Hopper 840 Geplaatst 7 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 7 minuten geleden 5 minuten geleden zei IKBENANDERS: Zoals vaak – en zo ook hier – sluit het één het ander niet uit. Een antwoord van niks. De (absolute) waarheid is kenbaar of de waarheid is niet kenbaar. Daar tussen zit niks. Maar ik heb reeds mijn onderzoek gedaan, N. Cusanus is populair bij de antroposofen. En de (absolute) waarheid verdraagt zich niet met het reïncarnatie-idee. P.S. De absolute waarheid is het zien zelf, zoals Meister Eckhart zei: "Het oog waarin ik God zie, is hetzelfde oog waarin God mij ziet. Mijn oog en Gods oog, dat is één oog en één zien en één liefhebben". Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 3 minuten geleden 3 uur geleden zei IKBENANDERS: Het was ter info in de context van … In relatie tot van Cusa als jurist, naar ik lees werd hem pantheïsme verweten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 1 minuut geleden Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden Zojuist zei TTC: In relatie tot van Cusa als jurist, naar ik lees werd hem pantheïsme verweten. Yep. En daar zijn ze ook weer snel op teruggekomen. Dit omdat hij goed kon uitleggen waarom hier bij hem geen sprake van was. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten