Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Ik zie die link in bepaalde bands inderdaad wel, maar het wordt enorm opgeblazen. Ik hoorde op het nieuws zelfs iets in de aard van 'de dader was lid van 'gothic', een extreem-rechtse gewelddadige organisatie'. Ach kom.

Het probleem is dat je in gothic zo veel substijlen hebt, er is inderdaad muziek met extreemrechtse thema's en er is muziek die over geweld gaat, maar blijkbaar heeft men niet echt door dat dat maar een heel klein deeltje van de muziek is die niet uitgebreid kan worden naar de hele scene. Verder denk ik ook dat zulke muziek enkel invloed heeft op mensen die toch al zo'n ideeën hebben, maar dat gothic op zich geen slechte invloed heeft op 'normale' mensen die niet agressief of racistisch zijn aangelegd.

(Het hing trouwens van krant tot krant af of hij gothic of skinhead was, dat zegt allicht al genoeg over de media en hun kennis van subculturen.)

Edit:

Een andere vraag die we ons hierbij kunnen stellen is of het verantwoord is om muziek te maken waarin voor de grap of voor de schok-waarde gewelddadige of discriminerende teksten of symbolen gebruikt worden, er zullen altijd mensen zijn die dat serieus nemen.

Ondervinden onze Nederlandse goff-collega's eigenlijk ook hinder van dit hele circuc rond gothic en geweld enzo, of wordt het bij jullie niet zo opgeblazen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Ik zie die link in bepaalde bands inderdaad wel, maar het wordt enorm opgeblazen. Ik hoorde op het nieuws zelfs iets in de aard van 'de dader was lid van 'gothic', een extreem-rechtse gewelddadige organisatie'. Ach kom.

Ik denk dat extreem-rechts erg weinig voorkomt in de gothic-scene wel dat er in de randjes van de gothic-scene/muziek zeg maar de gothicmuziek die wat richting de industrial/ebm/noise gaat daar wordt nogal eens schreeuwerige/harsh vocals worden gebruikt. en tja daar zijn natuurlijk artiesten die dan een leuk, militair, nazi-imago aanmeten. En tja, dat wordt dan direct gezien als nazi-propaganda.. (okay.. in het geval van Feindflug niet eens raar), maar zelfs Rammstein wordt verdacht gemaakt van Nazïsme omdat ze snauwerig zijn, en het nummer Links 234 leent zich natuurlijk perfect voor verdachtmakerij.

Quote:
er is inderdaad muziek met extreemrechtse thema's en er is muziek die over geweld gaat, maar blijkbaar heeft men niet echt door dat dat maar een heel klein deeltje van de muziek is die niet uitgebreid kan worden naar de hele scene. Verder denk ik ook dat zulke muziek enkel invloed heeft op mensen die toch al zo'n ideeën hebben

Klopt, zelf luister ik ook naar Feindflug, Volksweerbaarheid, Hocico, Der Blutharsch en Von Thronstahl en dat klinkt best Nazi ja smile.gif

Quote:
Een andere vraag die we ons hierbij kunnen stellen is of het verantwoord is om muziek te maken waarin voor de grap of voor de schok-waarde gewelddadige of discriminerende teksten of symbolen gebruikt worden, er zullen altijd mensen zijn die dat serieus nemen.

Verantwoord ja, als jij daar een antwoord voor hebt, verstandig niet altijd. Zo zullen er altijd mensen blijven die vragen aan folk-luisteraars of ze nou ook Wodan en Donar aanbidden, aan black-metalluisteraars of ze satan nou aan bidden, aan metalluisteraars of ze altijd depressief zijn, aan industrialmensjes of ze 'noemwat'...

Dat blijf je toch houden, ik vind het namelijk nogal een verschil of je jezelf 'Dj Adolf' noemt en een zaal jochies van 12/13 opzweept onder het genot van 'Siegheil' en een stampende bass of dat je je richt op mensen van 20/30, zware industrial produceerd voor een beperkt aantal liefhebbers en Hitler wel een sampled.

Quote:
Ondervinden onze Nederlandse goff-collega's eigenlijk ook hinder van dit hele circuc rond gothic en geweld enzo, of wordt het bij jullie niet zo opgeblazen?

Weet ik niet, ik ben geen goth en zit niet in de subcultuur smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

boosrood.gif Ik kan me zo verschikkelijk woedend maken over wat ik op http://zopp.nl/archief/ lees. boosrood.gif

Die vuile ratten schrijven telkens hetzelfde...

Gothics zijn dik, lelijk, ze zijn eng.

Ze aanbidden satan, dragen altijd zwart. Zijn depresief en willen graag dood... snijden zichzelf om aandacht te krijgen...

Wat 'weetjes & feiten' die daar staan...

- Gothics zijn niet depressief omdat hun konijn dood is, het is een vereist onderdeel van een gothic.

- Het is geen toeval dat gothics lelijk zijn.

- Gothics luisteren alleen klote-muziek.

- Gothics zijn heksen, en ze drinken bloed.

- Gothics aanbidden Satan.

- Gothics vinden pijn fijn. Deze connectie zie je bijvoorbeeld als je kijkt naar SM-attributen en gothic-kleding.

- Sommige gothics, vooral de oudere, grijpen het gothic-zijn aan als methode om in SM-kleding over straat te kunnen zodat ze niet steeds van kleren hoeven te verwisselen.

- Gothics denken dat ze slim zijn en boven andere mensen staan omdat ze veganistisch zijn en nadenken over leven-dood. Het veganisme is echter een methode om extra bleek te worden en heeft weinig met de ware principes van een gothic te maken.

- Het onbegrepen voelen en afstand nemen van de maatschappij is om hun domheid te verbergen, het uiterlijk met haar horrorattributen zijn om mensen op afstand te houden zodat de gothic niet met haar domheid en lelijkheid wordt geconfronteerd.

Bron: http://zopp.nl/spitted/5/

Sommige Gothics schrijven terug naar 'blaise', die alle dingen over Gothics schrijft.

Één Goth meisje mailde eerst netjes naar hem/haar dat hij/zij fout zat en veel vrienden had als Gothics.

Toen begon die blaise cool te doen en even later haar uit te schelden. Toen werd dat meisje later zo kwaad dat ze typte dat als ze hem/haar ooit tegenkwam...

En ik geef haar gelijk... ik wil echt die kop van die blaise verbouwen... boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach kom, laat je toch niet zo op de kast jagen door wat slechte humor. Er zijn honderdduizend sites waar idiote en pseudo-beledigende onzin staat, je leeft niet eens lang genoeg om ze allemaal te lezen, laat staan om je over allemaal druk te maken.

Het zegt meer over hen dan over goths dat ze zo'n dingen schrijven hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word op mijn werk gothic -vrouwelijk geslachtsdeel met de k- genoemd.. Daaruit kan ik alleen maar opmaken dat mensen zwaar onwetend zijn.. Gothic is zoveel meer dan alleen zwarte kleren.. Die ene Dianne van dat shopprogramma loopt ook altijd in het zwart, en is zeker geen gothic.. Veel mensen weten niet wat het is, omdat er geen definitie van bestaat.. Dan is het ook niet zo gek dat mensen hun eigen conclussies gaan trekken.. En ja, de mensen die er dan extreem en zwart zijn, worden dan tot Gothic gebombardeerd.. Beetje jammer.. Je moet er gewoon om lachen joh, dan blijft het leven nog zonnig knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:25:59 schreef Gilrea het volgende:

Ik word op mijn werk gothic -vrouwelijk geslachtsdeel met de k- genoemd.. Daaruit kan ik alleen maar opmaken dat mensen zwaar onwetend zijn.. Gothic is zoveel meer dan alleen zwarte kleren.. Die ene Dianne van dat shopprogramma loopt ook altijd in het zwart, en is zeker geen gothic.. Veel mensen weten niet wat het is, omdat er geen definitie van bestaat.. Dan is het ook niet zo gek dat mensen hun eigen conclussies gaan trekken.. En ja, de mensen die er dan extreem en zwart zijn, worden dan tot Gothic gebombardeerd.. Beetje jammer.. Je moet er gewoon om lachen joh, dan blijft het leven nog zonnig
knipoog_dicht.gif

Mooi gezegt... maar toch... sommige mensen!

Maarjaaahh smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:07:50 schreef Lord Voldemort het volgende:

- Gothics zijn heksen, en ze drinken bloed.

- Gothics aanbidden Satan.

best dom is dit.

gothics zijn heksen. dus doen aan wicca. gothics aanbidden ook satan. en hoe zit het dan met dat heks zijn?

de scrhijver van dit stuk is wel erg onwetend. een beetje jammer. als je gothics wil afkraken, weet dan wel wat je schrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn vraag ik me af of de schrijver van die site wel echt meent wat hij/zij zegt, of dattie gewoon aan het stoken is, en reactie wil van gothics. Wat hij zegt is namelijk zo overduidelijk niet waar, dat het lijkt alsof hij gewoon provoceert.

Het is dan dom om er zo boos over te worden en je er zo over op te winden. Want dat is juist de bedoelingknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk, ofwel is het slechte humor en dan maak je jezelf belachelijk door zo'n kwade reacties, ofwel is die persoon zo ongelooflijk dom dat je jezelf eigenlijk ook belachelijk maakt door er op in te gaan.

Ik heb me zelf nog kostelijk geamuzeerd door idiote gothicverhaaltjes te schrijven voor Abbath's anti-gothic-weblog en die waren toch een pak beter dan dit hoor. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:29:04 schreef Iriacynthe het volgende:

Ik heb me zelf nog kostelijk geamuzeerd door idiote gothicverhaaltjes te schrijven voor Abbath's anti-gothic-weblog en die waren toch een pak beter dan dit hoor.
puh2.gif

klopt big-smile.gif

die waren erg leuk. vooral de oudere verhalden. maar hij zette er duidelijk bij dat hij het over huppelgoths heeft. en niet over gothics knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:58:07 schreef necrophilius het volgende:

waar gaat die discussie hier over. Ik durf te wedden 99,9% (minimaal) niet eens weet wat een echte gothic is, lol.

Om er achter te komen waar de discussie over gaat zou je het topic terug kunnen lezen.

Waar baseer je op dat 99,9% niet weet wat gothic is? En als dat zo is, leg het dan even uit, als je wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:58:07 schreef necrophilius het volgende:

waar gaat die discussie hier over. Ik durf te wedden 99,9% (minimaal) niet eens weet wat een echte gothic is, lol.

Wel, daar gaat de discussie ook net over, toch?

Zeg anders eens wat gothic volgens jou is en beantwoord de vraag een keer, is dat niet leuker dan ongefundeerde kritiek geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Raido doet koptelefoon met Qntal af.

Ja vertel ons de enige ware wijsheid over de enige ware gothics, en wij zullen begrijpen wat het is.

1. Gothic is niet altijd zwart

2. Gothic heeft niets met satan en wicca te maken

3. Gothic is niet depri

4. Gothic is niet suicidaal

Maar... wat is het dán wel.. (gothic is een muziekstijl, meestal wat ondergronds soms komt het aan de oppervlakte; maar de gothic bestaat niet puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
KORTRIJK (ANP) – Een speciale eenheid van de Belgische politie heeft dinsdagavond een jongeman opgepakt die zich met een jachtgeweer en
lange zwarte jas had
verschanst bij een school in Kortrijk.

Hij bleek een 18–jarige schoolgenoot van Hans van T., de skinhead die eerder deze maand in Antwerpen een Malinese au–pair en haar tweejarige oppaskindje doodschoot en een Turkse vrouw zwaar verwondde omdat het allochtonen waren.

Is hij dan gothic of zwaar-gereformeerd puh2.gif?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid