Spring naar bijdragen

geesten oproepen * LEES DIT!


Aanbevolen berichten

Ik heb vijf jaar geleden geesten opgeroepen, ik luisterde naar muziek waarin het woord duivel nogal vaak viel en een half jaar daarna op een morgen werd ik opeens wakker en hoorde ik voetstappen op mijn kamer.

Eerst schrok ik wakker daarvan en ik keek maar ik zag niks dus ik dacht dat zal wel niks zijn, daarna hoorde ik het weer maar dit keer was ik wakker.

Ik zag nog steeds niks en ik wist dat ik dit keer goed bijbewust zijn was en niet meer in zon halfslaperige staat van geest.

Ik was vestijfd van angst en ik was te bang om me te bewegen.

Ik lag er 2 uur lang zonder me te bewegen.

Later daarna heb ik nog een paar van zulke ervaringen gehad.

Een gevoel dat ik aangeraakt werd , ssst gehoord toen ik zat te zingen achter mijn pc.

ik was weken achter elkaar bang om te gaan slapen terwijl deze dingen nooit in het donker gebeurden.

Ik leek wel een klein jongetje van 7 die bang was voor deze dingen maar nu was ik 14.

Het fijt dat ik wist dat deze dingen konden gebeuren maakte alles enger.

Ik had niet meer een "buffer" als je bang bent.

Je weet wel oow dat kan toch neit gebeuren.

Dat is ook zo totdat je stomme dingen in je hoofd haat zoals mij en glaasje gaat draaien of wat dan ook.

Absolut angstaanjagend.

Tot dat ik over Jezus en God ging lezen en horen.

Ik kwam tot geloof en begon wijsheid te vergaren.

Ik las dat je alles kon weg laten gaan door de naam van Jezus.

Nou op een avond was ik weer bang (dat had ik er van over gehouden) en ik wou zeggen "ga weg in de naam van Jezus Christus" maar ik durfde het niet.

Ik begon maar te bidden om me beter te voelen en opeens zei ik het.

Uit het niets,zonder dat ik het daadwerkelijk gebeden had.

Ik wou het in mijn hart en ik denk dat God mijd at liet zeggen.

de dag daarna zag de wereld er heel mooi uit dat heb ik nooit weer meegemaakt.

Aan alles wat ik zag koppelde ik de beste herrinering uit mijn leven (tot zo ver) en dat was echt overweldigend mooi.

Mooi is eigelijk echt een understatement.

IK heb sindsdien neit meer van zulke ervaringen gehad dus ik zou hieruit de volgende conclusie trekken.

NIET geesten oproepen, als je het toch gedaan hebt en er last van hebt kun je met geloof alles weer oplossen,de naam jezus heeft veel kracht.

Ik weet niet precies wat die geluiden en voetstappen was maar ik ervaarde het als super eng en niet aangenaam dus oppassen met deze dingen al is het maar muziek ik heb gemerkt dat de duivel meer kan als je denkt en zal ook nooit meer zo iets super stoms in mijn hoofd halen muur.gif.

Maarja groeten Casper

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 323
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ok, hoe kan een geestverschijning, die niemand anders waarneemt, voetstappen veroorzaken? De geest raakt zelf immers niet grond aan. De geest heeft geen massa, geen schoenen aan en is dus ook niet in staat voetstappen voort te brengen.

Dat jij dit hoort en er zelf stellig van overtuigd bent dat het realiteit is, zegt niet dat het ook daadwerkelijk realiteit is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Wever,

En dat jij er stellig van overtuigd bent dat het een waanbeeld is, wil nog niet zeggen dat het dan ook maar nep is. Het is heel makkelijk om dat soort beelden maar op de hersenen af te schuiven, maar dan ben je net als de christen die zulke beelden standaard op Satan schuift. Maar zo simpel is het allemaal niet.

Het kan het één of het ander zijn, of een combinatie van die twee. Het lijkt onder niet-gelovigen nogal populair te zijn om alle vreemde dingen maar op de hersenen te gooien. Immers, dat is een gigantisch ding, dus die zal dat allemaal wel veroorzaken. Best, maar ga er nu niet standaard vanuit dat de hersenen zélf dat allemaal veroorzaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens dat we niet alles klakkeloos kunnen verklaren middels de hersenen. Ik baseer mijn antwoord echter op vergelijkbare gevallen van iemand die ik ken en die een tijd licht psychotisch was. Die persoon hoorde muziek waar die er niet was.

En hersenen kunnen ons enorm voor de gek houden hoor, denk maar aan optische illusies. Verder zijn er tal van 'spooklocaties' ontkracht; het bleken omgevingen te zijn waar een bron trillingen veroorzaakte die buiten ons bewuste waarnemingsvermogen liggen.

Er zijn allerlei situaties waarin mensen zich dingen zeer realistisch kunnen inbeelden, terwijl ze niet eens psychotisch zijn.

Een neuro-psycholoog maakte eens de vergelijking met een lege tafel die gefotografeerd wordt. Staat op de foto opeens een appel op de tafel, waar de echte tafel leeg was, dan lijkt het meest aannemelijke dat we het fototoestel gaan onderzoeken en niet de realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 4 months later...
Gast Anon_phpbb

Hoihoi!!

Ik geloof best dat er geesten bestaan. Het lijkt mij best wel cool om een keer glaasje te draaien, alleen ben ik er ook best wel bang voornosmile.gif kan je meteen bezeten worden door een geest als je 1 vraag stelt?smile.gif

Ik wil graag zo snel mogenlijk een reactie!!party.gif

doeii

miekjuhhh

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:26:42 schreef Muizzz13 het volgende:

Hoihoi!!

Ik geloof best dat er geesten bestaan. Het lijkt mij best wel cool om een keer glaasje te draaien, alleen ben ik er ook best wel bang voor
nosmile.gif
kan je meteen bezeten worden door een geest als je 1 vraag stelt?
smile.gif

Ik wil graag zo snel mogenlijk een reactie!!
party.gif

doeii

miekjuhhh

Uit persoonlijke ervaring raad ik het je sterk af de rustenden te verstoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:33:20 schreef Aimé het volgende:

[...]

Het zijn geen rustenden,maar demonen die zich voordoen als gestorven personen.

Aimé

Maakt niet uit. Ze rusten en laten je met rust totdat je ze verstoord dus ook in die context zou mijn uitpsraak nog gelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:38:39 schreef Ol Moth het volgende:

[...]

Maakt niet uit. Ze rusten en laten je met rust totdat je ze verstoord dus ook in die context zou mijn uitpsraak nog gelden.

Ook zonder dat jij je met demonen bezighoudt zijn ze al heel erg actief. Denk maar niet dat die demonen afhankelijk zijn van ons om ze wakker te maken, wakker zijn ze allang. Er is wel de mogelijkheid om ze extra ruimte in je leven aan te bieden, op wat van manier dan ook. En dan zul je er inderdaad nog weer heel wat meer van merken. Maar er is geen enkele geest die slaapt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:47:48 schreef Levi het volgende:

[...]

Op welke bijbelteksten baseer je dat?

Grtz,

Levi

Dat is niet direct op een Bijbeltekst te baseren, maar is wel logisch te verklaren. Wij als mensen hebben niet de macht om mensen uit het dodenrijk op te roepen. God heeft ze daar geplaatst en het zou volkomen tegen zijn wil ingaan als wij die mensen daar maar eens lekker vandaan zouden halen.

Wij hebben in principe ook niet de macht om geesten op te roepen. Alleen is het zo dat de demonen gewillig genoeg zijn om toch te komen, om zo misbruik van de situatie te kunnen maken.

Het verschil tussen de gestorvenen en demonen is dat de gestorvenen op een plaats zitten, anders dan deze aarde, waar ze wachten op de dag dat ze geoordeeld zullen worden. Demonen echter zwerven vrij rond hier op aarde, er is voor ons dan ook niets dat ons tegenhoudt hen op te roepen. Waar wij dus geen doden uit de hen door God aangewezen rustplaats kunnen oproepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:47:16 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Ook zonder dat jij je met demonen bezighoudt zijn ze al heel erg actief. Denk maar niet dat die demonen afhankelijk zijn van ons om ze wakker te maken, wakker zijn ze allang. Er is wel de mogelijkheid om ze extra ruimte in je leven aan te bieden, op wat van manier dan ook. En dan zul je er inderdaad nog weer heel wat meer van merken. Maar er is geen enkele geest die slaapt!

Ach, Demonen. Weer zo iets wat ook zo ongelovelijk wordt gehyped. Alsof ze een invasie plannen en geheime onzichtbare superspiopnnen zijn. Die je gedachten kunnen lezen en in elke kiertje dat je maakt door een fout naar binnen proberen te sluipen. Sorry maar ik vind het monster in de kast realistischer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:53:15 schreef Ol Moth het volgende:

Ach, Demonen. Weer zo iets wat ook zo ongelovelijk wordt gehyped. Alsof ze een invasie plannen en geheime onzichtbare superspiopnnen zijn. Die je gedachten kunnen lezen en in elke kiertje dat je maakt door een fout naar binnen proberen te sluipen. Sorry maar ik vind het monster in de kast realistischer.

Jezus is anders die hype zelf begonnen...

Maar ach, als je er niet in wilt geloven, heb je in dit draadje ook niet zoveel te zoeken lijkt me toch? Laat ik zeggen dat ik ook zelf al genoeg heb meegemaakt om niet meer te kunnen ontkennen dat demonen bestaan en ook werkelijk actief zijn hier.

En je moet het hele gebeuren ook niet gaan ridiculiseren. Dat spreekt m.i. van weinig respect voor mensen die er wel behoorlijk mee zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:56:34 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Jezus is anders die hype zelf begonnen...

Maar ach, als je er niet in wilt geloven, heb je in dit draadje ook niet zoveel te zoeken lijkt me toch? Laat ik zeggen dat ik ook zelf al genoeg heb meegemaakt om niet meer te kunnen ontkennen dat demonen bestaan en ook werkelijk actief zijn hier.

En je moet het hele gebeuren ook niet gaan ridiculiseren. Dat spreekt m.i. van weinig respect voor mensen die er wel behoorlijk mee zitten.

Ik heb hier juist wel wat te zoeken vanwege mijn persoonlijke er/aanvaringen. Maar de bangmakerij met demonen doe ik niet aan mee. Ik weet niet wat het zijn of wie het zijn of van wie ze komen. Ik weet wel dat het verstandiger is ze met rust te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 17:56:34 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Jezus is anders die hype zelf begonnen...

Maar ach, als je er niet in wilt geloven, heb je in dit draadje ook niet zoveel te zoeken lijkt me toch? Laat ik zeggen dat ik ook zelf al genoeg heb meegemaakt om niet meer te kunnen ontkennen dat demonen bestaan en ook werkelijk actief zijn hier.

En je moet het hele gebeuren ook niet gaan ridiculiseren. Dat spreekt m.i. van weinig respect voor mensen die er wel behoorlijk mee zitten.

en waar is dit gebeurd dan ?

of moet je met jou geloof mee gaan en anders mag je oprotten...

hoe verklaar je het verhaal van saul dan in 1 samuel 28... dat hier een dode opgeroepen wordt... je zal zeggen dat het een demoon is, maar als je dat idd gaat zeggen, onderbouw deze stelling dan op een bijbelse manier, want aan logica hebben we niets... of god moet ineens logisch te verlaren zijn...

plus het feit dat de wetenschap ook rust op logica die overgens door bijna het hele christendom wordt verworpen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 20:32:36 schreef living stone het volgende:

[...]

en waar is dit gebeurd dan ?

Jezus is zelf begonnen om overal en nergens geesten uit te werpen. Daarna is Paulus ook nog verder gegaan door te vertellen over geestelijke wapenrustingen en dat we moeten vechten tegen de machten van de duisternis. Ik vind demonen dus een Bijbels te funderen hype.

Quote:

of moet je met jou geloof mee gaan en anders mag je oprotten...

Je bent de eerste die me van een dergelijke onverdraagzaamheid beticht. En voor de duidelijkheid, het antwoord op jouw iets minder beleefde vraag is negatief. Hoewel het naar alle waarschijnlijkheid wel tot een positief idee zal leiden...

Quote:

hoe verklaar je het verhaal van saul dan in 1 samuel 28... dat hier een dode opgeroepen wordt... je zal zeggen dat het een demoon is, maar als je dat idd gaat zeggen, onderbouw deze stelling dan op een bijbelse manier, want aan logica hebben we niets... of god moet ineens logisch te verlaren zijn...

plus het feit dat de wetenschap ook rust op logica die overgens door bijna het hele christendom wordt verworpen...

Het was iig wel logica aan de hand van de Bijbel. Maar iig, Saul ging naar een heks toe en je mag aannemen dat het geen Godvrezende heks was. Van Samuël lezen we in de Bijbel niets negatiefs. Ik denk dat we mogen aannemen dat Samuël of direct naar de Hemel is gegaan naar dichtbij God, of naar het paradijselijke deel van het dodenrijk, waar God ook aanwezig was op een grotere manier dan hier op aarde, of dat hij in een soort van slaap was tot de dag dat de doden weer zullen opstaan. Hangt er net vanaf welke theologie je aanhangt.

Mijn vraag hierbij is, hoe kan het dat een slecht persoon, die zich in allerlei dingen bezighoudt met het kwade en waarschijnlijk ook wel met 'gewone' geesten bezig was (die zich dus niet voordeden als overledenen, of overledenen waren), hoe zo'n heks zo'n heilig persoon kon oproepen.

Het kan niet God zijn geweest die het toegelaten heeft, want God zelf is tegen het oproepen van de doden. Maar zou Hij dan wel toegestaan hebben dat zoiets zou gebeuren met een van Zijn dienaren? Dat lijkt mij zelf dus absoluut niet.

Ander punt is dat God (of Zijn boodschappers) altijd een boodschap brengen die oproept tot bekering, om dichter tot God te komen. Maar het bericht dat 'Samuël' bracht, was er één van dood en ook alleen maar dood. Voor mij weer een punt dat het dus geen boodschap was die van God afkomstig is. Dan zou Samuël dus op eigen houtje hebben kunnen handelen. Maar dat zou al helemaal niets meer overlaten aan Gods almacht.

Er zijn dus een aantal punten die moeilijk te rijmen zijn, met het feit dat de opgeroepen Samuël ook daadwerkelijk de Samuël was, die Saul altijd gekend heeft in zijn leven.

Als we echter de hypothese pakken dat het gewoon een demon was die zich voordeed als Samuël, dan klopt het plaatje gewoon. Demonen zullen altijd proberen om mensen te misleiden (bv. dus door zich als iemand anders voor te doen), de boodschap die demonen brengen is er nooit één van hoop, maar één die tot angst, dood en verderf leidt, wat hier ook weer het geval was. En als het een demon is, is het ook logisch te verklaren dat die heks die demon op kon roepen, waar het niet logisch is dat een heks zo'n heilige op zou kunnen roepen.

Al die punten brengen mij tot het feit dat het dus niet de echte Samuël was die opgeroepen werd. Blijft er naar mijn idee geen voorbeeld meer in de Bijbel over waar wel overleden mensen worden opgeroepen. En geeft de verklaring dat het gewoon demonen zijn die opgeroepen worden, mij veel meer de bevrediging van een kloppend antwoord.

Maar als jij denkt dat het anders zit, hoor ik het graag, met argumentatie erbij en weerlegging van mijn argumenten.

Edit: haalde Eli en Samuël door elkaar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 20:34:02 schreef living stone het volgende:

overgens moet is wel een waarschuwing geven aan mensen die zich hier mee bezig houden... je weet niet waar je aan begint... het begint als een dolletje, maar het eindigt in een nachtmerrie...

Hier ben ik het overigens helemaal mee eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid