Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Daar heeft Starlight helemaal gelijk inwidegrin.gif.

Larry, dit is een van de beste keuzes die je gemaakt hebt in je leven! Ik ben eigenlijk bijzonder jaloers op jou, dat jij dit jaar nog wel EH kunt doen, en ik niet meer... Maar wie weet zie ik je nog wel een keer als jij bezig bent met je tentamens, tijdens een symposium, of tijdens Verdiependerwijs. Moet vast wel een keer lukken!

EH, olé, olé, olé!!!party.gifparty.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey Larry!

interessante keuzen smile.gif Toch ga ik heel even vervelend doen (sorry Eli7 puh2.gif) maar denk ALSJEBLIEFT goed na. Het is echt zwaar dus je moet echt al je tijd er aan willen geven. Ik heb um niet afgemaakt. Ik trok het gewoon niet meer. Je moet onwijs veel lezen en aangezien ik dislexie heb was dat nogal een probleem soms.. En daarbij gaat het dag en nacht over God. Bij mij kwam het mijn keel uit op een gegeven moment. Terwijl ik er daarvoor nooit genoeg over kon horen. Dus mijn tip... denkt goed na.

Verder is het een super gezellige school! smile.gif Hele hoop leuke mensen leren kennen en heeeel veel geleerd!! Dus.. veel plezier daar! big-smile.gif

grtzz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 28 november 2005 20:51:43 schreef Larry het volgende:

Wie zit er dit jaar op de EH, of gaat er volgend jaar heen? Daar zou ik graag contact mee willen, omdat ik er heel erg zin in heb om volgend jaar ook te gaan! Woensdag ga ik naar de meeloopdag! Wie o wie?

Ik ga volgend jaar ook! yes.gifparty.gifyes.gifparty.gif

Ik ben trns vorig jaar wel een x geweest, een meeloopdag.

Btw: CaZz: je bent de eerste die ik tegenkom die het niet leuk vond. Wel goed om ook andere geluiden te horen. Maar kun je ook zeggen waar we op moeten letten? Jij vond lezen niet echt makkelijk... maar dat teveel over God praten bijvoorbeeld: je had van te voren niet gedacht dat je daar genoeg van zou krijgen toch? Dus daar kun je dan toch niets aan doen...?

(snap je het een btje? lkkr vaag ben ikknipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heej,

Mijn zus doet het nu ook en heeft het heel erg naar de zin. De vakken die ze behandelen zijn erg intressant. De mensen zijn super! smile.gifsmile.gifsmile.gif

Dus gewoon doen lijkt me knipoog_dicht.gif.

Ik zelf ga misschien volgend jaar ook. Eerst maar is dagje meelopen met mijn zus.

Groetjes,

Joël

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:29:11 schreef holla het volgende:

[...]

Ik ga volgend jaar ook!
yes.gifparty.gifyes.gifparty.gif

Ik ben trns vorig jaar wel een x geweest, een meeloopdag.

Btw: CaZz: je bent de eerste die ik tegenkom die het niet leuk vond. Wel goed om ook andere geluiden te horen. Maar kun je ook zeggen waar we op moeten letten? Jij vond lezen niet echt makkelijk... maar dat teveel over God praten bijvoorbeeld: je had van te voren niet gedacht dat je daar genoeg van zou krijgen toch? Dus daar kun je dan toch niets aan doen...?

(snap je het een btje? lkkr vaag ben ik
knipoog_dicht.gif
)

Ik heb vorig jaar ook EH gedaan, in hetzelfde jaar als Eli7 en Cazz (zat zelfs bij Cazz in de klas smile.gif)

Om even voor Cazz te praten, wat ik denk dat ze bedoelt in ieder geval... Tijdens het basisjaar leer je jezelf beter kennen, maar je leert ook God beter kennen. God komt in bijna alle lessen naar voren. Natuurlijk is dit niet verkeerd, maar op een gegeven moment ben je er eigenlijk alleen nog maar theoretisch mee bezig en moet je niet vergeten ook je persoonlijke relatie en de praktijk van je geloof op peil te houden.

Ook ik heb een moment gehad dat ik t allemaal zat was. Niet dat ik God zat was, maar wel het gepraat over God. Het is gewoon een afweging die je voor jezelf moet maken. Ik ben wel positief over de EH. Ik heb daarna drie weken in zeist op de wittenberg gezeten (daar hebben ze ook tussenjaren) maar dat is mij een stuk minder goed bevallen. Maargoed.. ieder z'n ding..

Ik heb op de EH (onbewust) heel veel geleerd. Ik merk dat ik er nu nog steeds mee bezig ben. (komt ook wel door m'n nieuwe opleiding)

Goed.. volgens mij dwaal ik een beetje af... T is inderdaad wel veel leeswerk. Zeker als je van de middelbare school af komt, maar geloof me.. het is echt niet meer dan een gemiddelde (sociale) HBO-opleiding.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heej allemaal..

Dankje suus dat je voor mij sprak even knipoog_dicht.gif Ik moet zeggen dat er bij mij misschien ook wel andere dingen waren waardoor ik het zat werd, maar daar ga ik verder niet op in. Ze halen inderdaad overal God bij. OVERAL! Natuurlijk wist ik dat wel van te voren, maar ik werd het echt een beetje zat. Ik was het ook lang niet altijd eens met wat er werd lesgegeven en omdat ik me er alleen maar zat te ergeren werd ik de 'haleluja'-sfeer die er hing helemaal zat. Toen wou ik graag stoppen en wel meteen.. Maar bij mij was het een een opstapeling van veel dingen. Mijn tip voor als je de EH gaat doen is: ga voor jezelf, niet voor het diploma. smile.gif Ga naar de lessen die jij interessant vind en zet je daar voor in. Zo haal je er het meeste uit. Als je dan het diploma ook nog kunt halen is dat helemaal super!

Ik heb er ook heel veel geleerd hoor. Het enige wat ik heb gemist doordat ik eerder stopte was het 'orrientatie op vervolgonderwijs-gedeelte', en toch weet ik nu wat ik hier na wil doen, dus wat dat betreft heb ik nix gemist. Al met al heb ik de tijd die ik er heb gezeten best een leuke tij gehad maar ik heb nooit spijt gehad dat ik eerder ben gestopt.

Nouja iedereen die de EH gaat doen, heel veel plezier daar smile.gif En doe de groetjes aan Ouweneel puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En natuurlijk de groetjes aan de heer Verkadewidegrin.gif! Toch wel veruit de meest interessante figuur daar op de EH.

En wat Cazz zei, daar heeft ze zeker wel gelijk in. EH kan echt enorm zwaar zijn, maar het is ook wat je er zelf van wilt maken. Ik heb er bewust voor gekozen om in het begin van het jaar, me voor bepaalde vakken heel wat minder in te zetten en voor andere vakken juist weer meer.

En voor de rest was het zo, dat was als tutorgroep (klas van ongeveer 14 mensen), heel veel activiteiten nog organiseerden, die gewoon gezellig waren. Zoals barbeque'en, bioscoopje bezoeken, picknicken (best leuk!), poolen. Maar toch vooral veel met elkaar uit eten gaan en dan heerlijk over van alles en nog wat kletsen. Tutorgroepweekend is trouwens ook heel erg aan te raden. Op zulk soort momenten kon je lekker je frustraties aan elkaar kwijt, ze een plekje geven (zul je veel moeten doen...) en voor de rest vooral heel veel lol en plezier hebben, vrienden maken voor het leven.

En als 'bijzaak' is het ook nog zo dat je heel erg veel leert. Ik merk nu nog steeds dat er veel dingen zijn die, door de EH, nu opeens mijn aandacht hebben, waar ze dat eerst niet hadden. Wat dat betreft vond ik een van de mooiste dingen van de EH, dat je leert over kerkmuurtjes heenkijken. Ik dacht zelf dat ik dat al deed, maar dat viel redelijk tegen. Ik heb echt heel erg veel geleerd van allerlei andere kerken. Ben als evangelisch jochie zelfs twee keer naar de gereformeerde gemeente geweest en dat is bijna wel het tegenovergestelde!

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: EH is gewoon cool en ik wens je heel veel plezier volgend jaar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog meer Verkade-fans! Daar word ik toch zo blij van! Ik moet zeggen dat ik het ook wel eens oneens was met Verkade (mijn lieve lange tenentrappende tutor), maar naarmate het jaar vorderde steeds meer. Ik hoop dat dat ook jullie ervaring zal mogen worden, want zelfs als evangelisch ventje, of dametje, kun je heel veel van hem leren (je zult dit later wel gaan begrijpen).

Mevrouw van Dijk is trouwens ook erg cool. Het duurt alleen een tijdje voor je haar gevoel voor humor gaat begrijpen, bijzonder droog iig. Maar dan kun je soms echt dubbel liggen tijdens haar college's.

Wat ook bijzonder leuk is: Verkade en Ouweneel die elkaar lopen te plagen over onze hoofden heen. Dat wil zeggen: tijdens hun college's luid en duidelijk verkondigen dat de ander ongelijk heeft en ook nooit gelijk kan hebben. Is echt bijzonder grappig. Ter geruststelling: ze kunnen het heel goed met elkaar vinden, tegenpolen trekken elkaar aan zeggen ze wel eens. Ze hebben allebei iig zeer uitgesproken en redelijk tegengestelde meningen. Maar van beiden heb ik veel geleerd.

@Cazz

volgens mij had je een andere tutot moeten hebben (Corbig-smile.gif) en dan was je waarschijnlijk langer gebleven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:40:18 schreef Eli7 het volgende:

@Cazz

volgens mij had je een andere tutot moeten hebben (Cor
big-smile.gif
) en dan was je waarschijnlijk langer gebleven...

O dat weet ik wel zeker! widegrin.gif

Ik had Mevrouw Van Oordt, ik ga daar nu niet verder hier op in, want ik weet dat ze de link van deze site heeft knipoog_dicht.gif en misschien krijgt 1 van jullie haar wel als tutor, en ze is best een super lief mens hoor! Maar ze was gewoon niet de beste soort tutor voor mij..

Mevrouw van Dijk is inderdaad heel grappig. smile.gif Ze heeft echt humor en haar lessen vond ik altijd zeer de moeite waard! Met Ouweneel kon ik altijd heeerlijk discussieren want hij gaf me bijna nooit gelijk, en ik hem ook niet widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Dat kan zo zijn. Er wordt wel aandacht besteedt aan studiekeuze enzo. Maar het is ook voor je persoonlijke vorming. Je leert er veel over het christendom en over niet-gelovigen. Dat je niet meteen vanuit je christelijke kringetje de grote boze universiteitswereld instapt met al die rare niet-christenenpuh2.gifwidegrin.gif haha nee dat valt wel mee, maar je leert er wel over wat jij zelf gelooft, en hoe je dat verwoordt. Ook leer je er veel over andere christenen, over verschillen tussen christenen. Oftewel, een leerzaam jaarknipoog_dicht.gif. Je krijgt geen 'echt' diploma, je kunt dus niet zeggen dat het heel veel nut heeft in de zin van een diploma, zoals je bij een universiteit of hbo hebt. Ook krijg je geen studiefinanciering, geen ov. Maar volgens velen wel de moeite waard. (En ik denk dat ookyes.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de EH heb ik vooral geleerd hoe ik na moet denken. En meer nog, wat de interessante dingen zijn waar over na te denken valt. Door de EH loop ik nu rond met een (naar mijn idee) behoorlijk consistente groep meningen, die samenvallen onder een grote visie. Een visie die op de Bijbel gebaseerd is. Dat is kortom wat ik op de EH geleerd heb en wat ik nu heel erg waardevol vind, en als ik ouder ben, waarschijnlijk nog waardevoller vind.

Je leert trouwens ook heel erg jezelf kennen tijdens zo'n jaar. Wat je mooie en sterke kanten zijn, maar ook de wat minder mooie... Maar dat is eigenlijk heel mooi, want je kunt er daarna ook wat aan doen. En zo kom je er dus weer beter uit.

Leuke bijkomstigheden zijn ook dat je een heleboel vriendschappen opbouwt. Eén van mijn beste vrienden van nu, ben ik daar tegengekomen iig.

Laat ik samenvatten met:

EH, dat moet je gewoon doen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid