Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Tuurlijk houdt God van homoseksuelen, dat betekend echter niet direct dat ze door mogen gaan met hun seksuele relatie.

Leviticus 18:

(SV)

22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(NBV)

22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

Gods liefde is onvoorwaardelijk, ongeacht zondige gedragingen, maar ik blijf er bij dat het niet goed is om praktiserend homo te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Ik ben bisexueel en ben momenteel in relatie met een jongen. Ik ben overigens nog maagd. Ik denk juist dat God alle liefde accepteert en dat in Zijn ogen liefde zonder grenzen moet zijn (zolang de liefde maar wederzijds is natuurlijk smile.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:43:23 schreef JesusisLord het volgende:

Tuurlijk houdt God van homoseksuelen, dat betekend echter niet direct dat ze door mogen gaan met hun seksuele relatie.

Leviticus 18:

(SV)

22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(NBV)

22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

Gods liefde is onvoorwaardelijk, ongeacht zondige gedragingen, maar ik blijf er bij dat het niet goed is om praktiserend homo te zijn.

De wet is door Jezus Zelf vervat in: Heb G*d lief boven alles, en uw naaste als uzelf.

De wet hoeven wij ons niet meer aan te houden, ook niet volgens de apostelen, die in samenspraak met de Heilige Geest hadden bepaald dat wij ons slechts aan de Noachitische wetten hoeven te houden.

Dat houdt onder andere in dat we geen vlees mogen eten waar nog bloed in zit.... Heb jij nooit biefstuk gegeten?

Als je daarop met 'ja' moet antwoorden ben je dezelfde zondaar als ik, onze buren, onze landgenoten, mensen in onze buurlanden, mensen in andere continenten; kortom: iedereen, zelfs homo's.

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:43:23 schreef JesusisLord het volgende:

Tuurlijk houdt God van homoseksuelen, dat betekend echter niet direct dat ze door mogen gaan met hun seksuele relatie.

Integedeel. God heeft ons onze seksualiteit niet gegeven om er niets mee te doen. Overigens zijn bijbelteksten niet zonder meer God's woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37:18 schreef Rexcore het volgende:

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

kan dit?

(1 ding.. hij is niet practiserend)

Maar stel dan ook eens voor als hij wel practiserend is..

Kan het dan nog steeds?

Persoonlijk vind ik het wel kunnen als hij niet practiserend is.. Maar als hij dan op een gegeven moment wel practiserend word.. dan weet ik het ook niet meer..

Want volgens mij heeft God dit toch echt verboden.

Voor zover ik weet is de begeerte de grootste zonde in Gods ogen. Ik vind het onrechtvaardig om seks tussen hetero's als superieur te beschouwen, simpelweg omdat ze voor nageslacht kunnen zorgen.

Misschien is het niet kunnen voortplanten het grootste bezwaar, aangezien de stamboom -Israël- in de joodse traditie erg belangrijk is:

Gen 15:5 "Toen leidde hij Abram naar buiten en zei: "Kijk eens naar de sterren en probeer de sterren te tellen. Zoveel nakomelingen zul je krijgen"

Tegenwoordig is het echter ook voor homoseksuelen -met de nodige hulp- mogelijk om voor nakomelingen te zorgen, waarmee het niet kunnen voortplanten argument afvalt. Bovendien: zelfs hetero's zorgen niet altijd voor nakomelingen.

In Lev 18:22 staat "Niemand van jullie mag als man liggen bij een andere man zoals bij een vrouw; je zou jezelf immers in hoge mate onrein maken"

Waarom zou hij zich onrein maken? Gods bedoeling van seks tussen man en vrouw kan alleen de voortplanting betreffen. Bovendien, waarom zou een vrouw wel bij een andere vrouw mogen liggen zoals bij een man? Hierover wordt nl. niets gezegd in Lev 18.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37:18 schreef Rexcore het volgende:

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

kan dit?

(1 ding.. hij is niet practiserend)

Totaal geen enkel probleem dan. In dit geval is hij een even goede kandidaat als ieder ander.

Quote:

Maar stel dan ook eens voor als hij wel practiserend is..

Kan het dan nog steeds?

Dan is hij net zo slecht bezig als de roddelende ouderling die ook uit zijn functie ontheven zou moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:10:58 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Totaal geen enkel probleem dan. In dit geval is hij een even goede kandidaat als ieder ander.

[...]

Dan is hij net zo slecht bezig als de roddelende ouderling die ook uit zijn functie ontheven zou moeten worden.

dus als iemand niet practiserend is en hierdoor mogenlijk super ongelukkig is is het goed

Is het niet de bergrede die zelfs de gedachte als fout bestempelde ?

Overgens is ieder mens een practiserende zondaar als je het heel strikt gaat nemen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:22:18 schreef living stone het volgende:

dus als iemand niet practiserend is en hierdoor mogenlijk super ongelukkig is is het goed

Als hij superongelukkig is, is het misschien geen goed idee. Maar op zich zijn er ook genoeg hetero's die celibatair leven, dus ik denk dat homo's dat ook wel zouden moeten kunnen, zonder daar diep ongelukkig van te worden.

Quote:

Is het niet de bergrede die zelfs de gedachte als fout bestempelde ?

Als je hetero bent, betekent dat toch ook niet dat je iedereen met lust bekijkt, met het idee dat je het wel met die persoon wilt doen (daar heeft Jezus het over). Als hetero's dat kunnen, moeten homo's dat ook kunnen.

Quote:

Overgens is ieder mens een practiserende zondaar als je het heel strikt gaat nemen...

Alleen het verschil is of een persoon doorgaat met zondigen, zonder te willen veranderen, of wanneer dat die persoon wel wil veranderen.

Ander verschil kan zijn het verschil tussen echt vast zitten aan een bepaalde zonde. Dat je zeg maar een zonde hebt, die heel wat meer dan normaal terug blijft komen en waar je maar niet vanaf komt. Tegenover het incidenteel zondigen op een bepaald gebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:28:14 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Als hij superongelukkig is, is het misschien geen goed idee. Maar op zich zijn er ook genoeg hetero's die celibatair leven, dus ik denk dat homo's dat ook wel zouden moeten kunnen, zonder daar diep ongelukkig van te worden.

Maar als het dan toch geen goed idee is en hij gaat practiseren, wordt er weer een oordeel over hem geveld door de kerk...

En dat terwijl er wordt beweerd dat geloof je gelukkig maakt, wordt je veroordeeld... zie je het probleem... je valt van het ene ongelukkige in het ander...

Dat er genoeg hetro's zijn die zo leven klopt helemaal, maar er zijn ook zat hetro's die dat niet kunnen en zo werkt dat bij homo's denk ik ook...

Paulus zei volgens mij dat als je je lusten niet onder controle kan houden je moet trouwen...

Quote:
Als je hetero bent, betekent dat toch ook niet dat je iedereen met lust bekijkt, met het idee dat je het wel met die persoon wilt doen (daar heeft Jezus het over).

Als hetero's dat kunnen, moeten homo's dat ook kunnen.

Mag jij me 1 hetro aanwijzen die zich hier nooit schuldig aan maakt... nee die bestaan niet...

Overgens kan je deze woorden op iedere zonde toepassen dus wie zegt dat jezus specifiek op die ene zonde doelde ?

Quote:
Alleen het verschil is of een persoon doorgaat met zondigen, zonder te willen veranderen, of wanneer dat die persoon wel wil veranderen.

Ander verschil kan zijn het verschil tussen echt vast zitten aan een bepaalde zonde. Dat je zeg maar een zonde hebt, die heel wat meer dan normaal terug blijft komen en waar je maar niet vanaf komt. Tegenover het incidenteel zondigen op een bepaald gebied.

Of bepaalde dingen niet kan veranderen... Als iemand in de zomer een mooie vrouw ziet lopen zal iedere man kijken... is volgens de bijbel een zonde, alleen je blijft je eraan schuldig maken bewust of onbewust...

Noem ik dan niet meer incidenteel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:45:48 schreef living stone het volgende:

Maar als het dan toch geen goed idee is en hij gaat practiseren, wordt er weer een oordeel over hem geveld door de kerk...

Net zoals die ouderling die het toch niet kan laten om te blijven roddelen.

Quote:

En dat terwijl er wordt beweerd dat geloof je gelukkig maakt, wordt je veroordeeld... zie je het probleem... je valt van het ene ongelukkige in het ander...

Het mooie van geloof is dat het niet alle moeilijke dingen in het leven opheft, of goedpraat oid. Maar dat het je de kracht geeft om er doorheen te gaan. Dat is inderdaad een ook niet altijd even makkelijk proces. Maar je wordt er uiteindelijk best wel gelukkig van is mijn ervaring.

En tja, bij geloof hoort nou eenmaal een God die zegt dat hij de wereld zo en zo geschapen heeft. Anders moet je misschien maar niet gaan geloven, als je niet wenst om je daaraan te conformeren. Of noem het anders je eigen godsdienst, maar niet het christendom.

Quote:

Dat er genoeg hetro's zijn die zo leven klopt helemaal, maar er zijn ook zat hetro's die dat niet kunnen en zo werkt dat bij homo's denk ik ook...

Dat denk ik ook. Maar iedereen kan het leren, ik ook. Excuses bestaan namelijk niet. God is er namelijk altijd om ons genoeg kracht te geven om vol te blijven houden. Maar dat vraagt wel onze volledige inzet idd.

Quote:

Paulus zei volgens mij dat als je je lusten niet onder controle kan houden je moet trouwen...

Dat is dan inderdaad de minste van twee kwaden, maar nog steeds een kwaad, als het om twee homoseksuelen gaat iig.

Quote:

Mag jij me 1 hetro aanwijzen die zich hier nooit schuldig aan maakt... nee die bestaan niet...

Klopt.

Quote:

Overgens kan je deze woorden op iedere zonde toepassen dus wie zegt dat jezus specifiek op die ene zonde doelde ?

Zou je ook best wel gelijk in kunnen hebben.

Quote:

Of bepaalde dingen niet kan veranderen... Als iemand in de zomer een mooie vrouw ziet lopen zal iedere man kijken... is volgens de bijbel een zonde, alleen je blijft je eraan schuldig maken bewust of onbewust...

Het kijken is niet de zonde, het begeren is de zonde. En net zoals je de begeerte naar allerlei soorten drugs kunt overwinnen, kun je ook de begeerte naar de vrouw van een ander overwinnen en omzetten naar iets goeds.

Quote:

Noem ik dan niet meer incidenteel...

Wat mij betreft kan het dus wel incidenteel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:54:58 schreef Daan123 het volgende:

[...]

Integedeel. God heeft ons onze seksualiteit niet gegeven om er niets mee te doen. Overigens zijn bijbelteksten niet zonder meer God's woord.

Nee hoor bijbelteksten zijn niet God's woord cry.gifcry.gif

Lekker forum wordt dit zo langzamerhand boosrood.gif

We halen de minder fijne dingen van God uit de bijbel en we hebben de perfecte God, maar zo werkt het niet.

En inderdaad de wet wordt samengevat in liefde. Maar practiserend homo zijn is geen daad van liefde naar God toe. Dan kan ik ook gaan moorden en zeggen dat het een daad van liefde is.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

Hier staat heel duidelijk dat als je door de Geest geleid wordt dat je dan niet aan het vlees, je zondige natuur hoeft toe te geven.

En ook dat wij Gods kinderen zijn en erfgenamen zijn, indien wij met hem lijden, opdat we ook met Hem verheerlijkt worden.

Een christen hoeft niet aan zijn aan zijn vleselijke drang van homoseksualiteit toe te geven... daarvan heeft de Heilige Geest ons vrijgemaakt. Wij zijn geen schuldenaars meer aan het vlees, onze zondige drang... geen énkele zondige drang hoeft ons meer te beheersen. Als het goed is wíl je dat ook niet als je de Heilige Geest hebt, uit liefde voor Hém.

Lukt het je toch niet om je te beheersen dan ben ik helaas (zoals eerder al door mij aangehaald) toch écht van mening dat je hulp moet gaan zoeken voor bevrijding van boze geesten.

Een ander Evangelie vind ik niet in de bijbel.

Iets anders vind ik niet in de bijbel

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:21:38 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Nee hoor bijbelteksten zijn niet God's woord
cry.gifcry.gif

Lekker forum wordt dit zo langzamerhand
boosrood.gif

Gods woord bestaat niet alleen uit bijbelteksten -ze zijn een krachtige samenvatting- God blijft spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom Jesusislord,

Je hebt je post bewerkt, zie ik.

Ik concludeer nu dat de christelijke homoseksuele medemens niet geleid wordt door de heilige Geest, evenals andere christenen die wel eens "zondigen" (zoals ikzelf) en jij wel wordt geleid door de Geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zeg ik niet... Ik zeg dat door de leiding van de Heilige Geest, je niet aan je zondige natuur hoeft toe te geven. Door de Heilige Geest kun je je zondig natuur dood houden. Ik sla ook zo vaak de plank mis... ik poste net ook vanuit lichtelijke boosheid. Omdat het me gewoon pijn doet dat op dit forum bijna alles wordt goed gepraat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen dat niet doet als je zondigt. Wat voor zonde dan ook. In ieder geval houdt je je zondige natuur niet dood. En dat moet wel. Behalve als dat niet gaat... dan heb je bevrijding nodig. Ik heb dat zelf ook nodig gehad, dan wel niet vanwege homoseksuele gevoelens maar toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37:18 schreef Rexcore het volgende:

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

kan dit?

(1 ding.. hij is niet practiserend)

Maar stel dan ook eens voor als hij wel practiserend is..

Kan het dan nog steeds?

Persoonlijk vind ik het wel kunnen als hij niet practiserend is.. Maar als hij dan op een gegeven moment wel practiserend word.. dan weet ik het ook niet meer..

Want volgens mij heeft God dit toch echt verboden.

Het klinkt misschien hard, maar in de bijbel staat duidelijk, dat God een hekel heeft, als homo's en lesbo's gaan praktiseren. Homo mag je best wel zijn, daar ken iemand toch niets aan doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37:18 schreef Rexcore het volgende:

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

kan dit?

(1 ding.. hij is niet practiserend)

Maar stel dan ook eens voor als hij wel practiserend is..

Kan het dan nog steeds?

Persoonlijk vind ik het wel kunnen als hij niet practiserend is.. Maar als hij dan op een gegeven moment wel practiserend word.. dan weet ik het ook niet meer..

Want volgens mij heeft God dit toch echt verboden.

Het klinkt misschien hard, maar in de bijbel staat duidelijk, dat God een hekel heeft, als homo's en lesbo's gaan praktiseren. Homo mag je best wel zijn, daar ken diegene die dat is toch niets aan doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:51:56 schreef JesusisLord het volgende:

Nu moet je geen dingen gaan roepen die ik niet zeg.

Een christen kan wel proberen zo min mogelijk in zonde te leven, zoveel mogelijk zijn zondige natuur dood te houden.

Ik probeer dat ook te doen, maar dat lukt mij ook niet altijd.

een 2e Jezus zul je nooit worden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:04:51 schreef DutchPeanut het volgende:

[...]

Het klinkt misschien hard, maar in de bijbel staat duidelijk, dat God een hekel heeft, als homo's en lesbo's gaan praktiseren. ...

Waar staat dat dan?

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid