Spring naar bijdragen

geesten oproepen * LEES DIT!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 323
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Ik heb het wel eens geprobeerd om enkelen in mijn omgeving er van te overtuigen dat het glaasjedraaien flauwekul is. Zodoende zijn we wezen glaasje draaien. Er is ook absoluut niets gebeurd. Het glaasje ging niet vanzelf bewegen, er begonnen geen geesten te spreken. Niemand heeft zelfmoord gepleegd. Ook vlogen er geen messen door de lucht. Van alle sterke verhalen bleek er geen te kloppen. Aldus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Goed, ik heb dit hele topic doorgelezen en ik heb nog niet echt een goed antwoord gevonden op een aantal vragen die ik zelf heb.

Bestaan er nou goede geesten?, Kan je uberhaupt goeie geesten oproepen? Zo nee, Waarom zou je goeie geesten niet opkunnen roepen?

Ik stel deze vragen niet voor mezelf maar voor een vriendin, want ik weet zelf dat door Jezus niks mij kan maken. Maar een vriendin van me die doet aan dingen zoals, glaasje draaien etc, en daar zat ik dus mee te praten, en die een antwoord op die vragen hebben, ik had er geen antwoord op, jullie mischien wel?

Alvast bedankt,

Moonshine

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou een geest pas contact kunnen maken als ze opgeroepen worden met een paar rare kreten en uitspraken? En waarom zou een geest zich pas manifesteren als er een Ouija-bord aanwezig is?

Als ik een geest was (ik zou vast een hele kwade zijn) zou ik te pas en te onpas met dingen gaan gooien en contact maken met mensen door in hun oor te fluisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Bestaan er nou goede geesten?

Bij de geesten die betrokken zijn bij het geesten oproepen bestaan absoluut geen goede geesten. Sterker nog: het zijn demonen die zich voordoen als "goede geesten" en dat zijn ze beslist niet! Demonen gevallen engelen die samen met de duivel door God uit de Hemel werden geknikkerd ... volgens sommigen 1/3 van de engelen.

Quote:
Kan je uberhaupt goeie geesten oproepen?

Zie hierboven

Quote:
Zo nee, Waarom zou je goeie geesten niet opkunnen roepen?

Om daar een antwoord op te geven wil ik je graag verwijzen naar het topic occultisme en dan in het bijzonder deze singlepost.

Astu smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

mensen denken dat e goede geesten zijn, omdat ze wel eens gehoord hebben over verschijningen van geesten die er rustig en wit schemerig uitzagen, maaar vergis je niet satan kan zich heel goed voordoen als een engel des lichts net zoals zijn helpers.

in mijn huis hebben ook demonen gezeten en mij ma is er een tijdje bezeten van geweest. nou wat je dan ziet en hoort wordt je niet vrolijk van en is niet menselijk.

greetz johan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm. Wat een topic voor een christelijk forum. Ik krijg hier dus één grote vraag opgedrongen:

Hoe weet iedereen hier zo zeker dat wat hij/zij ervaart écht God is en niet een demoon die zich voordoet als God? Ik geloof dat God bestaat, maar ik geloof niet op dezelfde manier als de meeste Christenen.

Wat mij opvalt is dat jullie beweren dat demonen zich voor kunnen doen als geliefden, of als ''goede geest''. Hoe weten jullie dan zo zeker wat jullie oproepen als jullie bidden? Voor mij is een gebed precies hetzelfde als meditatie, en daar word je ook vredig van. Maar wie bepaald dat dat vredige gevoel van God komt? Het kan net zo goed de duivel zijn die zich voordoet als God, als ik jullie meningen zo lees.

Geesten oproepen is gevaarlijk ja, absoluut niet doen. Je weet niet waarmee je in contact komt, en op dat punt heeft de Bijbel helemaal gelijk. Maar ik vraag me af in hoeverre je nou écht kan weten of dat Goddelijke wat je ervaart niet gewoon een gevallen engel is.

Iemand kalm maken is immmers niet zo moeilijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 08 mei 2005 11:18:16 schreef Wolfspirit het volgende:

Hoe weet iedereen hier zo zeker dat wat hij/zij ervaart écht God is en niet een demoon die zich voordoet als God? Ik geloof dat God bestaat, maar ik geloof niet op dezelfde manier als de meeste Christenen.

Wat mij opvalt is dat jullie beweren dat demonen zich voor kunnen doen als geliefden, of als ''goede geest''. Hoe weten jullie dan zo zeker wat jullie oproepen als jullie bidden? Voor mij is een gebed precies hetzelfde als meditatie, en daar word je ook vredig van. Maar wie bepaald dat dat vredige gevoel van God komt? Het kan net zo goed de duivel zijn die zich voordoet als God, als ik jullie meningen zo lees.

Geesten oproepen is gevaarlijk ja, absoluut niet doen. Je weet niet waarmee je in contact komt, en op dat punt heeft de Bijbel helemaal gelijk. Maar ik vraag me af in hoeverre je nou écht kan weten of dat Goddelijke wat je ervaart niet gewoon een gevallen engel is.

Iemand kalm maken is immmers niet zo moeilijk?

Jij als Christen mag iig wel zeker weten dat God jou hoort. Omdat God bestaat, toch? Ik weet zeker dat God bestaat dus ook dat Hij mij hoort. Ook weet ik zeker dat de duivel bang is voor God. De duivel is een mietje vergeleken met God!

Dus als ik aan God vraag om bij mij te komen en al een onreine en verkeerde in mijn kamer in Jezus' naam wil verwijderen, dan mag ik ook zeker weten dat God dit doet. En dan blijven over God en ik..

Ik ben het met je eens dat de duivel er misbruik van kan maken. Dat ervoer ik zelf op deze manier: Vroeger wou ik altijd zo graag dat God zichzelf aan mij openbaarde, als bewijs. Ik deed dan het licht uit in mijn kamer en smeekte dat God (of Jezus)zichzelf zou laten zien. Met licht, of geluidsgolven. En dan bouwde ik helemaal spanning op enzo en dan werd ik opeens bang.

Heel bang.

Het gaat er dus om of je werkelijk met je hart God zoekt met een nederige houding. Jezelf als een zondig mens zien die eeuwig dankt voor de genade van God waardoor je relatie met Hem hersteld is dankzij Jezus. En jij bent niet de baas over God, jij beslist niet hoe God is en wat hij moet doen om jou tevreden te stellen. Je moet gezonde vrees voor de Here hebben. Dan zal echt God bij je komen, en hoef je niet bang te zijn voor die persoon waarvan zn naam het eigenlijk niet eens waard is om over onze lippen te laten rollen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij weet ook zelf niet dat hij een mietje is, dat is zijn probleem. Wij Christenen weten dat Hij geen kans maakt. Die wijsheid ontvangen we van God de almachtige.

WIl trouwens niet zeggen dat ik niet voor hem moet oppassen. Maar mijn wedergeboorte neemt hij niet van me af, dat geeft toch een bepaalde rust in me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkbaar is een intelligent figuur als satan (dat moet immers wel gezien zijn vermeende invloed) niet in staat om te bedenken hoe hij zelf is? Hoe zou jij nou kunnen weten hoe een satan denkt? Heb je hem opgebeld om het te vragen ofzo?

En ik vraag me nog steeds af hoe je een mietje kunt zijn als je als enige van je soort opstaat tegen een almachtige onderdrukker terwijl je weet dat je hem niet kunt verslaan... waarom ben je dan een mietje?

Dit vind ik van die typische EO-praat waarmee ze een complexe mythische figuur verdunnen tot een stom kartonnen plaatje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 08 mei 2005 20:57:27 schreef Tom het volgende:

Blijkbaar is een intelligent figuur als satan (dat moet immers wel gezien zijn vermeende invloed) niet in staat om te bedenken hoe hij zelf is? Hoe zou jij nou kunnen weten hoe een satan denkt? Heb je hem opgebeld om het te vragen ofzo?

nee.. dat komt naar voren in de Bijbel. En als satan het Woord zou geloven dan zou hij zien dat hij uiteindelijk door Jezus zal worden vernietigd. Maar dat gelooft hij dus niet, anders was zijn werk nu zinloos. Hij gelooft dat hij zal overwinnen.

Ook geloofde hij niet dat Jezus zijn werk zou volbrengen aan het kruis.

En ik vraag me nog steeds af hoe je een mietje kunt zijn als je als enige van je soort opstaat tegen een almachtige onderdrukker terwijl je weet dat je hem niet kunt verslaan... waarom ben je dan een mietje?

En het woord 'mietje' was niet de essensie van mijn verhaal. Dus bij deze neem ik dat woord terug. Sorry, ik gebruikte het misschien een beetje ongelukkig. Hij brengt op dit moment nog verschikkelijke dingen te weeg op aarde dus wegcijferen kunnen we hem idd niet.

Dit vind ik van die typische EO-praat waarmee ze een complexe mythische figuur verdunnen tot een stom kartonnen plaatje.

Ik weet niet of jij demonen uitdrijven ook een EO-achtige handeling vindt, maar om dat te kunnen moet je ook de instelling hebben dat de duivel bang is voor Gods kracht die op dat moment door jou werkt

Hopelijk zal dit laatste off-topic gesprek niet overheersen en terug naar de vraag of een Christen er wel zeker van kan zijn dat hij echt met God te maken heeft

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de vraag over zekerheid meer een oproep tot zelfkritiek was geweest. Immers; als je altijd beweerd dat de duivel zich zo makkelijk kan voordoen als een goedaardig, lief en knuffelig konijntje, hoe weet je dan of het JHWH is of een duivel tot wie je bidt?

Jij als Christen mag iig wel zeker weten dat God jou hoort. Omdat God bestaat, toch? Ik weet zeker dat God bestaat dus ook dat Hij mij hoort. Ook weet ik zeker dat de duivel bang is voor God. De duivel is een mietje vergeleken met God!

Dus als ik aan God vraag om bij mij te komen en al een onreine en verkeerde in mijn kamer in Jezus' naam wil verwijderen, dan mag ik ook zeker weten dat God dit doet. En dan blijven over God en ik..

Ik ben het met je eens dat de duivel er misbruik van kan maken. Dat ervoer ik zelf op deze manier: Vroeger wou ik altijd zo graag dat God zichzelf aan mij openbaarde, als bewijs. Ik deed dan het licht uit in mijn kamer en smeekte dat God (of Jezus)zichzelf zou laten zien. Met licht, of geluidsgolven. En dan bouwde ik helemaal spanning op enzo en dan werd ik opeens bang.

Heel bang.

Het gaat er dus om of je werkelijk met je hart God zoekt met een nederige houding. Jezelf als een zondig mens zien die eeuwig dankt voor de genade van God waardoor je relatie met Hem hersteld is dankzij Jezus. En jij bent niet de baas over God, jij beslist niet hoe God is en wat hij moet doen om jou tevreden te stellen. Je moet gezonde vrees voor de Here hebben. Dan zal echt God bij je komen, en hoef je niet bang te zijn voor die persoon waarvan zn naam het eigenlijk niet eens waard is om over onze lippen te laten rollen.

Dit is dus wat je ervaart. Maar hoe weet je of het goede dát je ervaart nu je god of je duivel is? Dát was de vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet ok niet zeker of wat ik daar ervoer de duivel was ofzo, idd echt niet.

Maar ik weet wel dat ik me toen niet nederig naar God opstelde, dat is belangrijk en als je dat doet dan blijft God echt niet bij je weg. De Heer is ver verwijderd van de goddelozen, het gebed van de rechtvaardigen hoort hij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Satan is inderdaad geen mietje, laten we dat voorop stellen. Satan is intelligent, innemend, sterk en heeft ook zekere macht. Vergeet niet dat hij een aartsengel is, net zoals o.a. Gabriël en Michaël. Satan is niet zomaar iemand.

Zolang Satan erin slaagt om vele, vele mensen te misleiden met op het eerste gezicht goede beloften mogen we hem niet onderschatten. Ook niet óverschatten trouwens, wat vaak helaas ook gebeurt. Satan is het zuivere kwaad, dat is waar, maar ik denk dat zijn doen en laten ook een stuk complexer zijn dan wij denken, evenals zijn motieven. Daarom is nuchterheid en waakzaamheid geboden.

Wat het oproepen van geesten betreft: ik ga er vanuit dat deze geesten engelen zijn die met Satan zijn meegegaan. Dit omdat zij het evangelie nooit centraal stellen maar enkel zichzelf en eigenlijk alleen al omdat ze op te roepen zijn. Vaak ook omdat ze angst in het hart van de roepende bewerken.

Een engel van God is echter nooit op te roepen. Die komt alleen bij je als God het nodig acht, dus puur functioneel. Een engel van God zegt meteen dat je niet bang hoeft te zijn als je van hem schrikt en zal je ook verbieden hem centraal te stellen. Het draait immers om Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee, vooral vergeleken met ons is hij geen mietje. Maar toch vergeleken met God is hij niets, toch? Het is nu al zeker dat God zal overwinnen, als dat niet zo was, zouden veel meer mensen sataan worden.

“Wij weten dat ieder die uit God geboren is niet zondigt, maar wie uit God geboren is, bewaart zichzelf en de boze heeft geen vat op hem.†1joh5

"En de God van de vrede zal de satan spoedig onder uw voeten verpletteren" rom16:20

"En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in de poel van vuur en sulfer, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid." op20

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

In vergelijking met God is satan zo klein. Iets als mier versus wolkenkrabber.

En wat nou zou leuk is: God is in mij. waar ik ben, komt ook God. Op het moment dat je dat gaat beseffen, is satan ook in vergelijking met jou maar een mier!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

nou, ik heb op dit hele topic maar een reactie: NIET DOEN!!!! wij zijn mensen, geen engelen, goden of almachtige wezens. wij zijn kwetsbaar. ik geloof zeker dat geesten oproepen schade aanbrengt, hoe je het ook wendt of keert. dat is mijn bescheiden mening. Maarre, satan, daar geloof ik niet in. onrustige zielen, die je leven net zo goed kunnen verpesten als die racistische buurman, dat lijkt me erg genoeg....nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid