Spring naar bijdragen

Hoe is de relatie met je ouders?


Aanbevolen berichten

Hoevaak spreek je je ouders? Mijn moeder elke dag, mijn vader nooit.

Ben je open tegen ze? Nee. Mijn moeder heeft dat niet verdiend en verder, laat haar er maar aan wennen als ik weg ben en haar nooit meer spreek.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Hoe zou je je ouders omschrijven? Mijn vader is een kl**tzak en mijn moeder... Ik durf het niet eens hardop te zeggen.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'? Geen, ik wil helemaal geen contact met ze.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?) Nee. Ik lijk meer op mijn grootouders qua uiterlijk. En ik ben vrij pessimistisch en misanthropisch, mijn moeder vindt op de een of andere manier dat je dat als verwijt kan gebruiken.

En alles wat je nog maar meer kan bedenken! Ik ken mijn vader niet. Ik denk dat ik hem ga doodschieten als ik hem tegenkom, dus ga nou maar niet zo'n Spoorloos geval voor me regelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo, dat is best een lading pijn die ik lees in jouw post Leidenschaft! Aan de ene kant weet ik niet zo goed wat ik hier allemaal op moet zeggen en weet ik ook helemaal niet of je daar wel behoefte aan hebt, maar aan de andere kant wil ik het ook weer niet zomaar aan me voorbij laten gaan alsof het me niet raakt en gewoon stug doorposten.

Nou ja, wilde je gewoon eigenlijk laten merken dat je boosheid/verdriet/frustratie of wat het dan ook mag zijn me geraakt heeft denk ik....

En nee, ik zal Spoorloos niet voor je inschakelen hoor, beloofd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe vaak spreek je je ouders?

Aangezien ik in een huis woon waar allebei mijn ouders ook wonen, spreek en zie ik ze over het algemeen elke dag smile.gif

Ben je open tegen ze?

Ja, tegen mijn moeder vaker dan tegen mijn vader terwijl er eigenlijk geen reden voor is waarom het gebeurt, misschien omdat ik mn moeder wat vaker alleen zie dan mijn vader.

Ik vertel ze niet alles, hoewel ze de meeste dingen vaak alllang doorhebben.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Met mijn vader heb ik een bepaald soort flauwe humor en bepaalde dingen die we samen hebben.

Als ik naar school ga zeggen we altijd "tot morgen" terwijl we elkaar diezelfde dag weer zien smile.gif en meer van dat soort dingen, gewoon iets speciaals wat we samen hebben en wat niemand snapt behalve wij puh2.gif

Met mijn moeder kan ik gewoon heerlijk kwebbelen, melig doen, praten, naar de stad gaan en ja eigenlijk meer van dat soort moeder-dochter dingen

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mijn vader is erg introvert en kan zich aan hele stomme dingen ergeren, hij is gelukkig wel erg gezellig en lief en knuffelbaar.

Je kan goede gesprekken met hem voeren, en hij zal ook praktische en fijne antwoorden geven.

Met mijn vader is de afgelopen jaren heel wat gebeurt dus elke dag ben ik des te dankbaarder dat hij er nog is. ik schijn de gezichtsuitdrukking van mijn pa te hebben...

Mijn moeder is erg extrovert (just like me) ik heb dezelfde lichaamsbouw als mn mams ook nog eens meegekregen.

Ze is erg gezellig maar heeft haar grenzen heel duidelijk staan.

Net als bij mn pa kan je met mijn ma ook erg goed praten.

Mijn ouders hebben niet veel regels in huis, maar de regels die er zijn hou je je aan en daar valt niet aan te tornen.

Mijn ouders mag ik met jij en je aanspreken, en dat mogen mijn vrienden ook, zolang het met een soort respect gebeurt.

Nja, kort samengevat: mijn ouders zijn top!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe vaak spreek je je ouders?

Aangezien mijn ouders nog niet op kamers zitten en hier nog wonen spreek ik ze bijna dagelijks!

Ben je open tegen ze?

Jah, ik vertel ze niet alles maar wel veel.

We zitten vaak met het hele gezin te praten na het eten aan tafel..

Is reuse gezellig en goed!

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Met m`n pa een cynische vorm van humor, we maken af en toe bijna exact dezelfde grap tegen gezinsleden zonder dat we die van elkaar gehoord hadden..

En we hebben als we slecht gehumeurd zijn een gigantisch ''goede'' uitwerking op elkaar.

Met m`n ma ook humor we kunnen lachen om niets.

Ook zeg ik vaak tegen hun als ze wijn drinken dat ze alcoholisten zijn ,maar ze zeggen dan hetzelfde tegen mij..

Het zijn goede lui!

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Vader: harde werker,binnenveter,droogkloot, sarcast.

lief, Gewoon een goede vent!

Moeder:

harde werker, lief, zorgzaam. zeer prettig gestoord.

vredelievend type!

En tevens ook als de beste ouders die ik me had kunnen wensen!

Nu niet denken dat we nooit ruzie hadden/hebben!

Ben geen heilige puh2.gif

Welke dingen zou je hetzelfde doen als je ouders?

Ervoor zorgen dat je huis een zoete inval is.

Gezelligheid creeren, eerlijk zijn tegen je kinderen

Lijk je op ze?

Heb de bouw van me pa, het gezicht van me ma en qua karakter het mengelmoesje!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 01:21:00 schreef Nynthe het volgende:

Zo, dat is best een lading pijn die ik lees in jouw post Leidenschaft! Aan de ene kant weet ik niet zo goed wat ik hier allemaal op moet zeggen en weet ik ook helemaal niet of je daar wel behoefte aan hebt, maar aan de andere kant wil ik het ook weer niet zomaar aan me voorbij laten gaan alsof het me niet raakt en gewoon stug doorposten.

Nou ja, wilde je gewoon eigenlijk laten merken dat je boosheid/verdriet/frustratie of wat het dan ook mag zijn me geraakt heeft denk ik....

En nee, ik zal Spoorloos niet voor je inschakelen hoor, beloofd
smile.gif

Til er maar niet zo zwaar aan puh2.gif Dat doe ik ook al een tijdje niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik spreek mijn moeder dagelijks en ook ZIJ wil nog altijd het huis niet uit...

Met mijn vader verloopt de communicatie (helaas) al zo'n 5,5 jr vrij lastig... Ik heb sinds zijn verrek eigenlijk nooit meer iets van hem gehoord. Ik neem het hem niet kwalijk. Hoe zou ik kunnen? Het lag niet aan hem dat hij op 11-07-01 werd thuisgeroepen... cry.gifcry.gifcry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe vaak spreek je je ouders?

spreken dagelijks, ik woon bij mn ouders..

Ben je open tegen ze?

nee, helemaal niet, maar ik voel me daar ook niet egt toe geroepen.. de laatste keer dat ik open was had ik niet egt t idee dat t aankwam, dus dat geeft niet egt moed voor de volgende keer..

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

wat ik overduidelijk van mn moeder heb: huilen, ik huil heel snel en best wel veel en mn moeder is ook nogal emotioneel

Wat ik van mn vader heb is dat we allebei nogal gesloten zijn en dingen in onszelf opkroppen

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mijn vader eigenlijk nbeetje als de grote boze man.. hij is vaak heel stil, en zegt dan niet wat er is, maar dan zit ie je zo aan te kijken.. hij kan soms nogal boos uit de hoek komen

Mn moeder is juist een beetje een zorgend typje, dat veel meer praat.. kweet niet goed hoe ik haar moet omschrijven, maar dit vind ik wel een mooie: de perfecte kleuterjuf..

Lijk je op ze?

helemaal niet.. nouja, ik heb net als mn moeder bruine ogen, maar daar houdt t dan ook wel mee op. Vroeger had ik egt krullen, nu slag in mn haar terwijl iedereen in de familie juist sprstijl haar heeft.. verbaasd.gif

over t algemeen gezien: de relatie met mn ouders is niet al te best, maar ik weet niet of zij dat door hebben..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Hangt er vanaf. Als ik thuis ben iedere dag.

Ben je open tegen ze?

Niet heel erg.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Jah, ruzie maken enzo engel.gif

Hoe zou je je ouders omschrijven?

*censuur*

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Qua opvoeding waren mijn ouders vrij streng, dat wil ik ook voor mijn kids.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Ik heb de oren en kaaklijn van mijn moeder, de vorm van mijn hoofd, mijn ogen en mijn neus van mijn vader knipoog_dicht.gif

Qua innerlijk weet ik niet. Ik zou wel de rust van mijn vader willen hebben.

En alles wat je nog maar meer kan bedenken!

Dat zou ik in moeten vullen als: *censuur*, *censuur* en *censuur*. De relatie met mijn ouders is niet zo heel toppuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Ong 1x/2 weken (aan de telefoon) en ik zie hen ong 1x/maand à 1½ maand.

Ben je open tegen ze?

Op zich wel, maar voel me niet altijd even goed begrepen.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

10 jaar geleden (ik was toen 20) ging de relatie erg moeizaam, maar nu een stuk beter, nl. we zien elkaar als volwassenen en gaan zo ook met elkaar om. Maar er zijn nog wel kleine dingetjes. Mijn moeder heeft nogal veel moeite met dat ik nu zo gelovig ben en is ff bang geweest dat ik in het klooster zou gaan (ze is dan ook helemaal blij nu ze weet dat ik verkering heb knipoog_dicht.gif) Ook vind ze het niet leuk dat ik mijn vaste baan (eerst 5 dagen per week, nu inmiddels 4) op het spel heb gezet voor een theologiestudie (ik hou 'm nu voor 2 dagen/week, maar dat was eerst niet zeker of dat kon). Haar eerste vraag toen ik zei dat ik een vriend had en liet doorschemeren dat het serieus was: "Gaat die studie nou nog wel door?" widegrin.gif

Hoe zou je je ouders omschrijven

Eenvoudige, hardwerkende mensen, 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', vriendelijk, rustig, m.n. mijn moeder is nogal bang voor nieuwe dingen.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Eenvoudig leven, niet per se de laatste snufjes willen hebben enz. (zo leef ik nu ook al wel, maar ja, ondanks mijn 1.65m ben ik dan ook al 'groot' knipoog_dicht.gif)

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Fysiek lijk ik vooral op mijn vader. Qua karakter eigenlijk ook wel, we hebben soortgelijke humor en hij is ook leergierig en intelligent. Mijn vader is wat extraverter dan ik, wat dat betreft lijk ik weer meer op mijn moeder.

En alles wat je nog maar meer kan bedenken!

Ook al een beetje hierboven gezegd, maar alhoewel ik nooit een échte puberteit heb gehad, waarin ik tegen alles aanschopte enz., merk ik toch wel dat met de jaren de omgang met mijn ouders echt heel veel beter is geworden smile.gif (wie weet, geeft dat de 'jonkies' hier hoop puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Leidenschaft, dit is niet de plaats om je af te reageren. Het is al vaker aangehaald: Credible moet geen klankbord worden voor haatgevoelens richting je ouders. Natuurlijk mag je je verhaal kwijt, maar dan in daarvoor geschikte topics en op een acceptabele manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Dagelijks, behalve als ik een weekendje bij mn vriendin ben ofzo.. of vakantie en dergelijke.. woon namelijk nog thuis..nooo.gif

Ben je open tegen ze?

Ligt aan het onderwerp.. kan best open zijn naar mn ouders toe.. kan wel goed met ze praten

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

af en toe onenigheid..

met mn vader kan ik altijd wel lachen! faluwe droge humor.. hou ik wel van

Hoe zou je je ouders omschrijven?

eerlijk

ouderwets (cliché puh2.gif)

controlerend

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

niet al te veel dingen 'verbieden' en meer zelf dingen laten ontdekken

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

lijk het meest op mn moeder qua uiterlijk

Qua karakter heb ik van allebei wel wat meegekregen

En alles wat je nog maar meer kan bedenken!

vind het jammer dat ze controlerend zijn.. drukt af en toe wel op relatie.. maar daar moet ik maar mee leren leven..

wil wel lekker gauw op mezelf gaan wonen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

In principe elke dag, woon nog thuis dus kom ze elke dag tegen smile.gif

Ben je open tegen ze?

Ja, het voelt verschrikkelijk om dingen te verzwijgen. Ik vertel niet alles, maar houd in ieder geval niets achter. Ze hoeven niet te weten wie ik stiekem leuk vind of zo.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Een heleboel, zelfs. Met mijn vader is het vooral de humor en het vervelend en extravert zijn. Met mijn moeder heb ik vaak oogcontact waarna we beiden snappen wat we bedoelen. Verder zijn het veel kleine dingen, maar met beide zou een buitenstaander raar kijken hoe wij soms met elkaar omgaan. Positief dan widegrin.gif

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mijn vader is vooral heel extravert, bewegelijk, sociaal en vrolijk. Mijn moeder is wat meer introvert, en zie ik ook meer als verstandig en echt moederlijk. Maar verder loopt ze totaal niet mee met haar 'generatie' (48) en praist ze het liefst, gaat ze naar jeugdkerken etc.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

De opvoeding, denk ik. Ik ben onwijs blij met mijn familie en voel me altijd al prettig in het gezin, dat gun ik mijn kinderen (later als ik groot ben) van harte toe.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Qua uiterlijk lijk ik heel erg op mijn moeder, en quq karakter heb ik van beide een beetje. Ik kan net zoals mijn vader vooral gek zijn, maar ook zoals mijn moeder wat rustiger zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Ik spreek mijn ouders redelijk vaak, ik woon dan ook nog thuis. Maar dat we elkaar nu vaak zien kan ik niet zeggen. We zijn thuis allemaal heel druk bezig en hebben altijd van alles te doen. Het kan zomaar zijn dat ik mijn moeder maandags voor het laatst gezien heb en dan pas zaterdag weer eens zie. Mijn vader zie ik een stuk vaker want die werkt thuis maar ook hem loop ik vaak mis. Onze hoofd manier van communicatie is eigenlijk briefjes achter laten. Kom je laat thuis 's avonds ligt er een briefje voor me klaar en schrijf ik weer een briefje terug. Zijn me ouders een dagje niet thuis dan ligt er een briefje, wat geld en een boodschappenlijstje klaar. Da's eigenlijk onze dagelijkse communicatie.

Ben je open tegen ze?

Nee, Ik ben niet erg open tegen me ouders. Ik kan wel veel met ze praten over werk, school, hobbies, vrienden etc. Ik heb ook niet de behoefde dat ze alles van me weten. Dit komt voornamelijk omdat mijn ouders vroeger een eigen winkel hadden en dus elke dag van 8:00 tot 18:00 werkten. Uit school vermaakte ik mezelf en na het avondeten dronken we thee en moest ik alweer naar bed. Ik heb dus om het zo maar te zeggen nooit geleerd met mijn ouders te praten.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Ik heb een helehelehele boel typische dingen van me ouders. Het jezelf altijd bezig houden en gewoon lekker te doen waar je zin in hebt. M'n eigenwijsheid is een trekje van mijn vader. M'n kledingstijl een trekje van mijn moeder. Het je weinig (dus niet niets!) aantrekken van andere een trekje van beide.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mijn vader is een goede man. Hij werkt voor een goed doel en zet zich heel graag voor andere in. Wel is hij heel gesloten en weet ik eigenlijk niet veel van hem af. Hij heeft hoogst waarschijnlijk een lichte vorm van asperger en daarom kan hij zich niet inleven in iemand anders zijn gevoelen. Wat mij nog wel eens op de zenuwen kan werken. Het is een echte levensgenieter en evenals mijn moeder een 'geitenwollesokkenhippie' zoals wij het benoemen.

Mijn moeder is een hele liefde volle vrouw die alles aanpakt met hart en ziel. Ze werkt in een winkel en is vrijwilliger bij 'dit koningskind' een organisatie voor mensen met een handicap. Haar hart ligt in beide. Mijn moeder is heel sterk en heeft ontzettend veel doorzettings vermogen. Ik kan prima met m'n moeder praten en kan ook lekker lol met d'r trappen. Shoppen is wel een ramp want zij is na drie winkels klaar... ik dus niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Elke dag, daar kan ik niet omheen xD. Naja... Als ik een paar dagen weg ben natuurlijk niet.

Ben je open tegen ze?

Ligt eraan.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Nee, niet echt

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Denkend dat ze alles doorhebben, dat hebben ze niet. En ik denk niet erg subtiel. Mijn vader nogal opvliegend, lijkt op mijn opa (zijn vader, dus).

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Nu zou ik zeggen: niks. Maar ik weet dat dat niet zo is puh2.gif.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Meh, vast wel. Ik geef snel op, in elk geval. Raak snel geirriteerd als iets niet lukt, wat dat betreft lijk ik op mijn vader. Ik kan ook lang boos blijven over iets onbenulligs.

En alles wat je nog maar meer kan bedenken!

Ik hoop, vanuit het diepste van mijn hart, dat ik nooit zo zal worden als mijn ouders, maar dat zal vast niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Zo'n beetje elke dag. Ik woon nog thuis dus vandaar

Ben je open tegen ze?

Mhua niet echt. Ik denk dat ik tegenover een van mijn kameraden opener ben dan tegen mijn ouders.

Zijn er typische dingen die je met je ouders hebt?

Hmm met mijn vader trek ik meer op. Ik heb wel wat van zijn humor puh2.gif

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Mijn vader is heel sociaal en meelevend. Hij kan alleen snel boos worden over iets.

Mijn moeder is soms erg ongeduldig. Beiden zijn wel open voor anderen. De koffie is altijd (bijna) klaar.

Ze zijn beiden ook aan de ouderwetse kant, maar dat ben ikzelf ook puh2.gif

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Ik denk het open zijn voor anderen. Iedereen is altijd welkom en de koffie is altijd (bijna) klaar.

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?)

Qua uiterlijk en karakter lijk ik wel op beiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoevaak spreek je je ouders?

Enkele keer per maand

Ben je open tegen ze?

Ik ben vrij terughoudend opgesteld naar mijn ouders. Ik bespreek geen persoonlijke zaken met ze. En betrek ze ook niet meer in keuzes die ik maken moet.

Er zijn een hoop nare situaties geweest in het gezin.

Mijn broertje(21) is geadopteerd, en is na aantal jaar hopeloos mis gegaan. Ondanks dat hij zelf wel een idicatie had heb ik dat mijn ouders altijd verweten en doe dat eigenlijk nog steeds. Ik heb altijd omgang met hem gehouden en ben ook rete trots op hem dat het nu

steeds beter met hem gaat.

Mijn zus(30) is al ruim 10 jaar depresief en kan niet zelfstandig leven. Dit zet ontzettende druk op het gezin.

Omdat de betrokkenen baaden in zelfmedelijde en beklach, heb ik aantal jaar geleden zelf gekozen gelukkig te willen worden/zijn.

Daardoor wordt mij verweten dat ik niet betrokken ben en er maar op los leef, terwijl ik heel bewust keuzes maak.

Daardoor heb ik al een lange tijd geleden emotioneel afstand genomen van mijn ouders.

Dit om mij zelf en mijn eigen gezin te beschermen.

Hoe zou je je ouders omschrijven?

Moeder: Gevoelig, niet flexibel, kan slecht tegen onverwachte situaties. Kan slecht haar eigen mening definieren.

Vader: Humoristisch, open. Vermijd liever problemen dan de situatie op te lossen. Heel behulpzaam geweest al die jaren.

Welke dingen zou je net zo doen als je ouders 'als je later groot bent'?

Geen idee

Lijk je op ze (zowel in uiterlijk als karakter?

Ik heb het mijn vrouw gelukkig nog niet horen zeggen ;-)

Daar in tegen heb ik een geweldig thuis gevonden bij mijn schoonouders!

Ja de ideale schoonouders bestaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid