Spring naar bijdragen

Hoe is de relatie met je ouders?


Aanbevolen berichten

Om eens een geheel nieuw topic te openen smile.gifTsja, als je nieuwe onderwerpen wilt, moet je ze ook zelf willen openen natuurlijk

Hoevaak spreek je je ouders?

Ben je open tegen ze?

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

En alles wat je nog maar meer kan bedenken!

En ik zal eens braaf beginnen...

Hoe vaak spreek je je ouders?

Zeer regelmatig. Ik bel vaak met mijn moeder als er iets gebeurt of als ik ergens mee zit. Ze weet altijd precies waar ik mee bezig ben of wat me bezig houdt. Ik kom ook nog regelmatig thuis, voor een verjaardag, om samen te eten, om te helpen met dingetjes of als zij me helpen. Ik denk dat ik mijn ouders allebei zeker eens per week spreek, minstens.

Ben je open tegen ze?

De band met mijn moeder is opener dan die ik heb met mijn vader. Ik denk dat dit komt doordat ik als kind vrij vaak ziek was en mijn moeder als thuisblijfmama er dus altijd was in tegenstelling tot mijn papa die zorgde dat ik die lego en boeken maar kon blijven krijgen door te werken knipoog_dicht.gif

Er is niets dat ik niet met mijn moeder kan bespreken. Van ruzies met vriendinnen, problemen op school, seksualiteit, actueel nieuws, geloofskwesties, alles kan ik met haar bespreken.

En al komt het niet zo vaak voor bij mijn vader, ik kan in principe alles met hem bespreken al komt het er niet altijd van. (mijn vader is niet zo'n prater, met hem doe ik meer dingen zoals uitgebreid shoppen)

Als kind kwam ik al vrij snel tot de conclusie dat mijn ouders me onzettend goed kennen en dat het dus geen nut heeft om dingen achter te houden of ergens over te liegen. Dus heb ik ooit eens besloten om altijd open tegen ze te zijn en dat werkt erg goed!

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Met mijn moeder praat ik erg veel. Zoals gezegd, ik bespreek alles met haar. Ik hang dus regelmatig even 10 minuten aan de telefoon met haar om haar te vertellen wat er allemaal gebeurd is.

Ook haar voorliefde voor lezen heb ik van haar, we kunnen makkelijk ons een hele middag vermaken in de boekenwinkel.

Verder ben ik een onzettend mama's kindje, dus als ik raad nodig heb, bel ik haar. Wanneer ik echt niet meer weet wat ik moet doen, ga ik blindelings op haar advies af omdat ik weet dat het goed is.

Met mijn vader vind ik het leuk om te shoppen. In tegenstelling tot de meeste mannen vind hij dit erg leuk en kan hij ook uren door de stad zwalken.

Ook vind ik het leuk om af en toe papa's kleine meid te spelen. Als ik bij hun thuis aan het stoeien ben met mijn man en ik het niet winnen kan roep ik altijd mijn vader die dan als grote sterke papa uiteraard voor me opkomt puh2.gif

Verder is hij de man die me altijd verdedingen wil. Hij is lekker nuchter, heeft goede raad en vergeet soms dat hij niet naar school kan gaan om die leraar eens goed de waarheid te zeggen wanneer ik boos op die vent ben. Hij wil nog steeds dingen voor me oplossen. smile.gif

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mijn moeder is een zeer wijze vrouw met een eigen mening, die haar huis, hart en armen wagenwijd openstelt voor iedereen, waar iedereen zich thuisvoelt, altijd klaar staat voor haar kinderen en bij wie je met alles terecht kan. Zowel leuke verhalen en ideeën als de minder leuke dingen.

Mijn vader is niet echt een prater die van aanpakken houdt, chaotisch is, iedereen altijd ijsjes, toetjes en eten aansmeert, zijn kinderen altijd zal steunen en voor wie sommige jongens doodbang zijn wanneer ze iets hebben met een dochter van hem omdat zijn ogen vuur

kunnen schieten.

Welke dingen zou je hetzelfde doen als je ouders?

Net als mijn ouders staat mijn huis open voor iedereen. Mensen mogen altijd blijven slapen, eten of langskomen.

Ik wil later met mijn kinderen over alles kunnen praten en geen dingen verzwijgen zoals ik soms bij vriendinnen zie. Ook wil ik later net als mijn ouders altijd achter mijn kinderen staan en ze verdedigen, zelfs al ben ik het niet met ze eens.

Ik denk dat ik vrij veel van ze over zou nemen.

Lijk je op ze?

Ik denk dat ik de perfecte mengeling ben tussen mijn ouders. Waar mijn broers en zussen meer wat neigen naar de één of de ander, heb ik voor mijn gevoel allebei evenveel.

Heb de heupen van mijn moeder, de bouw van mijn vader, de huidskleur van allebei, net als met mijn ogen, mijn vorm gezicht, haar enz.

Ik heb het dominante en de chaos van mijn vader, ik heb het sterke normen en waardenbesef van mijn moeder, de sociale vaardigheden en de directheid van mijn moeder. bovendien kan ik net zo lomp en direct zijn als mijn vader soms, maar net zo fijngevoelig als mijn moeder en de gezelligheid heb ik van beide.

Vertel me alles over jouw ouders!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoevaak spreek je je ouders?

elke dag, want ik woon nog thuis.

Ben je open tegen ze?

Tegen mijn moeder wel. Tegen mijn vader niet zo. Hij is ook neit open en ik ook neit dus dat gaat niet samen.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Gekker dingen, rare humor, praat momenten etc.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Ma: Lief, recht voor z'n raap, eerlijk, geeft iedereen een kans, open, staat ook open voor veel dingen.

Pa: gesloten, stil, droge humor, binnenvetter, ouderwets op bepaalde vlakken.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Als ik kinderen zou krijgen (ookal wil ik die niet) zou ik ze proberen net zo op te voeden als mijn ouders ons hebben opgevoed.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Ja, qua uiterlijk lijk ik op allebij, maar qua innerlijk ook. Ik ben gesloten, net als mijn vadre, ik heb de humor van allebij, vooral die van mijn moeder, die alleen wij begrijpen. Ik kan me goed aanpassen, van mijn vader denk ik, ik ben open minded, mijn moeder. Maar ze kunnen allebij erg chagrijnig zijn en dat heb ik gelukkig niet van ze mee gekregen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Mijn moeder een paar keer in de week een telefoontje en wanneer we tijd hebben gezellig op bezoek, mijn vader nooit

Ben je open tegen ze?

Tegen mijn moeder wel, we kunnen elkaar alles vertellen en doen dat ook. Mijn moeder is ook altijd een goede bron van informatie.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Bepaalde Humor die bij ons veel voorkomt. Bijv ik bel op om te zeggen ik ben wat later, maar dan zeg ik: Mam ik ben later want ik heb mijn been gebroken. Een beetje een zwarte humor zeg maar.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeder: Lief, onbaatzuchtig. Ze deed en doet een hoop voor me, zonder er iets voor terug te willen en dat terwijl ze toch heel erg ziek is en veel problemen heeft gehad. Ze kan ook vaak eigenwijs zijn en aangezien dat ik ook ben, botst het soms een beetje.

Vader: Bron van problemen moeder, tijdje boos geweest op hem, maar uiteindelijk bereik je met woede niet veel. Het verstandigste besluit was dan ook om voorlopig en mischien voorgoed geen contact te hebben met hem.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Vrijwel niets: Wat dat betreft hebben mijn ouders niet de verstandigste keuzes gemaakt. Gelukkig zijn ze nu gescheiden en is mn moeder weer gelukkig.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Uiterlijk wat op mn vader. Verder ben ik net zo eigenwijs en hardhoofdig als mijn moeder. Verder ben ik ook heel open en lief, net als mn moeder.

Ik heb moet ik helaas bekennen ook iets van mijn vaders agressie meegekregen, iets waar ik vroeger toen ik jong was veel last van had. Gelukkig heb ik tegenwoordig veel geduld en duurt het heel erg lang voordat ik boos ben, maar als ik boos ben is het ook heel erg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

ik woon nog thuis he

Met mijn ma iedere dag, over alles, haar zeg ik het meeste. me tmijn pa eig nooit....heel mijn leven niet gedaan,hijs heel gesloten en heeft een moeilijk karakter.een gesprek hebben we nooit ofzo. als hij iets moet zeggen zegt hij dat wel;al zie ik hem de hele dag door...

Ben je open tegen ze?

tegen mijn moeder wel,mijn vader kent me niet,moest hij me kennen zou hij me in een gekkenhuis steken.

hij wil ook niet gewoon aanvaarden dat ik geen man wil en aseksueel ben,hij gelooft er niks van.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

niet dat ik weet

Hoe zou je je ouders omschrijven?

moeder: lief, open, zorgzaam , bezorgd ... etc

vader : gesloten , lastig karakter, vliegt snel uit , steekt de schuld altijd op een ander, slim , heeft snel dingen door , jaloers

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

niks

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

En alles wat je nog maar meer kan bedenken!

ik lijk op ze van uiterlijk ja, maar ben nog steeds mezelfpuh2.giflol

van karakter op mijn ma het meeste

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe vaak spreek je je ouders?

Mijn moeder ''spreek'' ik dagelijks. Ik kan beter zeggen zie ik dagelijks want een normaal gesprek zal er bij ons nooit uitkomen. Mijn vader spreek ik ongeveer 1 keer in de 14 dagen. Dus die spreek en zie ik niet vaak

Ben je open tegen ze?

Met mijn vader heb ik niet veel gesprekken maar ik ben wel behoorlijk open tegenover hem. Dat gaat ook wat makkelijker omdat doordat we elkaar zo weinig zien je niet veel botsingen zult krijgen. En het dus ook wat ''veiliger'' is. Tegenover mijn moeder ben ik ook wel open. Maar dat is puur als ik iets kwijt moet eigenlijk. Als ik vind dat ze iets niet hoeft te weten ben ik heel gesloten. Dus hangt er nog wel eens van af.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Nee ik heb niks typisch met mijn ouders. Ik kan wel een heel verhaal gaan houden maar dat bespaar ik maar.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeder: Kort samengevat, iemand waar ik niet goed mee kan en waar ik lastig mee kan leven. En zij dus ook niet goed met mij.

Vader: Een gangmaker. Voor de rest kan ik hem moeilijk omschrijven eigenlijk.

Welke dingen zou je hetzelfde doen als je ouders?

Ik zou volgens mij veel dingen anders doen. Ik weet niet zo 1-2-3 wat ik hetzelfde zou doen eigenlijk.

Lijk je op ze?

Ik lijk wel wat op mijn vader. Ik word in mijn vriendengroep toch ook wel gezien als een gangmaker die de sfeer er toch snel in kan brengen. Maar ik kan ook heel rustig zijn en zo zijn mijn ouders dan ook wel weer. Ik lijk qua uiterlijk volgens mij niet veel op mijn ouders. Dat vind ik overigens ook lastig om zelf te zeggen. Ik ben over het algemeen wel anders omdat ik, op vroegere leeftijd, radicaal christen ben. En zij zijn nooit echt zo radicaal geweest volgens mij. Dus heel veel dingen zie ik ook gewoon anders dan mijn ouders. Dus ik lijk denk ik niet super veel op mijn ouders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Dagelijks. Mijn moeder normaal wat meer omdat ze vaker thuis is als mijn vader maar in de vakantie ongeveer even vaak.

Ben je open tegen ze?

Ik heb geen geheimen voor mijn ouders. Natuurlijk vertel ik ze niet alles wat ik denk en doe maar relevante dingen weten ze wel.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Een beetje "inside jokes". Vooral met mijn vader heb ik wel een paar dingen die iemand buiten ons gezin niet zou snappen maar waarvan we precies weten wat er bedoelt wordt.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeder: Aardig, zorgzaam, slim, sociaal, gevoelig, ge?eresseerd en een tikkeltje nieuwsgierig.

Vader: Aardig, zorgzaam, humoristisch, intelligent, ontwikkeld, opvliegend en handig.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent?

Ik ga waarschijnlijk een heel andere weg bewandelen als mijn ouders dus wat dat betreft zal ik het heel anders gaan doen. Wat ik wel over zal nemen van mijn ouders is het respect naar andere mensen, culturen en godsdiensten toe. Van mijn ouders heb ik altijd geleerd dat het belangrijk is om me open en goedwillend op te stellen naar andere mensen (en ook naar dieren) toe en dat is iets dat ik altijd wel zal proberen te praktiseren.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Ik lijk qua uiterlijk en qua innerlijk het meest op mijn vader. Ik heb voor een groot deel dezelfde interesses en smaak als mijn vader en ik ben (helaas) op sommige momenten net zo opvliegend als hem. Ik heb ook wel een paar eigenschappen van mijn moeder overgenomen, zo ben ik over het algemeen wel iets vergevingsgezinder als mijn vader.

Er zijn ook wel dingen waarin ik helemaal anders als mijn ouders ben. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld geen praktiserende christenen, mijn vader is zelfs gewoonweg atheïst. Wat dat betreft ben ik dus wel weer helemaal anders als zij, gelukkig zorgt dat nooit voor echte spanningen of onbegrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Nu even niet omdat ze op vakantie zijn, maar over het algemeen iedere dag, omdat ik nog thuis woon.

Ben je open tegen ze?

Vroeger absoluut niet. Nu ben ik redelijk open tegen mijn moeder. Tegen mijn vader wat minder, maar daar loopt de communicatie sowieso nooit echt lekker mee...

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Kan op dit moment niet echt iets bedenken eigenlijk...

Hoe zou je je ouders omschrijven?

M'n vader: Gesloten, autoritair, rustig, koppig, opvliegend, intelligent, veeleisend.

M'n moeder: Sociaal, geduldig, verstandig, zorgzaam

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Niet veel denk ik

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Ik lijk erg veel op m'n vader. Alle karaktertrekken die ik bij m'n vader heb genoemd zijn eigenlijk ook wel op mij van toepassing. Waarschijnlijk liggen we elkaar daarom ook niet echt..

Ik kan echter wel wat beter mijn fouten toegeven en sorry zeggen knipoog_dicht.gif

Qua uiterlijk lijk ik volgens mij op niemand echt puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

iedere dag...woon nog thuis vandaar.

Ben je open tegen ze?

absoluut niet meer....

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

neej..

Hoe zou je je ouders omschrijven?

M'n vader: Gesloten, veeleisend, egoistisch

M'n moeder: Sociaal, creatief, behulpzaam.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

niets.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

qua uiterlijk beetje op mn vader, en innerlijk mijn moeder

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:36:30 schreef Gods Princess het volgende:

Wat mij trouwens opvalt, dat bij de meeste mensen de vader opvliegend is en de meesten hebben met hem een minder goed band dan met de moeder.

Ja dat viel mij ook wel op. Ik heb hierboven gezegd dat mijn vader ook wel een beetje opvliegend is maar bij mij zorgt dat er niet voor dat ik een minder goede band met hem heb als met mijn moeder ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk topic smile.gif

Hoe vaak spreek je je ouders?

Elke dag, ik woon thuis. Ik spreek ze dan ook.

Ben je open tegen ze?

Ik ben best wel open, maar dan vooral tegen mijn moeder. Met haar heb ik gewoon een betere band, en bespreek ik veel meer mee. Mijn vader weet ook wel veel van mij, maar dan niet zozeer wat ik voel, maar meer de 'feiten' zeg maar.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Met mijn moeder kan ik verschrikkelijk de slappe lach hebben, een dagje shoppen is ook altijd heel gezellig smile.gif Met mijn vader zit ik 's avonds wel eens lekker een wijntje te drinken, maar heb ik voor de rest geen typische dingen mee ofzo.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mijn moeder is heel sociaal, belangstellend, lief, gezellig en soms ook een tikje eigenwijs.

Mijn vader is ook wel lief, maar een beetje snel gestresst (wat nogal botst) en soms ook een beetje snel op zn teentjes getrapt.

Welke dingen zou je hetzelfde doen als je ouders?

Ik heb een fijne jeugd gehad, dus dat zou ik mijn kinderen later ook willen geven. Ik zou wel wat meer over het geloof willen praten, dan zij hebben gedaan.

Lijk je op ze?

Mijn ogen heb ik van mijn vader, figuur van mn moeder (heel blij mee nosmile.gif)

Qua karakter lijk ik vooral op mn moeder, graag mensen om me heen en gevoelens en andere dingen met elkaar delen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Elke dag aangezien ik thuis woon (mijn moeder tenminste, mijn vader loopt hier al een paar jaar niet meer rond).

Ben je open tegen ze?

Ja hoor. Ok, er zijn sommige dingen waarover ik gewoon niet praat met mijn moeder (het kontje van Johnny Depp, je lievelingsondergoed, enzovoort, je snapt het wel), het blijft m'n ma en niet m'n beste vriendin, maar het is niet zo dat ik een verborgen leven leid waar ze niks van af weet, ze weet wel wat de voornaamste dingen zijn waar ik mee bezig ben en ik zit thuis ook altijd vreselijk te kwebbelen over mijn vrienden en mijn studies enzovoort.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Ik kan niet meteen iets bedenken maar iedereen heeft denk ik wel zo'n dingen, na achttien jaar samen te leven heb je sowieso allerlei insiders enzo waar je niet eens meer bij stilstaat.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeilijk, ik ben erg slecht in zo'n dingen. Mijn ma is vooral erg nuchter, maar daarom niet fantasieloos, ze is net heel creatief enzo, maar ze staat wel heel erg met haar beide benen op de grond. Soms zou ze misschien net wat naïever mogen zijn denk ik. Ze is ook intelligent en leergierig en probeert graag eens iets nieuws (naast haar werk studeert ze ook nog eens Spaans en volgt ze gitaar- en tai-chi-lessen). Aangezien ze er in geslaagd is om als weduwe drie kinderen verder groot te brengen kan ze duidelijk ook tegen een stootje.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Mijn ma heeft ons een prima opvoeding gegeven: voldoende vrijheid en kansen om je eigen fouten te maken, maar wel duidelijke grenzen en verantwoordelijkheden. We hebben wel eens ruzie maar ja, wie niet? Als ik ooit kinderen krijg hoop ik dat ik ze even goed kan opvoeden.

Ik ben alleen van plan om iets zorgvuldiger te zijn in de keuze van de man waarmee ik mijn leven door wil brengen, en ik wil mijn moeders fout om iets te gaan studeren wat je eigenlijk niet ligt ook nooit maken want daar wil je toch geen veertig jaar lang in blijven werken.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Qua smaak lijk ik erg op m'n ma, soms is het zelfs beangstigend, hoe fout is het als je de zelfde kledingssmaak hebt als je moeder? Qua boeken en films komen we ook goed overeen, ik leen haar CD's wel eens en we vinden de zelfde mannen knap. Inderdaad ja. We hebben ook gedeeltelijk de zelfde hobby's, en ik denk dat ik mijn creativiteit voor een groot deel van haar heb.

Ik heb wel de opvliegendheid van mijn pa geërfd, maar dat hebben we hier thuis allemaal wel wat meegekregen en ik ben de ergste nog niet. Ok, misschien heb ik wel meer van m'n pa geërfd, maar mijn beeld van hem is denk ik niet volledig genoeg om dat goed te zien.

Nu ik er wat beter over nadenk weet ik nog wel een paar dingen: mijn overgevoeligheid komt denk ik ook eerder van hem dan van m'n ma, mijn neiging om te overdrijven ook, en mijn interesse in het spirituele ook (mijn pa was altijd nogal bezig met rituelen en tradities enzo terwijl het mijn ma niet echt boeit).

Qua uiterlijk heb ik naar het schijnt de zelfde gelaatsuitdrukkingen als mijn ma maar dat is me zelf nooit opgevallen. Ik heb veel van m'n pa: een vette huid, lichte ogen, en dun, licht en vettig haar (vreselijk, aaargh). M'n lengte heb ik van beide kanten van de familie denk ik, maar vooral van m'n pa z'n kant, die hele familie is reusachtig. Mijn enorme voeten komen ook van daar vrees ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoe vaak spreek je met je ouders?

nou eigenlijk best vaak.. ik woon ook nog thuis dus ik denk dat het niet gezond is om niet tegen je ouders te praten, ik praat over bepaalde onderwerpen meer met mijn vader en over onderwerpen meer met mijn moeder, tegen mijn vader zeg ik ook persoonlijkere dingen dan tegen mijn moeder! want mijn vader is rustiger en hij is een persoon bij wie je het makkelijker verteld omdat ik het gevoel heb dat hij het niet raar vind.. en met mijn moeder praat ik veel meer over de algemene zaken!

bne je open tegen ze?

ik ben ik zekere zin wel open tegen mijn ouders maar mijn ouders kennen niet de ware christa, die het heel erg zwaar heeft gehad e nnog steeds heeft geestelijk! en ook mijn gevoelens voor bepaalde mensen begrijpen en weten ze soms niet! maar het is niet zo dat ik niets tegen ze zeg! ik ben iemand die als ik ergens mee zit het snel zeg, ze weten ook snel wanneer ik iemand leuk vind!knipoog_dicht.gif

zijn er typisch dingen die ik met mijn ouders heb?

jah ik vindt het heerlijk om met mijn moeder te gaan lopen in het bos van Oranjewoud! en met mijn vader vindt ik het geweldig om hele tochten te maken op de fiets! dat zijn toch wel dingen die ik echt met mijn ouders heb en met niemand anders.. ook het winkelen met mijn moeder op zaterdag (als ik niet hoef te werken) is iets wat we altijd samen doen!

hoe zou je je ouders omschrijven?

mijn moeder heeft het zelfde karakter als mij! heel atrem, druk, moeilijk kunnen luisteren, maar wel heel erg zorgzaam, spontaan en vooral mijn moeder! mijn vader is in tegenstelling tot mijn moeder een rustige man, die altijd even tijd heeft om even iets voor je te regelen, te maken of om gewoon naar je te luisteren! maar mijn vader kan ook wel heel erg stil zijn.. maar bovenal mijn vader!!

welke dingen zou je net als je ouders doen als je later 'ouder' bent?

ik denk dat ik net als mijn ouders mijn kinderen later vrij laat in wat ze geloven, maar wel ze te respecteren en veel zelfverzekerdheid mee te geven!

lijk je op je ouders?

ik lijk qua karakter heel erg op mijn moeder.. iets wat ik niet altijd leuk en handig vindt! zo is het voor mij lastig omdat ik het moeilijk vind om naar mensen te luisteren! maar ik ben wel een gezellig meisje en dat heb ik ook van mijn moeder!

ik heb van mijn moeder het voorzichtige, waardoor ik van andere vaak moet horen doe dat nou maar, en als iemand het dan zegt ofzo doe ik het wel maar anders niet! maar das geen slechte eigenschap.. je komt alleen vaak later achter dingen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik spreek mijn ouders iedere dag, maar vaak gaat het niet echt ergens over. Ik vind het best lastig om echt belangrijke dingen met mijn ouders te bespreken. Op een of andere manier gaat dat veel makkelijker met mijn vrienden.

Ik lijk wel erg op mijn moeder, zowel qua uiterlijk als qua innerlijk.

Ik heb wel het idee dat ik mijn ouders niet zo goed ken. Ze hebben zo'n gigantisch leven voor mij gehad. En daar hebben ze het eigenlijk nooit over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Mijn moeder iedere dag, mijn vader elk weekend.

Ben je open tegen ze?

Soms ben ik in een bui dat ik heel erg open ben, dan kan het gebeuren dat ik mijn 'hart uitstort' bij een van de twee, meestal is dat mijn moeder. Maar ze weten niet alles van mij; ik heb geen behoefte om overal over te praten. Het zijn mijn ouders, niet mijn vrienden.Echt hele persoonlijke gesprekken heb ik niet vaak met ze, al hoewel mijn vader af en toe ook heel open alles vertelt.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Herinneringen aan vroeger, aan dingen van ons gezin.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mama: dominant, gezellig, praat veel, slim, beschermend, opgewekt, niet snel ontmoedigd, organisator, altijd bezig (cursussen enzo) dus drukbezet

Papa: depressief, veel humor, prater, slim, denker, werkt hard, behulpzaam, open, stelt graag ontactische vragen puh2.gif, pessimist, zorgvuldig

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Opvoeding qua consequentheid, ik zou waarschijnlijk wel wat makkelijker zijn, minder verbieden knipoog_dicht.gif. En ik zou net zo gastvrij willen zijn; iedereen kan hier een nachtje blijven slapen, of mee eten.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Qua uiterlijk lijk ik op allebei; maar ik denk dat ik meer van mijn vader heb. Qua innerlijk lijk ik ook op allebei; alhoewel ik het moeilijk vind om te zeggen wat ik van de een en wat van de ander heb. Mijn optimisme heb ik van mijn moeder, dat ik veel nadenk heb ik van mijn vader, maar geen van beiden zijn zo relaxed als ik ben engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Beiden vrijwel elke dag, al ben ik veel weg, en mijn vader ook wel veel. die spreek ik wat minder smile.gif

Ben je open tegen ze?

Niet over alles. Over mijn relaties en vriendschappen hoeven ze niet alles te weten vind ik. En sommige andere dingen houd ik ook liever voor mezelf.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

niet typische dingen ofzo, heb ik het idee

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mama: Vrolijk, maar in zichzelf getrokken, moeder-type, behulpzaam in de kleine dingen.

Papa: Organisator, enthousiast, open, vrolijk, meelevend, druk, stressed, doorzetter, veeleisend

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Hun open manier van praten naar de kinderen toe, manier van opvoeden en de gastvrijheid.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

tekende reactie op verjaardag overgrootmoeder: ik kom eerst binnen, oudtante van me (jaaaaaaaren geleden pas gezien) valt bijna flauw: "sprekend haar moeder", maar mijn vader komt binnen en ze veranderd half van gedachten. Ik heb van allebei heel veel.

Qua karakter ben ik ook een mengsel van ze smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Mijn moeder elke dag, niet zo vreemd ik woon met haar in hetzelfde huis. Mijn vader alleen zondags(ouders zijn gescheiden)

Ben je open tegen ze?

Niet altijd, ligt er aan. Tegen mijn moeder meer.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Dezelfde humor etcetera. Mijn vader en ik houden wel van een flinke scheut ironie en sarcasme(en misschien ook wel cynisme).

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeder: Zorgzaam, gevoelig, introvert, warm, vriendelijk maar ook drammerig en niet flexibel.

Vader: Cynisch, bot, introvert, loner, humoristisch, zijn grenzen niet weten, slim, analytisch vermogen

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Dat weet ik niet.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Ik ben, net zoals mijn moeder , gevoelig, mensen vinden mij vaak een warm iemand, heb ik ook van haar(klinkt arrogant maar dit zijn dan ook niet mijn woorden). Ik lijk qua gezicht ook op mijn moeder.

Ik heb het analytisch vermogen van mijn vader, sarcasme, hetzelfde postuur, mensenkennis, intelligentie en ik heb het introverte van allebei...niet iedereen in mijn familie heeft dat, ik heb ook tantes die weer heel extravert zijn, en mijn opa was dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Nou vooruit dan maar knipoog_dicht.gif

Hoevaak spreek je je ouders?

Mijn moeder bijna elke dag wel even, mijn vader alleen als ik bij mijn ouders thuis ben. 2 keer per week of zo.

Ben je open tegen ze?

Ja, ik hoef geen dingen voor te verbergen. Natuurlijk vertel ik niet alles wat ik denk en doe; ik heb ook niet zo'n "mijn moeder is mijn beste vriendin"-gevoel. Maar bij mijn beide ouders kan ik wel altijd terecht als ik ergens mee zit, of gewoon als ik mijn gedachten met iemand wil delen. Ze snappen mij eigenlijk altijd en we zitten allemaal erg op 1 lijn.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Mijn moeder weet altijd vantevoren dat ik op ga bellen. nosmile.gif

Met mijn vader heb ik altijd discussies over het geloof. Ook houden we beiden van lekker eten, koffie en wijn. Mijn moeder snapt dat niet. widegrin.gif

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeder: Lief, zorgzaam, verstandig, gevoelig, wijs.

Vader: Loyaal, hartelijk, enthousiast, levensgenieter, doorzetter.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Dat kan ik moeilijk vantevoren zeggen. Er zijn geen dingen aan hun manier van leven en opvoeden die mij tegenstaan en ik zal nooit zeggen 'dat zou ik totaal anders doen.' Ik zie wel.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Qua beroep doe ik min of meer hetzelfde als mijn moeder; muziekles geven met een speciale voorliefde voor zingen en dirigeren. Ook heb ik ongeveer hetzelfde figuur als mijn moeder. Qua gezicht schijn ik meer op mijn vader te lijken.

Wat karakter betreft lijk ik op allebei. Ik kan soms heel erg perfectionistisch zijn in kleine dingen, dat heb ik van zowel mijn vader als mijn moeder. Ook denk ik nogal veel na (soms teveel), dat heb ik ook van allebei. Ook denken we allemaal veel na over geloofszaken. Mijn moeder en ik houden allebei van kunst en lezen. Mijn vader en ik houden allebei van dingen begrijpen en uitleggen aan andere mensen.

Mijn nieuwsgierigheid en altijd nieuwe dingen willen doen en weten, heb ik van mijn moeder. Ik kan soms heel erg fanatiek zijn in dingen, dat heb ik van mijn vader. Ook heb ik zijn interesse in andere mensen overgenomen. O ja, en zijn luiheid. puh2.gif

Pff... nu weet ik even niks meer. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 07 januari 2007 19:45:57 schreef Hester het volgende:

Qua beroep doe ik min of meer hetzelfde als mijn moeder; muziekles geven met een speciale voorliefde voor zingen en dirigeren.

Dat hoor je ook niet vaak! (of nou ja, ik in ieder geval niet knipoog_dicht.gif) Hoe ben je daar in beland? Heb je daar een opleiding voor gevolgd of dergelijke?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe vaak spreek je je ouders?

vader: zelden(soms),

moeder: vaak.

Ben je open tegen ze?

vader; neuh, niet echt,

moeder: best wel, k heb t met r over zo'n beetje alles waar ik mee zit. er is maar weinig waar k het niet met r over heb.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

pfff, vast wel, maar k kan zo snel even niets bedenken.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

moeder: een schat, zorgzaam.

vader: kan wel lief zijn, kan ook enorm irritant enz. zijn.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

veel dingen die mn vader doet hoop ik later niette gaan doen, terwijl mn moeder best wel een voorbeeld voor me is.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

ik lijk wel op mn broers en zussen(qua uiterlijk en innerlijk) maar mn ouders? tja, vast wel... veder hebben mn moeder en ik wel de zelfde humor, we kunnen samen uren onder de tafel liggen van het lachen smile.gifdat is wel heel cool.

En alles wat je nog maar meer kan bedenken!

mijn vader is appart nosmile.gif soms zou ik willen dat k al op kamers kon, alleen door hem. verder heb k t nog wel naar mn zin thuis... maar meestal kan k niet echt positief zijn over m. soms vraag ik me af hoe mn moeder t met m uithoudt puh2.gif hoewel hij ook wel heel tof kan zijn. en mijn mama is gewoon de beste smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Nynthe: Ja, ik zit nu in het laatste jaar van de opleiding Docent Muziek op het conservatorium. Daarmee heb je een 1e-graads bevoegdheid tot het geven van muziekles op alle soorten (muziek)scholen. Mijn moeder heeft die opleiding niet gedaan; zij heeft orgel en kerkmuziek gestudeerd. Ze geeft gitaar-, blokfluit- piano- en orgelles en heeft verschillende koren gedirigeerd (nu alleen nog een cantorij). Ik ben van plan over een jaar koordirectie te gaan studeren. Tenminste, als ik toegelaten word voor die opleiding.

Voor mijn opleiding loop ik stage op een middelbare school. Verder heb ik nu een groep van 14 gitaarleerlingen van basisschoolleeftijd en een groepje van 8 leerlingen voor instrumentverkenning op de muziekschool. Verder krijg ik waarschijnlijk binnenkort een tienerkoor onder mijn hoede.

Ik heb er nooit bij nagedacht dat het net zoiets was als mijn moeder deed. Ik doe gewoon wat ik leuk vind en dat is toevallig ongeveer hetzelfde. Hoewel het generatieverschil natuurlijk wel tot gevolg heeft dat het ook wel weer heel anders is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Heel vaak!

Ben je open tegen ze?

Ik ben niet zo'n open type, maar zover ik open kan zijn, wel open.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Moeder:

- Noem ik altijd moeders of muti, gewoon omdat het leuk is.

- Maak ik altijd belachelijk als ze heel dom is of als ze weer last heeft van haar kwaaltjes.

- We spelen altijd de prins op het witte paard. Zij in nood achter de computer, ik haar redder in nood.

Vader:

- Praat ik altijd technisch mee.

- Noem ik altijd vati of vaders, gewoon omdat het leuk is.

- Onderhandel ik altijd mee over de auto, of ik die mee mag nemen of niet. Hij zegt altijd: schrijf je wel je kilometers op? Ik zeg dan altijd braaf: Ja, doe ik. Er komt nooit wat van... widegrin.gif.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeder: Lief, hard, af en toe gewoon een kneusje, doorzetter, pittig vrouwtje.

Vader: Rustig, heel sociaal, doorzetter, praktisch.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Ik zou net als zij hele leuke kinderen krijgen!

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Qua uiterlijk lijk ik denk ik het meest op m'n moeder. Qua karakter ben ik m'n vader, maar dan net iets pittiger.

Ik heb een prima band met m'n ouders. Ze zijn niet perfect, maar dat ben ik ook niet. Als enige van vier dochters woon ik nog thuis en dat bevalt prima. Ik hou ontzettend veel van m'n ouders, maar ik kan prima alleen zijn. Ik vind dat ik heel erg bof met de situatie hoe die nu is!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Kelskip: Het schemert inderdaad wel een beetje door dat je met je moeder een wat betere band hebt dan met je vader. Dat vind ik wel sund voor je, maar ben blij dat je hem dan af en toe ook wel heel tof kan vinden smile.gif

@ Hester: Conservatorium, dat is gaaf zeg! Dan moet jij wel een hele knappe kop zijn!

@Eva: Ik noem mijn vader en moeder ook vaak iets anders dan mama of papa. Vaak vaderrr of moederrr puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid