Spring naar bijdragen

Metallica 8 juni 2006


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:09:50 schreef Bronze het volgende:

ik zie anders wel alleen maar bloedende doodskopjes met duivel hoorntjes.

Die zie ik ook bij Demon Hunter, satanisme is een religie, satanistische bands zijn dus bands die het satanisme uitdragen/propaganderen een soort satans worship, en dat is Metallica niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:08:06 schreef anastasia het volgende:

Marloesje Snoesje, ik ken er ook stapels die daardoor wel weer een doel in hun leven hebben gevonden. De krant lezen heeft nu ook niet direct een positieve invloed op me
knipoog_dicht.gif
en van al die oorlogen in de Bijbel wordt ik ook niet altijd even vrolijk.

Heeej Anastasia....

Dan moet je niet vragen wat iemand ervan vindt. En de krant erbij halen en de bijbel is spijkers op laag water zoeken. De krant brengt het wereldnieuws en heeft verder geen trance-gevoeligheid in zich, muziek wel, van wie dan ook! De bijbel is het Levende Woord van God en door de bijbel heen laat God zich kennen, lijkt me geen slechte invloed. Die oorlogen zijn allemaal oorzaak-gevolg dingen. Ongehoorzaamheid in de bijbel leidt vaak tot verwijdering van God, verwijdering van God leidt vaak van kwaad tot erger.

En dan vraag ik me nog af welk doel die 'stapels mensen' dan wel niet gevonden hebben.

Maar goed, of je erheen gaat moet jezelf weten :-) Ik heb alleen ff antwoord gegeven op jouw vraag als eerste post.

Taruste!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die stapels mensen? Zijn vaak mensen die zich herkennen in de teksten van (de oude) Metallica, ik persoonlijk niet. Maar ik dank mijn leven aan God door Nightwish en Sonata Arctica, iets in hun muziek maakte voor mij het leven draagbaar, en nog dagelijks heb ik veel steun aan muziek, ook met raggende gitaren, langharig tuig, zwartgeklede mensen en wat duysternisch..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfft, kalm aan. Bidden kan ook trance gevoelige mensen beinvloeden. De bijbel is eenboek die gezien de vele stromingen en beelden van God nu niet direct eenduidig. Je moet er moeite voor doen om God te leren kennen zoals ie is. Maaar hertzelfde geld voor Metallica e.a. bands. Daar hoor je ook steeds vooroordelen over en mensen die bij voorbaat geen moeite willen doen er naar te kijken en te onderzoeken.

Mijn zoon heeft net een onderzoek naarkrantenartikelen gedaan en ontdekt dat door bepaalde feiten bij elkaar te plaatsen de krant ook je wereldbeeld poogt te beinvloeden. Of dat nu de Volkskrant is of de Telegraaf. In een schijnbaar zakelijk artikel is door de combinatie van verschillende feiten ook vlot een beeld geschetst dat de werekelijkheid wellicht niet helemaal recht doet. Je moet dan wel ontzettend geconcentreerd lezen wil je dat ontdekken.

Bovendien vroeg ik of jullie het 'oude zakken' vonden. De band gaat al heel wat jaartjes mee. Ik had echt niet de bedoeling een discussie over het 'slecht zijn' van muziek uit te lokken.

En voor de duidelijkheid, ik ga niet, mijn zoon wel. En je wil niet half weten hoe gelukkig hij daarvan wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 23 februari 2006 23:31:56 schreef anastasia het volgende:

Pfft, kalm aan. Bidden kan ook trance gevoelige mensen beinvloeden. De bijbel is eenboek die gezien de vele stromingen en beelden van God nu niet direct eenduidig. Je moet er moeite voor doen om God te leren kennen zoals ie is.

Als je volledige vertrouwen hebt op Jezus dan zul je zijn woordt makkelijk begrijpen, ik heb dat zelf nog niet heel erg maar hoe meer ik vertrouw hoe meer ik de Bijbel begin te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:54:41 schreef anastasia het volgende:

Zijn er hier ook mensen die gaan of vinden jullie het al een oude zakken band
big-smile.gif

Lijkt me weer zoiets wat me meer zou kosten dan ik het waard vind.

Daarbij, ik die 'oude zakken muziek' waardeer ik wel van ze, maar die nieuwe goedkope troep bedank ik vriendelijk voor. (Nu'metal' blijf ik een zwak aftreksel vinden van bepaalde rock-genres wat toegankelijker is voor de mainstream. Niet voor niet was de naam voor numetal ook wel 'mallcore')

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:54:41 schreef anastasia het volgende:

Zijn er hier ook mensen die gaan of vinden jullie het al een oude zakken band
big-smile.gif

Metallica is voor mij worshippy.gif. Hun zijn voor mij de voorgangers van elke metal die er nu te vinden is en ze gaan maar door. Respect heb ik daarvoor. Dus nee, geen oude zakken band. knipoog_dicht.gif

Verder zou ik ontzettend graag willen (heb net nog gekeken of er nog kaarten waren) maar ik heb niemand om mee te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Metallica is een voorganger van de speed/thrash metal absoluut niet van elke metalband. Als je een aantal bands wil bestempelen als geldend voor elke metalband (of eerder het genre metal) dan zit je meer te denken aan Led Zeppelin en Black Sabbath, dat waren de eerste hardrock-bands die heavy metal gingen maken.

Stylen als progressive, sympho en power hebben niets met Metallica maar op volgorde meer met Marilion/Yes (prog), UK (sympho) en Rainbow (power). De gasten van Metallica zijn oud, maar geen zakken smile.gif En ik vind alleen de oudere nummers leuk..

*zet Apocalyptica op*

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid