Spring naar bijdragen

[parodie topic] Virussen fictie?


Bestaan virussen?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Bestaan virussen?

    • Nee, ik ben christen
      20
    • Nee, ik ben atheïst
      4
    • Ja, ik ben atheïst
      7


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 519
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Op grond van de volgende bijbeltekst zeg ik dat jouw verhaal onzin is:

Lucas 4

41 Hij dreef ook veel demonen uit, die schreeuwden: ‘Jij bent de Zoon van God!’ Hij sprak hen bestraffend toe en verbood hun iets te zeggen; ze wisten immers dat hij de messias was.

Nou vraag ik je: Hoe kan een virus schreeuwen? Heeft hij een mond? Ik dacht het niet...

* hopeloos denkt dat RobertF een dwaalleraar is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar iedereen die weet toch dat MIJN vertaling (de willibrord frequin vertaling) de enige ware is! en waarrempel wat kom ik tegen in het boek: hoe moet je omgaan met ketters, hoofdstuk 2 vers 75: wee degenen die zeggen dat virussen niet bestaan ieder echt christen heeft door dat deze gedachte ingegeven is door de duivel. Ze zijn blind door virussen ze zijn niet in staat om te zien. Hun ogen moeten geopend worden maar ze verharden hun netvlies.

wedden dat ze wel bestaan puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:03:41 schreef hopeloos het volgende:

Op grond van de volgende bijbeltekst zeg ik dat jouw verhaal onzin is:

Lucas 4

41 Hij dreef ook veel demonen uit, die schreeuwden: ‘Jij bent de Zoon van God!’ Hij sprak hen bestraffend toe en verbood hun iets te zeggen; ze wisten immers dat hij de messias was.

Nou vraag ik je: Hoe kan een virus schreeuwen? Heeft hij een mond? Ik dacht het niet...

* hopeloos denkt dat RobertF een dwaalleraar is...

Sinds wanneer erkennen wij een apocrief geschrift als Lucas? Ik heb een uitdagende vraag voor je: waaruit kunnen we opmaken dat Lucas in de canon behoort? Iedereen weet dat we alleen de brieven van Petrus als de Ware Nieuwe Geschriften mogen aanvaarden. In welk bijbelboek kunnen we lezen dat Lucas een erkend geschrift dient te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lucas was een dokter... Als iemand wist dat virussen niet konden schreeuwen was hij het wel... En toch schreef hij het op deze manier op. Vind je dat niet een beetje verdacht? Zelfs al is dit boek apocrief, dan nog denk ik niet dat een dokter over dit soort belangrijke zaken zou liegen knipoog_dicht.gif

Ik probeer je natuurlijk niets op te dringen ofzo... Ik heb namelijk niet het recht om over iemand te oordelen, aangezien ik zelf ook zoveel fout doe. engel.gifengel.gif

Maar ik weet wel dat dwaalleraren voor eeuwig in de hel zullen branden naast het beest en de duivel!!!! Dus ik zou maar oppassen. Ik zeg dit allemaal alleen maar omdat ik je dit oordeel wil besparen. Jouw leer is nou eenmaal niet juist devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe kom je er bij dat Lucas arts was? In de échte bijbel lees ik het nergens. Waarom loop je dus dingen erbij te verzinnen? Iemand kan zichzelf zovéél noemen, maar altijd moet je elke bewering toetsen aan de bijbel. En geen enkel bijbels verslag zegt iets over dat Lucas arts zou zijn geweest.

Bovendien, volgens de Torah moest je als je een aandoening had naar de priester en jezelf reinigen. Nergens lees je daar iets over een arts. Zou Lucas als rechtgeaarde jood dan Gods moreel zeer hoge instructies overtreden en tóch mensen willen genezen, terwijl die taak alleen aan God toekomt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij ga je nu toch echt off-topic. Als je een discussie wilt voeren over het wel of niet arts-zijn van Lucas stel ik voor om een nieuw topic aan te maken. Ik zal hier verder dus ook niet op in gaan, alhoewel ik vanzelfsprekend een goede verklaring kan geven voor de vragen die jij stelt.

Ondertussen stel ik voor dat je eens heel goed de inhoud van dit (wetenschappelijke) artikel tot je neemt. In dit artikel wordt toch heel erg duidelijk gemaakt dat virussen niet bestaan, en het is geschreven door een wetenschapper dus ik denk dat die echt wel weet waar hij het over heeft.

www.wetenschappelijkbewezen.nl/virussen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:55:08 schreef Gorthaur het volgende:

In een klas vroeg een professor aan de studenten het volgende:

'Wie is hier christen?'

Één student stak aarzelend zijn zijn hand op.

'Ik meneer de professor.'

'Dus jij gelooft dat God bestaat?'

'Ja meneer'

'En dat hij de wereld geschapen heeft?'

'Klopt!'

Toen begonnen de ogen van de professor rood te worden, een kwaadaardige grijns kwam op zijn gezicht.

'Kijk eens! Dit zijn virussen. Ze maken je ziek! Door de evolutie knal met deze virussen! Allemaal toeval! Er is geen God!'

De student keek verdrietig.

Toen stond een andere student op.

Hij riep: 'Onzin! Virussen bestaan niet! Er is helemaal geen bewijs, en het kan ook niet bestaan want zulke dieren kunnen helemaal niet in je lichaam zitten!'

De professor wist niks meer terug te zeggen.

De student die dit gezegd had was Einstein.

Dit vind ik echt een supermooi mailtje... Het heeft erg veel duidelijkheid gegeven tijdens de periode van twijfel die ik aanvankelijk had over het wel of niet bestaan van virussen. Ik hoop dat er door dit mailtje veel mensen worden aangeraakt en teruggetrokken naar de ware leer yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:55:08 schreef Gorthaur het volgende:

Ik kreeg laatst dit verhaal via mijn e-mail binnen wat ik met jullie wil delen.

In een klas vroeg een professor aan de studenten het volgende:

'Wie is hier christen?'

Één student stak aarzelend zijn zijn hand op.

'Ik meneer de professor.'

'Dus jij gelooft dat God bestaat?'

'Ja meneer'

'En dat hij de wereld geschapen heeft?'

'Klopt!'

Toen begonnen de ogen van de professor rood te worden, een kwaadaardige grijns kwam op zijn gezicht.

'Kijk eens! Dit zijn virussen. Ze maken je ziek! Door de evolutie knal met deze virussen! Allemaal toeval! Er is geen God!'

De student keek verdrietig.

Toen stond een andere student op.

Hij riep: 'Onzin! Virussen bestaan niet! Er is helemaal geen bewijs, en het kan ook niet bestaan want zulke dieren kunnen helemaal niet in je lichaam zitten!'

De professor wist niks meer terug te zeggen.

De student die dit gezegd had was Einstein.

Ik ken ook een dergelijk verhaal. Ik zal em nog wel een keer posten puh2.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:36:24 schreef Gorthaur het volgende:

Thijs?

Ben jij wel een kindje van de Heer?

En hoe ga jij om met het feit dat je iets gelooft wat niet samen kan met het christendom?

JIJ suggereert dat IK geen kindje van de Heer ben? JE oordeelt? en je weet wat de Bijbel daar over zegt! als ik jou was zou ik maar op mijn tellen passen!

ik debnk dat iedereen die beweert dat er geen virussen bestaan, een slechte relatie met God heeft..ik heb er geen bewijzen voor overignes(ik oordeel niet, maar vermaan!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:40:05 schreef Thijs het volgende:

[...]

ik debnk dat iedereen die beweert dat er geen virussen bestaan, een slechte relatie met God heeft..ik heb er geen bewijzen voor overignes(ik oordeel niet, maar vermaan!)

Tss... is het niet een beetje vreemd om iemand te vermanen om iets waar je geeneens bewijs voor hebt dat het fout is???

In dit topic zijn al minstens 5 verschillende bronnen gegeven waarin gezegd wordt dat virussen niet bestaan. Lees die eerat maar eens allemaal door voordat je mensen gaat vermanen dis.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:42:19 schreef Gorthaur het volgende:

Ik oordeel niet Thijs, ik vermaan je!

En virussen zijn onzin! Bekijk deze site maar Thijs.

Iedereen die logisch kan nadenken en christen is, zal naar die site gaan en zeggen 'virussen zijn onzin!'.

hoe kan je nu een echte christen zijn als je dit beweert verbaasd.gif

wat dwaal jij?

(ik post uit liefde overigens)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:44:05 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Tss... is het niet een beetje vreemd om iemand te vermanen om iets waar je geeneens bewijs voor hebt dat het fout is???

In dit topic zijn al minstens 5 verschillende bronnen gegeven waarin gezegd wordt dat virussen niet bestaan. Lees die eerat maar eens allemaal door voordat je mensen gaat vermanen
dis.gif

BEN JIJ WEL CHRISTEN????????????

vroeger dacht ik ook dat virussen niet bestonden, na jarenlange bijbelstudie ben ik er van overtuigd dat virussen BESTAAN

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid