Aristarkos 196 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 19 minuten geleden zei najjreb86: Door die fases ben ik ook gegaan, eerst van christen naar esoterisch, toen van esoterisch naar spiritueel en toen van spiritueel naar agnost en apathisch. ... en toen naar trol. Iedereen die niet (meer) gelooft en zich toch geroepen voelt op een Christelijk forum onzin uit te kramen is een trol. Dus jij bent een trol. Je draagt hier niets bij en toch uit jij je zinloze mening. Dat is precies wat trollen doen. Dus je bent een trol. Maar dat overduidelijk. Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 180 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden Op 9-7-2026 om 10:04 zei Robert Frans: Ik kijk echter naar beiden en mijn kerk doet dat ook. De Schrift kent verschillende betekenislagen en verschillende interpretatiemogelijkheden. Juist het accepteren en verabsoluteren van slechts één interpretatie, zoals veel protestanten doen, leidt tot onnodige verdeeldheid. Eenheid is in Christus en Christus is de waarheid. Verkeerde theologische uitleg maakt nu eenmaal scheiding. Wat betreft het Maria in huis halen: Ik kan het met je eens zijn dat het verhaal van Maria en Johannes een les voor ons is maar wanneer je gaat spreken over het in huis halen van Maria, waar heb je het dan concreet over? Gaat het dan over het idee van zorg voor elkaar nemen, bijvoorbeeld de zorg van een weduwe op je nemen die je goed kent en een mantelzorgerfunctie vervullen of gaat het ergens anders over? Wanneer het het eerste betekent kan ik het met je eens zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten