Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:10:14 schreef Petra de Jong het volgende:

[...]God verafschuwt niemand, Hij houdt van iedereen. Hij verafschuwt hooguit een daad.[...]In de Bijbel staat dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde draait. Geloof jij dat?

uh waar staat dat? als je dat stukje niet gelooft of wil lezen, dan kun je die bladzijde beter als poeppapier gebruiken. tjah vroeger dachten ze heel anders hoor.

Let op je taalgebruik, aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:10:14 schreef Petra de Jong het volgende:

[...]God verafschuwt niemand, Hij houdt van iedereen. Hij verafschuwt hooguit een daad.[...]In de Bijbel staat dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde draait. Geloof jij dat?

uh waar staat dat? als je dat stukje niet gelooft of wil lezen, dan kun je die bladzijde beter als poeppapier gebruiken. tjah vroeger dachten ze heel anders hoor.

Let op je taalgebruik, aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom DutchPeanut,

Ik ben persoonlijk ook erg benieuwd naar het Bijbelvers waar Levi naar vraagt.

Gelieve dus ook een onderbouwing te doen van je statement. Je kunt wel beginnen over "die bladzijde" maar het is ook wel handig om te weten over welke bladzijde het precies gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:21:38 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Hier staat heel duidelijk dat als je door de Geest geleid wordt dat je dan niet aan het vlees, je zondige natuur hoeft toe te geven.

En ook dat wij Gods kinderen zijn en erfgenamen zijn, indien wij met hem lijden, opdat we ook met Hem verheerlijkt worden.

Een christen hoeft
niet
aan zijn aan zijn vleselijke drang van homoseksualiteit toe te geven... daarvan heeft de Heilige Geest ons vrijgemaakt. Wij zijn geen schuldenaars meer aan het vlees, onze zondige drang... geen énkele zondige drang hoeft ons meer te beheersen. Als het goed is wíl je dat ook niet als je de Heilige Geest hebt, uit liefde voor Hém.

Triest dat homosexualiteit wordt gezien als iets van het vlees, terwijl het net zoals bij hetro's een daad van liefde is...

Niet iedere homosexueel gaat met iedereen het nest in net zoals niet iedere hetro het zou doen...

Nu ik dit zo lees moet ik gelijk denken aan wat paulus ooit zei... maar als ik de liefde niet had was ik niets...

"Al was ik hetro, maar ik had de liefde niet dan was ik niets"

Staat niet zo letterlijk in de bijbel, maar net zo makkelijk toepasbaar...

Quote:
Lukt het je toch niet om je te beheersen dan ben ik helaas (zoals eerder al door mij aangehaald) toch écht van mening dat je hulp moet gaan zoeken voor bevrijding van boze geesten.

Ja, pas op ze zijn zwaar bezeten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat homoseksualiteit een daad van liefde is, maar ik snap wel dat homoseksuelen dat zo bedoelen. Daarbij heb ik niets gezegd, over met iedereen naar bed gaan. Tuurlijk is er vergeving voor homoseksualiteit, maar ik zou niet aanraden er mee door te gaan...

Maar als jullie het zelf niet als fout zien, ik kan jullie niet overtuigen, dat kan alleen de Heilige Geest.

Chill knipoog_dicht.gifflower.gif Ikke!! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zouden wij hier iets van moeten vinden...? Het is zo makkelijk om mensen te veroordelen die in een situatie zitten waar jij nooit in zult komen. Onze organist is biseksueel en is bij ons in de kerk terechtgekomen via zijn toenmalige vriend. Niemand die er problemen mee heeft.

Stel je voor dat je zelf met dit dilemma zou zitten? Ik weet niet of ik sterk genoeg zou zijn om dan maar mijn hele leven alleen te blijven! Ik heb dan ook diep diep respect voor mensen die hier wel voor gekozen hebben! yes.gif

Het (ver)oordelen kunnen we denk ik beter aan God overlaten. Bovendien geloof ik dat homoseksuele christenen het er met God over hebben voor ze aan een relatie beginnen. Iedereen moet datgene doen waar hij/zij zichzelf goed bij voelt!!!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand in mijn groeigroep is homo en diakenen in de kerk.

Hij moest verhuizen omdat hij door zijn eige gemeente weggepest werd. Hier is hij met open armen ontvangen en het is iemad die wil leren. Waarom moet je zo iemand toch wegpesten? God heeft zijn eigen plan met mensen.

En vergeet ook niet dat de bijbel in eenbepaalde tijd is geschreven, vergeet niet dat de tijd niet heeft stil gestaan.

Ik geloof dat god je gevoelens geeft.

Voelt het goed, dan is het goed.

Voelt het niet goed tot angstig, dan is het niet ' zuiver'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 19 mei 2006 19:41:56 schreef JesusisLord het volgende:

Ik geloof niet dat homoseksualiteit een daad van liefde is, maar ik snap wel dat homoseksuelen dat zo bedoelen.

Je gelooft het niet maar snapt het wel. Leg eens uit?

Quote:
Daarbij heb ik niets gezegd, over met iedereen naar bed gaan. Tuurlijk is er vergeving voor homoseksualiteit, maar ik zou niet aanraden er mee door te gaan...

Maar als jullie het zelf niet als fout zien, ik kan jullie niet overtuigen, dat kan alleen de Heilige Geest.

Jij wordt dus overtuigd door de Heilige geest, hoe weet je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 19:41:56 schreef JesusisLord het volgende:

Ik geloof niet dat homoseksualiteit een daad van liefde is, maar ik snap wel dat homoseksuelen dat zo bedoelen. Daarbij heb ik niets gezegd, over met iedereen naar bed gaan. Tuurlijk is er vergeving voor homoseksualiteit, maar ik zou niet aanraden er mee door te gaan...

Maar als jullie het zelf niet als fout zien, ik kan jullie niet overtuigen, dat kan alleen de Heilige Geest.

Chill
knipoog_dicht.gifflower.gif
Ikke!!
smile.gif

Kan iemand mij vertellen waar in de bijbel staat dat:

- homoseksualiteit niets met liefde te maken heeft;

- dat er vergeving is voor homoseksualiteit;

- het niet aan te raden is om 'met homoseksualiteit door te gaan';

- de Heilige Geest mensen overtuigd dat homoseksualiteit fout is.

Mazzel,

Levi

edit: puntjes op de 'i'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 19:41:56 schreef JesusisLord het volgende:

Ik geloof niet dat homoseksualiteit een daad van liefde is, maar ik snap wel dat homoseksuelen dat zo bedoelen.

Homosexualiteit geen daad van liefde... waar is hun relatie volgens jou dan wel op gebaseerd ?

Quote:
Daarbij heb ik niets gezegd, over met iedereen naar bed gaan. Tuurlijk is er vergeving voor homoseksualiteit..

hopelijk is er ook vergeving voor jou...

Quote:
maar ik zou niet aanraden er mee door te gaan...

Alsof je een keus heb als het genetisch bepaald is...

Quote:
Maar als jullie het zelf niet als fout zien, ik kan jullie niet overtuigen, dat kan alleen de Heilige Geest.

Volgens bij overtuigd de heilige geest volgens de bijbel jou van zonde... wel vaag dat de 1 het als zonde ziet en de ander niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:26:34 schreef Levi het volgende:

[...]

Kan iemand mij vertellen waar in de bijbel staat dat:

- homoseksualiteit niets met liefde te maken heeft;

- dat er vergeving is voor homoseksualiteit;

- het niet aan te raden is om 'met homoseksualiteit door te gaan';

- de Heilige Geest mensen overtuigd dat homoseksualiteit fout is.

Mazzel,

Levi

edit: puntjes op de 'i'

- Met elkaar seks hebben (mannen) zoals je dat met een vrouw doet, ik denk dat je elkaar daar kapot mee maakt. Het kan niet anders dat je jezelf en je partner dan van binnen verwond.

- Voor elke zonde is er vergeving, behalve voor de zonde tegen de Heilige Geest

- Niet er mee doorgaan omdat je dan bewust in zonde leeft

- Omdat in de bijbel staat dat homoseksualiteit niet goed is; al eerder door mij aangehaald... Als jullie dan zeggen dat de wet wordt in liefde samengevat (is ook wel zo, maar dat wordt zó niet bedoeld) en zeggen dat homoseksualiteit een daad van liefde is naar de mens en naar God toe.

Dan kan ik jullie niet meer overtuigen, dat laat ik dan aan God zelf over.

Johannes 16

7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:

Verder ga ik ook niet meer reageren, want het heeft toch geen nut.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Voor elke zonde is er vergeving, behalve voor de zonde tegen de Heilige Geest

Telden alle zondes niet even zwaar in Gods ogen?

Quote:

- Omdat in de bijbel staat dat homoseksualiteit niet goed is; al eerder door mij aangehaald... Als jullie dan zeggen dat de wet wordt in liefde samengevat (is ook wel zo, maar dat wordt zó niet bedoeld) en zeggen dat homoseksualiteit een daad van liefde is naar de mens en naar God toe.

ER staat ook dat de aarde plat is, waarom telt dit wel, en dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 20 mei 2006 10:45:59 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

- Met elkaar seks hebben (mannen) zoals je dat met een vrouw doet, ik denk dat je elkaar daar kapot mee maakt. Het kan niet anders dat je jezelf en je partner dan van binnen verwond.

Wist je trouwens dat een behoorlijk percentage van de heterostellen aan anale seks doet?

Waarom zouden mensen dit doen als ze elkaar zouden verwonden, eigenlijk vind ik dat jij je eens wat beter in de wereld om je heen moet verdiepen, want je laat blijken over erg weinig kennis te beschikken.

Quote:
- Voor elke zonde is er vergeving, behalve voor de zonde tegen de Heilige Geest

Wat wil je hiermee zeggen?

Quote:
- Niet er mee doorgaan omdat je dan bewust in zonde leeft

Je leeft pas in zonde als je niet uit het leven dat je door God gegeven is haalt wat er in zit en je laat belemmeren door anderen die bepalen wat voor jou een zonde is.

Quote:
- Omdat in de bijbel staat dat homoseksualiteit niet goed is; al eerder door mij aangehaald... Als jullie dan zeggen dat de wet wordt in liefde samengevat (is ook wel zo, maar dat wordt zó niet bedoeld) en zeggen dat homoseksualiteit een daad van liefde is naar de mens en naar God toe.

Misschien even concreet antwoord geven op de vragen van Levi, dan zou je in iedergeval laten blijken dat je mening ergens op gebaseerd is anders dan het napraten van anderen.

Quote:
Dan kan ik jullie niet meer overtuigen, dat laat ik dan aan God zelf over.

God heeft mij overtuigd dat het prima is dat ik een monogame homoseksuele relatie heb.

Quote:
Johannes 16

7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van
zonde
, en van
gerechtigheid
, en van
oordeel
:

Wat heeft deze tekst met homoseksualiteit te maken?

Quote:
Verder ga ik ook niet meer reageren, want het heeft toch geen nut.

Alles heeft nut, misschien wilde God jou wel iets laten zien en sluit je daar nu je ogen voor?

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of het nu hetero's of homo's zijn, de anus is bedoeld voor de afvoer van afvalstoffen - ontlasting - en niet voor seksuele gemeenschap.Christenen noemen dit perversiteiten.

Het weefsel waarmee de anus bekleed is, bestaat slechts uit een dun laagje epitheelcellen. Door anale gemeenschap scheurt deze bekleding en ontstaan er bloedende kloofjes.

Besmet zaad van de partner dat de endeldarm ingaat, kan een bron van verschillende ziekten vormen, evenals schaaf- en andere wondjes aan het mannelijke geslachtsorgaan. Ook kan door de beschadigde endeldarmweefsels van de ontvanger, een besmette afscheiding de infectie overbrengen op andere seksuele partners.

Efeziërs 5:3 ,Lev. 18:1-30; Rom. 1:24-27; 1 Thess. 4:3-8.

Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:05:10 schreef Aimé het volgende:

Of het nu hetero's of homo's zijn, de anus is bedoeld voor de afvoer van afvalstoffen - ontlasting - en niet voor seksuele gemeenschap.Christenen noemen dit perversiteiten.

Het weefsel waarmee de anus bekleed is, bestaat slechts uit een dun laagje epitheelcellen. Door anale gemeenschap scheurt deze bekleding en ontstaan er bloedende kloofjes.

Besmet zaad van de partner dat de endeldarm ingaat, kan een bron van verschillende ziekten vormen, evenals schaaf- en andere wondjes aan het mannelijke geslachtsorgaan. Ook kan door de beschadigde endeldarmweefsels van de ontvanger, een besmette afscheiding de infectie overbrengen op andere seksuele partners.

Efeziërs 5:3 ,Lev. 18:1-30; Rom. 1:24-27; 1 Thess. 4:3-8.

Aimé

Aldus heeft Aimé perfect gesproken!

Petje af! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 20 mei 2006 21:05:10 schreef Aimé het volgende:

Of het nu hetero's of homo's zijn, de anus is bedoeld voor de afvoer van afvalstoffen - ontlasting - en niet voor seksuele gemeenschap.Christenen noemen dit perversiteiten.

En waarvoor gebruikt de man zijn penis? Ik dacht voor de afvoer van afvalstoffen, dus ook niet bedoeld voor seksuele gemeenschap en pervers?

Quote:
Het weefsel waarmee de anus bekleed is, bestaat slechts uit een dun laagje epitheelcellen. Door anale gemeenschap scheurt deze bekleding en ontstaan er bloedende kloofjes.

geef eens een reden waarom zoveel mensen er wel aan doen en het nog lekker vinden ook? Doen ze vast niet als ze er enorme last van zouden hebben of denk je van wel?

Quote:
Besmet zaad van de partner dat de endeldarm ingaat, kan een bron van verschillende ziekten vormen, evenals schaaf- en andere wondjes aan het mannelijke geslachtsorgaan. Ook kan door de beschadigde endeldarmweefsels van de ontvanger, een besmette afscheiding de infectie overbrengen op andere seksuele partners.

Eénzijdige info, seksuele gemeenschap zonder condoom brengt altijd het risico met zich mee op SOA's en is niet afhankelijk van anale seks of geen anale seks zoals jij het hier nu wil laten blijken.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:46:24 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Aldus heeft Aimé perfect gesproken!

Petje af!
widegrin.gif

Respect voor het feit dat je de keuze gemaakt hebt om celibatair door het leven te gaan! Je wilt tenslotte geen lichaamsdelen gebruiken die afvalstoffen afvoeren voor seks.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:51:30 schreef salt4Christ het volgende:

Een niet-practiserende homo vind ik 100% prima.

Niks mis mee.

Maar ja, als hij
practiserend
was zou ik er wel moeite mee hebben
als hij op de kansel zat
.

Als koster, tja dan weet ik het nog niet.

Ik zou het niet prettig vinden, maar ik weet het echt niet...

Praktiserend op de kansel zou ik ook geen prettig gezicht vinden... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 21 mei 2006 08:15:31 schreef Hj het volgende:

geef eens een reden waarom zoveel mensen er wel aan doen en het nog lekker vinden ook? Doen ze vast niet als ze er enorme last van zouden hebben of denk je van wel?

Die last komt wellicht pas later...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid