Spring naar bijdragen

[parodie topic] Virussen fictie?


Bestaan virussen?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Bestaan virussen?

    • Nee, ik ben christen
      20
    • Nee, ik ben atheïst
      4
    • Ja, ik ben atheïst
      7


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:12:40 schreef Tom het volgende:

Duivelsche ketterijen! Iedereen weet dat Dè Moen de enige juiste vertaling is! De H. Roomsche vertaler St. Kwakeldokus heeft de absolute autoriteit zoals duidelijk te lezen valt in het dogma dat uitgevaardigd is door de heilige paus Gandalfus IVX! Jullie dwalen allemaal en zullen het Vuur proeven voor het einde!

oh kut widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 519
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een virus is ook niet echt een levend wezen(al zijn daar veel discussies over).

Een virus is een hoeveelheid erfelijk materiaal (dit kan RNA of DNA zijn), gewoonlijk ingesloten in een omhulsel van eiwit. Virussen verschillen van bacteriën en andere levensvormen doordat ze zich niet onafhankelijk kunnen voortplanten. In plaats daarvan koppelt een virus zich aan een levende cel, en injecteert daarin het eigen erfelijk materiaal. Niet elke cel kan door elk virus worden gebruikt: de eiwitmantel van het virus wordt gebruikt om geschikte gastheercellen te herkennen. Binnen in de gastheercel geeft het erfelijk materiaal van het virus de opdracht om nieuwe virussen te maken. Dit kan in veel gevallen leiden tot de dood van de gastheercel of ziekte of zelfs de dood van het meercellig organisme waar de cel deel van uitmaakt, al zijn er ook gevallen bekend waar een virus nuttige genen inbracht in een bacterie.

Daarom kan het dus kleiner zijn dan een cel, het gebruikt de cellen van anderen. Heel veel mensen hebben virussen kunnen zien onder een microscoop, ik denk niet dat zij allemaal aan het hallucineren waren(of allemaal bezeten door de duivel).

Link naar bericht
Deel via andere websites

*draait zich om*

*lacht heel hard om alle reacties hier*

*draait terug*

*trekt gezicht strak*

Ok, er staat volgens mij toch echt in de titel: [parodie topic]. Dan zou je dat dus niet serieus moeten nemen. En trouwens: het ontkennen van virussen... dan ontkent je heel het vak biologie. Straks gaan ze het bestaan van de mens nog ontkennen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, een virus is een dier volgens de wetenschap.

Immers mijn bron zegt dat de wetenschap dat zegt, dus dan is dat zo.

Ze hallucineren ook niet. Ze zien dat door die onbetrouwbare microscoop.

Vergelijk het maar met de uitslagen van dateringsmethoden waaruit blijkt dat de aarde en de mensheid toch wel een flink stuk ouder is dan 6000 jaar. Die methodes zijn gewoon onbetrouwbaar. Zo ook met de microscoop.

Of vergelijkbaar met de waarneming van evolutie, of de waarneming van achtergrondstraling en roodverschuiving.

Het zelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:10:52 schreef Anne13 het volgende:

Ok, er staat volgens mij toch echt in de titel: [parodie topic]. Dan zou je dat dus niet serieus moeten nemen. En trouwens: het ontkennen van virussen... dan ontkent je heel het vak biologie. Straks gaan ze het bestaan van de mens nog ontkennen...

Op de zesde dag schiep God de mens, zegt de bijbel..

Heiden! dis.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:08:29 schreef Lupa het volgende:

Een virus is ook niet echt een levend wezen(al zijn daar veel discussies over).

Een virus is een hoeveelheid erfelijk materiaal (dit kan RNA of DNA zijn), gewoonlijk ingesloten in een omhulsel van eiwit. Virussen verschillen van bacteriën en andere levensvormen doordat ze zich niet onafhankelijk kunnen voortplanten. In plaats daarvan koppelt een virus zich aan een levende cel, en injecteert daarin het eigen erfelijk materiaal. Niet elke cel kan door elk virus worden gebruikt: de eiwitmantel van het virus wordt gebruikt om geschikte gastheercellen te herkennen. Binnen in de gastheercel geeft het erfelijk materiaal van het virus de opdracht om nieuwe virussen te maken. Dit kan in veel gevallen leiden tot de dood van de gastheercel of ziekte of zelfs de dood van het meercellig organisme waar de cel deel van uitmaakt, al zijn er ook gevallen bekend waar een virus nuttige genen inbracht in een bacterie.

Daarom kan het dus kleiner zijn dan een cel, het gebruikt de cellen van anderen. Heel veel mensen hebben virussen kunnen zien onder een microscoop, ik denk niet dat zij allemaal aan het hallucineren waren(of allemaal bezeten door de duivel).

Met zo'n afvallige ga ik niet in discussie. Je kunt je hart blijven verharden. Neem de Waarheid nou eens aan! Sommige dingen moet je gewoon accepteren! En sowiso is het allemaal bewezen!!!!!

Kijk maar eens op deze site, die door een objectieve wetenschapper is gemaakt, en die heeft bewezen dat virussen niet bestaan!!!!!

www.geocities.com/gorthaurdumppage/waarheid.html

Neem een voorbeeld aan Gorthaur en Eru. Zij hebben de waarheid, gebaseerd, wat zeg ik: letterlijk uit de bijbel overgenomen. Lees de wijsheid in Eru's post maar eens! Daaraan kun je zo zien dat hij uitverkoren is! Maar velen zijn geroepen en weinigen uitverkoren nooo.gif.

En bewijs jij anders maar eens dat virussen wel bestaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 25 maart 2006 21:10:52 schreef Anne13 het volgende:

En trouwens: het ontkennen van virussen... dan ontkent je heel het vak biologie.

In het geval van evolutie was dat ook geen probleem.

In geval van BB en natuurkunde, leeftijd mens, cultuur en geschiedenis, grondlagen, dateringen en aardrijkskunde, etc. heeft het kennelijk ook niet veel problemen gegeven.

Dus virussen, waarom niet? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:20:04 schreef holla het volgende:

[...]

Met zo'n afvallige ga ik niet in discussie. Als je het perse niet wil geloven zul je het ook nooit geloven. Je hart kan ook verhardt zijn.

Neem een voorbeeld aan Gorthaur en Eru. Zij hebben de waarheid, gebaseerd, wat zeg ik: letterlijk uit de bijbel overgenomen. Lees de wijsheid in Eru's post maar eens!

En bewijs jij anders maar eens dat virussen wel bestaan!

Je kan ze gewoon zien met een electronen microscoop hoor smile.gif

De bijbel is letterlijk waar, lol rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:14:20 schreef hopeloos het volgende:

@gorthaur: Waarom rode letters op een groene achtergrond??!!

Omdat meestal van dat soort websites waar die website een parodie van is een vreselijk matige layout hebben, een slechte url en hinderlijke reclame banners hebben. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal blijven strijden voor het virus. We mogen Satans werktuigen niet ontkennen, daar zijn ze té geniepig voor. Wie kent niet de uitspraak:

De grootste truuk van het virus is mensen doen geloven dat hij niet bestaat.

Neem deze uitspraak ter harte. Satan wil ons verblinden, hij wil ons zand in de ogen strooien. Weet je dan niet dat Satan lid is van de Vrijtimmerij, en wel in de hoogste graden Celsius X?

En dit is waar, omdat het in de bijbel staat. En de bijbel is Gods Woord. Zij die virussen ontkennen, doen aan wensvol denken. Zij jagen hun eigen begeerten achterna, zijn trots, zelfzuchtig en vooral onwetend. Zij leggen de bijbel naast zich neer en zo dus God.

Laat je dus niet misleiden door de Vrijtimmerijlaren, maar waakt voor Satans demonen, die al vanaf vanouds Fi Roesjen worden genoemd. Virussen dus, dus niet het babylonische demonen. Alsof het twee dingen zijn! Een ware christen weet beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:15:47 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Omdat meestal van dat soort websites waar die website een parodie van is een vreselijk matige layout hebben, een slechte url en hinderlijke reclame banners hebben.
knipoog_dicht.gif

Eigenlijk vond ik het er heel erg mooi uit zien! Je kon zo zien dat het een site van een gerennomeerde wetenschapper is engel.gifpuh2.gif

En virussen bestaan niet! Er staat niet in de bijbel dat virussen bestaan! RoberF, je bent een afvallige! Ik waarschuw je voor de laatste keer! 'Velen zijn geroepen, weinigen zijn uitverkoren!'.. ik hoop dat het met jou nog mag gebeuren, dat er een verandering in je leven mag komen... en dat je eindelijk zult begrijpen waarom virussen NIET BESTAAN!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:20:19 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Dat zijn dus demonen die je dat doen laten geloven!

demonen,daar geloof ik niet in.Je ongeloof in de virussen die alles zijn, en samen zijn we 1! heeft je in dwaling gebracht.

Voel met je hart dat ze er zijn en je zal ontwaken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:21:04 schreef holla het volgende:

[...]

Ik waarschuw je voor de laatste keer! 'Velen zijn geroepen, weinigen zijn uitverkoren!'.. ik hoop dat het met jou nog mag gebeuren, dat er een verandering in je leven mag komen... en dat je eindelijk zult begrijpen waarom virussen NIET BESTAAN!!!!!

Ik wil ook graag uitverkoren zijn... Maar hoe verander ik mijn manier van denken zo dat ik kan begrijpen dat virussen niet bestaan verbaasd.gif

Ik vind het heel moeilijk om te geloven... Misschien ben ik wel een van de mensen die helemaal niet geroepen is en dus ook nooit uitverkoren kan zijn cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:25:38 schreef hopeloos het volgende:

Ik vind het heel moeilijk om te geloven... Misschien ben ik wel een van de mensen die helemaal niet geroepen is en dus ook nooit uitverkoren kan zijn
cry.gif

Sja.. niks aan te doen, we zullen aan je denken als we met z'n vijven (naar schatting) in de hemel zitten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid