Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:34:34 schreef das fritsel het volgende:

maar men geeft er tegenwoordig een andere betekenis aan. daarom vind ik dat je het als christen beter niet kan dragen

Ik opzich ook, je wordt door anderen dan in een hokje geduwd waar je misschien niet bij wilt horen. Maar dat geld ook voor metalhead/gothic zijn an sich.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:34:34 schreef das fritsel het volgende:

maar men geeft er tegenwoordig een andere betekenis aan. daarom vind ik dat je het als christen beter niet kan dragen

dus als de mens strax een andere betekenis aan het kruis geeft moet je het ook niet meer dragen als christen zijnde ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
of het niet de waarde toekennen die de kerk / de mens eraan gegeven heeft...

Maar idd zoals raido al aangaf er een andere, weldegelijk bestaande betekenis aan te geven...

Ja, kun je doen.

Maar het maakt niks uit wat het vroeger betekende satan is het gaan misbruiken voor een logo van zichzelf, hij is immers een grote na aper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:39:26 schreef Bronze het volgende:

[...]

Ja, kun je doen.

Maar het maakt niks uit wat het vroeger betekende satan is het gaan misbruiken voor een logo van zichzelf, hij is immers een grote na aper

daar ben ik het niet helemaal mee eens. ik vind niet dat het niks uitmaakt. maar ik zou het gewoon niet dragen, niet omdat het tegenwoordig een satanster is, want dat is het pas als hij op de kop is, maar omdat het bij wicca wordt gebruikt. en men weet vrijwel niet meer beter dan dat het daarvoor wordt gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:38:47 schreef living stone het volgende:

[...]

dus als de mens strax een andere betekenis aan het kruis geeft moet je het ook niet meer dragen als christen zijnde ?

Dat zal nooit veranderen, of de wereld zit al zo ver in de eindtijd, terwijl het nu al zit, gezien aan alle voorproefjes van aarbevingen en alle plagen die zouden komen zijn er al in kleine deeltjes, vergeleken wat komen gaat.

Het is het logo van verlossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:43:31 schreef Bronze het volgende:

[...]

Dat zal nooit veranderen, of de wereld zit al zo ver in de eindtijd, terwijl het nu al zit, gezien aan alle voorproefjes van aarbevingen en alle plagen die zouden komen zijn er al in kleine deeltjes, vergeleken wat komen gaat.

Het is het logo van verlossing.

voor veel gothics is het ook een logo van de dood...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar het maakt niks uit wat het vroeger betekende satan is het gaan misbruiken voor een logo van zichzelf, hij is immers een grote na aper

pentacle2.gifKomt van het de ouden grieken wordt gebruikt door veel natuurgodsdiensten. Het satanisme zegt de Geest/Spirit onder de elementen en draaid de ster dus om. Satanisten geloven echt niet eens echt in satan. Daarom vind ik het ook wat engig om te zeggen dat alle pentagrammen satansterren zijn.

Nog een leuke: het alziende oog: kabbalah, vrijmetselaarij, illuminati..

142048573.jpg

142048574.jpg

Lijkt dat er op.? zal ik zo vertellen welk logo dat is (hou je hart maar vast)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het is het logo van verlossing.

Het kruis is een moordwerktuig, je gaat ook niet met een stroomstoel om je nek lopen. Het kruis is overigens pas gebruikt door het christendom toen het hier in aanraking kwam met de kelten die het kruis in hun religie gebruiken.

glcross.jpg

Als symbool voor de brug tussen de wereld en het dodenrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:52:00 schreef Bronze het volgende:

...Moe...

dan moet je naar bed gaan. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat symboliek vaak persoonlijk en cultuurgebonden is. Boedhisten zijn ook geen Nazi's omdat zeen hakenkruis gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou bijvoorbeeld kunnen letten op hoe een posting geschreven is, aanvallend of ietwat cynisch/saractisch om zo duidelijk te maken dat je wat 'verwrongen' (weet geen beter woord, sorry) denkt.

Als je zegt dat gothic zijn niet goed kan zijn, steekt dat er bij mensen die christen en gothic zijn (Das Fristel misschien) en mensen die veel muziek luisteren die door anderen gothic genoemd worden (ik bijvoorbeeld).

Link naar bericht
Deel via andere websites

tja, ik ben er zelf achter gekomen dat het veel fijner is voor jezelf om alles van de wereld te dumpen, behalve je benodigdheden, ik heb al mij spellen overmidden gebroken, nu al 3 maanden ofzo, en alle muziek dat maar iets slecht was weggegooid, en sinds die tijd heb ik geen enkel verlangen terug, het enigste wat ik nu doe is mischien lijkt het heel saai, maar ik lees veel bijbel, en chr. boeken, en ik voel me sinds die tijd veel beter.

Maar alles is een vrije keus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:09:29 schreef Bronze het volgende:

ehm, Gothic's die niet christelijk zijn nemen al snel de satanster mee, dat heb je zelf vast vaak zat gezien bij onchristelijke gothics, ik heb weinig gothics zonder die ster zien lopen.

Dat valt best mee hoor, op een gothicfuif zie ik misschien tien van de honderd mensen met zo'n ding rondlopen. Trouwens, je doet alsof goths niet voor zichzelf kunnen denken, zo van, je bent gothic dus moet je plots satanistisch gaan doen. Mij zie je niet met zo'n pentagram rondlopen hoor, ik weet wel leukere kettinkjes te vinden die minstens even goed bij al dat alleraardigste zwart passen. widegrin.gif

(Sorry voor de late reactie, ik ben niet meer online geweest sinds gisterenmiddag.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid