Spring naar bijdragen

Metallica 8 juni 2006


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:27:51 schreef Raido het volgende:

Die stapels mensen? Zijn vaak mensen die zich herkennen in de teksten van (de oude) Metallica, ik persoonlijk niet. Maar ik dank mijn leven aan God door Nightwish en Sonata Arctica, iets in hun muziek maakte voor mij het leven draagbaar, en nog dagelijks heb ik veel steun aan muziek, ook met raggende gitaren, langharig tuig, zwartgeklede mensen en wat duysternisch..

Mag ik dit oude topic wel omhooghalen? mondhouden.gif

In ieder geval las ik dat Nightwish en Sonata Arctica je leven draagbaarder maken. Maare.. dat zijn toch helemaal geen Christelijke bands?? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

O sorry smile.gif ik had niet gezien dat iemand mij wat vroeg. In die tijd was ik eigenlijk verre van christelijk in die periode; en toch weet ik (misschien vooral achteraf) dat God mij door die twee bands (en nog wel meer hoor) toch gesterkt heeft.

Vooral in de eerste cd van Sonata Arctica herken ik heel erg veel:

Unopened

(I am here, would you come and find me,

does your writing guide me thru this all)

FullMoon

(In the mist of the morning he cannot fight anymore

A hundred moons or more, he's been howling

Knock on the door, and scream that is soon ending

Mess on the floor again...)

Kingdom for a Heart

( I'd give it all for a heart

if I was a King I would give away my kingdom

Treasures and crowns wouldn't mean a thing

If I only had a heart, if I only had a heart...).

Replica

(othing's what it seems to be,

I'm a replica, I'm a replica

Empty shell inside of me

I'm not myself, I'm a replica of me...)

Andere nummers:

Don't Say a Word

(Mother always said 'My son, do the noble thing...'

You have to finish what you started, no matter what,

Now, sit, watch and learn...

'It's not how long you live, but what your morals say'

Cannot keep your part of the deal

So don't say a word... don't say a word)

Misplaced, the Boy who wanted to be a real puppet, Shy, Tallulah en Two Minds One Soul.

Nightwish is een wat ander verhaal, vooral de muzikale kant van hun vind ik fantastisch, maar ook sommige teksten. So much to live for, so much to die for/If only my heart had a home (Dead Boy's Poem). Het zijn inderdaad geen christelijke bands, ik zie dat als een bewijs dat God overal door kan werken; maar dat wij dat vaak niet zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 05 april 2006 19:10:05 schreef Skywalker het volgende:

[...]

Mag ik dit oude topic wel omhooghalen?
mondhouden.gif

In ieder geval las ik dat Nightwish en Sonata Arctica je leven draagbaarder maken. Maare.. dat zijn toch helemaal geen Christelijke bands??
verbaasd.gif

niet specifiek christenlijk maar ook zeker niet anti. ze scheppen met hun teksten een soort fantasie wereld. zie het als een sprookje ofzo of als het verhaal van lord of the rings. het is meer voor vermaak. maar er zijn ook teksten van bv sonata die wel dingen van het geloof bevatten.

bv stuk uit: the power of one van sonata artica

Children of Abel, Children of C(K)ain

Can live in harmony, without shame

The keys that I grant thee, The Sacret Land

Are dry desert sand on the palm of your hand

uit genesis 4. waar kain zijn broer abel dood slaat omdat god meer aandacht aan de offers van abel besteed. dat de nakomelingen van hun op een dag toch in vrede mogen leven

maar bv een nummer als the wolf & the raven of don't say a word zijn niet anti christelijk en ook niet christelijk.

nightwish doet hetzelfde (behalve met nummers zoals planet hell)

maar ja als ik kijk naar elvenpath ofzo ja kan ik dat niet echt plaatsen onder iets

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:02:02 schreef Bronze het volgende:

beetje satanistische band, ik vondt het ook altijd mooie muziek maar nu vindt ik het troep.

Wist je dat Creeping Death (een nummer van Metallica voor de niet kenners) een verhaal uit de bijbel verteld?

Quote:
Slaves

Hebrews born to serve, to the pharaoh

Heed

To his every word, live in fear

Faith

Of the unknown one, the deliverer

Wait

Something must be done, four hundred years

So let it be written

So let it be done

I'm sent here by the chosen one

So let it be written

So let it be done

To kill the first born pharaoh son

I'm creeping death

Now

Let my people go, land of Goshen

Go

I will be with thee, bush of fire

Blood

Running red and strong down the nile

Plague

Darkness three days long, hail to fire

So let it be written

So let it be done

I'm sent here by the chosen one

So let it be written

So let it be done

To kill the first born pharaoh son

I'm creeping death

Die by my hand

I creep across the land

Killing first-born man

Die by my hand

I creep across the land

Killing first-born man

I

Rule the midnight air, the destroyer

Born

I shall soon be there, deadly mass

I

Creep the steps and floor, final darkness

Blood

Lambs blood painted door, I shall pass

So let it be written

So let it be done

I'm sent here by the chosen one

So let it be written

So let it be done

To kill the first born pharaoh son

I'm creeping death

En ja, op 8 juni ben ik bij Metallica!

En Trivium is ook erg kick, als je ze wilt zien moet je even op www.fabcannel.com kijken.

En ik heb net Disposable Heroes opgezet, wat een heerlijk nummer! Krijg meteen nóg meer zin! Nog 17 dagen!

Quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:25:16 schreef elles het volgende:

ik zou wel heel graag willen en als het mij ooit niet aan het geld ontbreekt ga ik zeker!!

xx

Dan ben je nog te laat, het is al uitverkocht.

Oh ja, ik heb veldkaarten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hé Danielpunt, fijn dat je het weer on-topic brengt. Idd. nog even en het is zover. Dan mag ik oude moeder met 4 liefhebbers in mijn royale 7 persoons auto de hele afstand vanaf Assen rijden met metal in de cd-speler.....

Gelukkig is er een andere vader die ook graag wat wil doen, omdat weer andere ouders al taxi hebben gespeeld bij Field of Rock (oid)vorig jaar smile.gif

De heren vonden het wel een goed idee om een auto met een goede audio installatie te hebben voor de heenweg. De trugweg willen ze toch lekker rust hebben. Want ja, vrijdag moeten ze wel naar school. En alle ouders hebben gezegd: Wie wil weten van vissen, moetook weten van netten drogen... Donderdag, wat een avond voor een concert....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

anastasia: daarom heb ik ook vrij genomen op vrijdag van m'n stage.

Ik ben overigens wel eens vaker naar een concert geweest door de week (op woensdag) om 2 uur thuis zijn en de zelfde ochtend om 6 uur op om om half 9 op mn stage te verschijnen.

De slaap heb ik wel in gehaald in de bus en in het weekend knipoog_dicht.gif

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:35:24 schreef xbeerx het volgende:

heb ze paar jaar geleden op fields of rock mogen aanschouwen en moet zeggen dat ik het geen vervolg waard vind al zou ik er gratis heen mogen dan ging ik nog niet

En waarom was dat? Vond je ze slecht of stoorde je je aan de teksten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 09:49:42 schreef The Black Mathematician het volgende:

(...)

Overigens,
.

Als jij serieus gelooft wat één of andere mafketel op een ongecontroleerde webpagina schrijft, ben je slecht bezig.

"Virussen bestaan niet, want je kunt ze niet zien, en ik geloof niet dat een microscoop werkt"... Kijk even op wikipedia, naar het stukje "lenzen".

Verder, "virussen bestaan niet, want er staat niks in de bijbel over virussen"... tja... dus als iets niet in de bijbel staat, bestaat het niet? Hoe werkt je mobieltje/tv/radio dan? Ik kan me niet herinneren dat er ook maar iets over radiogolven in de atmosfeer in de bijbel staat...

Sorry voor offtopic, maar zulke berichten schreeuwen om een reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 juni 2006 12:57:44 schreef Raymon het volgende:

[...]

Als jij serieus gelooft wat één of andere mafketel op een ongecontroleerde webpagina schrijft, ben je slecht bezig.

"Virussen bestaan niet, want je kunt ze niet zien, en ik geloof niet dat een microscoop werkt"... Kijk even op wikipedia, naar het stukje "lenzen".

Verder, "virussen bestaan niet, want er staat niks in de bijbel over virussen"... tja... dus als iets niet in de bijbel staat, bestaat het niet? Hoe werkt je mobieltje/tv/radio dan? Ik kan me niet herinneren dat er ook maar iets over radiogolven in de atmosfeer in de bijbel staat...

Sorry voor offtopic, maar zulke berichten schreeuwen om een reactie.

Het is een parodie, dat betekend een verhaal...knipoog_dicht.gif

Dos BOT maar weersmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

ik zat zo ff te leze, en dr werde wat "satanische" texte gepost. damn wat stelle jullie je aan zeg. niet normaal. hier heb ik er nog wel 1tje, niet van metallica overegens. (meer nodig? kweet er ZAT).

------------------------------------

[knip]

-------------------------------------

Dan ga je het bijna jammer vinden dat het nummer zelf zo tering lekker is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Jullie hebben vaak echt geen idee waar jullie het over hebben niet? Metalfans lopen de hele dag in zwarte kleren en op kistjes, echte gothics lopen er als die neppers van tegenwoordig bij... lmao.

En wat btrft die metallica-fan(?) fade to black gaat over euthanasie??????? Dacht meer aan levensmoe.

Anyway ik zie hier op dit forum allerlei wilde verhalen over het "satanisme" van metal, gothic, hardrock etc. Laat mensen die van andere muziek houden in hun waarde aub. Bij Voorbaat Dank

Ik ben geen satanist omdat ik van hardrock & metal houdt en wil ook niet zo genoemd worden. Voorbeeld: Iron Maiden wordt regelmatig beschuldigd van satanisme door het nummer The number of the beast. Dit nummer is gebaseerd op een nachtmerrie!!! Wat is daar "satanisch" aan? Een songtekst zegt niks over de schrijver ervan.

p.s. wanneer staat er eindelijk eens een christelijke metalband op Fields of Rock? Of moeten we het doen met Prophecy van Soulfly?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, een wat late reactie. Ik was dankbaar voor de cruisecontrol, want metal laat je het gaspedaal makkelijk wat te ver intrappen smile.gif

Ik heb de jongens afgezet op de parkeerplaats, waar ze in een bus met allemaal uniform geklede jongeren en ouderen verder hun eigen weg gingen.

Ik probeerde me voor te stellen dat je zoon uit de menigte zou moeten worden gehaald. En mevrouw, hoe ziet uw zoon er uit? Nou, lang haar, een zwart T-shirt, een zwarte broek met wijde pijpen, leren polsbanden euh, tja net zoals als al die andere duizenden fans...

Maar lief spul hoor die stoere kerels... (en meiden) Mijn zoon was per ongeluk tussen wat mensen gaan staan die het leuk vonden lekker tegen elkaar aan te beuken. Als snel zag men dat hij daar niet wilde zijn. Dus na een vriendelijk knipoog kreeg hij een geweldige beuk van een grote 30-jarige naar de rand van de kring.Kijk, dat is invoelende opgelost. Niet jongens, even ophouden, deze jongen wil er niet tussen staan, maar gewoon zonder commentaar iemand even naar een veilige positie beuken. Geen imago schade knipoog_dicht.gif

Ze hebben genoten. Een aantal van zijn vrienden had een briefje van de ouders. Ze moesten naar de orthodontist, dokter ofzo. Tja, ik heb het aan de eigen verantwoordelijkheid overgelaten.

De volgende dag gingen ze in hun shirts van de tour naar school. Nederlandse juf vroeg hem waar ie gisteren was. Rik antwoordde zo stralend dat ie naar Metallica was geweest en dat ie niet te laat wilde komen en dat ie dus gespijbeld had dat hij alleen maar een knipoog kreeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben er geweest, het was Fantastisch.

Verder, beste mensen, ik heb gehoord dat James Hetfield (de lead zanger van Metallica) een Christen is. Misschien niet strikt volgens de bijbel en ook absoluut niet met de kerk, hij gelooft in elk geval in God, en dat is wat telt. Hun teksten hebben helemaal niets met Satanisme. Volgens de site van Naar House zongen ze tekst als: "Duivel neem mijn ziel, betaal ervoor met diamanten" Dat klopt, maar het was een Black Sabbath COVER. Die tekst hebben ze niet zelf bedacht, en uit respect voor het orgineel is die tekst zo gelaten. Dat wil nog niet zeggen dat ze het menen. Daarbij is Metallica ontzettend commercieel en omdat de gemiddelde bezoeker dit leuk vind coveren ze dit soort nummers.

In het nummer one zingen ze zelfs: "Oh please God help me"

En in Leper Messiah zingen ze over de leugens en bedrog van de katholieke kerk, die alleen maar op je geld uit is. (Ik zeg niets over hoe dat vandaag de dag is, maar in de middel eeuwen was dit een feit)

"Send me Money, Send me Green,

Heaven you will meet,

Make a contribution and you'll get a better seat"

"Bow to leper messiah"

betekenis in NL:

"Stuur me geld, stuur me het groen (kleur van de dollar)

en je zult de hemel ontmoeten,

betaal een contributie en je krijgt een betere plaats"

"Buig voor de lepra patiënt, Uw Messias"

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid