Spring naar bijdragen

geesten oproepen * LEES DIT!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 323
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Omdat ik op een bepaalde heksensite las dat je niet als leek glaasje moet gaan draaien, maar dan iets ander moet doen, en met een ervaren iemand erbij. Daarom, iets mis mee?

Nee, want er gebeurt gegarandeerd niets. Alles wat er gebeurd zit in je hoofd. Echt waar. Iedereen die mij ook maar het kleinste fragmentje geest laat zien krijgt 100 euro. Geesten >.< Zucht, waarom moet het op dit forum toch over dit soort nonsens gaan? Kunnen we het niet weer lekker hebben over de satanische lading van donald duck en catan, dat zijn pas discussies!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:32:22 schreef Brains het volgende:

[...] Geesten >.< Zucht, waarom moet het op dit forum toch over dit soort nonsens gaan? Kunnen we het niet weer lekker hebben over de satanische lading van donald duck en catan, dat zijn pas discussies!

Ik neem geesten wel degelijk serieus....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is altijd net alsof christenen menen dat als je in God gelooft je automatisch in elk onbewezen wezen wat er bestaat moet geloven. Als je in God gelooft moet je ook in demonen, geesten, satanische bordspellen, astrologie en alles wat niet te onderbouwen valt te geloven. Dat slaat toch nergens op. Je gelooft in God, niet in Casper het Spookje. Of er een God is valt nog te discussieren, niemand weet immers wat het hele spel in gang heeft gezet, maar geesten en spookjes en demonen en draken zijn er niet. Echt niet. En als ze er wel zijn mag je ze laten zien. Als je ze niet kunt laten zien ( de geestelijke wereld dus ) kunnen ze ook geen stoelen omgooien, lichtknopjes aan en uit doen en graancirkels bouwen.

Quote:
Hoe verklaar jij het, dat als bepaalde mensen(ik zou het ook kunnen) heel ingespannen naar een blikje kijken, en zeker weten en geloven dat het beweegt, dat he dan ook beweegt???

Hoe kan eht dat bij een groot amerikaans onderzoek 150 mensen werden geopereerd aan de blindedarm. Dat er 75 echt werden geholpen, en 75 alleen open en dicht gemaakt ( maar ze werd verteld dat ze ook geopeerd waren ). Dat beide groepen even gezond werden. Dat het placebo-effect dus onvoorstelbaar sterk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken te veel mensen die deuren hebben opengezet voor de geestelijke wereld. Gelukkig ken ik er ook één die door middel van gebed vrijgezet is.

Maar onschuldig is het niet!

Nog steeds merk je dat er dingen zijn die met haar verleden te maken hebben. Vooral angst. Angst voor satan en angst voor de geestelijke wereld.

Stapje voor stapje wordt ze geheelt.

Maar aan de andere kant. Of je je nu bezig houdt met satan's eigen praktijken of dat je zondigt. Je geeft satan de touwtjes in handen.

En als hij de touwtjes in handen krijgt moet je niet denken dat er borden met knipperlichtjes en waarschuwingen verschijnen.

Integendeel. Je wordt blind, doof, onverschillig. De hel bestaat dan al helemaal niet meer. Stel je voor! Een goede God die een hel schept? Of een goede God die satan laat rondwandelen? Stel je voor!

Alles is van God, alles is goed en satan is een leugen.

En ondertussen steek je een paar van je vrienden aan met satan's misleidingen.

Já, je loopt geen gevaar als je met een bord voor je kop de geestelijke wereld binnenlaat!

muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:48:08 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Dat heeft met gezondheid te maken, brains! Niet met het laten bewegen van een blikje!!!

big-smile.gifbig-smile.gif

Hij bedoelt dat als je maar hard genoeg gelooft dat je het blikje kan laten bewegen, dat je het dan ook kan laten bewegen...

Net zoals je lichaam zichzelf kan herstellen als je daar maar hard genoeg in gelooft.

Dat is de enige link die ik kan ontdekken iig....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aaah scherp Marianna. Cough. Er gebeurd in beide instanties niets concreets, en toch veranderd er een hele boel. Ik zie de paralel wel degelijk. Als er zo gemakkelijk blikjes bewegen ( immer,s iedereen met een zelfgetekend ouija bord kan het ), waarom is het dan nog nooit, maar dan ookn ooit, op camera gezet of door derden gecontroleerd? Zijn geesten schuw wanneer er een wetenschapper meekijkt? Of willen die het gewoon niet geloven. Even als randinfo: een geest die met blikjes aan het schuiven is is niet een kwestie van geloven meer, maar een kwestie van kijken.

Er zijn geen geesten die blikjes rondschuiven :S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:50:16 schreef Brains het volgende:

Aaah scherp Marianna. Cough. Er gebeurd in beide instanties niets concreets, en toch veranderd er een hele boel. Ik zie de paralel wel degelijk. Als er zo gemakkelijk blikjes bewegen ( immer,s iedereen met een zelfgetekend ouija bord kan het ), waarom is het dan nog nooit, maar dan ookn ooit, op camera gezet of door derden gecontroleerd? Zijn geesten schuw wanneer er een wetenschapper meekijkt? Of willen die het gewoon niet geloven. Even als randinfo: een geest die met blikjes aan het schuiven is is niet een kwestie van geloven meer, maar een kwestie van kijken.

Er zijn geen geesten die blikjes rondschuiven :S

big-smile.gif Tja... beter geen interesse voor geesten dan ongezonde interesse voor het occulte denk ik dan maar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:44:36 schreef Brains het volgende:

Het is altijd net alsof christenen menen dat als je in God gelooft je automatisch in elk onbewezen wezen wat er bestaat moet geloven.

Brains, je maakt denkfoutjes.

Christenen dienen de onbewezen Jezus. Christenen kénnen de onbewezen Jezus. Zijn Heilige Geest heeft hen geheiligd, gereinigd, gerechtvaardigd. Zijn Heilige Geest heeft hen overtuigd van het Woord. Dát is geloof.

Niet automatisch in alles geloven, maar leren onderscheid te maken tussen leugen en waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. De mens vermag veel, heel veel met woorden. Een geoefende psycholoog kan iemand herinneringen in zijn hoofd prenten die gebaseerd op onzin zijn. En iemand als Derren Brown kan iemand doodsbang maken voor een simpel kermisspookhuis door hem na enkele woorden door dat huis te laten rijden...

De mens kan dus veel en daar hebben we rekening mee te houden. Maar mijns inziens sluit dat het bestaan van demonen niet uit. Het is mogelijk dat demonen zich manifesteren door rare verschijnselen, ook al zouden we die verschijnselen daarna kunnen ontleden.

Ik denk dat we er nooit echt achter kunnen komen wat en wie demonen nu precies zijn, ongeacht wat de wetenschap ons te bieden heeft. Deze engelen blijven toch een beetje een mysterie en dan vooral hun werkwijzen. Maar door op Gods weg te blijven hoef je voor die engelen niet per se bang te zijn. Wel op je hoede, maar niet bang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:56:30 schreef Brains het volgende:

[...] GEesten die blikjes heen en weer schuiven zijn niet geestelijk, maar tastbaar. Daarom schuiven ze dat blikje ook heen en weer. Dus zijn te bewijzen, zijn ze dat niet, zijn ze er niet.

Daar heb je 100% gelijk in.

Naar mijn inziens werken geestelijke zaken geestelijk. Dan neemt natuurlijk niet weg dat dingen vleselijke gevolgen kunnen hebben.

Een moordgedachte kan tot uiting komen in een moord, bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:32:22 schreef Brains het volgende:

[...] Nee, want er gebeurt gegarandeerd niets. Alles wat er gebeurd zit in je hoofd. Echt waar. Iedereen die mij ook maar het kleinste fragmentje geest laat zien krijgt 100 euro. Geesten >.< Zucht, waarom moet het op dit forum toch over dit soort nonsens gaan? Kunnen we het niet weer lekker hebben over de satanische lading van donald duck en catan, dat zijn pas discussies!

hoe verklaar jij paranormale gave's... mensen die elkaar precies aanvoelen op een afstand van 40 km...

hoe verklaar jij dan zoals aangehaald dat mensen voorwerpen kunnen laten bewegen...

Hoe verklaar jij mensen die zulke gevoelige info van je weten die alleen jij weet...

Hoe verklaar je voorspellende dromen...

Hoe verklaar jij voodoo...

hoe verklaar jij andere zwarte magie ?

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:54:13 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

[...]

Omdat ik op een bepaalde heksensite las dat je niet als leek glaasje moet gaan draaien, maar dan iets ander moet doen, en met een ervaren iemand erbij. Daarom, iets mis mee?

wat mij betreft niet, vond het alleen heel opvallend...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meestal heeft het niet veel zin om met bewijzen aan te komen zetten.

De man van die vriendin (zie posts terug) zag haar genezen. Hij zag zijn vrouw van een depressieve op de bank hangende vrouw veranderen in een stabiele, vredige vrouw. Kon hij het zien? Jazeker.

Wilt hij de HEER leren kennen? (nog) niet.

Een andere vriendin van me zag mijn gebeden beantwoord worden.

Mijn vader ziet zijn rasatheistische dochter die alles wilt kunnen bewijzen veranderen in een overtuigd christen.

De gehele aardbol ziet, ruikt, proeft, hoort de verbazingwekkende wereld om ons heen.

Maar willen ze de HEER kennen? Nee.

Ik ben er al snel achter gekomen dat bewijzen geen manier is om geloof te zaaien.

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Quote:

Op maandag 13 februari 2006 17:54:13 schreef Marianne het volgende:

[...]

Omdat ik op een bepaalde heksensite las dat je niet als leek glaasje moet gaan draaien, maar dan iets ander moet doen, en met een ervaren iemand erbij. Daarom, iets mis mee?

wat mij betreft niet, vond het alleen heel opvallend...

Ik bedoelde dit, Living Stone?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:24:34 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Wil je uitleggen waarom??

omdat vanuit de christelijke visie de hekserij al als iets van de duivel wordt gezien en ze dus vanuit de christelijke visie waarschuwen voor dingen waar ze zelf mee bezig zijn...

Ik deel de mening trouwens niet die ik hier net neerzet, weet niet of jij dat wel of niet doet, maar daarom vond ik het wel opvallend, maar zeker niet slecht...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
idd... Als iemand zich ergens niet voor open wil stellen, zijn zelfs de meest overtuigende bewijzen niet goed genoeg...

Dat is wel erg makkelijk om te zeggen vind je niet? Laat uberhaupt de iets minder overtuigende bewijzsen maar eens zien, komen we daarna bij de meest overtuigende :S Beetje zwak redeneren vind ik dit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn bewijs. Het is door ooggetuigen waargenomen, maar heb je ooit wel eens het programaa wonderen bestaan gekeken? Daarin zijn zulke absurde dingen gebeurd.

Mijn broer was met een aantal vrienden een beetje aan het keten, toen ze ene blkije ergens op zetten. Ze dachten met zn allen geconcentreerd aan dat blikje, en het bewoog.

En jij wilt je gweoon niet openstellen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:30:20 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

[...]

Ik bedoelde dit, Living Stone?

Ow dat je wel glaasje kan draaien met een ervaren persoon... ow nee daat kan ik zelf ook niet echt voorstander van zijn, sorry ik denk dat ik je post dan een klein beetje verkeerd gelezen heb bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid