Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:58:18 schreef Mark1987 het volgende:

Het viel me net op dat Eli7 in het promo-filmpje zit...

party.gif

Quote:
Ik had trouwens nog nooit gehoord van EH, maar als ik de website en de reacties hier lees, lijkt het me eigenlijk ook wel wat. Wie weet, als ik over 2 jaar klaar ben met m'n MBO opleiding
knipoog_dicht.gif

Moet je zeker doen. smile.gif

Ik kwam er vandaag trouwens achter dat de dame die na mij moest rijlessen, ook op de EH zit, en ook nog eens het voorrecht heeft om meneer Verkade als tutor te hebben. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...
  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:22:59 schreef TimonK het volgende:

En natuurlijk de groetjes aan de heer Verkade
widegrin.gif
! Toch wel veruit de meest interessante figuur daar op de EH.

Quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:28:31 schreef CazZ het volgende:

Meneer verkade
worshippy.gif
Als ik voor iemand respect heb, en als ik het met iemands gedachtengangen helemaal kon vinden, was het wel met Meneer Verkade!
big-smile.gif

Quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:40:18 schreef TimonK het volgende:

Nog meer Verkade-fans! Daar word ik toch zo blij van! Ik moet zeggen dat ik het ook wel eens oneens was met Verkade (mijn lieve lange tenentrappende tutor), maar naarmate het jaar vorderde steeds meer. Ik hoop dat dat ook jullie ervaring zal mogen worden, want zelfs als evangelisch ventje, of dametje, kun je heel veel van hem leren (je zult dit later wel gaan begrijpen).

* NienkeJ sluit zich volkomen aan bij deze posts

Verkade is bijzonder, hij is sowieso een van de weinigen op de EH met wie ik over de schoonheid van de Dortse Leerregels kan praten, over predikanten als van der Net en Vreugdehil. Over mijn achtergrond die hij niet meteen als 'vreemd' ziet, of als 'zwaar' maar waar hij óók de schoonheid van ziet.

pfft. Ik wordt er emotioneel van ;/

Link naar bericht
Deel via andere websites

* zit er ook over te denken om het EH-basisjaar te gaan doen

Wat ik me vooral afvraag (ik heb niet voor niets cultuur&maatschappij gekozen), gaat het niet teveel om de wetenschap? Ik ga inderdaad meer voor persoonlijke vorming, bijbelstudie, verbreding van je interesse, enz. Maar ik hoef écht niet te weten dat de blinde darm wél een functie heeft en dus geen argument is voor de evolutietheorie ofzo...

Maar alle reacties hier maken mij wel lichtelijk enthousiast! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha widegrin.gif

Dat is een grappige vraag big-smile.gif

Bij mij in de tutorgroep hebben degenen die heel erg exact zijn aangelegd (zoals een meisje dat Werktuigbouwkunde wil gaan studeren) de grootste moeite met de onderwerpen op de EH. Niet dat ze ze niet leuk vindt, maar ze heeft moeite met grote lappen tekst doorwerken, en ze mist alle exacte dingen. Je hoeft namelijk niets over wiskunde/natuurkunde/scheikunde ed te leren, je hoeft geen dingen op te lossen ed.

Ik denk dus dat je het juist met een C&M profiel makkelijker hebt, omdat je daar meer gewend bent lappen tekst te leren. En bovendien heb je dan meestal ook meer met vakken als maatschappijleer, godsdienst en dergelijke, waarop de EH ook wel voortborduurt. Het gaat ook wel over wetenschap hoor, vrij veel. Maar het is niet ontzettend moeilijk te volgen, ook niet als je C&M hebt gedaan. Ik heb nu de 2e week van het hele jaar waarin ik het onderwerp niets vind. Een week was het onderwerp 'Techniek en Maatschappij', dat vond ik niets. En deze week is het onderwerp 'Natuurwetenschap' en dat vind ik ook niets knipoog_dicht.gif.

(btw: ik heb ook C&M gedaan, en ik ben totaal niet exact aangelegd)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 22:30:45 schreef NienkeJ het volgende:

Ha
widegrin.gif

Dat is een grappige vraag
big-smile.gif

Bij mij in de tutorgroep hebben degenen die heel erg exact zijn aangelegd (zoals een meisje dat Werktuigbouwkunde wil gaan studeren) de grootste moeite met de onderwerpen op de EH. Niet dat ze ze niet leuk vindt, maar ze heeft moeite met grote lappen tekst doorwerken, en ze mist alle exacte dingen. Je hoeft namelijk niets over wiskunde/natuurkunde/scheikunde ed te leren, je hoeft geen dingen op te lossen ed.

Ik denk dus dat je het juist met een C&M profiel makkelijker hebt, omdat je daar meer gewend bent lappen tekst te leren. En bovendien heb je dan meestal ook meer met vakken als maatschappijleer, godsdienst en dergelijke, waarop de EH ook wel voortborduurt. Het gaat ook wel over wetenschap hoor, vrij veel. Maar het is niet ontzettend moeilijk te volgen, ook niet als je C&M hebt gedaan. Ik heb nu de 2e week van het hele jaar waarin ik het onderwerp niets vind. Een week was het onderwerp 'Techniek en Maatschappij', dat vond ik niets. En deze week is het onderwerp 'Natuurwetenschap' en dat vind ik ook niets
knipoog_dicht.gif
.

(btw: ik heb ook C&M gedaan, en ik ben totaal niet exact aangelegd)

Halleluja party.gif

Samengevoegde post 02-3-2007 17:29:06:

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 22:28:14 schreef Joëlle het volgende:

ga gewoon dinsdag ook
puh2.gif

Deze dinsdag? widegrin.gif Ik ga woensdag naar een orientatiedag van de HU... vinden ze vast niet zo heel grappig bij mij op school...

Ik ga wel bij de STUVO kijken big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 09:56:25 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende:

Maar als je exact bent aangelegd? (NG) is het dan nog wel te doen?

Jawel, er zitten ook genoeg NT'ers en NG'ers op de EH. Waar je aan zult moeten wennen is dat je geen sommen meer hoeft te maken, en eigenlijk niets exacts hoeft te doen. Je zult nu veel meer moeten lezen, iets wat je minder gewend bent. Maar desondanks is voor een NT'er of NG'er de EH niet onmogelijk om te doen, en juist voor deze doelgroep gaat het vrij veel over Wetenschap ed. Heel erg handig wanneer je ook in je vervolg opleiding daar mee te maken krijgt smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jawel, er zitten ook genoeg NT'ers en NG'ers op de EH.
Waar je aan zult moeten wennen is dat je geen sommen meer hoeft te maken, en eigenlijk niets exacts hoeft te doen. Je zult nu veel meer moeten lezen, iets wat je minder gewend bent.
Maar desondanks is voor een NT'er of NG'er de EH niet onmogelijk om te doen, en juist voor deze doelgroep gaat het vrij veel over Wetenschap ed. Heel erg handig wanneer je ook in je vervolg opleiding daar mee te maken krijgt
smile.gif
.

Klinkt geweeeldig! worshippy.gif

Maar dat stukje "en juist voor deze doelgroep gaat het vrij veel over Wetenschap ed.", kun je dan een soort richting kiezen of is dat ook voor iedereen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klinkt geweeeldig!
worshippy.gif

Maar dat stukje "en juist voor deze doelgroep gaat het vrij veel over Wetenschap ed.", kun je dan een soort richting kiezen of is dat ook voor iedereen?

In het begin van het jaar is er een week 'Bijbel en Wetenschap' en die is voor iedereen. Ook is er een week 'Maatschappij en Techniek' en die is voor iedereen. Zo zijn er nog wat van zulke weken.

In het derde blok kun je meer kiezen welke onderwerpen je wilt volgen, omdat het dan om studiekeuze gaat. Als je niet een exacte studie wilt gaan doen heb je weinig aan een week als 'Natuurwetenschappen' smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kon op 6 maart niet naar de Open Collegedag, dus zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van de mensen die wel geweest zijn
knipoog_dicht.gif
.

Ik vond het wel leuk, hoewel het begin van de dag, 1.5 uur natuurwetenschappen, me erg zwaar viel. De stof opzich viel heel erg mee en was ook voor bio1 persoontje als ik prima te volgen, maar 't was wel érg lang. De rest van de dag vond ik leuker/interessanten.

Denk alleen niet dat 't het voor mij word. smile.gif Heb niet het 'yes, dit word het' gevoel dat ik bijv. bij de keus van middelbare school wel direct had en heel belangrijk vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het eigenlijk ook wel leuk, ik heb een college 'Inleiding in de Sociologie gehad' dat was dodelijk saai, maar dat komt omdat het de inleiding was, en dat kende ik wel.

Tweede college over 'Psychologie en Religie' was erg boeiend, en Joëlle.. heb jij een andere kleur haar? Zo ja.. het staat je mooi smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid