Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:56:30 schreef JoostG het volgende:

Ik vind het nog steeds merkwaardig dat er mensen schijnen te zijn die denken dat homo-zijn een keuze is.

Dit is controversieel.

U hebt wetenschappers die dit beamen, en je hebt er die het tegenspreken.

Toch zijn er praktijkvoorbeelden van mensen die vroeger homo geneigd waren,na heel veel persoonlijke inzet hetero zijn geworden.Ook de bijbel zegt dat dit kan.

Anderen zeggen: dat het homo worden aan de opvoeding ligt: bv. dominante moeder en te zachtaardige vader....

Nog andere bronnen zeggen :

"dat jonge mensen door een fase heen gaan waar de homoseksuele geneigdheid kan overheersen; en de emotionele groei in dit stadium kan blijven stilstaan.

Dit komt omdat de tienerjaren jaren van spanning zijn. Jongens en meisjes vinden het in die levensfase vaak moeilijk om zonder gevoelens van verlegenheid met elkaar om te gaan. Daarom zien wij vaak polarisatie — groepen die uitsluitend uit jongens of uit meisjes bestaan".

Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:23:24 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Staan daar voorbeelden van in de bijbel??

Nooit geweten... zou je dat willen citeren?

(1 Korinthiërs 6:9-11) . . . Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? ......... noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen..........Toch zijn sommigen van U dat geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het even helemaal citeer:

9 Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven?

10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

11 En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd, in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods.

.....

Lijkt het er meer op dat het bloed van Jezus je er van vrijzet, gij zijt afgewassen... dat moet God bewerkstelligen.

Persoonlijke inzet, op eigen kracht proberen te breken met zonde mislukt toch op den duur...

Ik spreek uit eigen ervaring!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:26:38 schreef living stone het volgende:

[...]

alleen vind ik het nog vaag dat je vanuit de status christen zijnde anale sex kan veroordelen, terwijl hier alles behalve bijbelse grond voor is....

Dat het algemeen aangenomen is zegt nog niets over wat het in weze is... de bijbel verbied het namelijk nergens...

Direct misschien niet, echter staat er wel ergens in de bijbel dat geslachtsgemeenschap bedoeld is om voor te planten. Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken dat anale sex indirect niet wordt toe gestaan omdat je via anale sex niet kan voortplanten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:58:01 schreef Eric het volgende:

[...]

Direct misschien niet, echter staat er wel ergens in de bijbel dat geslachtsgemeenschap bedoeld is om voor te planten. Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken dat anale sex indirect niet wordt toe gestaan omdat je via anale sex niet kan voortplanten.

En condooms dan? Of de pil? Als je alle sex die niet is bedoeld om je voor te planten slecht is, tja, dan maak je een heleboel mensen niet blijpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:58:01 schreef Eric het volgende:

[...]

Direct misschien niet, echter staat er wel ergens in de bijbel dat geslachtsgemeenschap bedoeld is om voor te planten. Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken dat anale sex indirect niet wordt toe gestaan omdat je via anale sex niet kan voortplanten.

weet niet hoe gezaghebbend jou paulus ziet ?

maar volgens mij geeft paulus al iets breedere richtlijnen voor de sexuele omgang met elkaar...

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:38:09 schreef JesusisLord het volgende:

Lijkt het er meer op dat het bloed van Jezus je er van vrijzet, gij zijt afgewassen... dat moet God bewerkstelligen.

Persoonlijke inzet, op eigen kracht proberen te breken met zonde mislukt toch op den duur...

Ik spreek uit eigen ervaring!

geloof kan je zeker sterken met het breken van bepaalde slechte gewoontes... in dit geval zonde ganaamd...

Al is het prima ook op eigen kracht te doen, de mens is sterker dan je denkt en wordt zwaar onderschat binne meerdere religie's...

Zelf heb ik namelijk ervaringen de andere kant op...

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:46:56 schreef Aimé het volgende:

[...]

Dit is controversieel.

U hebt wetenschappers die dit beamen, en je hebt er die het tegenspreken.

Toch zijn er praktijkvoorbeelden van mensen die vroeger homo geneigd waren,na heel veel persoonlijke inzet hetero zijn geworden.Ook de bijbel zegt dat dit kan.

Alleen kunnen we hier weer gaan afvragen om wat voor mensen het hiet gaat... om de mensen met een indetiteits crisis , gevormde homofilie of over mensen waarbij het genetisch bepaald is ?

Quote:
Anderen zeggen: dat het homo worden aan de opvoeding ligt: bv. dominante moeder en te zachtaardige vader....

wie weet... het psychische deel van de mens is niet te verklaren...

Quote:
Nog andere bronnen zeggen :

"dat jonge mensen door een fase heen gaan waar de homoseksuele geneigdheid kan overheersen; en de emotionele groei in dit stadium kan blijven stilstaan.

Dit komt omdat de tienerjaren jaren van spanning zijn. Jongens en meisjes vinden het in die levensfase vaak moeilijk om zonder gevoelens van verlegenheid met elkaar om te gaan. Daarom zien wij vaak polarisatie — groepen die uitsluitend uit jongens of uit meisjes bestaan".

Aimé

Nu heb je hier een stukje over jongen mensen... alleen als het genetisch bepaald zal zijn zal dit geen fase zijn, maar blijvend... hier kan je naar mijn mening nog praten over een indentiteits crisis die vele mensen zullen mee maken... maar lang niet bij iedereen is dit het geval...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

@ Levi: mooie posts!

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:46:56 schreef Aimé het volgende:
Nog andere bronnen zeggen :

"dat jonge mensen door een fase heen gaan waar de homoseksuele geneigdheid kan overheersen; en de emotionele groei in dit stadium kan blijven stilstaan.

Dit komt omdat de tienerjaren jaren van spanning zijn. Jongens en meisjes vinden het in die levensfase vaak moeilijk om zonder gevoelens van verlegenheid met elkaar om te gaan. Daarom zien wij vaak polarisatie — groepen die uitsluitend uit jongens of uit meisjes bestaan".Aimé

Zou je misschien ook de bron kunnen vermelden, of heb ik eroverheen gelezen?

Verder vind ik het nog steeds een moeilijke discussie, want theoretisch kun je dan zeggen dat het niet "goed" zou zijn. Maar wat als jouw gevoel heel anders is, als je grootste liefde in je leven toevallig hetzelfde geslacht is, gaat liefde niet verder dan geslacht?

Als ik een jongen was geweest en ik kwam mijn huidige vriend tegen, had ik het toch echt knap moeilijk gehad!

En als de homo in kwestie niet aan de seksuele kanten "meedoet", keur je het dan ook af? Of als hij een relatie heeft maar niet aan seks zegt te doen?

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 mei 2006 03:21:54 schreef Diana het volgende:

Hoi allemaal,

@ Levi: mooie posts!

[...]Zou je misschien ook de bron kunnen vermelden, of heb ik eroverheen gelezen?

Verder vind ik het nog steeds een moeilijke discussie, want theoretisch kun je dan zeggen dat het niet "goed" zou zijn. Maar wat als jouw gevoel heel anders is, als je grootste liefde in je leven toevallig hetzelfde geslacht is, gaat liefde niet verder dan geslacht?

Als ik een jongen was geweest en ik kwam mijn huidige vriend tegen, had ik het toch echt knap moeilijk gehad!

En als de homo in kwestie niet aan de seksuele kanten "meedoet", keur je het dan ook af? Of als hij een relatie heeft maar niet aan seks zegt te doen?

Liefs diaan

Dag Diana,

Ik heb het u reeds eerder gezegd dat er niets verkeerds aan is om een nauwe band met iemand te willen hebben.

„Er bestaat een vriend die aanhankelijker is dan een broederâ€, zegt Spreuken 18:24.

Een aantal hechte vriendschappen, vrij van homoseksuele associaties, staan speciaal in de bijbel vermeld; bijvoorbeeld die van Jezus en de apostel Johannes, van Naomi en Ruth, en van David en Jonathan. — Ruth 1:16, 17; 1 Samuël 18:1; Johannes 13:23

Hieronder enkele teksten die dit bevestigen:

....de ziel van Jonathan nauw verbonden werd aan de ziel van David, en Jonathan kreeg hem lief als zijn eigen ziel†1 Samuël 18:1

Hoewel Jonathan zo’n dertig jaar ouder was dan David, werd hij in een duurzame vriendschapsband met deze verenigd.Jonathan en David sloten zelfs een verbond, omdat hij hem liefhad als zijn eigen ziel zegt de bijbel.

David zei ook in :2 Samuël 1:26 . . . Ik ben benauwd om u, mijn broeder Jonathan, Gij waart mij zeer aangenaam. Uw liefde was mij wonderlijker dan de liefde van vrouwen.

Ik neem aan dat de meeste mensen die in dit topic posten tieners zijn .Let nu wel op,tieners dienen allert te zijn als de verliefdheid gepaard gaat met erotische gedachten of dromen over iemand van hetzelfde geslacht!

Tieners dienen te bedenken dat ze in „de bloem der jeugd†zijn, een periode in iemands leven waarin mensen vatbaar zijn voor aanvallen van nieuwe verlangens en gevoelens (1 Korinthiërs 7:36).

Zij moeten leren,en dat heeft iedere volwassen meegemaakt hoe ze met deze impulsen moeten omgaan,er kunnen dus inderdaad ongewenste seksuele prikkelingen bij iemand opkomen.

Hoewel het verontrustend kan zijn dat iemand zich aangetrokken voelt tot iemand van hetzelfde geslacht, betekent het niet dat iemand daarom homoseksueel zal worden. De meeste jongeren ontgroeien zulke gevoelens.

Toch is het noodzakelijk om op je hoede te zijn zodat je niet in homoseksualiteit verstrikt raakt. Omdat de bijbel daarvoor waarschuwt in 1 Korinthiërs 6:9, 10: Leviticus 18:22; 20:13; Romeinen 1:26, 27.

Jonge mensen die stil blijven staan bij immorele gedachten, lopen ernstig gevaar dat verbeelding werkelijkheid kan worden (Jakobus 1:14, 15).

Als ik het dus goed voor heb zou je kunnen zeggen dat homofilie niet slecht is ,maar zelfs heel goed.

Wel wordt homoseksualiteit afgekeurt in de schrift.

Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf homo en jullie zijn echt niet wijs. Jullie schenden met jullie denkbeelden zelfs mensenrechten zoals de vrijheid om jezelf te zijn.

Geloof? Bidden?

1: Hoevaak er geen oorlog is begonnen die zijn oorsprong heeft in het denken vanuit het geloof?

2: Hoevaak maak ik mee dat gelovigen halsstarrig aan hun eigen denken vasthouden en hiermee niet open staan voor meningen van anderen? Waar zou die homohaat toch vandaan komen?

3: Hoevaak maak ik keurige en nette gelovige gezinnetjes mee die alles keurig en "volgens de bijbel hebben", terwijl pappa *knip*?

4: Zogenaamd een gelovige paus die mensen laat doodgaan aan aids omdat condooms niet mogen?

5: Priesters in amerika die massaal kleine kinderen *knip*?

6: Christelijke collega's mij als homo aan de kant schuiven omdat ik niet volgens god leef?

Nee: het geloof kan mij gestolen worden....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die mooie christelijke collega's van jou zouden dan hun Bijbel eens moeten lezen, er mag niemand veroordeeld worden op basis van zijn zonden dan door God. Ik keur homoseksualiteit af, maar weet dat het de uitleving van een geaardheid is waar je niets aan kunt doen.

Veroordeel ik je nu als persoon? Nee enkel ene bepaald deel van je gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prachtig om te zien hoe sommige christenen menen dat we de hele bijbel moeten volgen, wanneer het gaat om homofilie. Maar de andere wetten uit het OT, daar houdt niemand zich aan. Zoals de 'goddelijke' eis in deuteronomium dat vrouwen gestenigd moeten worden als ze geen maagd meer zijn op hun huwelijksdag. Anders stonden de kranten bol van eerwraak onder christenen. (Deuteronomium 22 vers 20-21)

Christenen hebben vaak de neiging bepaalde bijbeldelen aan te halen als argument, terwijl andere bijbeldelen zoals dat uit bovenstaand voorbeeld, gewoon genegeerd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 06 juni 2006 22:51:34 schreef De_Intrigant het volgende:

Prachtig om te zien hoe sommige christenen menen dat we de hele bijbel moeten volgen, wanneer het gaat om homofilie. Maar de andere wetten uit het OT, daar houdt niemand zich aan. Zoals de 'goddelijke' eis in deuteronomium dat vrouwen gestenigd moeten worden als ze geen maagd meer zijn op hun huwelijksdag. Anders stonden de kranten bol van eerwraak onder christenen. (Deuteronomium 22 vers 20-21)

Christenen hebben vaak de neiging bepaalde bijbeldelen aan te halen als argument, terwijl andere bijbeldelen zoals dat uit bovenstaand voorbeeld, gewoon genegeerd worden.

Dat heeft veel meer redenen. Bepaalde wetten kun je gewoon niet meer toepassen, bepaalde wel. Sommige zijn niet meer relevant.

De Bijbel spreekt liefde jegens iedereen. Wij mensen hebben niet te oordelen of wij iemand de kerk wel of niet uit mogen schoppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 07 juni 2006 09:41:23 schreef MarianneT het volgende:

[...]

Dat heeft veel meer redenen. Bepaalde wetten kun je gewoon niet meer toepassen, bepaalde wel. Sommige zijn niet meer relevant.

De Bijbel spreekt liefde jegens iedereen. Wij mensen hebben niet te oordelen of wij iemand de kerk wel of niet uit mogen schoppen.

In mijn vertaling staat: 1 Korinthiërs 5:13 . . . Verwijdert de goddeloze [man] uit UW midden.â€

Maar ja,voor de meesten hier op het forum is deze niet relevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 07 juni 2006 12:27:25 schreef Aimé het volgende:

[...]

In mijn vertaling staat: 1 Korinthiërs 5:13 . . . Verwijdert de goddeloze [man] uit UW midden.â€

Maar ja,voor de meesten hier op het forum is deze niet relevant.

Dat klopt niet alles uit de bijbel is voor de meeste mensen hier relevant. Ook aangezien je niet alles letterlijk hoeft te nemen uit de bijbel.

Ben je ook goddeloos als je wel homosexueel bent maar het niet toepast?

De KKK (Katechismus van de Katholieke Kerk) leert ons:

2358

Bij een niet gering aantal mannen en vrouwen is de homoseksuele neiging diepgeworteld. Zij kiezen niet zelf hun homoseksuele instelling uit; de homoseksualiteit betekent voor de meesten van hen een beproeving. Men moet deze mensen met respect, begrip en fijngevoeligheid behandelen. Men moet iedere vorm van onrechtmatige discriminatie vermijden. Ook deze mensen zijn geroepen om in hun leven de wil van God te volbrengen en - als zij christen zijn - de problemen die zij als gevolg van hun instelling ondervinden, te verenigen met het kruisoffer van de Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Direct misschien niet, echter staat er wel ergens in de bijbel dat geslachtsgemeenschap bedoeld is om voor te planten. Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken dat anale sex indirect niet wordt toe gestaan omdat je via anale sex niet kan voortplanten.

Dus laten we dan duidelijk zijn. Mannen met vrouwen die menopauzaal zijn hebben geen sex meer. Want dat dient de voortplanting niet.

Verder hebben ze alleen sex op die drie dagen dat de vrouw vruchtbaar is en de rest van de maand niet. Want anders dient het de voortplanting niet.

Verder hebben ze geen sex meer als ze geen kinderen meer willen hebben.

Dus een christelijke man met een gezin met drie kinderen heeft dan ongeveer een keer of 60 sex in zijn leven (ik ga er vanuit dat niet direct het eerste schot raak is)

Dit is een beetje een overdrijving. Ik weet het. Maar als je de bijbel letterlijk wilt nemen, dan komt het hier op neer.

Overigens zijn er mensen die zo leven. Ze komen iig voor in een Hindoistische (ik meen)Krishna stroming. Ze hebben alleen sex als ze een kind willen verwekken en verder niet.

Dit om sexualiteit niet dat waar het in een werkelijke relatie om gaat, liefde voor elkaar als mens, te laten vertroebelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Ik val zelf op jongens. Kan me redelijk kwaad maken om veel reacties van mensen. Er wordt door velen over gesproken alsof het inderdaad een afwijking is. Bemoei je met jezelf, veroordeel een ander niet.

Dat je programma's hebt om van je 'homoseksualiteit af te komen' of om ermee te leren omgaan (lees: het te onderdrukken) is helemaal belachelijk. Ben wie je bent, god houdt van iedereen. Je ziet trouwens ook wat er gebeurd door dat 'onderdrukkende' gedrag. Denk aan al die katholieke pastoren etc. etc. die jonge jongens sexueel hebben misbuikt. Dat is het gevolg van onderdrukking: mensen vluchten in dat soort posities, omdat ze bang gemaakt worden voor hun eigen sexuele verlangens. Vervolgens blijkt dat - omdat die sexuele voorkeur voor mannen gewoon genetisch bepaald is - mensen volkomen ontsporen. Als homoseksualiteit gewoon geaccepteerd zou worden binnen de kerk, kunnen mensen hun sexuele verlangens op een gezonde manier kwijt - beperk mensen niet zo! Homoseksualiteit is genetisch bepaald.

God houdt van iedereen. Praat er niet over dat homoseksualiteit door 'de zonden van de mens' komt. Zoals ik laatst ook iemand op de TV hoorde zeggen: 'het is net als het missen van een arm of been'. Dat vind ik zo'n ongelofelijk makkelijk excuus namelijk; alles wat afwijkend is komt door 'de zonden van de mens'. Hebben jullie er ooit wel eens over nagedacht dat god de mens heeft geschapen zoals hij nu is en dat de uitdaging van de mens op aarde is om te leren omgaan en het accepteren van mensen die anders zijn dan jij?

Punt. knipoog_dicht.gifsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid