Spring naar bijdragen

De drie eenheid is een terechte afleiding uit de bijbel

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Verheug u Tomega, Israel gaat vernietigd worden en daarna is het definitief voorbij voor de joden.

En dan hoeven wij daarover ook geen tweestrijd meer te voeren. Dan kunnen we weer kumbaya zingen

Jawel, dat denk ik ook. De grote oorlog tegen de joden is na de tweede wereldoorlog gewoon doorgegaan. Destijds stonden er wachters van het kwaad op de transen met de wapens naar binnen gericht, en nu staan er wachters op de transen met de verkeerde moraal naar binnen gericht. Israël is een wereldghetto van de joden geword4n, waar het joodse geloof geen zegen en geen bescherming staat te wachten. Want het is nief in onderwerping aan God en zelfs niet aan het joodse geloof.

En al het andere van regering en politiek en emoties van het moment, inclusief jouw ziekelijke ongeestelijke haat tegen de stam waarop het christendom is greënt is pure misleiding. Jouw haat is gericht tegen de religie en tegen het volk als zodanig.

God is echter niet verslagen en niet dood.. Daarom zal te dier tijd het kumbaya in de hemel gezongen worden.

De hartgrondigheid waarmee je Hitlers ideaal verheerlijkt, is inmiddels zodanig concreet dat ook jij eraan bijdraagt dat elke deelnemer zich rot zou moeten schamen die jouw ideologische drijvingen platform biedt. Waaronder ikzelf.

Maar tegelijk ben je het meest sprekende bewijs hier dat als de zwijgende meerderheid niet ingrijpt, de toekomst in handen wordt gelegd van het kwaad dat bewijsbaar terecht het meest werd gevreesd.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Israel gaat vernietigd worden.

Jouw woorden zijn een profetie dat het christendom vernietigd gaat worden. Gelukkig dan maar, dat je geen christen bent, en een valse profeet.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 893
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is toch malle praat, vind je ook niet Breuk?  Toen de Geest van God boven het water zweefde, denk je dat God Zelf toen thuis bleef?  Waar dat ook moge zijn?  Het is een wijze van uitdrukken.   Als

Ja hoor, alle niet JG bijbelvertalers zien het fout 😀 Kolossenzen 1:15 zegt: “Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.” Deze tekst wordt vaak aan

Maar Nicodemus was wel bereid om te leren. Laat het los Nick.

Posted Images

7 uur geleden zei Tomega:

Jouw haat is gericht tegen de religie en tegen het volk als zodanig.

Niet tegen de religie perse. Voornamelijk tegen die racisten daarin die denken dat ze van hun god, de duivel, mogen moorden en roven.

Dat joden met Baal en Moloch dweepen is een fenomeen dat millennia herhaalt he.

Daarom dat ze moeten verdwijnen. Maar dat kan ethisch gebeuren zoals andere culturen verdwenen door assimilatie. Zie de Vikingen bv. 

Een jood is als een Viking die vandaag zou zeggen dat Nederland van hem is en dus genocide begint te plegen om land te roven. Of wijken in segregatie begint in te palmen.

7 uur geleden zei Tomega:

Jouw woorden zijn een profetie dat het christendom vernietigd gaat worden. Gelukkig dan maar, dat je geen christen bent, en een valse profeet.

Het christendom gaat ook verdwijnen. Maar niet voor Israel terug Palestina wordt genoemd.

Het behoort de Palestijnen toe, met Israel zal het altijd oorlog blijven. 

Kijk hoe ze zich in groep gedragen tegen een vrouw: 

Ze moeten leren dat ze niets te zeggen hebben en overal ter wereld ongewenst zijn. Het is tijd om het jodendom bij nazisme te plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niet tegen de religie perse. Voornamelijk tegen die racisten daarin die denken dat ze van hun god, de duivel, mogen moorden en roven.

Dat joden met Baal en Moloch dweepen is een fenomeen dat millennia herhaalt he.

Daarom dat ze moeten verdwijnen.

Bedankt voor het openbaar maken van de geesten die in jou zijn. Gesproken als een moslim. In strijd met vrijheid van godsdient. Vloekend tegen de God van de joden. Honend tegen de Christus van de christenen. Gedreven door primaire volkszuiverheidswaandenkbeelden vanuit een primitieve graad van ontwikkeling. Gericht op een rasvernietigende herorganisatie van de samenleving. 

Wat een stof tot afschudden !

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Tomega:

Bedankt voor het openbaar maken van de geesten die in jou zijn. Gesproken als een moslim. In strijd met vrijheid van godsdient. Vloekend tegen de God van de joden. Honend tegen de Christus van de christenen. Gedreven door primaire volkszuiverheidswaandenkbeelden vanuit een primitieve graad van ontwikkeling. Gericht op een rasvernietigende herorganisatie van de samenleving. 

Wat een stof tot afschudden !

Joden zijn geen ras. Het is een religieuze groep die de Messias weigerden. Het resultaat daarvan is telkens opnieuw hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Tomega:

Jawel. Christus Jezus tot God verklaren is ook bizar. Maar wel verklarend voor wat jij bizar noemt. In de drie-eenheid is God die Geest is en Vader, en Jezus die jood is en Zoon, en de Geest die in elk mens van goede wil is van elk ras en religie, welke Geest Stem en Waarheid en Levensweg krijgt door vereenzelviging met Christus en met het Woord van God, dat door de Geest gesproken is door Mozes, de wet, de profeten, en de alostelen.

Omdat God één is en heilig en in eeuwigheidstermen werkt, is Zijn Woord altijd consistent mer zijn Woord. God liegt niet, waardoor elk van God gesproken woord eeuwigheidswaarde heeft en steeds zeggingskracht blijft houden.

Dan ben je theologisch toch een beetje in de war.   Abraham is de belangrijkste aartsvader van het Joodse volk, een van de drie.  En Christus zei "Vóór Abraham was, ben Ik" (Johannes 8:58)

Voorts leert de Bijbel dat Christus het Woord Zelf is en dit Woord is vleesgeworden.   Christus is dus geen Jood/jood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-5-2026 om 19:11 zei IKBENANDERS:

Dat klopt, en het is voor de mens heel moeilijk om zich daarbuiten te begeven. Dat dit wel mogelijk is bewijst Cusanus in zijn Over de wetende onwetendheid, omdat hij zich in de inhoud van zijn boek in het geheel niet in het denken begeeft dat zich met de zintuigelijke wereld heeft verbonden.

In relatie tot geometrie waar je het eerder over had, wellicht is ook enige flexibiliteit vereist om begrippen/figuren zoals triquetra en triskelion op hun merites te beoordelen. Cusanus is hier beslist niet de enige, denk bijvoorbeeld aan Dali en Escher, niet mals.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

In relatie tot geometrie waar je het eerder over had, wellicht is ook enige flexibiliteit vereist om begrippen/figuren zoals triquetra en triskelion op hun merites te beoordelen. Cusanus is hier beslist niet de enige, denk bijvoorbeeld aan Dali en Escher, niet mals.

Symbolen en symboolinterpretatie is niet iets waar Cusanus zich mee lijkt te hebben bezig gehouden, toch niet in de geschriften die ik nu een beetje begin te kennen. Hij gebruikt wel geometrische figuren, maar dan i.c.m. de verbeelding waarin hij ze in elkaar laat overlopen. Een vb: hoe maak je van een driehoek een rechte lijn? Natuurlijk door de punt van de driehoek naar boven te trekken en de basis tegelijkertijd steeds smaller te maken. Zo krijg je uiteindelijk een rechte lijn. Dit foefje gebruikt hij om iets te verduidelijken en wat hij dan zegt speelt zich af in gedachtengangen waarin geen woorden of zinspelingen worden gebruikt die verbanden leggen met de zintuigelijke wereld. Daarom spreekt men hier/in dit geval van ‘zuiver denken’, soms ook wel ‘rein denken’ genoemd.

bewerkt door IKBENANDERS
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei IKBENANDERS:

Symbolen en symboolinterpretatie is niet iets waar Cusanus zich mee lijkt te hebben bezig gehouden, toch niet in de geschriften die ik nu een beetje begin te kennen. Hij gebruikt wel geometrische figuren, maar dan i.c.m. de verbeelding waarin hij ze in elkaar laat overlopen. Een vb: hoe maak je van een driehoek een rechte lijn? Natuurlijk door de punt van de driehoek naar boven te trekken en de basis tegelijkertijd steeds smaller te maken. Zo krijg je uiteindelijk een rechte lijn. Dit foefje gebruikt hij om iets te verduidelijken en wat hij dan zegt speelt zich af in gedachtengangen waarin geen woorden of zinspelingen worden gebruikt die verbanden leggen met de zintuigelijke wereld. Daarom spreekt men hier/in dit geval van ‘zuiver denken’, soms ook wel ‘rein denken’ genoemd.

Ja, punt, lijn, driehoek, vierkant ... enzoverder, enzoverder. Dat in elkaar laten overlopen lijkt op puntreflectie of puntinversie, zo zijn er veel technieken of methoden voor wie dat interesseert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei TTC:

Ja, punt, lijn, driehoek, vierkant ... enzoverder, enzoverder. Dat in elkaar laten overlopen lijkt op puntreflectie of puntinversie, zo zijn er veel technieken of methoden voor wie dat interesseert.

Een driehoek is ook een driepuntseenheid.   Een cirkel daarentegen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei leren_schoen:

Ik snap je punt niet ga je ook bij de veda’s en buddhisten of indianen? 

Zij hebben ook forums. Kan je ook daar een account aanmaken

Als ik moslim was en lees wat fundamenteel zegt dat jullie door moeten vechten terwijl hij ze crypto refresht ik zou gelijk van imam wisselen. Gewoon die relaxte die een normaal gesprek met Herzog kunnen voeren.

Die mannen geloven niet eens of de geboden gaan daar in dronkenschap crypto refreshen en jij moet tegen Israel vechten dan zal ik snel Imam wisselen

Ik was vroeger christen, dus heb meer affiniteit met christenen. 

En waarom schrijf je "jullie"? Wie denk je dat ik ben? Ik ben atheist, en was christen. Gevallen van mijn geloof door lezen en leren. Dit heb ik al eens geschreven. Zou je sieren dit eens te herinneren.

20 uur geleden zei leren_schoen:

Je vecht niet tegen vlees maar geestelijke machten

En wat is die geestelijke macht hier die oproept tot het kwade en geweld en dat jij moet vechten, dan kan hij dronken crypto refreshen.. 

Dat is een geestelijke macht die daarvoor oproept. En doe onderzoek wat voor types dat zijn. 

fun doe anders een foto plaatsen dan ziet iedereen wat voor homo je bent

Vraag jezelf dan af of je daarvoor wilt vechten

Wat is er mis met homo's? Ben je zelf een homo of zo, die niet uit de kast durft te komen?

Tevens, kijk eens naar die lui van Israel. Hoe ze moslimhaters voor hun karretje spannen. Doen alsof hamas en consorten heel het Westen wil uitroeien (Satanyahu zei dit gisteren nog) terwijl zij enkel vechten tegen Israel. En maar doen alsof Israel vecht voor het goede en de democratie... Enkel domme mensen zijn zo idioot (snap je het :D:D:D) hierin te trappen. 

Beetje zoals men doet alsof Oekraine vecht voor Europa omdat zonder Oekraine Rusland heel Europa in zou nemen. 

5 uur geleden zei Hopper:

Dan ben je theologisch toch een beetje in de war.   Abraham is de belangrijkste aartsvader van het Joodse volk, een van de drie.  En Christus zei "Vóór Abraham was, ben Ik" (Johannes 8:58)

Voorts leert de Bijbel dat Christus het Woord Zelf is en dit Woord is vleesgeworden.   Christus is dus geen Jood/jood.

Dat zei Christus niet..

Denk je ook dat Pinkeltje iets heeft gezegd omdat de schrijver Dick Laan schreef "Pinkeltje zei A en B"? Zo naief ben je toch niet?

En Johannes is ook de enige evangelie die dit heeft. Omdat men theologisch al veel verder was dan de evangelieen Marcus, Lucas en Mattheus. Dus legde men Chrsitus van alles in de mond. Johannes heeft ook als enige het idee van Christus als de Logos. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hopper:

Mogelijk toch ook niet. Het Woord was in den beginne. Dat is niet Jezus. Jezus is niet woord geworden. Maar, het woord is Jezus geworden. Dat is wat de schrift zegt en wat ook niet anders kan. Want als Jezus er was vóór Abraham, dan was de mens voor Abraham en ook voor de schepping. Dat is gewoon een anachronisme.

Dus als Jezus zegt: eer Abraham was, ben Ik, verwijst Hij naar God, maar spreekt Hij ook zelf als Het Woord. Dus het Woord, Die in het vlees gekomen is in Jezus, Die zegt bij monde van Jezus dat Hij er was voordat de schepping was.

Johannes zegt dat toch heel nauwkeurig. Het Woord is niet de Geest die boven de aarde zweeft, maar dat is de kracht die uit God Die Geest is, komt en spreekt en het gesprokene is er.

God heeft niet geschapen, maar Christus. Dat is God. Want Christus is het Woord waarvan God zegt dat het Zijn Manifestatie is. Zijn scheppend Woord. Maar; Christus deed dat niet als voorgeboorte, maar als de Kracht die uit God komt. Door deze manifestatie van God in materie het Woord te doen zijn, schiep God dus al in den beginne Zichzelf als Manifestatie, te onderscheiden van God als niet gemanifesteerde Geest die overal in alles aanwezig is. En hij zalfde het vlees dat Jezus ook was met die Kracht. Jezus had de macht om te zondigen. Dus ook Jezus moest Zijn bestemming kiezen en inhoud geven. En zo past alles en is alleen de vraag wie het lef heeft om God de les te willen lezen over Wie Hij Is.

God is, Die Hij zich betoond heeft te zijn. Punt. Zeggen dat Jezus dan geen jood is, is raar. Raar is ook om te zeggen wat dwazen zeggen namelijk dat de joodse religie zelfs geen ras is. Wat is, is. Dat een duiding willen geven, geeft alleen maar handvatten om wat is, afbreuk aan te doen. Lijkt mij geen goed idee. Het onderwerp gaat over heiligheden en zaken van een andere orde dan wij zijn. Wees daar liever zorgvuldig mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Tomega:

God is, Die Hij zich betoond heeft te zijn. Punt. Zeggen dat Jezus dan geen jood is, is raar. Raar is ook om te zeggen wat dwazen zeggen namelijk dat de joodse religie zelfs geen ras is. Wat is, is. Dat een duiding willen geven, geeft alleen maar handvatten om wat is, afbreuk aan te doen. Lijkt mij geen goed idee. Het onderwerp gaat over heiligheden en zaken van een andere orde dan wij zijn. Wees daar liever zorgvuldig mee.

De Joodse religie is ook geen ras..

Of ben je een nazi? Want die meenden dat Joden een aparte ras zijn. 

En jij bent net zoals Hopper. Vol van eigen gelijk. Dus dan zijn alle andere meningen blijkbaar niet zorgvuldig?  

Ik kwam op vele fora maar zo hoogmoedig als hier heb ik zelden meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hele wereld is al onderworpen aan de Geest mijn geloof zegt alleen dat adhv de wetgeving de Geest ook uiteindelijk ook oordeelt niet alleen de liefde. 

en als elke homo eigenlijk een deksel oppast. Dan hebben ze mooi wel hun pot gebroken. Dat is toch doodzonde he

Dat is over heel de wereld niet alleen Israel.

Je kan toch alsnog feest vieren en het negeren wat kan mij dat nou schelen.

Als je op basis hiervan Israel wilt aanvallen dan moet je dat gewoon doen. 

Als je slecht oordeel boven je hebt hangen. Zitten  Engelen alleen maar op te wachten om je leven te nemen. Dan moet je lekker gaan.m vechten!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ja, soms is een punt de weergave van oneindigheid, soms een cirkel. 

Een punt is de oneindigheid , eenpuntige aandacht.   Een staat van diepe, gerichte concentratie waarbij de geest vrij is van afleidingen en volledig gericht is op één object of ervaring. 

1 uur geleden zei najjreb86:

Dat zei Christus niet..

Denk je ook dat Pinkeltje iets heeft gezegd omdat de schrijver Dick Laan schreef "Pinkeltje zei A en B"? Zo naief ben je toch niet?

En Johannes is ook de enige evangelie die dit heeft. Omdat men theologisch al veel verder was dan de evangelieen Marcus, Lucas en Mattheus. Dus legde men Chrsitus van alles in de mond. Johannes heeft ook als enige het idee van Christus als de Logos. 

Johannes is afwijkend van de synoptici , dat is omdat Johannes het nét even beter begreep en nét even intelligenter was dan de anderen.   Johannes (en Didymus Judas Thomas) begreep de Logos ten volle.   De andere drie waren meer reproducerend.   

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Joodse religie is ook geen ras..

Of ben je een nazi? Want die meenden dat Joden een aparte ras zijn. 

Zucht. Zelfs geen ras, zeg ik. Nog minder dan een ras. Dat kun je zien bij fundamenteel die de religie meent te mogen plakken op het joodse volk en het joodse volk op Israël, en dan heel die keten wegzuiveren wil op grond van de religieuze overweging dat God zijn oorspronkelijke verbondsvolk haat vanwege hun religie en vogelvrij heeft verklaard voor de mensen van goede wil.

En jij bent net zoals Hopper. Vol van eigen gelijk. Dus dan zijn alle andere meningen blijkbaar niet zorgvuldig?  

Ik kwam op vele fora maar zo hoogmoedig als hier heb ik zelden meegemaakt

Zucht. Waarom willen mensen de waarheid nooit dienen en zoeken ze er zelfs niet naar. Voel je vrij om jouw verstandigheden af te stemmen met anderen van hetzelfde kaliber. En kom eens met inhoud. Is misschien niet wat je gewend bent op fora waar elke mening uit diep respect voor het menszijn telt als diep en hoogstaand. Ik ben maar een gewone Nederlander, maar door jouw slag wordt het relatief nog wat met mij. Dank je. Waarom leg jij de lat ook niet wat hoger?Jij rekent jezelf toch ook tot een generatie van weldenkende mensen? Denk dan wel. Het is zinloos om maar wat onnadenkendheden en emotie te ventileren.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Mogelijk toch ook niet. Het Woord was in den beginne. Dat is niet Jezus. Jezus is niet woord geworden. Maar, het woord is Jezus geworden. Dat is wat de schrift zegt en wat ook niet anders kan. Want als Jezus er was vóór Abraham, dan was de mens voor Abraham en ook voor de schepping. Dat is gewoon een anachronisme.

Christus sprak in Johannes 8:58 als het Woord, niet als Jezus, laat staan als jood.

Citaat

Johannes zegt dat toch heel nauwkeurig. Het Woord is niet de Geest die boven de aarde zweeft, maar dat is de kracht die uit God Die Geest is, komt en spreekt en het gesprokene is er.

Het Woord is de sprekende werkzaamheid van God.   Met het begrip 'kracht' kan ik niks.   En waar spreekt het Woord?  In de menselijke ziel.

Link naar bericht
Deel via andere websites