Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 09:30:14 schreef Troel het volgende:

Ik vind dat wel logisch. Op het moment dat jij seks uit liefde hebt (liefde van beide kanten om precies te zijn) dan dat kan toch nooit een gruwel zijn (mits je het niet hoeft te aanschouwen als buitenstaander).

Ach, ik vind het gewoon onlogisch als christenen hun eigen mening of gevoel boven de bijbelse richtlijnen verheffen, maar misschien ben ik gewoon te ouderwets.

De bijbel zegt duidelijk, expliciet, dat seks tussen 2 mannen een gruwel is. Dat jij je dat niet kunt voorstellen verandert helemaal niets daaraan. Of je moet willen beweren dat jouw moraal boven die van god gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 09:30:14 schreef Troel het volgende:

[...]

Ik vind dat wel logisch. Op het moment dat jij seks uit liefde hebt (liefde van beide kanten om precies te zijn) dan dat kan toch nooit een gruwel zijn (mits je het niet hoeft te aanschouwen als buitenstaander).

Drogreden... Het één volgt niet logischerwijs uit het andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:55:32 schreef DetectedDestiny het volgende:

[...]Ach, ik vind het gewoon onlogisch als christenen hun eigen mening of gevoel boven de bijbelse richtlijnen verheffen, maar misschien ben ik gewoon te ouderwets.

Maar toch zeg je dat seks tussen twee vrouwen ook een gruwel is.

Dat is dus ook je eigen mening of gevoel boven de bijbelse richtlijnen verheffen, want dat staat niet in de bijbel genoemd!

Je bent een beetje balk-splinter bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:01:12 schreef Troel het volgende:

[...]

Maar toch zeg je dat seks tussen twee vrouwen ook een gruwel is.

Dat is dus ook je eigen mening of gevoel boven de bijbelse richtlijnen verheffen, want dat staat niet in de bijbel genoemd!

Je bent een beetje balk-splinter bezig.

Zeer diepe zucht...

Dit is een van de eerste keren dat ik het volmondig met DD eens kan zijn. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 13 februari 2006 12:01:12 schreef Troel het volgende:

Maar toch zeg je dat seks tussen twee vrouwen ook een gruwel is.

verbaasd.gif Wat heb je vannacht allemaal nog meer gedroomd?

Quote:
Dat is dus ook je eigen mening of gevoel boven de bijbelse richtlijnen verheffen, want dat staat niet in de bijbel genoemd!

1)Ik heb dat niet gezegd.

2)Ik ben geen christen.

3)Als seks tussen mannen onderling verboden wordt dan is het logisch dat seks tussen vrouwen onderling ook verboden is.

Voor Troel is het niet genoeg om een bord bij een zebrapad te plaatsen waar op staat 'hier oversteken'. Jij hebt ook nog eens langs de gehele lengte van de weg om de 2 meter een bord nodig met 'hier niet oversteken', nietwaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:06:52 schreef Joozt het volgende:

Ik bedoelde Leidenschaft, hoor...

Ik ben niet dom, hoor...

Quote:
Verder is dit topic veranderd in een 'jij bent geen goed christen want je luistert niet naar de bijbel'-cirkel dus de lol is er voor mij wel af...

Waarom? Een goed christen luistert immers naar de bijbel. Of is dat te eng voor jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:41:12 schreef Joozt het volgende:

'is dat te eng voor jou' vind ik redelijk persoonlijk. Zeker als dit een reactie is op een reply.

Laat het vraagteken maar weg ja, dan lijkt het inderdaad alsof ik je aanval. Dat de werkelijkheid anders is vergeten we dan maar even.

Quote:

Overigens: ja, die schoen past me aangezien ik niet tegen homoseksualiteit ben en DUS geen goed christen...

Klopt. Maar goed, dat komt niet omdat ik dat vind ofzo, maar omdat jouw mening niet met de bijbel overeenkomt. En dan ben je per definitie geen goed christen. Punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:41:12 schreef Joozt het volgende:

'is dat te eng voor jou' vind ik redelijk persoonlijk. Zeker als dit een reactie is op een reply.

Overigens: ja, die schoen past me aangezien ik niet tegen homoseksualiteit ben en DUS geen goed christen...

Of je wel of geen goed christen bent hangt niet af van de vraag of je voor of tegen homoseksualiteit bent. Of je een goed christen bent hangt af van de vraag of je eerlijk en liefdevol bent naar iedereen toe. Maar bovenal of je je leven samen met en in afhankelijkheid van God wilt leven. Vragen of homoseksualiteit dan wel of niet goed zijn, zijn dan bijzaken. Hoewel dat niet betekent dat ze niet belangrijk zijn. Maar het punt blijft dat zoiets niet uitmaakt voor de vraag of je een goed christen bent of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 13 februari 2006 12:48:41 schreef Joozt het volgende:

Prima, dan weten we dat.

Zal ik morgen mijn dominee ook even dezelfde mededeling doen? Als homoseksueel is het natuurlijk een waardeloze christen, ook al doet hij wat hij doet in de kerk.

We hadden het over mannen die met elkaar neuken, weet je nog? Of doet je dominee dat ook? Zo ja, zeg hem dan maar dat hij een waardeloos christen is en dat het iets zegt over het aantal werkelijke christenen in dit land dat hij dat niet vaker te horen krijgt.

Zo nee, als het alleen gaat om zijn geaardheid, waarom betrek je het dan in deze discussie?

Admod note: Zie post Diana beneden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:41:02 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Ik denk dat jij dat bent. Leg me eens het verschil uit tussen seks met lust en seks zonder lust?

Dat heb ik dus net geprobeerd.

Echt niet alle seks is seks uit lust. Als je dat niet wilt aannemen, dan is dat jouw probleem, maar dan heb je wel een totaal verkeerd beeld van seks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid