Spring naar bijdragen

geesten oproepen * LEES DIT!


Aanbevolen berichten

Even een vraag van mij.

Roep je bij pendelen ook geesten op?

Mijn moeder,die paranormaal begaafd is,helderziend en zo, probeert mij ervan te overtuigen dat dit niet zo is maar ik weet het zonet nog niet.

Ze wil dat ik het pendelen weer eens probeer.

Volgens mij heeft het wel met geesten te maken.

Ik heb het vroeger wel eens gedaan voordat ik christen was maar ik vond het nogal eng.

Ook was ik helderziend. Er begonnen de vreemdste dingen te gebeuren en ik leefde alleen nog maar in angst. Ik had al snel door dat de dingen die gebeurden niet pluis waren en dat ik ervan af moest zien te komen.

Toen is mijn zoektocht begonnen naar iemand die mij ervan kon verlossen. Via christelijke kennissen heb ik God leren kennen.

God heeft mij verlost van alles wat occult of paranormaal was.

Ik wil er niets meer mee te maken hebben.

Ik wil alleen nog maar leven voor God.

Wie weet of het pendelen met geesten te maken heeft en hoe kan ik dat aan mijn moeder uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 323
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Pendelen:

Ik ben geen deskundige op het gebied van pendelen. Het valt me wel op dat je jezelf al antwoord hebt gegegeven op de vraag of het occult is. Je hebt ervaren wat het is om "in de greep van satan" te leven en je omschrijft dat je in angst leefde. Ik vind het geweldig om te horen hoe Jezus je hiervan heeft verlost!!

Het feit dat jij je ongemakkelijk voelt bij het pendelen geeft volgens mij aan de de Heilige Geest jou vriendelijk/dringend verzoek dit niet te doen.

Over pendelen of andere wonderlijke dingen wil ik het volgende kwijt. Een wonder kan slechts om 2 redenen plaatsvinden.

1. Door de God van hemel en aarde.

2. Door de grote bedrieger satan.

Wanneer iets gebeurd en je weet dat God daar los van staat dan kun je volgens mij wel vaststellen dat er andere geesten aan het werk zijn geweest!!

Ik zou je graag willen vragen om veel voor je moeder te bidden!!!

God loves U Doina!!!!!!!!!!!

Greetz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reaktie.

Ik vermoedde inderdaad al dat het ook met geesten te maken heeft.

Ik wilde graag een bevestiging van wat ik al vermoedde,daarom vroeg ik het hier.

Mijn moeder probeerde mij aan het wankelen te krijgen door mij aan te vallen op mijn geloof,en ik werd daar erg onzeker door.

Bedankt voor de bevestiging,ik weet het nu zeker dat het met geesten te maken heeft.

Hoe kan ik mijn moeder dit nu uitleggen?

Ze zal me toch niet geloven,denk ik.

Ik zal zeer veel voor mijn moeder bidden,dat doe ik al heel lang en de laatste tijd nog meer dan anders.

Ze heeft nu namelijk de ideeen om hier in huis een praktijk te beginnen waar ze door haar paranormale gaven anderen wil gaan helpen.

Ik zie dit helemaal niet zitten,omdat ik weet dat God dit soort dingen verbied.

Ik blijf dus zeker voor haar bidden.

Groetjes,Doina

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is moeilijk voor mij om je een pasklaar antwoord te geven hoe je je moeder dit moet vertellen.

Zelf geef je al aan veel voor haar te bidden. Dit is het belangrijkste. Bid voor een geopend hart. Je zal er versteld van staan hoe iemands hart an veranderen door voor die persoon te bidden!

Misschien is het handig om iemand die je vertrouwd (vriend, vriendin, voorganger, jeugdleider enz)hier over te praten. Dan kun je hier samen voor bidden!

Als je besluit om het tegen je moeder te zeggen, doe dat dan biddend. Bijvoorbeeld: Wanneer je zou besluiten dit volgende week tegen je moeder te zeggen, bid dan dat haar hart wanneer je dit verteld open zal gaan. Wees een lichtje in je moeders leven!!!

JIJ BENT EEN LEVENDE GETUIGE VAN DE SCHEPPER VAN HEMEL EN AARDE!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:56:41 schreef JaeIsGod het volgende:

Ik geloof persoonlijk niet zo in al die hocus pocus en zo en zeker niet in demonen =p

Een persoonlijke ervaring.

Ik werkte in een koffiebar. Nee, geen coffeebar, of koffiesjop, maar een christelijke jongeren ontmoetingsplaats. Daar traden bands op, werden films gedraaid, kwamen sprekerds, etc.

Enfin, ik kwam in contact met een oudere jongere (jaar of 32 denk ik), die flink aan de alcohol zat. Al jaren verslaafd. We raakten wat bevriend, en ik werd een soort aanspreekpunt voor hem, ook diep in de nacht (niet altijd tot genoegen van m'n moeder die dan ook wakker gebeld werd!).

In elk geval leefde ik natuurlijk met hem mee, sprak er regelmatig over, en bad ook dagelijks voor hem. Op een goede dag trad een band op in die koffiebar, met een Canadese gastgitarist. Die getuigde in zijn praatje over de mogelijkheden die we als christenen hebben in de strijd tegen kwade geesten. Hij baseerde dat denk ik vooral op uitspraak Paulus: we hebben geestelijke strijd te voeren, niet tegen vlees en bloed.

Na afloop raakte ik met die gast in gesprek en vertelde me over mijn contact met de verslaafde jongen. Ook in dat gesprek wees hij me op de kracht van het gebed: bid dat die boze verslavingsgeest bij hem weggaat.

Nou, toen ik 's avonds laat thuiskwam, heb ik dat gelijk ter hand genomen. Diep geconcentreerd en luid en duidelijk biddend, bad ik dat de boze geest in Jezus naam, mijn vriend zou verlaten en dat Jezus mijn vriend zou bevrijden. En nogmaals, met nadruk, in Jezus naam! Ga uit! En desnoods, zo dacht ik bij mezelf, komt die boze geest bij mij, want ik sta veel sterker in mijn schoenen...

Nou, dat heb ik geweten! Mensenlief, wat heb ik een angstig uur gekend. Ik had echt het gevoel dat ik door de satan werd aangevallen. Het was een verstikkende ervaring, en ik heb echt een tijd lang niet anders gekund dan door de kamer heen en weer lopen en heel hard en hardop te bidden: Jezus help me, God bevrijd me, Satan ga weg in Jezus naam.

Na geruime tijd, trok de bedreiging weg en werd het letterlijk weer lichter om me heen. Ik heb die nacht geloof ik nog aardig geslapen ook...

In elk geval, dit heeft mij geleerd:

a. kwade geesten bestaan echt! en ze zijn te 'bespelen' (beter gezegd is: ze bespelen jou!)

b. ga er niet lichtvaardig mee om, want het is bloedlink!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm , interesant verhaal...

Persoonlijk denk ik ook dat veel van deze dingen een beetje ingedacht zijn. Als je jezelf maar lang genoeg wijsmaakt dat dingen bestaan dan ga je ze vanzelf ook voelen. Maar verder weet ik hier ook absoluut niet genoeg van om een echt oordeel te vellen en ik wil verder ook niets afdoen van je ervaring of zo. Ik heb alleen zelf nog helemaal niets bovennatuurlijks waargenomen in mijn leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Glenn,

God heeft zeker overwonnen en God zal ook zeker overwinnen in de strijd om mijn moeder.

Dat weet ik zeker.

Je zei dat ik ook met een groepje voor mijn moeder kan bidden.

Ik wil wel in een groepje voor mijn moeder bidden er is alleen een probleem.

Ik heb geen christelijke vrienden of kennissen hier die mee willen bidden.

Ook zit ik momenteel niet in een gemeente of kerk.

Ik sta er momenteel helemaal alleen voor.

Zelf bid ik wel heel veel voor mijn moeder smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben het hier niet mee eens, de kracht van gebed is groot. Doina, je hebt vast wel een wijkboekje ofzo in huis liggen, daar staan ook adressen van kerken, ga eens naar zon kerk toe. kijk wat je er van vind een lees de bijel als je iets niet snapt van de preker of van de bijbel vraag het aan mensen (of op dit forum), als je iets niet van een preek snapt vraag het aan de spreker, iedereen wil je wel helpen.

We bidden voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

hai..

tuurlijk is het gevaarlijk..aleen God komt toe alle eer...alleen God heeft alle andwoorden..alleen bij God is het Goed!!

Jesaja 47

12 Roep de horden boze geesten maar op, die u al die jaren hebt aanbeden. Doe een beroep op hen om u te helpen opnieuw angst in veler harten te zaaien.

13 U hebt raadgevers genoeg; uw astrologen en sterrenkundigen, die u proberen te vertellen wat in de toekomst gebeuren gaat.

14 Maar zij zijn net zo nutteloos als gedroogd gras dat verbrand wordt. Zij kunnen zichzelf niet eens verlossen! Van hen zult u echt geen hulp krijgen. Zij zijn een kolenvuur, waaraan u zich niet kunt warmen en dat geen licht geeft om bij te zitten.

Jesaja 8

19 Dus waarom probeert u de toekomst te leren kennen door spiritisme en waarzeggerij? Luister niet naar dat geklets en gemompel. Kunnen de levenden van de doden iets over de toekomst leren? Waarom vraagt u het uw God niet?

Volgens mij zeggen deze bijbelteksten genoeg..alleen God weet wat goed voor je is..allen Hij kan je vragen beandwoorden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Glaasje draaien is absoluut ontzettend gevaarlijk. Het staat geloof ik ook in de Bijbel.

Met dode mensen kun je geen contact hebben. Er zijn wel 2 soorten "geesten". Engelen en demonen, dat staat in de Bijbel. Engelen kun je niet oproepen, dus wees niet in de waan dat je met glaasje draaien of iets dergelijks contact hebt met engelen. Demonen kun je wel oproepen. Die willen graag contact hebben met je, om je vervolgens kapot te maken. En met hen heb je ook contact als je geesten oproept.

Het lijkt misschien alsof de geesten geen kwaad in de zin hebben, maar vergis je niet. De duivel is een wolf in schaapskleren. Hij doet alsof glaasje draaien onschuldig is. Want als het duidelijk was dat je met duivelse dingen bezig bent als je geesten oproept zou bijna niemand het meer doen.

Zoek liever naar contact met God. De lol die je misschien wel (aan het begin) hebt met glaasje draaien is maar een slaf aftreksel van dat wat God je kan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:50:00 schreef MikeDJ het volgende:

Zoals je zelf al zegt is geesten oproepen gevaarlijk. Vaak maken mensen elkaar wijs dat je in contact zou kunnen komen met een overleden persoon door middel van geesten oproepen. Op het moment dat zij dat doen krijgen zij soms een 'antwoord' terug waardoor voor hun bevestigt is dat ze met een overledene kunnen praten. Alleen, over de gevolgen van het geesten oproepen hoor je ze nooit.

Laat ik ten eerste duidelijk maken dat je NIET in contact kan komen met overledenen, helemaal niet, daar is geen enkele manier voor. Wie dan ook kan in die zin dus geen goede en ook geen kwade geest zijn. Maar waar maak je dan contact mee als je geesten oproept? Geesten oproepen kan zeker en vaak wordt er gedacht dat er ook goede geesten zijn. Helaas is dat echt niet zo, sommigen doen zich voor als goed maar blijken later toch slecht te zijn. Als je dus geesten oproept kom je ALTIJD in contact met een slechte geest. De gevolgen van het geesten oproepen zijn vele malen erger als het eventuele plezier dat je er aan beleeft. Veel mensen hebben na het geesten oproepen nachtmerries en slapeloze nachten, sommige mensen raken psychisch gestoord, relaties die een persoon heeft zullen verbroken worden.

Hoe dat komt? Dat komt omdat een kwade geest er op uit is om jou kapot te maken. Het liefst pest die geest je tot je besluit er een eind aan te maken. Als je geesten oproept zet je als het ware een poortje voor doe kwade geest open om in jouw leven binnen te komen. Je komt never in contact met een 'goede' geest want die bestaan niet! Het is zo gevaarlijk... en daarom wil ik je echt op het hart drukken het niet te doen.

Ook de Bijbel waarschuwt voor het gevaar

Lev 19:31
"Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om u met hen te verontreinigen: Ik ben de HERE, uw God."

Lev 20:6
"En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 05 augustus 2004 23:37:02 schreef Sander200 het volgende:

ok nou heb ik een vraagje, zijn geesten dus dode mensen of zijn het eigenlijk demonen die ''verkleed'' zijn als dode mensen?

geesten zijn demonen die zich voor doen als overledenen. Vaak nemen ze degene over met wie jij in contact wilt komen.

Dit doen ze om jou op die manier van God af te houden omdat ze weten dat God niet wilt dat jij je hier mee bezig houdt.

De demoon laat jou denken dat jij contact hebt met de desbetreffende persoon en geeft jou alles op die manier die jij wilt hebben, om vervolgens zich zo diep bij je te nestelen dat de demoon moeilijk bij je weg te krijgen is en je gaat terroriseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 15:22:10 schreef salt4Christ het volgende:

Ik sluit me aan bij John.

De nieuwste posts voegen toch niets zinsvols toe.

Moos ontkent (en dat hebben we al eerder behandeld in deze discussie, dus het is gewoon een herhaling).

Bloduwedd geeft gewoon zijn anti-christelijke mening, dat ik overigens niet waardeer.

En als er niets zinvols aan de discussie wordt toegevoegd, dan zitten we nutteloos te zeuren.

Teleurstellend antwoord, dit... Zie toch in dat Moon een ander perspectief aan de discussie toevoegt. En Blodeuwedd geeft slecths een persoonlijke visie. Dat je dit niet waardeert, is jouw probleem. Afwijkende visies zijn een essentieel onderdeel van een gegronde discussie, zoals deze.

Is dit forum er soms voor bedoeld dat mensen alleen maar reageren met woorden als: "Ooow, wat zeg je fijne dingen" en "Amen! Ik zou het precies zo zeggen!"

Helaas. In een christelijke discussie worden alleen WENSELIJKE antwoorden geaccepteerd. De discussie ligt vaak al vast!!! Je wilt alleen maar bevestiging van je eigen, afgebakken christelijke overtuiging, om je het gevoel te geven dat je goed bezig bent als christen.

Het kan ook anders. Geef in een discussie iedereen de ruimte die zich er serieus in mengt, ook heidenen. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn. Diversiteit is nu eenmaal onderdeel van Gods schepping. Iedereen telt mee.

Ook hallo, trouwens bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hoi..

Ik zag deze topic, en ik wou graag reageren. Inderdaad ja, ik was op zoek naar Geesten Oproepen via Google. Ben wel redelijk geschrokken toen ik dit allemaal las.

Ik ben een tijdje bezig (geweest) met magie en hekserij. Het occulte dus.

Ik snap het nou even niet meer. Hoe weet je nou waar de Duivel in zit en waar niet?

Ben je bezeten door het slechte, als je het woord "heilig" als een besmetting ziet?

Als je walgt van (de stilte in) de kerk?

Is dat je eigen mening, of is dat de mening van de Duivel/zijn demonen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Meentje,

Dit is wat ik geloof.

Een demon, of een kwade engel, laat zich niet oproepen. Als je dus een geest een paar keer oproept en hij komt altijd, dan mag je er vanuit gaan dat hij niet van God is.

Als een geest dingen zegt die tegen de bijbel ingaan en hij wil Jezus niet erkennen als Zoon van God, dan is hij ook van de duivel. Vraag deze dingen dus aan hem.

Een engel van God leidt je naar God toe, niet van hem af. Hij stelt niet zichzelf centraal, maar alleen God. Daardoor is hij heel gedienstig, heel nederig (en wil daarom ook beslist niet dat je voor hem knielt).

Een demon is bang voor God, maar desondanks moet je uitkijken met hem. Als je de naam van Jezus in de mond neemt, of hem in Zijn naam wegjaagt, dan zal hij sneller bang worden dan normaal.

Je bent niet meteen bezeten als je de kerk of het geloof niks vind. Je bent gewoon nog een "dwalende". Het komt niet zo vaak voor dat mensen bezeten zijn door demonen. Door er zelf in ieder geval niet voor open te staan ben je goed bezig.

Hopelijk geeft dit enigszins antwoord op je vragen. Gods zegen en bescherming toegewenst.

Oogje

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Oogje:

Wat jij beweert is dat er 'goede' geesten en 'slechte' geesten zijn bij het oproepen van Geesten... Dat is niet waar: zijn altijd demonen. Vergeet niet dat ze zich ook voordoen als een engel des lichts om mensen te mislei(j)den!

God zegt meerdere keren in de Bijbel dat het door Hem verboden is om je als mens bezig te houden met het occulte. Waarom daar tegen in gaan? Hij kent de mens beter dan dat de mens zichzelf kent!!! Dus waarom nog tegenstribbelen als Hij je dit alles zegt voor je eigen bestwil???

Stop je je hand in een hakmolen omdat je nieuwschierig bent of je hand echt naar de ***** gaat als je m erin stopt terwijl de maker ervan zegt dat je hand geheid naar de **** gaat als je m erin stopt???? Waarom toch proberen als je het antwoord op je vraag al hebt???

Nogmaals:

Als je wilt weten hoe je geesten moet oproepen lees dan even verder.

Waarschijn ben je hier via Google gekomen omdat je geesten wilt oproepen. We willen je echter

wel iets vertellen voordat je er mee aan de slag gaat.

Geesten oproepen is gevaarlijk, voor iedereen, zelfs als je denkt dat het onzin is. Want wat gebeurd er nou eigenlijk? Weet je dat? Je stelt je lichaam open voor geesten. Deze geesten willen kwaad in jouw lichaam en zullen je na het geesten oproepen je achtervolgen. Wil je dat? Is het je dat waard?

Wij willen je hiervoor waarschuwen omdat er teveel gevallen bekend zijn van mensen die na geesten oproepen zeer angstig of psychisch gestoord zijn geworden.

Geesten oproepen is niet zomaar "een spelletje", je begeeft je in een hogere wereld. Pas daar op.

Wil je hier meer over weten kan je hier terecht.

Wil je persoonlijk contact hierover? Mail dan: emailimg.php?type=email&user=1

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 23 augustus 2004 23:17:43 schreef jmvriesen het volgende:

@ Oogje:

Wat jij beweert is dat er 'goede' geesten en 'slechte' geesten zijn bij het oproepen van Geesten... Dat is niet waar: zijn altijd demonen. Vergeet niet dat ze zich ook voordoen als een engel des lichts om mensen te mislei(j)den!

God zegt meerdere keren in de Bijbel dat het door Hem
verboden
is om je als mens bezig te houden met het occulte. Waarom daar tegen in gaan? Hij kent de mens beter dan dat de mens zichzelf kent!!! Dus waarom nog tegenstribbelen als Hij je dit alles zegt voor je eigen bestwil???

Sjaloom jmvriesen,

Ik ga er toch vanuit dat je je tot de verkeerde richt. Ik spreek helemaal niet over goede of slechte geesten, maar over engelen en demonen. Zowel engelen als demonen bestaan. Demonen willen zich nog weleens voordoen als geesten. Een engel doet zich slechts voor... als een engel.

Ik hou me dan ook beslist niet bezig met occulte praktijken als geesten oproepen en heb dat ook nooit gedaan. Ik geef juist aan wat het verschil is tussen een goede engel (van God) en een kwade engel (van Satan).

Dus waarom richt je je juist uitgerekend tot degene die zich er helemaal niet mee bezighoudt en juist waarschuwt voor die praktijken, door aan te geven wanneer een engel van God is en wanneer niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid