Spring naar bijdragen

Getuigenissen


Aanbevolen berichten

God heeft de mens een vrije wil gegeven. Je kan zelf kiezen. Anders liepen we als een robot over straat rond.

Alleen het problem; wat kies je? En dat is wel erg radicaal. Kies je voor die ticket naar het eeuwige leven.

voor Jezus.

Want als je dat offer niet aanneemt heb je wel een probleem.

Kijk als ik naar de kerk ga, betekend het nog niet dat ik een christen ben. Dat is net zo als ik naar de mcdonalds ga, wordt ik ook geen hamburger! Daarom is het belangrijk dat je keuze maakt voor Jezus Christus. Dan vult Hij jou met zijn Liefde. Dan ontvang je een nieuw leven.

En tja er zijn mensen die een andere keuze maken. Maar er zijn ook mensen die wel een keuze maken.

Waar ik ook aan moet denken; Er lopen tig miljard christenen rond hier op aarde. Zouden die allemaal zo gek zijn om achter 1 persoon aan te lopen? Dan moet er toch wel een waarheid in zittenknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:19:26 schreef ArjanH. het volgende:

God heeft de mens een vrije wil gegeven. Je kan zelf kiezen. Anders liepen we als een robot over straat rond.

Alleen het problem; wat kies je? En dat is wel erg radicaal. Kies je voor die ticket naar het eeuwige leven.

voor Jezus.

Want als je dat offer niet aanneemt heb je wel een probleem.

Ik zie het wel als ik dood ga he. knipoog_dicht.gif

Quote:

Kijk als ik naar de kerk ga, betekend het nog niet dat ik een christen ben. Dat is net zo als ik naar de mcdonalds ga, wordt ik ook geen hamburger! Daarom is het belangrijk dat je keuze maakt voor Jezus Christus. Dan vult Hij jou met zijn Liefde. Dan ontvang je een nieuw leven.

Die metafoor slaat kant noch wal. En wie ben jij om te oordelen/twijfelen over de christelijkheid van je geloofsgenoten?

Quote:

En tja er zijn mensen die een andere keuze maken. Maar er zijn ook mensen die wel een keuze maken.

Een andere keuze is ook een keuze.

Quote:
Waar ik ook aan moet denken; Er lopen tig miljard christenen rond hier op aarde. Zouden die allemaal zo gek zijn om achter 1 persoon aan te lopen? Dan moet er toch wel een waarheid in zitten
knipoog_dicht.gif

Als je munitiekamer van argumenten daarmee gevuld is moet ik je teleurstellen. Dat vind ik geen standhoudend argument.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:19:26 schreef ArjanH. het volgende:

Kijk als ik naar de kerk ga, betekend het nog niet dat ik een christen ben. Dat is net zo als ik naar de mcdonalds ga, wordt ik ook geen hamburger!

Even tussendoor: als je naar de MacDonald gaat, wordt je geen hamburger, maar je geeft wel aan dat je er blijkbaar lekker kunt eten. Je wordt er geen hamburger, maar dat is gelukkig ook niet het doel van de Mac. Het doel van de Mac is dat je er goedkoop en lekker kunt eten.

Als jij nu de Mac bezoekt, dan geef je aan dat de Mac dat doet. Anders zou je er niet komen. Of je komt er om te proeven, omdat je er nooit eerder geweest bent. Maar een hamburger wordt je er nooit. Want als de Mac hamburgers van mensen zou maken, dan kan ze haar deuren bijzonder snel sluiten. Bovendien kan ze dat ook helemaal niet.

Een kerk heeft niet als doel christenen te maken. Zoals hamburgers het essentiele hoofdbestanddeel vormen van de Mac om haar doel te verwezenlijken, zo vormen christenen het hoofdbestanddeel van de kerk om haar doel te verwezenlijken. De Mac wil geen hamburgers maken, maar tevreden klanten genereren. En dat ze daarvoor hamburgers maakt, vooruit dan maar.

Een kerk moet door daad en, vooruit dan maar, ook door woord getuigen van Christus. En mensen die eenmaal christen zijn geworden voorzien van geestelijk voedsel en Christus' sacramenten. En ze mee laten werken in het verwezenlijken van haar doel. Haar doel is dus niet om christenen te maken, maar om het evangelie overal te brengen en de sacramenten te bedienen. En daarvoor zijn christenen nodig, die door de Kok worden gemaakt.

Iemand die bij de Mac komt wordt nog geen hamburger. Gelukkig niet. Maar als het goed is wordt hij er wel een tevreden klant, en dat is wat de Mac wil. Zo wordt iemand die de kerk binnenkomt nog geen christen. Maar hij is meestal wel geinteresseerd in het evangelie en wil er meer van weten. En als hij met antwoorden weer naar huis gaat, dan is het doel van de kerk bereikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Ol moth; het gaat me ook niet om jou te overtuigen of zo. Kan ik ook niet. En je heb gelijk. Een andere keuze is ook een keuze. Alleen ik vind dat jammer( en dat meen ik).

@Robert; Dat snap ik allemaal wel.... waar het mij omgaat dat we beseffen waar het echt omgaat. Om het kruis dat leven geeft. En dat is wat ik bedoelde met die vergelijking waar jij nog ff de uitleg ervan gafsmile.gif. Alleen heb je ook erg veel mensen die naar een kerk gaan die nog wedergeboren moeten worden.

En dat was wat ik bedoelde!

Vertel eens iets over jezelf Robert? Ik hoor een negatieve klank in je posts (kan het ook mis hebben, als dat niet zo is? Dan neem ik mijn woorden terug). Vertel eens hoe jij als getuige bentsmile.gif daar gaat ut tenminste om in dit topic

Mooie woorden trouwens! Evangeliseren doe 24hr, desnoods met woordensmile.gif

Gods zegen,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom ArjanH.

Quote:
@Robert; Dat snap ik allemaal wel.... waar het mij omgaat dat we beseffen waar het echt omgaat. Om het kruis dat leven geeft. En dat is wat ik bedoelde met die vergelijking waar jij nog ff de uitleg ervan gaf. Alleen heb je ook erg veel mensen die naar een kerk gaan die nog wedergeboren moeten worden.

En dat was wat ik bedoelde!

Ik wilde enkel aangeven dat die vergelijking dus niet opgaat. Nee, natuurlijk is iemand die regelmatig de Mac bezoekt geen hamburger. Maar dat moet ook helemaal niet. De Mac wil graag dat ze vaste klanten worden. En iemand die regelmatig de Mac bezoekt, moet minstends zo'n klant zijn.

Als iemand dus regelmatig de kerk bezoekt, dan kan hij niet anders dan minimaal bijzonder geinteresseerd zijn in het christendom. Want uit gewoonte de kerk bezoeken, terwijl je het niks vindt, dat hou je niet vol. Net zoals je niet de Mac kunt bezoeken als je haar niks vindt.

Ga er dus gewoon vanuit dat iemand christen is of christen aan het worden is, als hij regelmatig de kerk bezoekt. Net zoals je er vanuit mag gaan dat iemand een MacFan is of een MacFan aan het worden is als hij regelmatig bij de MacDondalds eet.

Quote:
Vertel eens iets over jezelf Robert? Ik hoor een negatieve klank in je posts (kan het ook mis hebben, als dat niet zo is? Dan neem ik mijn woorden terug).

ik ben niet negatief hoor. Mijn vorige posts waren voornamelijk interpreterend en informerend, en de laatste post hield slechts een rare vergelijking kritisch tegen het licht.

Quote:
Vertel eens hoe jij als getuige bent daar gaat ut tenminste om in dit topic

Ik doe met wisselend succes hetgene wat ik al beschreef. En in discussies laat ik me ook horen, evenals met wisselend succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom ArjanH.,

Quote:
Kijk maar eens in bepaalde kerken. Zitten genoeg mensen die uit gewoonte naar een kerk gaan. Verder wil ik daar mij niet over uitlaten. Maar ik heb daar wel mijn zorgen over. Ken er genoeg. Maar goed.

Ik denk dat we er niet over kunnen oordelen of iemand uit gewoonte erheen gaat of uit geloof. En zo ja, dan is dat prima als hij (enigszins) gelooft. Er zijn geen voorwaarden aan de kerkgang verbonden, iedereen is welkom en alleen al je aanwezigheid kan bemoedigend werken. Je hebt gewoontedieren die elke week enthousiast meedoen en gelovigen die soms als automaten met alles meedoen... maar wel uit geloof en liefde.

Quote:
Misschien, weer BOT?

Als je wilt getuigen, dan vooral niet aankomen met ik-doorzie-alles-opmerkingen als: "Ja, je gaat wel naar de kerk, maar dat zegt niks natuurlijk." Gratis tip van mij. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vorige week zaterdagavond was ik op 'de betteld' in Zelhem (spamsmile.gif).

Ik zag iemand lopen met een hele rare uitdrukking op zijn gezicht en in zijn ogen. Ik raakte met hem aan de praat, en kregen het zo over Jezus. Mijn neef kwam er later ook bij. Toen vroegen we aan hem wil je Jezus aannemen als je Redder en Verlosser. Op dat moment werd hij kots misselijk. Hij heeft Jezus aangenomen. Maar hij was wel belast met een demoon, die er op dat moment wel door Jezus uit gekickt issmile.gif. Het mooie, ik zag hem zondag weer; en zijn uitdrukking op zijn gezicht was totaal anderssmile.gif

En dan gaat het niet om mij, dat ik dit meemaak, want het overviel mij ook. Maar dan gaat het om Jezus! Dan gaat het om Hem die overtuigd!

God is groot!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:05:45 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Cool!! Dat soort dingen zijn echt supertof! Dat ze zo veranderen door 1 ''simpel'' gesprek! Raar maar zeker super mooi!

En blijf daarom allemaal getuigen mensen! Verspreid het woord! smile.gif en laat zien hoe groot onze Heer is... worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
@Raido,

Tuurlijk is je geloof persoonlijk de mijne ook

Maar als je toch van het Levende brood eet. Is het toch fantastisch om naar buiten te gaan. Dat hoef je niet voor jezelf houden!

Nope, dat hoeft niet nee. Ik vind getuigen (door je levensstijl bijvoorbeeld, je woord houden, niet gebruiken van geweld) meer getuigen dan een getuigenis (zoals hier in het subforum getuigenissen). Ik getuig wel zeer zeker; maar niet voor in de kerk hoe vet dope mijn bekering wel niet was.

Quote:
Een voetbal fan spreekt veel over voetbal. Waarom een christen dan niet over zijn geloof

Praat jij tot in alle details met wildvreemden over je relatie met je vriendin? Hoe dat voelt? wat je meemaakt? Ik niet; ik zou hooguit vertellen dat ik hun zoiets ook gun en dat dat kan. Maar niet over hoe wij knuffelen bijvoorbeeld.

Quote:
De velden zijn wit, klaar voor de oogst. Alleen er zijn te weinig arbeiders!

* Raido pakt zijn zeis en gaat op naar Toscane om nog enkele zieltjes te winnen voor de Gergem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Robertf: Ik zou graag wel eens willen weten waarom jij denkt dat het het beter is om te getuigen d.m.v. je gedrag i.p.v. van je 'eigen verhaal'.

Ik weet niet wat jouw verleden is en of jij al je hele leven gelooft, maar daar zie ik namelijk een groot verschil in. Bij bepaalde mensen op credible kan je merken dat zij hun hele leven al geloven en dat het gewoon een basis is van hun leven. Mensen die pas een tijd tot het geloof zijn gekomen die zijn daar nou eenmaal wat radicaler in. Ik vind het serieus belachelijk dat jij zegt dat het verkeerd kan overkomen als je het over homo's en drugs hebt. Het is misschien niet goed, maar ik voel me zeer persoonlijk aangetrokken; dat komt natuurlijk ook om het feit dat ik in mei pas tot het geloof ben gekomen en in juni ben gedoopt. Ik denk namelijk van mezelf dat ik een goed onderscheidingsvermogen in dat soort onderwerpen heb. Ja, ik ben een radicale christen en nee ik ben niet tegen homo's en nee ik vind het niet erg dat mijn vrienden nog steeds blowen. (Ik heb het zelf ook 6 jaar gedaan, waarom zou ik iemand anders daar op af rekenen?) Wij zijn hier niet om te oordelen, dat doet de Heer.

Maar hoe kun je nou zeggen dat je pas over God mag gaan getuigen als zij daar uitdrukkelijk om vragen? Denk je nou echt dat mensen die niets met de Heer te maken hebben, dat zij uitdrukkelijk gaan vragen om een getuigenis? Als mensen mij vragen waar ik mee bezig ben, dan vertel ik hun dat ik werk voor de Heer en dan kom je al snel op mijn getuigenis uit. En dat is het mooiste wat je kan doen. Denk je niet dat de Heer dat zelf ook wilt? Getuigen in woorden? Natuurlijk is het ook belangrijk om dat in je dagelijkse leven te laten zien. Maar hoe getuig je dan naar ongelovige mensen? Omdat je gewoon goede normen en waarden hebt? Waar komen die vandaan dan? De meeste waarden en normen hadden je ouders ook gewoon uit één van de duizenden opvoedingsboeken gehaald kunnen hebben. Dat kunnen zij natuurlijk niet uit jouw gedrag opmaken.

De Heer maakt ons zo, de Heer geeft ons deze waarden, heeft deze geboden meegegeven en wij proberen daar zo goed mogelijk naar te leven. Waarom zou je dit niet verder willen vertellen? Denk je nou niet dat God dit zelf ook had gewild? Getuigen van zijn prachtige werk? Zijn veranderingen in ons? Onze vreugde?

En daarbij, gun je dit voor andere mensen ook niet? Er zijn zoveel mensen op deze wereld die zó alleen zijn in hun geloof. Die weten niet eens naar welke kerk ze moeten gaan. Zou het dan niet prachtig zijn dat je hun "toevallig" tegen zou komen en je komt in gesprek..dat je het daar ineens over hebt. Misschien komen zij dan ook eens op hun plek. Zou het niet geweldig zijn dat mensen die eenzaam zijn, of ongelukkig, of zoekende..dat JIJ ineens de goede woorden hebt waardoor zij ineens God vinden?

Ik vind getuigen van de Heer één van de mooiste dingen die er is. Het geluk straalt van me af..en ja ik weet dat dat niet altijd zo is en dat er moeilijke tijden zijn, maar óók dat zijn JUIST de momenten dat de Heer je draagt! Ook dat is een prachtig stuk wat je kunt vertellen. Ik persoonlijk vind het egoïstisch om deze vreugde, kennis en liefde voor mezelf te houden en er niet andere mensen van laten horen. Natuurlijk blijft het hun EIGEN keuze, maar dat is de liefde! Daar kies je voor of niet.

Daarom heet het ook GEtuigen en niet OVERtuigen. En dat is iets waar veel mensen de mist mee ingaan.

Het doet mij zeer om te zien dat er veel mensen zijn die dit binnen de deuren houden en het verder er niet met andere mensen over hebben. Zo blijven er allemaal maar meer mensen zoekende die ook het recht hebben om de Heer te vinden.

Als zulke mensen er niet waren geweest, had ik nooit op credible gezeten. En was ik nooit een christelijke jongerenorganisatie begonnen. Ik denk dat dat iets is om over na te denken.

Ik moet ook zeggen, dit is één van de weinige keren dat ik het niet eens ben met met je post, want daarbij wil ik je wel zeggen dat ik vind dat je vaak prachtige woorden op credible neerzet waar mensen over na kunnen denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

IK was zelf ook niet geinteresseerd in het geloof, ik heb er zelfs een afkeer tegen gehad.

Als díe mensen er niet waren geweest, als zij niet hun getuigenissen hadden gegeven, als zij niet voor mij hadden gebeden, als zij niet zoveel met mij gepraat hadden, dan had ik hier nu niet gezeten en dat wens ik voor ieder ongelovige.

Als ik iemand niet ken, en diegene zegt tegen mij dat ik dat verhaal beter aan iemand anders kan vertellen dan ga ik natuurlijk niet doorzeuren. Ik zal wel zeggen dat ik voor diegene ga bidden en dat ik hoop dat hij/zij er in ieder geval voor gaat interesseren, maar nee ik ben geen verkoper die het woord 'nee' niet kent, maar daar ging het punt van mijn stuk ook niet om.

Het gaat om het feit dat er werd gezegd dat je alleen over de Heer kan praten als er uitdrukkelijk om wordt gevraagd. Vraag jij je dan maar eens af hoevaak een ongelovige aan jou je getuigenis heeft gevraagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:50:25 schreef Liset het volgende:

Het gaat om het feit dat er werd gezegd dat je alleen over de Heer kan praten als er uitdrukkelijk om wordt gevraagd. Vraag jij je dan maar eens af hoevaak een ongelovige aan jou je getuigenis heeft gevraagd.

Point taken. Ik geef je helemaal gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:58:03 schreef kimberly-18 het volgende:

@ Liset ga zo door, dit is krachtig!! God spreekt...

Alle liefde voor de Heer smile.gif Geweldig toch als je alleen maar meer liefde krijgt vanuit mensen die Hem nog niet kenden!! Heb de geweldigste dingen al meegemaakt en dat terwijl ik zelf nog maar 3 maanden geloof. En ik kan je vertellen dat dat een Gods zegen is. Alle eer aan Hem! smile.gif

Daarom..@ Raido, nee ik heb nog nooit gezegd "Check mij eens bekeerd zijn".

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid