Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:39:55 schreef Troel het volgende:

Ik denk dat jij aan gebondenheid gebonden bent. Het komt een beetje op mij over alsof je geobsedeerd bent door demonen en kwade geesten.

Als degene die het steeds over liefde heeft en het niet mogen oordelen, vind ik dat je deze uitspraak best wel terug mag nemen. Om eerlijk te zijn vind ik het een redelijk schokkende uitspraak...

Quote:

overigens, je zegt dat je kan zien of iemand bezeten is, kan dat niet enkel als je zelf ook bezeten bent of God bent? Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb.

Zelfs pure mensenkennis kan je hierin al helpen. Of door gewoon naar de ogen van personen te kijken. En bovendien haalt JesusisLord terecht hier de gave van onderscheiding aan. Niet dat je daardoor alles perfect kunt onderscheiden, maar je leert wel steeds beter goed van kwaad te scheiden. En wat dat betreft durf ik ook wel van mezelf te zeggen dat ik bij sommige mensen kan zien dat het bij hun aan de binnenkant niet helemaal koosjer is.

Quote:
Maarja, misschien kan je bij mij dan mijn PDD uitdrijven? Dat zal dan ongetwijfeld ook door een demoon komen.

Ach ja...

Lekker sarcastisch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:43:05 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Zo ongeveer ja...

en hier

Waarbij ik moet opmerken dat ik het met deze post niet oneens ben... ik geloof persoonlijk ook wel in demonen die in bepaalde mensen wonen (kindermoordenaars, Hitler... )

Maar om te beweren dat deze ook in homo's wonen gaat me te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:46:40 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Als degene die het steeds over liefde heeft en het niet mogen oordelen, vind ik dat je deze uitspraak best wel terug mag nemen. Om eerlijk te zijn vind ik het een redelijk schokkende uitspraak...

Ik vind die uitspraak niet schokkender dan de uitspraak dat homo's onder invloed zijn van demonen, sorry.

Quote:
[...]

Zelfs pure mensenkennis kan je hierin al helpen. Of door gewoon naar de ogen van personen te kijken. En bovendien haalt JesusisLord terecht hier de gave van onderscheiding aan. Niet dat je daardoor alles perfect kunt onderscheiden, maar je leert wel steeds beter goed van kwaad te scheiden. En wat dat betreft durf ik ook wel van mezelf te zeggen dat ik bij sommige mensen kan zien dat het bij hun aan de binnenkant niet helemaal koosjer is.

[...]

Onderscheiden van goed en kwaad hoeft niet met demonen te maken te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Zelfs pure mensenkennis kan je hierin al helpen. Of door gewoon naar de ogen van personen te kijken. En bovendien haalt JesusisLord terecht hier de gave van onderscheiding aan. Niet dat je daardoor alles perfect kunt onderscheiden, maar je leert wel steeds beter goed van kwaad te scheiden. En wat dat betreft durf ik ook wel van mezelf te zeggen dat ik bij sommige mensen kan zien dat het bij hun aan de binnenkant niet helemaal koosjer is.

Mee eens. Hoewel het natuurlijk ook kan zijn dat je in sommige gevallen niet geheel objectief kan zijn.

Aan mezelf merk ik dat ik het wel vaker fout heb (blijkbaar heb ik die gave dan weer niet...).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ja, en ik WEET dat ik die zonden bega en geef dat ook gewoon toe.

Ik vind die uitspraak niet schokkender dan de uitspraak dat homo's onder invloed zijn van demonen, sorry.

Daarbij mag je die uitspraak van mij ook wel gewoon weghalen en hem ook naar JesusisLord terugnemen. En daarmee wil ik dus niet zeggen dat ik perfect ben, maar ik ben er wel voor dat mensen hun eigen rotzooi opruimen.

Quote:
Mee eens. Hoewel het natuurlijk ook kan zijn dat je in sommige gevallen niet geheel objectief kan zijn.

Dat klopt helemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:52:17 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Daarbij mag je die uitspraak van mij ook wel gewoon weghalen en hem ook naar JesusisLord terugnemen. En daarmee wil ik dus niet zeggen dat ik perfect ben, maar ik ben er wel voor dat mensen hun eigen rotzooi opruimen.

[...]

Dat klopt helemaal.

Ik ga geen uitspraak terugnemen. Als iemand hier kan zeggen dat homo's vol zitten met demonen, dan moet ik ook kunnen zeggen dat bepaalde mensen volzitten met demonen.

Of mag dat ineens weer niet, omdat ik iemand specifiek aanspreek? In dat geval nodig ik graag een homo uit in dit topic tegen wie de uitspraak van jesusislord dus bedoeld is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga geen uitspraak terugnemen. Als iemand hier kan zeggen dat homo's vol zitten met demonen, dan moet ik ook kunnen zeggen dat bepaalde mensen volzitten met demonen.

Of mag dat ineens weer niet, omdat ik iemand specifiek aanspreek? In dat geval nodig ik graag een homo uit in dit topic tegen wie de uitspraak van jesusislord dus bedoeld is.

Ik heb niet gezegd dat iemand persé vól met demonen moet zitten.

1 0f 2 demonen zijn al genoeg. Ik heb geen uitspraak gedaan tégen iemand, maar vóór iemand, dat de persoon in kwestie er van af kan komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:56:49 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ik heb niet gezegd dat iemand persé vól met demonen moet zitten.

1 0f 2 demonen zijn al genoeg. Ik heb geen uitspraak gedaan tégen iemand, maar vóór iemand, dat de persoon in kwestie er van af kan komen.

Lees je wel wat je zegt?

of het nou 1 demoon is of 100, er zit een demoon in die persoon, hij zit er dus vol mee.

En die mens kan misschien volgens jou van die demonen afkomen en dus van zijn homoseksualiteit, maar je geeft dus wel degelijk aan dat het komt door die demonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:54:03 schreef Troel het volgende:

[...]

Ik ga geen uitspraak terugnemen. Als iemand hier kan zeggen dat homo's vol zitten met demonen, dan moet ik ook kunnen zeggen dat bepaalde mensen volzitten met demonen.

Of mag dat ineens weer niet, omdat ik iemand specifiek aanspreek? In dat geval nodig ik graag een homo uit in dit topic tegen wie de uitspraak van jesusislord dus bedoeld is.

Maar Pietje pest hem ook altijd, dus waarom mag ik dat dan niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:57:57 schreef Troel het volgende:

[...]

Lees je wel wat je zegt?

of het nou 1 demoon is of 100, er zit een demoon in die persoon, hij zit er dus vol mee.

En die mens kan misschien volgens jou van die demonen afkomen en dus van zijn homoseksualiteit, maar je geeft dus wel degelijk aan dat het komt door die demonen.

Vol zie ik dus echt als vól, dat er geen demon meer bij kan. Als iemand 1 demon heeft zit ie mijns inziens niet vol met demonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:58:40 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Maar Pietje pest hem ook altijd, dus waarom mag ik dat dan niet?

Ik zie hier nergens een Pietje die jesusislord pest. Ik zie wel een jesusislord die duizenden mensen aanvalt.

Het ergste vind ik nog dat jesusislord wel degelijk meent dat homo's last hebben van demonen, en dat mijn opmerking slechts provocerend bedoeld was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 16:59:00 schreef Joozt het volgende:

JesusisLord, had ik goed begrepen dat jouw vader ook last heeft van demonen?

Ja dat heb je goed begrepen... al 17 jaar heeft hij er mee te strijden. Kom ajb niet aan met die standaard verhalen van 'Hij leeft in zonde' of hij 'stelt zich aan' of 'hij doet er niet genoeg aan' of 'je moet meer geloof hebben' of 'positief belijden, dat het voorbij is'. Allemaal al gehad.

Voor het geval je dat wilde doen, ik denk trouwens van niet maar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Lijkt me een goed plan. Hoewel ik nog wel wat specifieke vragen heb aan JesusisLord.

MSN en mail kunnen wonderen doen. Net als andere topics.

Quote:
Ik zie hier nergens een Pietje die jesusislord pest. Ik zie wel een jesusislord die duizenden mensen aanvalt.

Zo bedoelde ik het ook niet. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je niet je eigen fouten moet goedpraten door te zeggen dat anderen het ook doen.

Maar nu BOT graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 17:01:59 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ja dat heb je goed begrepen... al 17 jaar heeft hij er mee te strijden. Kom ajb niet aan met die standaard verhalen van 'Hij leeft in zonde' of hij 'stelt zich aan' of 'hij doet er niet genoeg aan' of 'je moet meer geloof hebben' of 'positief belijden, dat het voorbij is'. Allemaal al gehad.

Voor het geval je dat wilde doen, ik denk trouwens van niet maar goed.

En hij heeft er dus ook over gestudeerd begrijp ik?

Overigens, 17 jaar? Dat geeft aan dat ik misschien toch niet zo ver weg zat met mijn opmerking :oknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 17:01:59 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ja dat heb je goed begrepen... al 17 jaar heeft hij er mee te strijden. Kom ajb niet aan met die standaard verhalen van 'Hij leeft in zonde' of hij 'stelt zich aan' of 'hij doet er niet genoeg aan' of 'je moet meer geloof hebben' of 'positief belijden, dat het voorbij is'. Allemaal al gehad.

Voor het geval je dat wilde doen, ik denk trouwens van niet maar goed.

Neu, ik wilde alleen vragen of je daar niet gewoon voor kunt bidden.

Je zei (gisteren) namelijk zelf dat het heel makkelijk voor een homo is om van zijn boze geesten af te komen

Dit is geen aanval, als het zo lijkt. Ik wil alleen aangeven dat niet alles zo dualistisch is als jij het doet voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 08 februari 2006 17:02:25 schreef Joozt het volgende:

JesusisLord valt niet specifiek mensen aan...

Ik vind dat als je over zo'n groep mensen praat, waarvan er ook een aantal aanwezig zijn hier op credible, en waarvan iedereen er wel een aantal IRL kent, toch wel behoorlijk specifiek hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid