Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:04:53 schreef Leidenschaft het volgende:

Leuk om te weten.

lust (de ~ (m.), ~en)

1 [form.] zin, neiging

2 zinnelijke, seksuele begeerte => vleselijke lusten

3 plezier, genot

Seks zonder lust = koken zonder vuur.

Als je nu nog steeds tegenstribbelt, weet ik het ook niet meer.

Ach, misschien moet je het eerst zelf eens meemaken voordat je erover mee kan praten.

Mijn idee: een homoseksueel kan prima God dienen en is van harte welkom in de kerk, als dominee, koster, ouderling of wat dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:50:21 schreef JesusisLord het volgende:

Sorry, maar dan zou ik weg gaan. Ik kan het onmogelijk met zo'n levensstijl eens zijn

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, als je er maar naast kan leven.

Je bent het misschien ook niet met mijn levensstijl eens, so what?

Zou jij ook verhuizen als je buurman ineens met een man gaat samenwonen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mijn mening kan een homoseksueel inderdaad prima God dienen. Hij kan ook een leidinggevende functie in de gemeente krijgen. Want zijn geaardheid maakt hem niet een minder mens. Het gaat hoe je ermee omgaat.

Laat wel duidelijk zijn dat ik alle seks die tussen leden van hetzelfde geslacht plaats vindt ten diepste afkeur. Uit de bijbel kan ik geen andere conclusie halen dan dat dit ontzettend verkeerd is.

Ik denk overigens wel dat seks wel degelijk plaats kan vinden zonder lust. Maar dat hangt ook weer enigszins van de definitie af.

Cloud

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:36:16 schreef Troel het volgende:
Mijn idee: een homoseksueel kan prima God dienen en is van harte welkom in de kerk, als dominee, koster, ouderling of wat dan ook.

Jaaaaa, laten we van onderwerp veranderen om je gezicht te redden. hamer.gif

We hadden het over geslachtsgemeenschap tussen 2 mannen en dat dit volgens de bijbel een gruwel is en daar was jij het niet mee eens, weet je nog?

Ga je nog uitleggen waarom je die mening toegedaan bent of blijf je de discussie frustreren met schijnargumenten en uitwijkingen?

'En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:54:28 schreef Brains het volgende:

[...] :S

[...] Zeker :S Erg eendimensionaal beeld van seks hier.

Ik bedoel overigens niet te zeggen dat per definitie de seks zonder lust is, maar dat er wel degelijk seks zonder lust is. Seks heeft niet alleen met liefde te maken, maar ook met macht en controle.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:57:31 schreef DetectedDestiny het volgende:

[...]Jaaaaa, laten we van onderwerp veranderen om je gezicht te redden.
hamer.gif

We hadden het over geslachtsgemeenschap tussen 2 mannen en dat dit volgens de bijbel een gruwel is en daar was jij het niet mee eens, weet je nog?

Ga je nog uitleggen waarom je die mening toegedaan bent of blijf je de discussie frustreren met schijnargumenten en uitwijkingen?

'En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw:
een gruwel is het.
'

Laat dat nou juist het onderwerp zijn waar het topic over gaat.

Daarnaast heb ik geen zin een discussie met iemand die meteen begint rond te strooien of je een goed christen bent of niet. Deze discussie is een aantal pagina;s geleden ook al geweest, het wordt tijd om weer eens ontopic te gaan. Dat deed ik, dat had niets met uitvluchten te maken.

Ik heb je toen al uitgelegd dat veel van deze dingen uit het oude testament onderuit zijn geschopt in het nieuwe testament en dat er in het nieuwe testament enkel nog gesproken wordt over die lust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:02:28 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Nee, dan zou ik niet verhuizen. Het gaat me om de functie die een practiserende homo dan in de kerk zou hebben. Ik vind dat iemand die bewust in zonde leeft & wil leven (al zien hun het misschien niet zo) geen functie in de kerk moet krijgen.

Maar jij zou dus wel jouw kerk verlaten op het moment dat er een homoseksuele voorganger zou zijn?

Zou jij dan ook je kerk verlaten op het moment dat een hetereseksuele voorganger scheidt en een nieuwe relatie krijgt en nog steeds voorganger blijft? Lichtelijk offtopic weer, maar ik ben benieuwd of het je puur om het homoseksuele gaat of om de zonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Licht eraan om welke reden... als zijn vrouw bijvoorbeeld vaak ontrouw is ofzo... zowiezo in beide gevallen zou ik eerst na overleg weggaan. Maar als na overleg dit door blijft gaan, dan kan ik niet anders dan weg gaan.

1 ding heb ik ook nog niet gezegd: Als God van mij zou willen dat ik bleef dan zou ik blijven. Als ik bijvoorbeeld voor de kerk op de bres moet gaan staan dan zou ik dat doen.

Anders... ga ík weg!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:10:42 schreef JesusisLord het volgende:

Licht eraan om welke reden... als zijn vrouw bijvoorbeeld vaak ontrouw is ofzo... zowiezo in beide gevallen zou ik eerst na overleg weggaan. Maar als na overleg dit door blijft gaan, dan kan ik niet anders dan weg gaan.

1 ding heb ik ook nog niet gezegd: Als God van mij zou willen dat ik bleef dan zou ik blijven. Als ik bijvoorbeeld voor de kerk op de bres moet gaan staan dan zou ik dat doen.

Anders... ga ík weg!

Ok, dat wilde ik even weten. Ik weet niet of God je zoiets zou vragen hoor, ik weet ook niet hoe vaak zoiets voorkomt (ik kan me zo voorstellen dat een groot gedeelte van de homoseksuele christenen dit een beetje verdrukken omdat ze bang zijn voor de omgeving en bang zijn uit de kerk getreiterd te worden).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:18:52 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Maar dat is god's idee niet, en wat stelt jouw mening voor vergeleken met die van god?

Er wordt hier gevraagd naar ONZE ideeen.

En daarnaast ben ik het niet met je eens dat dat niet Gods (met een hoofdletter) idee is.

Ik zou graag eens willen dat je mensen in hun waarde liet ook al hebben ze een andere mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:24:13 schreef Leidenschaft het volgende:

Ja, de verwoesting van Sodom getuigt ervan dat GGGGod dól is op homo's! En dat het in de Bijbel een gruwel wordt genoemd, ook.

En trouwens ... 'Jij hebt nog nooit seks gehad, dus hoe kun jij dat nou weten', is dat niet héél misschien een ... Ad Hominem? En ik ben nog steeds van mening dat er bij seks altijd een heel bijzonder gevoel komt kijken dat we lust noemen. Er zin in hebben, heet zijn, dat soort dingen. Je hebt ook liefde zonder lust en dat is platonische liefde.

Volgens mij WIL je het gewoon niet snappen.

Tuurlijk, normaal gesproken heb je gewoon zin in seks, dan is er wel lust. Er zijn ook relaties waarin die lust er niet is. Er zijn ook momenten waarop er seks is en er geen sprake is van een relatie, en geen sprake is van lust.

Was het leven maar zo simpel dat er alleen maar seks uit lust (al dan niet gecombineerd met liefde) bestond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Respect voor een ieder die zijn mening hier geeft! Kun je dit respect niet opbrengen, dan neem je een stap terug en discuseer je niet mee!



Laten we niet op de man gaan spelen en mensen als 'dom' bestempelen alleen omdat ze jouw mening niet aannemen.
@ Leidenschaft: Dat Troel haar mening geeft lijkt me vrij logisch in een discussie.
@ DD: Er wordt een post geedit van jou, waar je op het randje zit. Weer bestempel je iemand als 'dom' waar je al eerder op aangesproken bent. De eerst volgende keer zit er een berisping in.

Laten we ons best doen om weer back on topic te gaan!
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:57:31 schreef DetectedDestiny het volgende:

[...]Jaaaaa, laten we van onderwerp veranderen om je gezicht te redden.
hamer.gif

We hadden het over geslachtsgemeenschap tussen 2 mannen en dat dit volgens de bijbel een gruwel is en daar was jij het niet mee eens, weet je nog?

Ga je nog uitleggen waarom je die mening toegedaan bent of blijf je de discussie frustreren met schijnargumenten en uitwijkingen?

'En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw:
een gruwel is het.
'

Je citeert nu uit leviticus. Op de grond van datzelfde boek, zou je ook geen frikandellen meer mogen eten (leviticus 11 vers 7 en 8).Het kan dus gebeuren dat christenen homofielen uitspugen en tegelijkertijd heerlijk een frikandel eet. Oftewel: wordt er met twee maten gemeten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:50:58 schreef hennepennie het volgende:

[...]

Je citeert nu uit leviticus. Op de grond van datzelfde boek, zou je ook geen frikandellen meer mogen eten (leviticus 11 vers 7 en 8).Het kan dus gebeuren dat christenen homofielen uitspugen en tegelijkertijd heerlijk een frikandel eet. Oftewel: wordt er met twee maten gemeten?

Nou misschien mogen we dan ook wel geen frikadellen meer eten. Maar dat is weer onzin, want daar gaat het hier helemaal niet over...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:33:52 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

[...]

Nou misschien mogen we dan ook wel geen frikadellen meer eten. Maar dat is weer onzin, want daar gaat het hier helemaal niet over...

Neuh, maar als dat blijkbaar ook mag, waarom zou dat ene uit dat bijbelstukje nou weer niet mogen. Tenslotte staan er meer dingen in dat stuk wat allang als normaal beschouwt wordt. Vrouwen die ongesteld zijn zijn onrein? Ja, bij de moslims en de joden nog, maar bij de christenen niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid