Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Orbs zien er van de 'buitenkant' hetzelfde uit als reflecties van licht op stofdeeltjes. Of iets dus een echte orb is of 'gewoon' een reflectie van licht op een stofdeeltje valt puur op de feiten afgaande dan ook weinig te zeggen. Of iets echt een orb is, is iets dat geopenbaard moet worden, omdat anders het gevaar van verwarring met stofdeeltjes veel te groot is. En aangezien een dergelijke openbaringen meestal van een behoorlijk persoonlijke aard is, is daar niet heel veel over te zeggen door anderen.

Persoonlijk geloof ik niet zo in het idee dat die 'orbs' echt engelen voorstellen. Ik heb wel betere foto's gezien van engelen en demonen. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk geloof ik niet zo in het idee dat die 'orbs' echt engelen voorstellen. Ik heb wel betere foto's gezien van engelen en demonen. puh2.gif

orbs zijn ook geen engelen!

orbs is een positieve energie maar meestal komen die voor waar ook geesten/demonen aan wezig zijn.

op sites van paragnosten word ook wel aan gehaald dat die orb ballen een transport middel is voor geesten maar goed hoe ver je dat allemaal moet geloven, tis gewoon belangrijk dat je dat niet gaat uitzoeken want dan raak je in de problemen, dat heb ik dus ook gehad, en zit er nog steeds mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bartus, ga of naar de GGZ of ga naarje voorganger, maar alsjeblieft zeg, dit is echt grote onzin! Ik heb tientallen boeken over zowel witte als zwarte magie gelezen, verdiepte me er in, kende manier om bepaalde dingen te doen, maar het is net hoe jij er mee om gaat, dat heeft niets met stofjes te maken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bartus, ga of naar de GGZ of ga naarje voorganger, maar alsjeblieft zeg, dit is echt grote onzin! Ik heb tientallen boeken over zowel witte als zwarte magie gelezen, verdiepte me er in, kende manier om bepaalde dingen te doen, maar het is net hoe
jij
er mee om gaat, dat heeft niets met stofjes te maken!

hoe bedoel je met stofjes?

dat snap ik niet helemaal?

ik zeg toch ook niet dat het stofjes zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat zeg ik. En alle fotograven (en dat zijn er inmiddels toch wel aardig wat) die ik ken met mij.

Mogelijke verklaringen

Er zijn twee verschillende denkwijzen omtrent het ontstaan van orbs op foto's.

De eerste denkwijze

De eerste denkwijze bekijkt het als een heel duidelijk gevolg van een flits reactie op stofdeeltjes, insecten of vochtdruppels in de lucht die voor de camera komen. Het zijn dus natuurlijke oorzaken die voor de vertekening van de foto zorgen,de zogenaamde "orbs"

Een tweede denkwijze

De tweede denkwijze is totaal tegenovergesteld, de "orbs" zijn een paranormaal verschijnsel en niet van natuurlijke oorzaak. Sommigen beweren dat Orbs enkel op een bepaalde plek verschijnen, of aangetrokken worden door menselijke activiteiten (zeker als deze activiteiten rond kinderen draaien). Op publieke plaatsen, overal waar mensen foto's kunnen nemen zouden dus Orbs verschijnen. De mening is al fel verzwakt dat men enkel orb foto's kan nemen in verlaten huizen (spookhuizen), toch zijn er strekkingen die beweren dat "orbs" eigenlijk toestellen zijn van vreemde wezens die het menselijk gedrag observeren.

Natuurlijke orbs

* Komen het meeste voor bij het gebruik van een digitale camera met een ingebouwde flits.

* Terwijl fotografen met archieven vol raporteren dat zo occasioneel orbs te zien zijn in hun foto's behaald zijn door het gebruik van een camera.

* De stijging van orb foto's kan wellicht gelinkt worden door de toename in gebruik van digitale foto toestellen en de stijging van het aantal foto's dat getrokken wordt.

* Grootte speelt ook een rol; kleine toestellen hebben een veel kleinere afstand tussen lens en ingebouwde flits, wat de reflectiehoek verkleint in de lens.

Natuurlijke oorzaken

* Vaste orbs: droge deeltjes materie, zoals stof, pollen,insecten

* Vloeibare orbs: druppels vloeistof, meestal regen

* Vreemd materiaal op de lens van de camera

* Vreemd materiaal in de lens van de camera

* vreemd materiaal in het lichaam van de camera

Bron: Wikipedia

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke maar hoe verklaar je dan als er gefilmd word dat de orb ballen door het beeld vliegen???

je ziet ze echt gewoon voor bij komen.

dat kan geen lichtval meer zijn want alst lichtval zou zijn dan ist op een bepaald moment op een bepaalde plek lijkt mij van wege de licht inval.

bedoel t niet aan vallend hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Luister bartus3, je zegt je verhaal niet te willen posten (na een sloot posts). Dat kan ik nog respecteren. Wel ga je door over het onderwerp en door en door en door en door en door.

Het is het een of het ander.

Mee eens! Maak het eens concreet.... Kom met voorbeelden, bewijzen of je verhaal ipv je allerlei vaagheden algemeniteiten uit te drukken. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zijn geen engelen, het zijn demonen, toch?

Naja, ik meende me van Michie23 te herinneren dat het ook engelen (of de Heilige Geest?) konden zijn. Overigens zou het wat mij betreft best mogelijk kunnen zijn dat op bepaalde foto's echt orbs te zien zijn, in de zin van boze geesten. Ik denk echter wel dat het in 99,9% van de gevallen gewoon gaat om lichtreflecties op stof en dergelijke.

Wat mij betreft is het een beetje hetzelfde idee als dat er is met al die ufo's. Een groot deel van die ufo's is gewoon gezichtsbedrog. Een ander deel is wellicht te wijten aan leuke projectjes van de Amerikaanse luchtmacht. Maar ik sluit voor mezelf ook niet uit dat bepaalde ufo's te maken hebben met het zichtbaar worden van demonische gebeurtenissen. Het idee van de Hemelse strijdwagens die in het OT zichtbaar waren voor bijvoorbeeld Elisa en zijn knecht, maar dan alleen de andere kant op.

Het punt is vooral dat het er in mijn ogen niet zo heel veel toe doet. Als christenen mogen we bezig zijn met God en dat is meer dan genoeg. Of demonen nu wel of niet zichtbaar zijn, hun werk zullen ze waarschijnlijk toch wel doen.

Ik geloof overigens pertinent niet dat die orbs ooit engelen van God of de Heilige Geest zouden kunnen zijn. Ik geloof namelijk niet dat die zich op een dergelijke manier naar beneden zouden laten halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik moet t eigenlijk niet zeggen maar jullie willen graag bewijzen kijk maar op
daar staan genoeg filmpjes en ander bewijs materialen.

maar ga dr niet teveel mee bezig je beland echt opt verkeerde pad, ik heb dr veel last van hier door.

Je kunt dit toch niet serieus nemen, hoop ik?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat is dus het idiote eraan. Nooit is er iets duidelijks te zien. Altijd maar vage foto's en dan lijkt het toevallig mogelijk ergens op in de verte.

edit: er staan wel mooie verhalen op.

Quote:

De Faustkamer inmiddels beroemd door de heftige verhalen van Faust en de Duivel.

Hier op deze plek is hij door de Duivel na 7 jaar aan zijn haren naar buiten getrokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was al bang dat het aan mijn ogen lag widegrin.gif

Wat ik me trouwens afvraag, bartus, is waarom jij zo actief blijft in dit topic en in plaats van je eigen verhaal een link post met zgn foto's ervan, terwijl je zegt je er verre van te willen houden. Ik bedoel, vertel óf je verhaal, of doe het niet, maar het komt mij op dit moment erg ongeloofwaardig over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak dan ook niet van de loze, domme opmerkingen. We weten prima hoe het in elkaar zit, jij bent degene die de waarheid niet wilt zien.

Jij stelt je open voor demonen door te geloven in orbs, en dus komen ze. Waarom moeite doen als het makkelijk kan? Dat betekend niet dat orbs demonen zijn. Als ik zou geloven dat mijn sluierstaart goudvis een demoon is, en ik ga hem ook als zodanig behandelen en echt geloven, ga ik ook last van demonen krijgen, immers, je schreeuwt dan bijna tegen die demonen, kom maar, kom maar, ik wil jullie.

Ik hoop dat je de clou begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid