Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

God zal altijd mijn Licht zijn (zolang ik mijn naam behoud in ieder geval letterlijk widegrin.gif ) of ik er nu gothic uit zie of als een *ahum* wit gekleed figuur puh2.gif Zelfs de meest wit of fel geklede personen kunnen nog slecht en evil zijn. Een vriendin van mij kleedt zich bijvoorbeeld erg fel, maar ze heeft wel paranormale gaven. nooo.gif

Ik ben zo'n beetje daarvan af gestapt, mensen op hun uiterlijk te beoordelen knipoog_dicht.gif

God beoordeelt je niet op je uiterlijk maar op je innerlijk! big-smile.gifbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Of zouden die mensen ook niet weten wat gothic is?

Het is nogal vreemd om een woordenboek definitie te gaan posten.

Net zoals dat dit ook een domme uitleg is:

psy·cho·paat (de ~ (m.), -paten)

1 iem. die door een abnormaal karakter afwijkend gedrag vertoont en die zich daardoor minder goed in de samenleving kan handhaven

Woordenboekdefinities zijn niet de ware inhoud en betekenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:23:48 schreef Bronze het volgende:

dit, slaat niet echt ergens op, die mensen weten niet wie Jezus was dus zetten het er zo neer, maar Gothic heeft als enige betekenis dat.

Echt... *houd zich in* je komt toch in vredesnaam niet van Mars? http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_%28subcultuur%29lees dat nou maar eerst een, en kom dan je vooroordelen hier spuien. Ik begin bijna te begrijpen waarom mensen christen vervelende, hypocriete veroordelende stervelingen vinden mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:34:41 schreef holla het volgende:

[...]

Als woordenboeken dat niet doen, wat geeft dan wel aan wat een woord betekent?

De betekenis van een woord bepaald meestal de betekenis die het Nederlandse volk er aan geeft.

Dus kan voor komen dat een woord haar huidige betekenis verliest, of op de achtergrond raakt.

Ik gaf het voorbeeld van psychopaat bijv. Daar is dat ook het geval.

Om dus de vandele gothic definitie vind ik raar. Zoiets als een psycholoog gaan bekritiseren omdat hij/zij een verkeerde betekenis geeft, want in de vandale staat iets anders.

Wat je in de vandale ziet staan is een kort door de bocht gegeneraliseerde uitleg zoals het volk meestal onder gothic verstaat.

Is dat erg van de vandale? Natuurlijk niet. Alsof het mogelijk is om in één zin een hele subcultuur kunt beschrijven.

Die vandale uitleg is mooi om te snappen wat de gemiddelde mainstream breezah tiener bedoelt als die zegt 'die is echt een gothic, duhuh...'.

En jij bent een oma van 80, en je wilt even opzoeken wat je kleindochter nou weer zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:43:04 schreef Raido het volgende:

[...]Echt... *houd zich in* je komt toch in vredesnaam niet van Mars?
lees dat nou maar eerst een, en kom dan je vooroordelen hier spuien. Ik begin bijna te begrijpen waarom mensen christen vervelende, hypocriete veroordelende stervelingen vinden
mondhouden.gif

tja, daar had ik nog niet aan gedacht om daar in te kijken.

Kol 3:16

Laat Christus’ woorden in al hun rijkdom in u wonen; onderricht en vermaan elkaar in alle wijsheid, zing met heel uw hart psalmen en hymnen voor God en liederen die de Geest u vol genade ingeeft.

Gothic zijn lijkt mij niet goed, echte gothic hebben satansterren, er is in ieder geval niks christelijk aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Gothic heeft niets met Wicca te maken

2. Wicca heeft niets met satanssterren te maken

3. Satansterren hebben iets met Gothic te maken

Quote:
Psalm 38
ik ga den gansen dag in het zwart.

*smijt met Bijbeltekst*

Quote:
a dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palm takken waren in hun handen.

Kortom: ware christenen lopen in het zwart en ware christenen krijgen van God witte kleding bij het Oordeel, het past ons niet om dat zelf toe te eigenen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:13:37 schreef Bronze het volgende:

[...]

tja, daar had ik nog niet aan gedacht om daar in te kijken.

Kol 3:16

Laat Christus’ woorden in al hun rijkdom in u wonen; onderricht en vermaan elkaar in alle wijsheid, zing met heel uw hart psalmen en hymnen voor God en liederen die de Geest u vol genade ingeeft.

Gothic zijn lijkt mij niet goed, echte gothic hebben satansterren, er is in ieder geval niks christelijk aan.

een nr van de black metal band slechtvalk

Your name I call in this darkened world

Where the night dwells in every place

But I know You will return and bring

A Kingdom of love and peace

And end the terror, under

the reign of the anti-christ

Come and surround us with Your beauty

End this sorrowful time and bring Your light

The night shall shiver by the sound of Your voice

And flee from Your coming holy light

Call Thy name I will forever

Nothing will prevent me from doing so

And Your love I will caress for eternity

And Your enemies I will oppose until the end.

Come and show us Your glory

Depart, evil spirits of Lucifer

Let justice be done

Let Your enemies burn in their defeat

Come and show us Your strength and glory

Depart, evil spirits of Lucifer

Let justice be done in this darkened world

Let Your enemies burn in their defeat

dit is muziek die een christenlijke gothic kan luisteren. teksen die, volgens die tekst van jou, een christen moet zingen.

en een 'echte gothic' heeft satans sterren?

hoe kom jij daar zo bij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:02:05 schreef das fritsel het volgende:

een groot aantal gothic's luisteren er naar. en ik kon zo gouw geen ander nr verzinnen
puh2.gif

en ik ik zeg hier mee niet dat een ieder die naar BM luisterd gothic is
smile.gif

Je bedoeld miepjes in gothic-jurken big-smile.gif of vind jij jou gothic *schrikt*

Link naar bericht
Deel via andere websites

ehm, Gothic's die niet christelijk zijn nemen al snel de satanster mee, dat heb je zelf vast vaak zat gezien bij onchristelijke gothics, ik heb weinig gothics zonder die ster zien lopen.

en ik vindt het een mooie tekst van die black metal band.

Maar ik gaat het nooit luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Gothic's die niet christelijk zijn nemen al snel de satanster mee, dat heb je zelf vast vaak zat gezien bij onchristelijke gothics, ik heb weinig gothics zonder die ster zien lopen.

ik zie ze vaak met een vijfpuntige ster lopen, met de punt naar boven.. voor mij beeld dat de 5 kruiswonden van Christus uit engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:09:29 schreef Bronze het volgende:

ehm, Gothic's die niet christelijk zijn nemen al snel de satanster mee, dat heb je zelf vast vaak zat gezien bij onchristelijke gothics, ik heb weinig gothics zonder die ster zien lopen.

en ik vindt het een mooie tekst van die black metal band.

Maar ik gaat het nooit luisteren.

gothics die niet chr zijn, zeg je hier. dus niet elke gothic smile.gif

en ik heb ook wel goth's gezien die niet chr zijn en geen satanster of pentagram hebben.

maar daar in tegen heb ik ook wel mensen gezien die niet gothic zijn maar juist wel een pentagram op zich hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:17:09 schreef Bronze het volgende:

zucht...maak me niet moe want dat ben ik al, dan kun je net zo goed redenen bedenken om alle zonden te mogen doen, zoals: oh maar God gebruikt het ten goede.

Niet aan jezelf denken maar aan God.

of het niet de waarde toekennen die de kerk / de mens eraan gegeven heeft...

Maar idd zoals raido al aangaf er een andere, weldegelijk bestaande betekenis aan te geven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid