Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:32:12 schreef Kate het volgende:

[...]

Die last komt wellicht pas later...

Ervaring mee? Of is dit zoals gewoonlijk weer een nutteloze suggestieve opmerking die je zonder ook maar iets bij te dragen continu op allerlei fora levert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op zondag 21 mei 2006 11:48:06 schreef Hj het volgende:

Ervaring mee? Of is dit zoals gewoonlijk weer een nutteloze suggestieve opmerking die je hier zonder ook maar iets bij te dragen continu op allerlei fora levert.

Doe niet zo denigrerend joh, ik weet dit uit de praktijk. Het is geenszins als een suggestieve opmerking bedoeld maar meer als waarschuwing voor hen die dat overwegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:54:58 schreef Kate het volgende:

[...]

Doe niet zo denigrerend joh, ik weet dit uit de praktijk. Het is geenszins als een suggestieve opmerking bedoeld maar meer als waarschuwing voor hen die dat overwegen.

Plaats dan ook niet van die nietszeggende statements zonder verder uitleg of mogelijkheid tot discussie. Zeer manipulatieve manier van mensen vergiftigen met vooroordelen en wederom zoals gewoonlijk zwaar off-topic.

Ik waarschuw ook mensen voor jou soort, het soort christenen met geheime fora waar alleen de 'uitverkorenen' op mogen etc. helaas mag dat van de mods op dit forum niet meer, hou jij dus je waarschuwingen ook maar voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 21 mei 2006 12:02:06 schreef Hj het volgende:

Ik waarschuw ook mensen voor jou soort, het soort christenen met geheime fora waar alleen de 'uitverkorenen' op mogen etc.

Apart joh, er zijn geen "geheime fora". Elk Christelijk forum is voor iedereen toegankelijk en jij wordt - iig op mijn forum - nooit geband, mensen schijnen zichzelf daar te bannen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 08:15:31 schreef Hj het volgende:

[...]geef eens een reden waarom zoveel mensen er wel aan doen en het nog lekker vinden ook? Doen ze vast niet als ze er enorme last van zouden hebben of denk je van wel?

hmm... het is anders volgens mij over het algemeen enorm pijnlijk.. Dacht dat homo's daarom vaak GHB gebruikten (omdat dat verdovend is). Dat vertelde een homoseksuele kennis van mij iig.

Duidelijk is iig dat de anus niet geschapen is voor geslachtsgemeenschap, zoals de vagina dat is. De anus zit vol ziekteverwekkers en het lijkt me dus niet echt fris om daar je penis in te steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 21 mei 2006 12:34:14 schreef hopeloos het volgende:

[...]

hmm... het is anders volgens mij over het algemeen enorm pijnlijk.. Dacht dat homo's daarom vaak GHB gebruikten (omdat dat verdovend is). Dat vertelde een homoseksuele kennis van mij iig.

Is onzin, daar heb ik nou nog nooit van gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:05:10 schreef Aimé het volgende:

Of het nu hetero's of homo's zijn, de anus is bedoeld voor de afvoer van afvalstoffen - ontlasting - en niet voor seksuele gemeenschap.Christenen noemen dit perversiteiten.

Het weefsel waarmee de anus bekleed is, bestaat slechts uit een dun laagje epitheelcellen. Door anale gemeenschap scheurt deze bekleding en ontstaan er bloedende kloofjes.

Besmet zaad van de partner dat de endeldarm ingaat, kan een bron van verschillende ziekten vormen, evenals schaaf- en andere wondjes aan het mannelijke geslachtsorgaan. Ook kan door de beschadigde endeldarmweefsels van de ontvanger, een besmette afscheiding de infectie overbrengen op andere seksuele partners.

Efeziërs 5:3 ,Lev. 18:1-30; Rom. 1:24-27; 1 Thess. 4:3-8.

Aimé

heeft meer met de christen te maken dan met degene die aan anale sex doen, want ook in de door jouw aangehaalde teksten staat niet dat je op die wijze geen sex ,mag hebben...

Wat het wel aanhaalt zijn andere regels omtrent sex met je naasten en met dieren...

Overgens vond ik er 1 zin opvallend in en dat was dat je niet met een man sex mag hebben opdezelfde manier als met een vrouw...

Als anale sex al als pervers wordt gezien, en homo´s hier gelinkt worden aan anale sex... hoe kan een homo dan al op dezelfde manier sex hebben als met een vrouw als het bij een vrouw volgens jou ook pervers wordt genoemd...

Dit is hetzelfde dat sm afgekeurd wordt, terwijl ook hier geen bijbelse gronden voor zijn... alleen gaat dat offtopic worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:44:52 schreef Kate het volgende:

[...]

Laat dat duidelijk zijn.

Toegevoegde waarde van deze opmerking?

Waar ben je op uit Kate, het kweken van HAAT tussen radicale onverdraagzame christenen en homo-biseksuelen die dit soort veroordelende nietzeggende statements meer dan zat worden? Ik hoop niet dat dit voor iedere radicaal christen geldt maar jij gaat al jaren echt te ver, hierdoor keren zich steeds meer mensen van het christendom af.

Elke keer als ik een evangelisatie groepje tegen kom moet ik aan jou denken en heb ik de neiging ze te lijf te gaan en helemaal verrot te schelden omdat ze mijn leven beinvloeden. Dank je wel Kate

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:03:24 schreef Hj het volgende:

[...]Toegevoegde waarde van deze opmerking?

Waar ben je op uit Kate, het kweken van HAAT tussen radicale onverdraagzame christenen en homo-biseksuelen die dit soort veroordelende nietzeggende statements meer dan zat worden? Ik hoop niet dat dit voor iedere radicaal christen geldt maar jij gaat al jaren echt te ver, hierdoor keren zich steeds meer mensen van het christendom af.

Elke keer als ik een evangelisatie groepje tegen kom moet ik aan jou denken en heb ik de neiging ze te lijf te gaan en helemaal verrot te schelden omdat ze mijn leven beinvloeden. Dank je wel Kate

Wauw... ben benieuwd waarom er zoveel haat tussen jullie is, maar dit is niet de plaats om daarop door te gaan. Neem opmerkingen alsjeblieft niet te persoonlijk HJ.. Als er iets is tussen jou en Kate, reageer dan liever helemaal niet op haar opmerkingen, want van zulk soort reacties wordt ik niet echt blij. Bedenk dat jullie niet de enigen zijn op dit forum....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:10:00 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Wauw... ben benieuwd waarom er zoveel haat tussen jullie is, maar dit is niet de plaats om daarop door te gaan. Neem opmerkingen alsjeblieft niet te persoonlijk HJ.. Als er iets is tussen jou en Kate, reageer dan liever helemaal niet op haar opmerkingen, want van zulk soort reacties wordt ik niet echt blij. Bedenk dat jullie niet de enigen zijn op dit forum....

Dat besef ik, Kate stookt de boel op, door totaal nutteloze statements te plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Originele tekst verwijderd

Deze opmerking van jou is totaal misplaats en kwetsend!

Wat heeft dit met homosekualiteit te maken? Of denk jij dat alle homo's *knip* en dat dit het enige doel is in het leven.

Het is duidelijk, sommige mensen die hier christen noemen zijn het in de verste verte niet.

Admod note: let op je taalgebruik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:18:35 schreef Hj het volgende:

[...]Deze opmerking van jou is totaal misplaats en kwetsend!

Wat heeft dit met homosekualiteit te maken? Of denk jij dat alle homo's *knip* en dat dit het enige doel is in het leven.

Het is duidelijk, sommige mensen die hier christen noemen zijn het in de verste verte niet.

Veronontschuldiging,

Ik heh mijn woorden verwijderd.

Nogmaals wil ik UITDRUKKELIJK beklemtonen dat we wel bezig waren over bepaalde daden.

Mensen veroordelen ik niet,bepaalde daden die sommigen stellen wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:22:58 schreef Aimé het volgende:

[...]

Veronontschuldiging,

Ik heh mijn woorden verwijderd.

Nogmaals wil ik UITDRUKKELIJK beklemtonen dat we wel bezig waren over bepaalde daden.

Mensen veroordelen we niet,bepaalde daden die sommigen stellen wel.

WE? Jij spreekt namens elke Christen op dit forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:22:58 schreef Aimé het volgende:

[...]

Veronontschuldiging,

Ik heh mijn woorden verwijderd.

Nogmaals wil ik UITDRUKKELIJK beklemtonen dat we wel bezig waren over bepaalde daden.

Mensen veroordelen we niet,bepaalde daden die sommigen stellen wel.

alleen vind ik het nog vaag dat je vanuit de status christen zijnde anale sex kan veroordelen, terwijl hier alles behalve bijbelse grond voor is....

Dat het algemeen aangenomen is zegt nog niets over wat het in weze is... de bijbel verbied het namelijk nergens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:30:18 schreef Aimé het volgende:

[...]

we = wij hier op dit topic

Quote:
Mensen veroordelen we niet,bepaalde daden die sommigen stellen wel.

Iedereen was het dus met je eens in dit topic?

Lees de topic nog eens goed door en kijk even hoe het afkeuren gaat, geen enkel onderbouwd argumenten, geen enkel feit, enkel vooroordelen, statements en het tonen van zogenaamd 'goed christelijk' gedrag door domme smilies te plaatsen.

KIJK wat er om je heen gebeurt, de boel radicaliseert, sommige zijn er trots op radicaal christen te zijn, maar het enige gevolg is HAAT en RUZIE.

Mensen die me wat langer kennen van andere fora weten dat ik op dit punt het serieus meen dat als ik een evangeliserend groepje tegen kom ze door de reacties en bedreiging van Kate het liefst te lijf ga en helemaal verrot scheld.

Maar goed, blijf rustig in de bijbel lezen en tegen elkaar zeggen dat je een goed en geweldig christen bent met hele goede normen en waarden en dat de buitenwereld er alleen maar op uit is deze onderuit te halen. In plaats van te luisteren en te accepteren dat Gods schepping uit meer bestaat dan jij kan bevatten en dat niemand Zijn bedoelingen weet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:26:38 schreef living stone het volgende:

[...]

alleen vind ik het nog vaag dat je vanuit de status christen zijnde anale sex kan veroordelen, terwijl hier alles behalve bijbelse grond voor is....

Dat het algemeen aangenomen is zegt nog niets over wat het in weze is... de bijbel verbied het namelijk nergens...

Daar heb je gelijk in... Ik denk ook niet dat je zoiets kan zeggen. Maar als de anus niet gemaakt is voor geslachtsgemeenschap, kan je daar wel uit afleiden dat het dus niet Gods bedoeling is geweest dat het voor dit doeleinde zou worden gebruikt. Dus op grond daarvan zou je er wel bezwaren tegen kunnen hebben.

Ik denk dat iedereen de beslissing voor zichzelf moet maken om het wel of niet te doen. Uiteindelijk zal je voor je eigen daden verantwoording af moeten leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:41:46 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Daar heb je gelijk in... Ik denk ook niet dat je zoiets kan zeggen. Maar als de anus niet gemaakt is voor geslachtsgemeenschap, kan je daar wel uit afleiden dat het dus niet Gods bedoeling is geweest dat het voor dit doeleinde zou worden gebruikt. Dus op grond daarvan zou je er wel bezwaren tegen kunnen hebben.

Alleen ontbreekt iedere sluitende onderbouwing en komt het neer op een persoonlijke opvating...

Of het god bedoeling is ja of nee wordt nergens duidelijk uit... dus zij bezwaren puur persoonlijk...

Want wie zegt dat de anus niet gemaakt is voor geslachtsgemeenschap ?

Quote:
Ik denk dat iedereen de beslissing voor zichzelf moet maken om het wel of niet te doen. Uiteindelijk zal je voor je eigen daden verantwoording af moeten leggen.

Denk dat dit het handigste is, alleen helaas wijzen de meeste mensen daarna naar andere en roepen niet christelijk bezig te zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:48:20 schreef living stone het volgende:

Denk dat dit het handigste is, alleen helaas wijzen de meeste mensen daarna naar andere en roepen niet christelijk bezig te zijn...

Is wijzen naar anderen niet vaak een handige manier om je eigen zwakheden te verbergen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:45:59 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

- Met elkaar seks hebben (mannen) zoals je dat met een vrouw doet, ik denk dat je elkaar daar kapot mee maakt. Het kan niet anders dat je jezelf en je partner dan van binnen verwond.

- Voor elke zonde is er vergeving, behalve voor de zonde tegen de Heilige Geest

- Niet er mee doorgaan omdat je dan bewust in zonde leeft

- Omdat in de bijbel staat dat homoseksualiteit niet goed is; al eerder door mij aangehaald... Als jullie dan zeggen dat de wet wordt in liefde samengevat (is ook wel zo, maar dat wordt zó niet bedoeld) en zeggen dat homoseksualiteit een daad van liefde is naar de mens en naar God toe.

Dan kan ik jullie niet meer overtuigen, dat laat ik dan aan God zelf over.

Johannes 16

7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van
zonde
, en van
gerechtigheid
, en van
oordeel
:

Verder ga ik ook niet meer reageren, want het heeft toch geen nut.

Mooie aangehaalde tekst, maar jammer dat je de uitleg van Jezus Zelf weglaat:

9 zonde – dat ze niet in mij geloven, 10 gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien, 11 oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:05:10 schreef Aimé het volgende:

Of het nu hetero's of homo's zijn, de anus is bedoeld voor de afvoer van afvalstoffen - ontlasting - en niet voor seksuele gemeenschap.Christenen noemen dit perversiteiten.

Het weefsel waarmee de anus bekleed is, bestaat slechts uit een dun laagje epitheelcellen. Door anale gemeenschap scheurt deze bekleding en ontstaan er bloedende kloofjes.

Besmet zaad van de partner dat de endeldarm ingaat, kan een bron van verschillende ziekten vormen, evenals schaaf- en andere wondjes aan het mannelijke geslachtsorgaan. Ook kan door de beschadigde endeldarmweefsels van de ontvanger, een besmette afscheiding de infectie overbrengen op andere seksuele partners.

Efeziërs 5:3 ,Lev. 18:1-30; Rom. 1:24-27; 1 Thess. 4:3-8.

Aimé

Efeze 5:

3 Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht of zedeloosheid, of van hebzucht – deze dingen horen niet bij heiligen. 4 Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. 5 Want u moet goed weten dat iemand die in ontucht leeft, zedeloos of hebzuchtig is – dat is allemaal afgoderij – geen deel kan hebben aan het koninkrijk van Christus en van God.

Dit geldt voor alle mensen, er wordt hier in de tekst niet specifiek over homo's, hetro's of lesbiennes gesproken.

Leviticus 18:

1 De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Zeg tegen de Israëlieten: “Ik ben de HEER, jullie God. 3 Volg niet de levenswijze van de Egyptenaren, bij wie je gewoond hebt, noch de levenswijze van de Kanaänieten, naar wie ik je breng. Leef niet volgens hun bepalingen, 4 maar volgens mijn regels, houd je aan mijn bepalingen en leef ze na. Ik ben de HEER, jullie God. 5 Mijn bepalingen en regels schenken leven aan wie ze volgt, houd ze dus in ere. Ik ben de HEER.

6 Niemand van jullie mag de eer van een bloedverwant aantasten. Ik ben de HEER. 7 Je mag geen gemeenschap hebben met je moeder, daarmee onteer je je vader; zij is je moeder en je mag geen gemeenschap met haar hebben. 8 Heb geen gemeenschap met een andere vrouw van je vader, daarmee onteer je je vader. 9 Heb geen gemeenschap met je zuster, of ze nu de dochter van je vader of van je moeder is; zelfs al is ze niet uit hetzelfde huwelijk geboren als jij, je mag geen gemeenschap met haar hebben. 10 Heb geen gemeenschap met de dochter van je zoon of de dochter van je dochter, daarmee onteer je jezelf. 11 Heb geen gemeenschap met de dochter van een vrouw van je vader die door je vader verwekt is; zij is je zuster en je mag geen gemeenschap met haar hebben. 12 Heb geen gemeenschap met de zuster van je vader; zij is een bloedverwante van je vader. 13 Heb geen gemeenschap met de zuster van je moeder; zij is een bloedverwante van je moeder. 14 Tast de eer van je vaders broer niet aan; je mag zijn vrouw niet te na komen, ze is je tante. 15 Heb geen gemeenschap met je schoondochter; zij is de vrouw van je zoon en je mag geen gemeenschap met haar hebben. 16 Heb geen gemeenschap met de vrouw van je broer, daarmee onteer je je broer. 17 Heb geen gemeenschap met de dochter van je vrouw, noch met de dochter van haar zoon of de dochter van haar dochter; zij zijn haar bloedverwanten en daarom zou dat een schanddaad zijn. 18 Je mag niet naast je vrouw haar zuster als bijvrouw nemen, je mag geen gemeenschap hebben met de ene zuster zolang de andere leeft.

19 Heb geen gemeenschap met een vrouw wanneer zij vanwege haar menstruatie onrein is. 20 Verontreinig jezelf niet door seksuele omgang te hebben met de vrouw van een ander. 21 Ontwijd de naam van je God niet door een van je kinderen aan Moloch te offeren. Ik ben de HEER. 22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. 23 Verontreinig jezelf niet door de geslachtsdaad te verrichten met een dier. En een vrouw mag niet een dier uitlokken om met haar te paren, dat is pervers.

24 Verontreinig jezelf niet door dergelijke dingen te doen. De volken die ik voor jullie verdrijf hebben zich met al deze dingen verontreinigd, 25 waardoor het land onrein werd. Vanwege de wandaden die er gepleegd zijn, heb ik het land geteisterd, zodat het zijn inwoners is gaan uitbraken. 26 Jullie echter moeten mijn bepalingen en regels in ere houden, jullie mogen geen van deze gruwelen begaan. Dat geldt zowel voor geboren Israëlieten als voor de vreemdelingen die bij jullie wonen 27 – de mensen die vóór jullie in het land woonden hebben al deze gruwelen bedreven, waardoor het land onrein werd – 28 anders zal het land jullie uitbraken omdat jullie het verontreinigen, zoals het volk dat er voor jullie tijd woonde werd uitgebraakt. 29 Wie toch een dergelijke gruweldaad bedrijft, zal uit de gemeenschap gestoten worden. 30 Houd je aan je verplichtingen tegenover mij en volg geen van de gruwelijke gewoonten na die voor jullie tijd in zwang waren, opdat je er niet door verontreinigd wordt. Ik ben de HEER, jullie God.â€â€™

23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden. 24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. 25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, 26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. (Galaten 3)

Romeinen 1:

24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook. (Romeinen 2)

1 Thessalonicenzen 4:

3 Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, 4 dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen (4:4) dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen – Ook mogelijk is de vertaling: ‘dat ieder van u heilig en eerbaar met zijn vrouw leeft’.5 en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 6 Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden. 7 God heeft ons niet geroepen tot zedeloosheid, maar tot een heilig leven. 8 Dus wie deze voorschriften verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u zijn heilige Geest geeft.

Ook deze tekst is gericht aan alle gelovigen en niet specifiek voor homo's, lesbiennes of hetro's.

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid