Spring naar bijdragen

Getuigenissen


Aanbevolen berichten

@levi: je haalt alles uit de bijbel, maar het punt waar ik een beetje mee zit is: is Gods grootheid in 1 boekje samen te vatten? ik denk van niet. Ik heb al die tijd namelijk niets van God begrepen, hoe vaak ik de bijbel ook las. Dus wat dat betreft ben ik het eens met Kim dat het belangrijk is om God in je leven te ervaren.

Voor mij dan iig... ik ga niet voor iemand anders praten

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

voor mij ook, en ik ervaar God zeer duidelijk in mijn leven. de bijbel is een boek vol levens lessen en het toont de liefde van God naar ons... het laat het leven van Jezus zien zodat wij Hem als voorbeeld kunnen nemen. je kan het gevoel niet omschrijven om God te ervaren. waarschijnlijk omdat God wil dat we het ervaren!! Jezus leeft!! zodat we een relatie met Hem kunnen opbouwen, met Hem kunnen leven. en bij elke relatie hoort intimiteit! dus ook in je relatie met God! (en ja, voor als je er antwoord op wilt ik snap waar de discussie over gaat)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:39:31 schreef hopeloos het volgende:

@levi: je haalt alles uit de bijbel, maar het punt waar ik een beetje mee zit is: is Gods grootheid in 1 boekje samen te vatten? ik denk van niet. Ik heb al die tijd namelijk niets van God begrepen, hoe vaak ik de bijbel ook las. Dus wat dat betreft ben ik het eens met Kim dat het belangrijk is om God in je leven te ervaren.

Voor mij dan iig... ik ga niet voor iemand anders praten

Nu zie ik Levi ook niet beweren dat God ervaren in je leven onbelangrijk is. Ik zie alleen een aantal vraagtekens geplaatst worden bij de grandeur die veel mensen hier op het forum tonen over 1) het vallen in de Geest en 2) het spreken in tongen.

God is niet te vangen in een boek, maar je kan daaruit wel opmaken op welke wijze God te werk gaat. De verschillende waarschuwingen door de apostelen uitgesproken komen niet uit de lucht vallen. De grandeur die veel mensen beschrijven zien we niet terug daarin.

Het is jammer om te zien dat een meer kritische blik direct als aanvallend gezien word. De kanttekening van Levi kan ik goed voorstellen. Onderzoekt en behoud het goede, wees kritisch want Satan kan het laten lijken of het Licht is, terwijl dit niet zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:53:29 schreef Michie23 het volgende:

Waarom wordt er steeds naar dat vallen en tongen gepraat gewezen?

Omdat dit de meest actuelen onderwerpen van gesprek zijn, waarbij jij ook regelmatig aangeeft \"in 5 seconden val ik in de Geest\" of \"spreken in tongen wanneer ik wil\". Het is het meest duidelijke element voor mensen omdat het wellicht ter verbeelding spreekt?

Quote:
Van het forum is geloof ik nog niemand gevallen en spreken er enkelen in tongen.

Ben jij daar getuige van geweest?

Quote:
Ik zie bij de users dat het daar helemaal niet om gaat.

Niet, waarom moet jij het dan vrij regelmatig aanstippen in posts?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:39:31 schreef hopeloos het volgende:

@levi: je haalt alles uit de bijbel, maar het punt waar ik een beetje mee zit is: is Gods grootheid in 1 boekje samen te vatten? ik denk van niet. Ik heb al die tijd namelijk niets van God begrepen, hoe vaak ik de bijbel ook las. Dus wat dat betreft ben ik het eens met Kim dat het belangrijk is om God in je leven te ervaren.

Voor mij dan iig... ik ga niet voor iemand anders praten

En mijn punt is dat ik dat helemaal niet tegenspreek, alleen wordt door sommigen - naar mijn idee - die schijn wel gewekt.

Om mijn 1e post kort samen te vatten:

Ik vraag me serieus af in hoeverre mensen die steeds hun getuigenis posten niet hun aanraking (om het maar even met een algemeen woord aan te duiden) ervaren hebben op basis van de omgevingsfactoren.

Het gebeurt mij ook dat ik ontroert wordt van een prachtig gebed waarin alles aan bod komt, of na het zingen van een lied met prachtige woorden. Maar moet ik dat meteen uitleggen als een aanraking van de Eeuwige?

En in hoeverre speelt niet het verlangen mee om aangeraakt te worden?

Naar aanleiding daarvan geef ik inderdaad voorbeelden uit de bijbel, die inhoudelijk sterk van de hier geposte getuigenissen verschillen en stel ik de vraag of het niet veel meer een wonder is dat mensen de Eeuwige buiten een opzweperige dienst met opgehitste muziek om ervaren.

Vervolgens ontstaat een zeer intressante discussie, die erin resulteert dat mij woorden in de mond gelegd worden als zou ik verklaren dat aanrakingen van satan afkomstig zijn. Kim maakt het nog een stapje erger door mij de woorden in de mond te leggen dat ik zeg dat daarmee (dus ook) zij van satan afkomstig is. Dat is ook de reden van mijn voorgaande post op haar, want kennelijk is ze het spoor enigszins bijster. Daarbuiten ervaar ik het nogal als een vrij grove belediging.

Al met al: van de inhoud van de discussie wijken we af, omdat er niet over de omgevingsfactoren en dergelijke gesproken wordt, maar slechts overe als zou ik alles maar als satanswerk verklaren. Om met Paulus te spreken: Dat zij verre!

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:51:17 schreef Michiel het volgende:

[...]Nu zie ik Levi ook niet beweren dat God ervaren in je leven onbelangrijk is. Ik zie alleen een aantal vraagtekens geplaatst worden bij de grandeur die veel mensen hier op het forum tonen over 1) het vallen in de Geest en 2) het spreken in tongen.

God is niet te vangen in een boek, maar je kan daaruit wel opmaken op welke wijze God te werk gaat. De verschillende waarschuwingen door de apostelen uitgesproken komen niet uit de lucht vallen. De grandeur die veel mensen beschrijven zien we niet terug daarin.

Het is jammer om te zien dat een meer kritische blik direct als aanvallend gezien word. De kanttekening van Levi kan ik goed voorstellen. Onderzoekt en behoud het goede, wees kritisch want Satan kan het laten lijken of het Licht is, terwijl dit niet zo is.

Michiel kan ernstig goed verwoorden wat ik (ook) probeer te zeggen.

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:27:01 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Michie zegt ook niet dat hij dat zeker weet. Hij zegt ik geloof dat het zo is. In de zin van ik denk dat dit zo is. Waarop baseert hij dit? Ik denk dat hij dit baseert op hoe mensen erover typen etcetera.

Als iemand niet typt over zijn ervaring wil niet zeggen dat die persoon geen ervaring heeft. De aanname die daardoor gemaakt word gaat dus niet op.

Echter deze discussie leidt ons wel van de kern van deze zaak en wellicht weer goed om onze aandacht op de kern van het topic te richten.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 september 2006 00:58:04 schreef Liset het volgende:

[...]

Dat geloof maak ik me niet zo druk om, met vertrouwen in bepaalde dingen wel.

Ik bedoelde ook: het geloof dat bepaalde ervaringen van God komen smile.gif

Niet hét geloof op zich knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 september 2006 00:56:40 schreef holla het volgende:

[...]

geloof = vertrouwen

als je gelooft in God, vertrouw je erop dat Hij bestaat.

als je gelooft dat je ervaringen van God komen, vertrouw je erop dat je ervaringen van God komen.

Ik vraag me af waar dat geloof en dat vertrouwen op gebaseert zijn..
smile.gif

Persoonlijk geloof ik dat de Bijbel het beste middel is om te onderzoeken of deze dingen van God zijn of niet.

vertrouwen..

ik wil graag met jullie Hosea 6:4-6 delen.

er staat hier:

-4 De Heer antwoord:

Wat moet ik DOEN, (werkwoord)israel?

Wat moet ik DOEN, (werkwoord) Juda?

jullie liefde is als een ochtendnevel,

als dauw,

die vroeg in de morgen verdwijnt.

-5 DAAROM heb IK (de Here dus) gesproken,

bij monde van de profeten, (dus door de profeten heen)

mijn uitspraken hadden een DODELIJKE (zeer zeer krachtig lijkt me) kracht, als het kracht van het zonlicht dat doorbreekt (lijkt onschuldig maar als het niet meer gebeurd kijk je toch vreemd op!!)

-6 WANT LIEFDE wil ik van jullie

en GEEN offers,

GODSVERTROUWEN wil IK (de HERE dus)

en geen brandoffers!

-----------------------------------------------------

dus, wat moet God DOEN (werkwoord) om jullie, wel te bereiken, als jullie alleen maar offers wilen brengen, maar niet willen luisteren, naar de profeten en dus naar de Heer. Jullie praten over liefde maar dit is slechts als ochtend dauw, en verdwijnt snel. de uitspraken hebben een DODELIJKE kracht, want liefde wil Hij van ons, LIEFDE!! geen offers, geen brandoffers, het enige wat de Heer hier vraagt is liefde en Godsvertrouwen!!

dus ja, ik vertrouw er op, dat mijn liefde, van God komt, dat mijn vertrouwen op de Here gesteld is,

dat ik geloof in de levende God, en dat Hij

juist omdat Hij leeft, een relatie met mij wil aangaan, en bij elke relatie, hoort intimiteit, een aanraking, een troostend woord. maar wel van Hem, en niet van mijzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke vertaling heb je gehanteerd voor dat stukje uit Hosea, want bij mij staat er wat anders... verbaasd.gif

SV:

4 Wat zal Ik u doen, o Efraim! wat zal Ik u doen, o Juda! dewijl uw weldadigheid is als een morgenwolk, en als een vroegkomende dauw, die henengaat.

5 Daarom heb Ik hen behouwen door de profeten; Ik heb ze gedood door de redenen Mijns monds; en uw oordelen zullen voortkomen aan het licht.

6 Want Ik heb lust tot weldadigheid, en niet tot offer; en tot de kennis Gods, meer dan tot brandofferen.

NBV:

4 Wat moet ik met je beginnen, Efraïm? Wat moet ik met je beginnen, Juda? Want jullie liefde is als een ochtendnevel, als dauw die ’s morgens vroeg verdwijnt. 5 Daarom heb ik jullie gedood met de woorden die ik sprak, jullie neergehouwen door mijn profeten; zo brak het volle licht van mijn recht door. 6 Want liefde wil ik, geen offers; met God vertrouwd zijn is meer waard dan enig offer.

Naardense Bijbel:

6:4      Wat moet ik met je doen, Efraïm,

en wat doe ik met jou, Juda?-

je vriendschap is als

de bewolking in de ochtend

en als de dauw

die de schouders recht en weer gaat!-      

6:5      daarom

heb ik op hen ingehakt door de profeten,

ik heb hen omgebracht

met wat mijn mond zei;

maar de gerichten over jou

waren een licht dat aanbrak;      

6:6      want in vriendschap heb ik behagen

en niet in een offer,-

in kennis van God

meer dan in opgangsgaven!

Ik vind het nogal een uitspraak dat je beweerd dat wij niet willen luisteren. Misschien zouden we ook even naar Handelingen 17:11 kunnen kijken? De Joden in Berea waren welwillender dan die in Tessalonica, want ze luisterden vol belangstelling naar de verkondiging van het evangelie en bestudeerden dagelijks de Schriften om te zien of het inderdaad waar was wat er werd gezegd.

Hier staat dat niet alleen vertrouwen afdoende is om te luisteren naar God, ook het bestuderen van de Schrift hoort daarbij. God vraag van ons veel meer dan alleen liefde en Gods vertrouwen, lees Galaten 3 eens daarover bijvoorbeeld.

Je zegt dus dat iedereen die niet gelooft zoals jou niet gelooft in God. Iedereen die niet gelooft zoals jou heeft geen relatie met God. Dat vind ik nogal wat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Groot Nieuws Bijbel hanteer ik niet, maar ik leg hier even de kanttekeningen van de Staten Vertaling naast jou eigen opmerkingen.

Quote:
Hosea 6:4-6

-4 De Heer antwoord:

Wat moet ik DOEN, (werkwoord)israel?

Wat moet ik DOEN, (werkwoord) Juda?

jullie liefde is als een ochtendnevel,

als dauw,

die vroeg in de morgen verdwijnt.

4 Wat zal Ik u doen,1 o Efraim! wat zal Ik u doen, o Juda! dewijl uw weldadigheid is als een morgenwolk,2 en als een vroegkomende dauw, die henengaat.

1) Wat zal Ik u doen,

Alsof de Heere zeide: Hoe kan ik u anders doen dan Ik u dagelijks dreig? Hoe zou Ik u kunnen verschonen? Hier komt God weder tot de straf-predikatie, gelijk het gevolg van den tekst uitwijst.

2) morgenwolk,

Die haast opkomt en weder vergaat. Vergelijk onder Hos. 13:3. God wil zeggen dat zij somtijds zich hielden en een schijn gaven alsof zij zich wilden bekeren, maar dat zelfs die schijn terstond weder verdween; zo ver was het vandaar, dat zij zich dadelijk zouden bekeren.

Quote:
-5 DAAROM heb IK (de Here dus) gesproken,

bij monde van de profeten, (dus door de profeten heen)

mijn uitspraken hadden een DODELIJKE (zeer zeer krachtig lijkt me) kracht, als het kracht van het zonlicht dat doorbreekt (lijkt onschuldig maar als het niet meer gebeurd kijk je toch vreemd op!!)

5 Daarom heb Ik hen behouwen door de profeten;3 Ik heb ze gedood4 door de redenen Mijns monds; en uw oordelen5 zullen voortkomen aan het licht.6

3) behouwen door de profeten;

Dat is, hardelijk en scherpelijk bestraft en gescholden, gebruikende [gelijk men zegt] een scherpe harde bijl tot een harden kwast.

4) gedood

Dat is, allen troost en hulp ontzegt, en integendeel het oordeel des doods, of van een dodelijk verderf aangezegd. Zie Jer. 1:10, enz.

5) uw oordelen

Versta, de oordelen, vonnissen, of straffen, die Ik over u, o Efraïm en Juda, wil laten gaan. Hebreeuws, uwe oordelen zal, enz.; dat is, elk oordeel, dat gij door uw veelvoudig en langdurig zondigen voor en na verdiend hebt.

6) voortkomen aan het licht.

Dat is, zullen ten laatste uitbreken, voor den dag komen en in het openbaar voor al de wereld over uw openbare zonden geoefend en voor rechtvaardig bekend worden. Vergelijk de manier van spreken met Job 12:22, en Job 28:11; Micha 7:9; Zef. 3:5. Dit schijnt de eenvoudigste overzetting dezer woorden te zijn. Anders: en, of, opdat uwe oordelen licht zal voortkomen.

Quote:
-6 WANT LIEFDE wil ik van jullie

en GEEN offers,

GODSVERTROUWEN wil IK (de HERE dus)

en geen brandoffers!

6 Want Ik heb lust tot weldadigheid,7 en niet tot offer;8 en tot de kennis Gods, meer dan tot brandofferen.

7) Want Ik heb lust tot weldadigheid,

Alsof God zeide: Gij zoudt mogen zeggen dat gij immers niet nalaat in het offeren, volgens mijn gebod; maar [wil God zeggen] het is u genoeg bekend wat Ik dienaangaande u geboden en geleerd heb, gelijk volgt. Vergelijk Micha 6:6,7,8.

8) niet tot offer;

Dat is, meer dan tot offer, niet tot offer alleen, gelijk in het volgende lid gezegd wordt; [vergelijk Gen. 32:28; 1 Sam. 15:22; Spreuk. 8:10; Jer. 7:22, en Jer. 16:14 met de aantekening] of eenvoudig niet tot offer; te weten een huichelachtig offer, het uiterlijk offer in zichzelf, zonder geloof en boetvaardigheid, [vergelijk Ps. 50:12,13,14,15; Jes. 1:11, enz.] en dan voorts, meer dan, in het volgende, dat is, en niet tot brandoffers, in gelijk verstande, gelijk tevoren; [vergelijk Luk. 18:14], zodat het volgende verklaard wordt door het voorgaande. Beide manieren van spreken zijn in de Schriftuur van deze stof gebruikelijk; want somtijds wordt het uitwendige [als ook in zijn graad van God ingesteld zijnde] met het inwendige vergeleken, somtijds in zich alleen en zonder het inwendige aangemerkt en kortweg verworpen, ja zeer heftig gescholden, als een trouweloze verbondbreking, gelijk hier ook in het volgende.

In deze snap ik dan ook niet dat je Hosea aanhaalt. Een klein profetisch boek gericht op de ondergang van het Noordelijk Israël, wat uitmond in een oproep om Israël te bekeren. "Ik zal Israël zijn als de dauw; hij zal bloeien als de lelie, en hij zal zijn wortelen uitslaan als de Libanon" (14:6).

Waarbij vooral hoofdstuk vier gericht is op het bedreigen van Israël en het waarschuwen van Juda. Jij stelt dat God werken moet doen voor ons, voordat we willen geloven. Jij stelt dus dat mensn die kritische geluiden laten horen bij een getuigenis (niets mis mee mijns inziens) behoren tot Israël, waar God een duidelijk dreiging tegen uitspreekt. Je geeft dus aan dat wij niet geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat net de bijbel te lezen wat hier wel goed op aan sluit 1 Corinthiers 12 denk dat dat wat duidelijker maakt.

God zegen jullie flower.gif

Samengevoegde post 29-9-2006 9:10:05:

en plak daar hoofdstuk 13 van 1 corinthiers maar achter aan.

Ik vind de liefde de belangrijkste en streven naar de rest van de gaven maar de liefde is de belangrijkste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:19:49 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Hey ben je ook profetisch
knipoog_dicht.gif

Gisteren denderde dat hoofdstuk bij mij binnen
big-smile.gif

He nou ik weet het niet wat ik dus denk is als het voor de liefde gaat dat de rest vanzelf ook wel volgt knipoog_dicht.gif

Ik denk op het einde van de dagen dat we van alle markten thuis moeten zijn.

Stel je gaat shoppen en je komt iemand tegen en je moet voor genezing gaan bidden en het woord brengen enz.... kan je slecht zeggen tegen die persoon wacht even ff me broerder of zuster opbellen want die gave heb ik niet.

IK ga voor de liefde en streef naar de rest van de gave en ik denk dat God ons geeft naar mate we wandelen in de Heer. flower.gif

Samengevoegde post 29-9-2006 9:28:30:

Je stel me trouwens een vraag die ik vanmorge aan God stelde wat mij gave zou zijn hahah

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 29 september 2006 08:16:19 schreef Gusto het volgende:

ik denk niet dat Kimberly dat zo bedoeld heeft maar we wachten op haar reactie...

nee, ik heb het absoluut niet zo bedoeld. ik moest erg lachen, dat in jullie vertaling wat anders staat want dat betekend dat mijn stuk nog maar voor de helft klopt.

ik wil ten eerste zeggen, dat ik niet zeg dat jullie niet geloven, als dat zo geweest zou zijn, zou je niet in discusie gaan. naar mijn inziens is het toch nog steeds zo, dat als het je allemaal niks geintreseerd had, je er niet over in discusie ging. een (on)gezonde nieuwschierigheid is dus niet erg, niet ongepast, en misschien waardeer is het zelfs wel, want het moet ergens beginnen.

het leukste vind ik bij deze discusie dat de mensen die ''voor'' zijn (bijna) allemaal uit de gerofmeerde dan wel hervormde kerk komen, of helemaal geen kerkelijke achtergrond hebben. niemand zecht hier ik ben heel mijn leven lang al evangelist, dus voor mij is dit de normaalste zaak van de wereld...

ik denk dat je niet kan oordelen over Geestelijke zaken als je de Geest niet hebt, nee ik maak er iets anders van, als je de Geest niet gebruikt, of jou laat gebruiken door de Geest.

''iedereen'' heeft de Geest. maar je kan de Geest wel zodanig blokeren of niet toestaan in je leven en je lichaam, (en je kerk maar dat is een ander topic)

dat je dus kan zeggen ik heb de Geest, maar dat je Hem niet gebruikt en / of dat Hij jou niet mag gebruiken.

graag wil ik nog een bijbel tekst met jullie delen dit keer (gellukig en heeel verstandig) uit de NBV.

1 Daarna zal zich dit voltrekken:

Ik zal mijn geest uitgieten over al wat leeft.

Jullie zonen en dochters zullen profeteren,

oude mensen zullen dromen dromen,

en jongeren zullen visioenen zien;

(3:1-5) In sommige vertalingen zijn deze verzen genummerd als 2:28-32.

2 zelfs over slaven en slavinnen

zal ik in die tijd mijn geest uitgieten.

3 Dan zal ik tekenen geven

aan de hemel en op aarde:

bloed en vuur en zuilen van rook,

4 de zon verandert in duisternis

en de maan in bloed.

Dan komt de dag van de HEER,

groot en ontzagwekkend.

als je dit leest, goed leest! dan lees je aardig pittige dingen:

-Jullie zonen en dochters zullen profeteren,

-oude mensen zullen dromen dromen,

-en jongeren zullen visioenen zien;

-Dan zal ik tekenen geven

aan de hemel en op aarde

-bloed

-vuur

-zuilen van rook

-zon verandert in duisternis

-de maan in bloed

dit is een hele rij van wonderen en tekenen die gebeuren, maar een ''simpele'' aanraking van de God word niet geloofd.

Jezus leeft, ik ben blij dat de meeste het daar over eens zijn. dus als we Matteus 21:22 lezen:

22 Alles waarom jullie in je gebeden vragen zullen jullie krijgen, als je maar gelooft.?

hier staat ALLES. dus ook een aanraking, een wonder, een genezing, een visioen, als je maar gelooft!

als ik naar Lucas 6:43-45 kijk, word het voor mij alleen maar nog duidelijker dat mijn aanraking/genezing en die van andere toch echt van God kwam/komt:

43 Een goede boom brengt geen slechte vruchten voort, en evenmin brengt een slechte boom goede vruchten voort. 44 Elke boom kun je aan zijn vruchten kennen, want van distels pluk je geen vijgen en van doornstruiken geen druiven. 45 Een goed mens brengt uit de goede schatkamer van zijn hart het goede voort, maar een slecht mens brengt uit zijn slechte schatkamer het kwade voort; want waar het hart vol van is daar loopt de mond van over.

dus, als ik durf te zeggen dat michie-23 (en andere) een goede boom is, wat word dan de conclusie? het komt van God.

als we nog even in dit hoofdstuk blijven en naar vers 46-49 kijken lezen we dit:

46 Waarom roepen jullie ?Heer, Heer? tegen mij, maar doen jullie niet wat ik zeg? 47 Ik zal jullie vertellen op wie degene lijkt die bij me komt, naar mijn woorden luistert en ernaar handelt: 48 hij lijkt op iemand die bij het bouwen van zijn huis een diep gat groef en het fundament op rotsgrond legde. Toen er een overstroming kwam, beukte het water tegen het huis, maar het stortte niet in omdat het degelijk gebouwd was. 49 Wie wel naar mijn woorden luistert maar niet doet wat ik zeg, lijkt op iemand die een huis bouwde zonder fundament, zodat het meteen instortte toen het water ertegen beukte en er alleen een bouwval overbleef.?

is het niet zo, dat Geestelijk leiders geleid worden door de Geest, is het niet daarom dat zij geluisterd hebben, en voor God hebben gekozen, daarom zijn zij geestelijk leiders.. is hun fundament niet de heilige Geest? is het niet zo dat door de heilige Geest hun over eind blijven staan bij het beuken van het water. Jezus zecht zelfs:

48 hij lijkt op iemand die bij het bouwen van zijn huis een diep gat groef en het fundament op rotsgrond legde.

hij grief een diep gat in zijn hart, legde daar de Geest. op de ROTS-grond is Jezus niet onze rots?!

dan als laatst wil ik het nog even hebben over het vragen van een teken (ook al voel ik mij in sommige verhalen een levend bewijs)

lucas 11:14-36

14 Hij dreef een demon uit die niet kon spreken. Toen de demon verdreven was, begon de stomme te spreken en de mensenmenigte stond verbaasd. 15 Maar enkelen van hen zeiden: ?Dankzij Beëlzebul, de vorst der demonen, kan hij demonen uitdrijven.? 16 Anderen verlangden van hem een teken uit de hemel om hem op de proef te stellen. 17 Maar hij kende hun gedachten en zei tegen hen: ?Elk koninkrijk dat innerlijk verdeeld is wordt verwoest, en huis na huis stort in. 18 Als ook Satan innerlijk verdeeld is, hoe kan zijn koninkrijk dan standhouden? Jullie zeggen toch dat ik dankzij Beëlzebul demonen uitdrijf! 19 Als ik inderdaad dankzij Beëlzebul demonen uitdrijf, door wie drijven jullie eigen mensen ze dan uit? Zij zullen dan ook jullie rechters zijn! 20 Maar als ik dankzij een kracht die van God komt demonen uitdrijf, dan is het koninkrijk van God bij jullie gekomen. 21 Wanneer een sterk, goed bewapend man zijn domein bewaakt, dan zijn zijn bezittingen veilig. 22 Maar zo gauw iemand die sterker is hem aanvalt en hem overwint, dan neemt die sterkere hem de wapenrusting waarop hij vertrouwde af en verdeelt hij de buit. 23 Wie niet met mij is, is tegen mij, en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen.

24 Wanneer een onreine geest iemand verlaat, trekt hij door dorre oorden op zoek naar een rustplaats. Maar als hij die niet vindt, zegt hij: ?Ik zal terugkeren naar mijn huis, dat ik verlaten heb.? 25 En wanneer hij terugkeert, merkt hij dat het schoongemaakt is en op orde gebracht. 26 Dan gaat hij weg en haalt er zeven andere demonen bij, slechter dan hijzelf, en ze nemen daar blijvend hun intrek. En zo is de mens bij wie de demon intrekt er ten slotte veel slechter aan toe dan voorheen.?

27 Terwijl hij dit zei, verhief een vrouw uit de menigte haar stem en riep tegen hem: ?Gelukkig de schoot die u gedragen heeft en de borsten waaraan u gedronken hebt!? 28 Maar hij zei: ?Gelukkiger zijn zij die naar het woord van God luisteren en ernaar leven.?

29 Toen er steeds meer mensen toestroomden, zei hij: ?Dit is een verdorven generatie! Ze verlangt een teken, maar zal geen ander teken krijgen dan dat van Jona. 30 Zoals Jona een teken was voor de inwoners van Nineve, zo zal de Mensenzoon een teken voor deze generatie zijn. 31 Op de dag van het oordeel zal de koningin van het Zuiden samen met de mensen van deze generatie opstaan en hen veroordelen, want zij was van het uiteinde van de aarde gekomen om te luisteren naar de wijsheid van Salomo, en hier zien jullie iemand die meer is dan Salomo! 32 Op de dag van het oordeel zullen de Ninevieten samen met deze generatie opstaan en haar veroordelen; want zij hadden zich bekeerd na de prediking van Jona, en hier zien jullie iemand die meer is dan Jona!

33 Wie een lamp aansteekt, zet hem niet weg in een donkere nis,

(11:33) in een donkere nis ? Andere handschriften lezen: ?in een donkere nis of onder een korenmaat?.

maar plaatst hem op de standaard, zodat degenen die binnenkomen het licht kunnen zien. 34 Het oog is de lamp van het lichaam. Als je oog helder is, is je hele lichaam verlicht. Maar als het troebel is, verkeert je lichaam in duisternis. 35 Let dus op of het licht dat in je is, niet verduisterd is. 36 Als je hele lichaam verlicht is, zonder dat ook maar een deel in duisternis verkeert, dan is het zo licht als wanneer een lamp je met zijn stralen verlicht.?

als de heilige Geest in je is, en mag doen wat Hij wilt is de lampenkap van je lamp afgehaald, en dus schijn je fel. als de heilige Geest niet kan doen waar Hij om vraagt of wat Hij verlangt, heb je (onbewust) een lampenkap over jou lamp heen gezet. erger nog, het is zelfs zo dat andere dan jou lamp niet kunnen zien. en Jezus zecht hier dat je een lamp niet bedekt en weg zet zo dat niemand het kan zien.

dus ik zou zeggen, knip je lamp (opnieuw) aan, bid en je zult het krijgen.

amen en amen

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid