Robert Frans 1.653 Geplaatst 9 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2005 IS DEZE MUZIEK CHRISTELIJK? Je kent het vast wel: je ontdekt een geweldig goede band, maar hebt zo je twijfels over hun teksten en muziek. Is dat wel christelijk? Kan ik dat als goed christen wel draaiën? Vragen die je graag beantwoordt ziet door medechristenen. Daar is dit topic nu voor. Heb je een vraag over de achtergrond van een band, artiest of gewoon een lied? Dan kun je deze hier stellen. Even enkele regels: als je dit topic onzin vindt, post hier dan niet. Oordeel niet over de bandleden, maar geef gewoon aan hoe jij over hun nummers denkt ten opzichte van het geloof. Post hier alleen als je antwoord wil geven op de gestelde vragen of zelf met zo'n vraag zit. De discussie of dit soort vragen onzin zijn of niet is hier dus niet aan de orde. Moge dit topic antwoorden en rust geven. Link naar bericht Deel via andere websites
Dr. Fell 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Nog even over Slayer: Ik vind het echt vreselijk kinderachtig geprovoceer. Het volgende lied over Joseph Mengele vind ik werkelijk zo infantiel als het maar kan... dat er nog mensen zijn die vinden dat die band een boodschap heeft vind ik volstrekt onvoorstelbaar. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen als die in zichzelf snijdende promoters van de H. Stoel hé Abbath? Angel of Death Auschwitz, the meaning of pain The way that I want you to die Slow death, immense decay Showers that cleanse you of your life Forced in Like cattle You run Stripped of Your life's worth Human mice, for the Angel of Death Four hundred thousand more to die Angel of Death Monarch to the kingdom of the dead Sadistic, surgeon of demise Sadist of the noblest blood Destroying, without mercy To benefit the Aryan race Surgery, with no anesthesia Feel the knife pierce you intensely Inferior, no use to mankind Strapped down screaming out to die Angel of Death Monarch to the kingdom of the dead Infamous butcher, Angel of Death Pumped with fluid, inside your brain Pressure in your skull begins pushing through your eyes Burning flesh, drips away Test of heat burns your skin, your mind starts to boil Frigid cold, cracks your limbs How long can you last In this frozen water burial? Sewn together, joining heads Just a matter of time 'Til you rip yourselves apart Millions laid out in their Crowded tombs Sickening ways to achieve The holocaust Seas of blood, bury life Smell your death as it burns Deep inside of you Abacinate, eyes that bleed Praying for the end of Your wide awake nightmare Wings of pain, reach out for you His face of death staring down, Your blood running cold Injecting cells, dying eyes Feeding on the screams of The mutants he's creating Pathetic harmless victims Left to die Rancid Angel of Death Flying free (LEADS: HANNEMAN, KING, HANNEMAN, KING, HANNEMAN) [ Angel of Death Monarch to the kingdom of the dead Infamous butcher, Angel of Death Angel of Death] Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Het is gewoon Troep . Link naar bericht Deel via andere websites
Luctor 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Het nr vertelt ons over de wandaden van Mengele en consorten. Goede zaak toch? Precies wat de overlevenden doen. Het zou m.i. pas fout zijn als er stond dat ze het er mee eens waren. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 ...daarom,..EN HET KLINKT GEWOON LEKKER Maar zitten wel een paar rare, verdachte teksten bij, dacht ik zo,..maar dat hoor je pas als je 't met tekstboekje luistert Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Tjsa ik heb wel muziek van bands die Mengele verheerlijken ^^. Maarja, dat zijn nu niet bepaald de meest linkse bands die er zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Wil je ff opnoemen, wel interessant om x te horen Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Bands als Aryan Terrorism, Der Sturmer, Beetje het meest rechtse binnen de blackmetal. Link naar bericht Deel via andere websites
Dr. Fell 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Oh... Slayer heeft die muziek gemaakt om hun fans degelijke voorlichting over Auschwitz te geven? Nu begrijp ik het. Link naar bericht Deel via andere websites
Verwoesting 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Ik heb nogal moeite met Elly en Rikert, kan ik die wel luisteren als christen of zijn er vergelijkbare bands die wel goed te keuren zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Constant Continuation 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Quote: Op woensdag 22 juni 2005 20:40:18 schreef Dr. Fell het volgende: Oh... Slayer heeft die muziek gemaakt om hun fans degelijke voorlichting over Auschwitz te geven? Nu begrijp ik het. Voel ik daar een sarcastische ondertoon in je post doktor? Het klinkt misschien wat vreemd, maar er bestaan ook bands die hun teksten inhoud geven, ook op politieke en maatschappelijke aspecten. Sommige bands maken ook wel eens nummers die niet over Jezus, liefde en seks of 666 gaan. In tegen stelling wat misschien een Schimmel zou beweren. Link naar bericht Deel via andere websites
Constant Continuation 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 double post Link naar bericht Deel via andere websites
Hendrika 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Wat vinden jullie van Shakira, kan haar muziek door de beugel als Christen zijnde? Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Shakira is fantastisch . Ik weet niet of het Christelijk is maar ik download binnenkort al haar videoclips . Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Quote: Op woensdag 22 juni 2005 22:55:52 schreef Abbath het volgende: Shakira is fantastisch . Ik weet niet of het Christelijk is maar ik download binnenkort al haar videoclips . moet ik je nou geloven of mag ik er een roflmao van maken?? Link naar bericht Deel via andere websites
bart1984 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Quote: Op woensdag 22 juni 2005 20:13:01 schreef Abbath het volgende: Het is gewoon Troep . Echt niet, slayer rulez. Ik zag ze afgelopen zaterdag. Link naar bericht Deel via andere websites
bart1984 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Quote: Op woensdag 22 juni 2005 22:31:32 schreef Hendrika het volgende: Wat vinden jullie van Shakira, kan haar muziek door de beugel als Christen zijnde? Ze ziet er leuk uit maar de muziek is niks. Link naar bericht Deel via andere websites
Luctor 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Quote: Oh... Slayer heeft die muziek gemaakt om hun fans degelijke voorlichting over Auschwitz te geven? Nu begrijp ik het. je zal me wel voor gek verklaren, maar ik denk dat dit zeker meespeelt. Hoe kijk jij er dan tegenaan? Quote: Wat vinden jullie van Shakira, kan haar muziek door de beugel als Christen zijnde? Nietszeggende liedjes over liefde en plezier maken en hitsige videoclips van een lekker wijf. Meisjes krijgen een minderwaardigheidscomplex van haar en jongens hebben moeite bepaalde gevoelens te onderdrukken Dan zou ik liever hebben dat je Slayer luistert, want daar raakt niemand opgewonden van en het gaat nog ergens over. Teminste dat zou ik zeggen als ik zwaar christelijk was. Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Shakira is fantastisch .. Ben helemaal Shakira fan .. Dat meen ik nog ook.. het schadaal . Nieuwste nummer zie ik ook altijd als ik MTV kijk (wat ik dus nonstop doe) en steeds kan ik me niet voorstellen wat voor 'lucky bastard' de zoon van de president van Argentinië is . En Bart, omdat jij Slayer zaterdag zag rulez het? Ik vind het gewoon ongeinspireerde bagger. Link naar bericht Deel via andere websites
AkkA 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 is dat al hitsig. Shakira is best oke, als je t leuk vind. Ze houd best veel kleren aan vergeleken met rivaaltjes. En zat zo genoemd christelijke artiesten kleden zich niet minder uitdagend. Ik denk dat dat uitdagend meer wat over jezelf zegt dan over de artiest. Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Ach man.. dat dansen van d'r...Dat ze relatief veel kleding aan houdt pleit wel voor d'r. Vind ik d'r iig geen hoertje. Maarja, het sarcasme van mijn vorige post is hopelijk niet helemaal aan uwer neuzen voorbij gegaan. Hoewel ik Shakira een erg mooie vrouw vind is ze ook niet meer dan dat. Link naar bericht Deel via andere websites
AkkA 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Ooh man.. ik reageerde op Lactor. Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Ik weet niet eens maar dat ik dat gepost heb . Laten we het houden op moeheid . Link naar bericht Deel via andere websites
Luctor 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Wat moet ik hier nou weer mee? Ik vind t gewoon helemaal niks, belachelijk dat een lekker mokkel gecombineerd met een commercieel deuntje zoveel geld binnen kan brengen. Link naar bericht Deel via andere websites
DjCheminee 0 Geplaatst 22 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2005 Ehm, Slayer is absoluut niet Christelijk verantwoord.... De text is zwaar provocerend en sschopt tegen praktisch elk heilig huisje aan dat er maar bestaat... (ik heb er 2 CD's van ) Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten