Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Gothic komt officieel van de christelijke kerk, maar deze is flink afgedwaald. Ze hielden zich niet meer bezig met Christus, maar met de dood. Dood is van de tegenstander, Satan. Ze hielden zich bezig met magie en dat soort rotzooi. Ik weet niet wat er nog meer invloed op heeft gehad, maar ik denk niet dat christenen zich met zoiets horen bezig te houden als gothic. Ik zeg niet: niet bezig houden met gothics, maar: niet bezig houden met gothic. Hoe dan ook: Gothic is toch satanistisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gothic? kom van de christelijke kerk af? Gothic als:

Kledingstijl (zo gekopieerd van de Roomschen Kerk ofzo?)

Muziek/electronisch (Duivelse nabootsting van Gregoriaanse en andere kerkmuziek om zo Satan te eren?)

Muziek/gitaar (verkrachting van heilige instrumenten uit de kerk)

Symboliek (misbruikt van heilige symbolen uit de kerk, zoals het keltische kruis, het Heilige Pentagram en nog veeeel meer).

Taal (ze gebruiken wel eens latijn, om te spotten met de Kerk)

Volk (de Gothen als volk, waren eigenlijk demonen die een vertaling maakten van de Bijbel)

Architectuur (het is zover gegaan dat er zelfs kerken in Gothische stijl zijn gemaakt)..

Ofwel, je proeft het Zion13 ik weet niet wat je wilt zeggen, wat is volgens jou 'gothic', het is namelijk erg veel wat je nu allemaal beweerd. Waarvan het gros... gewoon gruwelijk dikke onzin is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pentagram was een heidens symbool voor het verering van het heilige vrouwelijke, en de macht van de vrouw om leven te scheppen. Aangezien venus bij de heidenen de god voor de vrouwelijkheid en liefde was, en het vreemde gegeven dat de planeet Venus in 4 jaar tijd een perfect Pentagram aan de hemel trekt, werd het pentagram hier een symbool voor.

De Christelijke kerk heeft dit ten tijde van haar groei aan macht, rond 400 n.C zwart gemaakt als een duivels symbool, evenals de verheerlijking van het Vrouwelijke. De Christelijke kerk stempelde de vrouw af als zondig en satanisch, door o.a deze dingen kreeg het woord heiden een negatieve klank, terwijl deze religiën en hun beschaving veel mooier waren dan het Christendom. Het Christendom verwoeste een heel schare aan kennis dat was vergaard door de oude heidense religiën. Pas omstreeks 1700 zaten wij weer op het niveau wat de romeinen en egyptenaren al hadden. Ook qua scheepvaart kwamen we pas rond 1600 op het niveau van de Vikingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fout. Het pentagram was dan een heidens symbool maar het is niet al in 400 na Christus in discrediet gekomen. Dit gebeurde pas rond 1500 na Christus. Bepaalde godsdiensten waren inderdaad mooi, echter... er was geen Godsdienst met een normen/waarden systeem te vergelijken met die van de Joden. Waar egyptenaren nog met stront en vliegjes op gewellen zweerden banden de Joden de zieke gewoon uit, vaak stierven ze dan niet maar leefden apart en werden anderen niet ziek.

Het is vast niet opvallend dat Kanaänieten gemiddeld 35 werden en Joden rond de 70 smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:15:17 schreef Hippie het volgende:

Pentagram was een heidens symbool voor het verering van het heilige vrouwelijke, en de macht van de vrouw om leven te scheppen. Aangezien venus bij de heidenen de god voor de vrouwelijkheid en liefde was, en het vreemde gegeven dat de planeet Venus in 4 jaar tijd een perfect Pentagram aan de hemel trekt, werd het pentagram hier een symbool voor.

De Christelijke kerk heeft dit ten tijde van haar groei aan macht, rond 400 n.C zwart gemaakt als een duivels symbool, evenals de verheerlijking van het Vrouwelijke. De Christelijke kerk stempelde de vrouw af als zondig en satanisch, door o.a deze dingen kreeg het woord heiden een negatieve klank, terwijl deze religiën en hun beschaving veel mooier waren dan het Christendom. Het Christendom verwoeste een heel schare aan kennis dat was vergaard door de oude heidense religiën. Pas omstreeks 1700 zaten wij weer op het niveau wat de romeinen en egyptenaren al hadden. Ook qua scheepvaart kwamen we pas rond 1600 op het niveau van de Vikingen.

Bron: De Da Vinci Code of het direkt daaruit gekopieerde artikel op Wikipedia? puh2.gif

Zullen we weer wat meer BOT gaan dan maar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:12:49 schreef Raido het volgende:

Ja, heel relevant omdat gothic door bepaalde mensen aan heidendom, paganisme en andere meuk wat niet waar is. En dat, moet met hand en tand worden verdedigd.

Maar daar gaat dit topic niet over.

@Gorthaur: dat wel ja puh2.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:15:14 schreef Gorthaur het volgende:

Met dan wel de grootst mogelijke fictie. Maar ik kan er wel om lachen.
widegrin.gif

Stil jij, sarcast. Het bittere waarheid dat het pentagram 1000 jaar gebruik is in de Kerk en nu opeens heidensch is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:16:02 schreef Anne13 het volgende:

[...]

Maar daar gaat dit topic niet over.

@Gorthaur: dat wel ja
puh2.gif
.

Het gaat over of gothic christelijk is (nee het is niet christelijk) schijnbaar hebben mensen een verkeerde definitie van gothic waaronder dat pentagrammen en godsdiensten daar wat mee te maken zouden hebben. Dat valt dus duidelijk daaronder c.q in het verlengde hier van.

Alleen praten over meisjes in Laughing Vampire-jurken met teveel schoensmeer op is onzinnig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar naast de grappige insinuatie:

Quote:
Het Christendom verwoeste een heel schare aan kennis dat was vergaard door de oude heidense religiën. Pas omstreeks 1700 zaten wij weer op het niveau wat de romeinen en egyptenaren al hadden. Ook qua scheepvaart kwamen we pas rond 1600 op het niveau van de Vikingen.

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:17:48 schreef Raido het volgende:

[...]Het gaat over of gothic christelijk is (nee het is niet christelijk) schijnbaar hebben mensen een verkeerde definitie van gothic waaronder dat pentagrammen en godsdiensten daar wat mee te maken zouden hebben. Dat valt dus duidelijk daaronder c.q in het verlengde hier van.

Alleen praten over meisjes in Laughing Vampire-jurken met teveel schoensmeer op is onzinnig.

Ze vraagt: wat vinden jullie van gothic?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het komt inderdaad deels uit de Davinci code. De kunst bij het lezen van de Davinci Code is het filteren van de onbewezen feiten en fictie van de waarheden.

Betreffende de symboliek is alles wat er in staat waar. (ik herriner me in elk geval geen onwaarheden.

Voor de rest kun je ook gewoon boeken over Symboliek gaan lezen, dan vind je hetzelfde terug.

Betreffende de data, dat zou kunnen kloppen dat ik fout zat, dat meende ik me te herinneren. Ik weet alleen dat het Concillie van Nicea ergens in de 4e eeuw was en het vervolg Cocillie van (ik meen) Alexandrië eind 4e eeuw. Met name daar zijn heel veel besluiten gevallen en is het Christendom gevormd zoals wij dat kennen. Vandaar dat ik van die datum uitging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:37:49 schreef Hippie het volgende:

Het komt inderdaad deels uit de Davinci code. De kunst bij het lezen van de Davinci Code is het filteren van de onbewezen feiten en fictie van de waarheden.

Het begint alleen maar mooier te worden. widegrin.gif

Wel eens geschiedenis gehad op school?

Voor geschiedenis moet je geschiedenisboeken lezen, geen goedkope fictie romannen.

Quote:
Betreffende de symboliek is alles wat er in staat waar. (ik herriner me in elk geval geen onwaarheden.

Nee, als je alleen de davinci code gaat lezen, zul je die ook vast niet herinneren.

Psst. Lees eens een geschiedenisboek.

Quote:
Voor de rest kun je ook gewoon boeken over Symboliek gaan lezen, dan vind je hetzelfde terug.

Duidelijk niet, toch?

exetercastle.gif

Jammer dat ik even dat pentagram met de 5 kruiswonden van Christus niet kan vinden.

Quote:
Betreffende de data, dat zou kunnen kloppen dat ik fout zat, dat meende ik me te herinneren. Ik weet alleen dat het Concillie van Nicea ergens in de 4e eeuw was en het vervolg Cocillie van (ik meen) Alexandrië eind 4e eeuw. Met name daar zijn heel veel besluiten gevallen en is het Christendom gevormd zoals wij dat kennen. Vandaar dat ik van die datum uitging.

De davinci code is echt fictie en flauwekul. Dat zal elke historicus je vertellen. Het boek is een plaag omdat men wetenschap met fictie door elkaar haalt.

Maar je hele opzetje over

Quote:
Het Christendom verwoeste een heel schare aan kennis dat was vergaard door de oude heidense religiën. Pas omstreeks 1700 zaten wij weer op het niveau wat de romeinen en egyptenaren al hadden. Ook qua scheepvaart kwamen we pas rond 1600 op het niveau van de Vikingen.

slaat werkelijk nergens op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid