovige is zoals Paulus het ook zegt in 1 Korinthe 12:7. Natuurlijk kunnen ongelovigen die vruchten hebben maar daarom zijn wij juist als gelovigen geroepen om zieken te genezen, mensen te bevrijden en doden op te wekken, dat is hét normale Christelijke leven. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om even voor mezelf te spreken:

Het gevoel dat ik laatst als "aanraking van God" ervaarde was exact hetzelfde als dat van een paar anderen die ik heb gesproken, inclusief de nawerking.

Hoewel ik tot voor kort vrij skeptisch was tov "zweverige" getuigenissen is dat nu behoorlijk bijgedraaid, simpelweg omdat ik het besef begin te krijgen dat het kán, God kán mensen aanraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoeveel is er al voor mij gebeden, ik heb zoveel gebeden met andere mensen zij voor mij en ik voor hen. Uiteraard gebeurd er geen bal, niets geen geval in de Geest, geen almachtige aanrakingen, zelfs geen stukje kippenvel of een kriebeltje..

Ja God zal het vast doen, ik vind het grotendeels wishfull-thinking. Het zelfde gevoel wat ik heb bij LOTR2 als de elfen van Rivendell Helm's Deep binnenmarcheren en er bij mij een opwelling van liefde zorgt voor kippenvel en tranen. Of in deel 3 als Theodén zijn ridders richting het leger van Mordor stuurd en met zijn zwaard elk schild en wapen aanraakt.. Het zelfde gevoel.

Ach ik vind het wel best, ik zal die dwang wel niet nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:31:23 schreef JoostG het volgende:

Om even voor mezelf te spreken:

Het gevoel dat ik laatst als "aanraking van God" ervaarde was exact hetzelfde als dat van een paar anderen die ik heb gesproken, inclusief de nawerking.

Hoewel ik tot voor kort vrij skeptisch was tov "zweverige" getuigenissen is dat nu behoorlijk bijgedraaid, simpelweg omdat ik het besef begin te krijgen dat het kán, God kán mensen aanraken.

Ja, ik heb dezelfde ervaring... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:18:41 schreef Raido het volgende:

Hoeveel is er al voor mij gebeden, ik heb zoveel gebeden met andere mensen zij voor mij en ik voor hen. Uiteraard gebeurd er geen bal, niets geen geval in de Geest, geen almachtige aanrakingen, zelfs geen stukje kippenvel of een kriebeltje..

Ja God zal het vast doen, ik vind het grotendeels wishfull-thinking. Het zelfde gevoel wat ik heb bij LOTR2 als de elfen van Rivendell Helm's Deep binnenmarcheren en er bij mij een opwelling van liefde zorgt voor kippenvel en tranen. Of in deel 3 als Theodén zijn ridders richting het leger van Mordor stuurd en met zijn zwaard elk schild en wapen aanraakt.. Het zelfde gevoel.

Ach ik vind het wel best, ik zal die dwang wel niet nodig hebben.

En toch willen we graag voor je bidden big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:22:21 schreef hopeloos het volgende:

smile.gif
maar nu draai je de zaken weer om... ik had het over een verandering in iemand, niet over het karakter van die persoon

Haha, nee hoor. Mijn voorstelling van zaken wordt juist omgedraaid, want de post van mij waar je naar linkt, staat duidelijk in dat ik zeer zeker geloof dat het allemaal kan. De vraag is alleen hoe dat dan zou moeten.

Vervolgens geef ik een aantal situaties uit de bijbel, waarna iedereen gaat de eigen ervaringen gaat zitten 'goedpraten' en verdedigen, zo getuige ook je laatste zin van deze post:

Quote:
@mark: ik vidn niet dat je jezelf hoeft te verdedigen hoor
knipoog_dicht.gif

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 27 september 2006 19:03:36 schreef Michie23 het volgende:

[...]

En toch willen we graag voor je bidden
big-smile.gif

ohh ja Raido, mogen we een keer voor je bidden??

dat lijkt me echt tof joh!!

Samengevoegde post 27-9-2006 23:13:21:

Quote:

Op woensdag 27 september 2006 23:11:30 schreef hopeloos het volgende:

tja.. als jij gaat beweren dat het allemaal net zo goed van Satan kan komen...
puh2.gif

dat ik dus van satan kom...

want ja ik bad voor mark!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:11:30 schreef hopeloos het volgende:

tja.. als jij gaat beweren dat het allemaal net zo goed van Satan kan komen...
puh2.gif

'20 En als de Heer die tijd niet had verkort, zou geen enkel mens worden gered, maar omwille van de uitverkorenen die hij tot de zijnen heeft gemaakt, heeft hij die tijd verkort. 21 Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,†of: “Daar is hij,†geloof het dan niet, 22 want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die tekenen en wonderen zullen verrichten om Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden.' (Markus 13)

Deze tekst zegt twee dingen:

1. Eigenlijk zou niemand behouden worden als de tijd van de verzoeking niet zal worden verkort;

2. Zo mogelijk zullen ook de uitverkorenen worden misleid.

Wie zegt mij dat de mensen die allemaal zeggen aangeraakt te zijn e.d. ook de uitverkorenen zijn, en niet de mensen die misleid worden.

Als je naar de betekenis van het woord misleiding kijkt, zie je dat het er niet om gaat dat je verleid word tot iets wat je eigenlijk niet wil, maar dat misleiding juist in zich draagt dat je denkt het één te doen, terwijl je in feite juist het ander doet.

Je kan verleid worden tot het kopen van een auto, maar dan weet je daarvan zelf de consequenties al. Je kan ook misleid worden bij het kopen van een auto. Je denkt dat 'ie rijdt als een zonnetje, maar je weet niet dat 'ie er na tien kilometer al mee op zal houden.

Bij het misleiden van de uitverkorenen gaat de saten op dezelfde manier te werk als in het begin bij Adfam en Eva. Hij ontkent niet wat de Eeuwige gezegd of geboden heeft, maar verzint er iets bij of laat je in ieder geval denken dat het 'op die', of 'die manier' ook wel kan... Hij verandert de woorden van de Eeuwige niet, maar verdraait ze op zo'n listige manier dat we denken de Eeuwige te dienen, terwijl we in feite misleid worden.

Pak mij er dan alsjeblieft niet op terug als ik de waarschuwing van de apostelen ter harte wil nemen dat de satan zich kan voordoen als een engel van het licht.

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

'15 Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden. 16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. 18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug. 19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben. 21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’ (Johannes 14)

Zeker geef ik Hem een kans, maar ik geef onszelf méér kans als we ons aan Zijn geboden houden.

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid