Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...
  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Na de stuvomiddag van vandaag ben ik toch wel lichtelijk overtuigd dat ik de EH wil gaan doen.. Anders een jaar op de Wittenberg of een diaconaal jaar bij YfC of een soortgelijke instellling. De EH lijkt mij gewoon heel tof en fijn na wat ik allemaal gehoord en gelezen heb smile.gif

Helaas pas over 2.5 jaar... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:11:22 schreef Joëlle het volgende:

Na de stuvomiddag van vandaag ben ik toch wel lichtelijk overtuigd dat ik de EH wil gaan doen.. Anders een jaar op de Wittenberg of een diaconaal jaar bij YfC of een soortgelijke instellling. De EH lijkt mij gewoon heel tof en fijn na wat ik allemaal gehoord en gelezen heb
smile.gif

Helaas pas over 2.5 jaar...
knipoog_dicht.gif

Go Joëlle!!!party.gif

EH is helemaal cool, en die tweeënhalf jaar zullen snel genoeg voorbij zijn! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:55:35 schreef Cloud het volgende:

EH is idd leuk. Alleen jammer dat je er geen studiefinanciering voor krijgt.
nosmile.gif

Ik had het ook ontzettend gaaf gevonden, maar als het goed is moet ik al zes jaar studeren waarvan ik de laatste twee jaar geen studiefinanciering krijg...

Je krijgt studiefinanciering voor de complete duur van je studie hoor! Voor de Delftse studies, die allemaal 5 jaar duren, krijg je ook gewoon 5 jaar studiefinanciering. En voor medicijnen krijg je ook gewoon 6 jaar studiefinanciering. Dus wat dat betreft valt het wel weer mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:17:28 schreef Michie23 het volgende:

de Wittenberg is niet duur en je kan het fondsen geloof ik
smile.gif

eh.. niet duur? daar heb ik toch andere ervaringen mee.. Fondsen kan wel ja, maar ook niet zomaar... alleen als je het écht niet zelf kan betalen e.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:54:23 schreef jvm het volgende:

Zijn er ook eigenlijk mensen die het EH-traject doen of willen gaan doen? Ik zelf wil misschien volgend jaar het EH-traject gaan doen en een vriend van mij ook.

EH traject doe je toch als je midden in een jaar stopt met je studie oid? Waarom wil je liever EH-traject doen dan EH-basisjaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje late reactie, maar ik had het vrij druk vandaar.

Het EH-traject is vanaf begin februari ja, tot eind juni en is vooral gericht op vastgelopen studenten. Het EH-Traject is dus 5 maanden en geen jaar Gorthaur. Alhoewel er dit eerste jaar dat het EH-Traject er een veel bredere doelgroep opafkomt. Ik ben een student die tegen dingen aanloopt (ik ben dus nog niet vastgelopen knipoog_dicht.gif).

Volgens het ND (Nederlands Dagblad) zet het Basisjaar hoog in op theoretische vorming op het gebied van wetenschap, iets wat bij het EH-Traject zo goed al weggelaten wordt. Het Basisjaar bestaat uit blokken: bijbels fundament, oriëntatie op cultuur en maatschappij, oriëntatie op studie en beroep, confrontatie en verdieping. Het hele jaar door wordt er gewerkt aan persoonlijke ontwikkeling, praktische toerusting en creatieve vorming.

Ik denk dat ik vorming op wetenschappelijk gebied niet zo nodig heb, ook lijken voor mij het 1e en 2e blok niet zo nodig en de 3e en 4e maar half. Creatieve vorming spreekt mij ook niet zo aan. Wat ik minder vindt aan het Basisjaar is dat het een jaar duurt, ik denk dat ik op een gegeven moment ook het gepraat over God helemaal zat wordt zoals CazZ. Het Traject is veel korter en er zijn 3 lesdagen (+ 8 uur huiswerk) ipv 5 lesdagen wat ik wel handig vindt. Het is alleen jammer dat het Traject vrij duur is, het koste vorig jaar 1000 euri.boosrood.gif

De blokken van het Traject spreken mij wel allemaal aan, het zijn: blik op jezelf en God, blik op de maatschappij en blik op de toekomst. Daarnaast wordt ook het hele Traject gewerkt aan persoonlijke ontwikkeling en praktische toerusting. Het EH-Traject heeft naar mijn idee voor mij de goede dingen van het EH-Basisjaar + extra's, vandaar.yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 27 april 2006 00:47:20 schreef jvm het volgende:

Wat ik minder vindt aan het Basisjaar is dat het een jaar duurt, ik denk dat ik op een gegeven moment ook het gepraat over God helemaal zat wordt zoals CazZ.

Tja, ik vond het jammer dat de EH maar een jaar was. Of je het zat wordt hangt er voor een groot deel denk ik vanaf over hoe je er zelf in (wilt) staan. Dan scheelt het ook dat wij als tutorgroep buiten EH om eigelijk nooit met EH bezig waren, maar vooral met gezelligheid. En nu de EH is afgelopen komt het serieuze opeens naar boven. Best wel grappig. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 28 november 2005 20:51:43 schreef Larry het volgende:

Wie zit er dit jaar op de EH, of gaat er volgend jaar heen? Daar zou ik graag contact mee willen, omdat ik er heel erg zin in heb om volgend jaar ook te gaan! Woensdag ga ik naar de meeloopdag! Wie o wie?

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:37:01 schreef Mido het volgende:

Heej,

Mijn zus doet het nu ook en heeft het heel erg naar de zin. De vakken die ze behandelen zijn erg intressant. De mensen zijn super!
smile.gifsmile.gifsmile.gif

Dus gewoon doen lijkt me
knipoog_dicht.gif
.

Ik zelf ga misschien volgend jaar ook. Eerst maar is dagje meelopen met mijn zus.

Groetjes,

Joël

Gaan jullie nog?

Ik wel, als ik slaag smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet direct het gevoel dat ik daar dingen zou leren die ik ook ergens anders kan leren, daar een reusachtige zak geld voor te betalen, studiefinanciëring te verbruiken, een kamer te moeten betalen etcetra. Ik zou dus niet voor dat Basisjaar gaan, wel voor het Traject (sterker nog als ik in Januari klaar zou zijn geweest had ik nu EH-Traject gedaan, maar ik was eind Februari klaar). Ook zou ik, als ik in Utrecht studeer bijvoorbeeld wel bepaalde symposia en debatten bijhouden, weer een abbo nemen op de Ellips en de Studiebijbel smile.gif

Het Basisjaar vind ik overkill (voor mij)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid