Spring naar bijdragen

Getuigenissen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:52:03 schreef Thijs het volgende:

[...]

"Gelukkig zit ik niet zo in elkaar"
muur.gif

Misschien waren er wel redenen waar omdat meisje dat niet deed? Wel eens over nagedacht? Soms is er gewoon geen aanleiding om een goed gesprek te beginnen, zeker niet als je niet door iedereen serieus genomen word. En geloof me, ik weet echt waar ik over praat!

Sorry zo bedoel ik het niet. Ik heb later ook wel gehoord waarom zij er niet over begon. Ik wilde er mee zeggen dat ik niet verlegen ben en dat ik ook heel open over mijn geloof nu ben en het maakt vrij weinig uit in welke ruimte dat is. Of dat nou in dezelfde klas was geweest of in de stad. Snap je?

Ik begrijp het heel goed wanneer mensen al niet zo snel willen beginnen met een gesprek, door onzekerheid, angst enz. En dan vooral als het ook nog over het geloof gaat waar niemand in geinteresseerd is.

Ik hoop haar dit jaar weer met kerst tegen te komen in de kerk (ze gaat normaal naar een andere kerk, maar met kerst komt ze bij ons, waarom weet ik ook niet) Dus ik hoop haar dit jaar eens te kunnen spreken en dat we een goed gesprek kunnen hebben smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:03:20 schreef Thijs het volgende:

Het kwam eerlijk gezegd nogal arrogant over. En geloof me, soms is er echt geen aanleiding voor een goed gesprek. Maar goed, als jij zegt dat je het niet op die manier bedoelde, vertrouw ik er maar op dat het ook zo is.

Soms zeg ik dingen die ik helemaal niet zo bedoel en dan komt het inderdaad verkeerd over. Ik bedoelde het namelijk helemaal niet zo en ik hoop dat ik met haar normaal over het geloof kan praten en dat ze me vergeeft dat ik zo tegen haar heb gedaan 2 jaar geleden.

edit: daarnaast niet alleen naar die zin kijken maar ook naar de rest van het verhaal, daar staat toch duidelijk in dat ik er nu heel anders over denk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 11:18:23 schreef Michie23 het volgende:

Zo belangrijk is voor mij het getuigenis:

Openbaring 19:10

En ik wierp mij neder voor zijn voeten om hem te aanbidden, maar hij zeide tot mij: Doe dit niet! Ik ben een mededienstknecht van u en uw broederen, die het getuigenis van Jezus hebben; aanbid God!
Want het getuigenis van Jezus is de geest der profetie.

Het getuigenis is het geschreven of gesproken woord van alles wat God heeft gedaan.

Wow..hier schrok ik toch wel behoorlijk van :o..Ik hoorde namelijk op kamp de volgende tekst:

Jaag de liefde na en streef naar de gaven van de Geest, vooral naar die van de profetie (1 kor 14:1)

Dus in feite als ik getuig van Jezus heb ik deze gave al ????

Ilona

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:05:57 schreef Liset het volgende:

[...]

edit: daarnaast niet alleen naar die zin kijken maar ook naar de rest van het verhaal, daar staat toch duidelijk in dat ik er nu heel anders over denk?

Ik zal het antwoord in je profiel zetten, dan kunnen ze hier verder praten over getuigenissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ilona: Getuigenis betekent in zijn oorsprong: doe het nog een keer. Het heeft dus een krachtig profetisch effect op mensen! Bijvoorbeeld: Iemand las mijn getuigenis, ging naar Roemeni� en deed dezelfde dingen die ik ook in Brazili� deed. Er gebeurden toen dezelfde genezingen, wonderen en tekenen. Dit laat de kracht ervan zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag op mijn werk liepen we weer terug naar kantoor (werk op een gaslocatie). Vraagt mijn collega wat is dat voor rood-bandje om je pols, heb een LIVE FOR HIM bandje. Dat is waar ik voor leef!! Voor God, voor mijn verlosser, voor Jezus. Heb mijn getuigenis int kort verteld. Want er was helaas niet meer tijd. Maar heb wel van God getuigt, dat Hij mijn Vader is.

En dat is zo geweldigsmile.gif God is Goed!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik bedoel maar, ik was net in de videotheek zie ik de Passion staan (ik vind het echt mooie film maar ok..) dus ik loop naar dat ventje achter de toonbank en vraag of ie ook andere christelijk gerelateerde films heeft dan de passion.. hij denken en toen zecht ie zo van uhh ja er is een nieuwe film uit 10 geboden of zo k weet ook niet wat het inhoud, dus ik zeg zo o dat zijn de 10 regels van God. o hebben jullie maar 10 regels?? dus ik heb je ook iets over de eindtijd of openbaring.. open wat? dus ik vertel zo van ja als Jezus terug komt, die is toch dood? dus ik natuurlijk niet Jezus leeft man.. heel gesprek.. maar toen moest ie weer aan het werk.. echt wel tof.. ik ben gelijk naar me pc gerend om hier te posten...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik had vandaag iets mooissmile.gif Ik reed van mijn werk naar huis op A7. En aan het eind van de afslag stond er een man met klapband. Het was een man uit Duitsland, ongeveer 70 jaar oud.

Ik had kunnen doorrijden, en net doen of ik niks zag. Maar ik stopte. Ik heb die beste man geholpen zijn lekke band te verwisselen, terwijl elke nederlander voor mij en na mij al doorreed. Maar het mooie was dat ik onder het wisselen van die band deze man heel simpel mocht vertellen dat ik deze man help vanuit de Liefde van Jezus. Dat God Leeftsmile.gif

Toen we klaar waren, bedankte hij me hartelijk. En ik zei bedank God maar. En vertel iedereen dat Jezus Leeftsmile.gif Gruss Got...

Wow wat is God toch goedsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stukje uit de OP:

Quote:
Nu ben ik benieuwd wat jullie van getuigen(issen) vinden.

Hoe jullie bijvoorbeeld Jezus naam verkondigen (Mattheus 28).

Of houdt je daar juist niet van. Of grijp je juist elke situatie aan? Ben benieuwd.

Zullen we het in dit topic houden bij het praten over wat je van getuigenissen vindt?

Getuigenissen zelf kun je in [Algemeen] Getuigenissen plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk dat de meeste nog te kampen hebben met hoogmoed en dan over alle he ( inclussief mezelf).

Als je na gaat waar angts uit ontstaat en het niet wil delen enzovoort kom je als je goed na denkt op hoogmoed uit.

De ene is bang om afgeweze te worden de andere voelt zich te goed om het met een ander te delen dus in feite allemaal dezelfde bron.

Wij als mensen zouden is wat vaker door de knieen moeten gaan God zoekt mensen die zich nederig kunnen en willen zijn voor andere .

Daar bedoel ik dan ook mee dat je er niks om zou moeten geven als je met de blijde boodschap naar buiten gaat dat je ms uitgescholden word ect.

Je kan er iemand mee raken zodat ze nog harder op zoek gaan maar zelfs een broerder of zuster een flinke op pepper geven .

Dus eigenlijk zeer belangrijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

@levi: naar aanleiding van je topic knipoog_dicht.gif

ik snap je punt, daar zat ik zelf ook een beetje mee. En toen is mij verteld dat het belangrijk is om te kijken naar de vruchten knipoog_dicht.gif

als iemand is aangeraakt door God (door de Heilige Geest) en het leven en gedrag van die persoon verandert ook daadwerkelijk (op een positieve manier), zou het dan niet van God komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi

Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het helemaal met Hopeloos eens. Het zou heel goed kunnen dat de omgeving ook een grote factor was voor mij, maar dat maakt mij echt niets uit. Het gaat inderdaad om de vruchten. En God werkt op vele manieren, Hij kan natuurlijk ook wel voor die omgeving hebben gezorgd he knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:42:55 schreef hopeloos het volgende:

@levi: naar aanleiding van je
knipoog_dicht.gif

ik snap je punt, daar zat ik zelf ook een beetje mee. En toen is mij verteld dat het belangrijk is om te kijken naar de vruchten
knipoog_dicht.gif

als iemand is aangeraakt door God (door de Heilige Geest) en het leven en gedrag van die persoon verandert ook daadwerkelijk (op een positieve manier), zou het dan niet van God komen?

Staat er niet geschreven dat satan zich voordoet als een engel van het licht?

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi: Helemaal mee eens.

Overigens wil ik over mijn bijdrage in Getuigenissen even zeggen dat ik dat hele proces meer als een soort van psychologische verandering heb meegemaakt dan als God die zei "Tadaaaa hier ben Ik!" Achteraf kun je terugkijken en je verbazen over hoe je naar God toe bent gegroeid, maar dat is denk ik ook normaal en herkenbaar... Vandaar het ontbreken van Jezus-leeft-en-God-is-cool-achtige kreten in de post. knipoog_dicht.gif

De omgeving kan ervoor zorgen dat bijvoorbeeld een emotionele blokkade doorbroken wordt en in die zin denk ik dat het niet verkeerd is dat mensen ontroerd worden op welk moment dan ook. Maar dat wil niet zeggen dat dat nou 'typisch God' is. Je zou maar op die ervaring gaan kicken in plaats van rustig naar God te luisteren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid