TTC 1.564 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 6 minuten geleden zei najjreb86: Ik denk dat de historische Jezus ook niets moest weten van de historische Paulus. Er zijn veel meer andere overtuigingen wat betreft 'historisch'. Neem dit als voorbeeld, preformationisten suggereerden dat alle organismen tegelijkertijd zijn geschapen en dat opeenvolgende generaties groeien uit homunculi, of diertjes, die al sinds het begin van de schepping bestaan, wat doorgaans wordt gedefinieerd door religieuze overtuigingen. Enige twijfel rest, of dat ook binnen het domein van complottheorieën en andere fenomenen past, geen idee eigenlijk. Keep it simple, keep it lovable. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 5 minuten geleden zei TTC: Er zijn veel meer andere overtuigingen wat betreft 'historisch'. Neem dit als voorbeeld, preformationisten suggereerden dat alle organismen tegelijkertijd zijn geschapen en dat opeenvolgende generaties groeien uit homunculi, of diertjes, die al sinds het begin van de schepping bestaan, wat doorgaans wordt gedefinieerd door religieuze overtuigingen. Enige twijfel rest, of dat ook binnen het domein van complottheorieën en andere fenomenen past, geen idee eigenlijk. Keep it simple, keep it lovable. Normaal praat ik niet met jou, jij bent een AI figuur.. Maar voor andere mensen die dit lezen: ik heb het over de Jezus zoals die echt was. Waarschijnlijk een zeloot die zich verzette tegen de Romeinse overheersing. En die daarom door de Romeinen werd gekruisigd. Later heeft Paulus van Jezus een mythisch wezen gemaakt, en was de kruisiging een oplossing voor een probleem. Toen ik nog christelijk was en naar de Gnosis neigde heb ik de brieven van Paulus minitieus onderzocht en gelezen. En in onze wereld met ons universumbeeld kon ik er geen chocolade van maken. Het was meer gnostisch, en had dus ook een gnostisch wereldbeeld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 5 minuten geleden zei najjreb86: Normaal praat ik niet met jou, jij bent een AI figuur.. Maar voor andere mensen die dit lezen: ik heb het over de Jezus zoals die echt was. Waarschijnlijk een zeloot die zich verzette tegen de Romeinse overheersing. En die daarom door de Romeinen werd gekruisigd. Later heeft Paulus van Jezus een mythisch wezen gemaakt, en was de kruisiging een oplossing voor een probleem. Toen ik nog christelijk was en naar de Gnosis neigde heb ik de brieven van Paulus minitieus onderzocht en gelezen. En in onze wereld met ons universumbeeld kon ik er geen chocolade van maken. Het was meer gnostisch, en had dus ook een gnostisch wereldbeeld. Er zijn hier veel AI-figuren, ze kunnen het enkel maar oneens zijn. Maar grosso modo met je eens, door de gelaagdheid der dingen is verwarring zonder enige diepgang de norm geworden, als een vrijwel onbewust zichzelf onderhoudend mechanisme waarin vermenselijking nog slechts een optie blijkt, geen verplichting. Minitieus iets onderzoeken is niet wat velen oprecht interesseert, daarenboven het aantal mogelijke niches overweldigend, haast ondoorgrondelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Er zijn hier veel AI-figuren, ze kunnen het enkel maar oneens zijn. Maar grosso modo met je eens, door de gelaagdheid der dingen is verwarring zonder enige diepgang de norm geworden, als een vrijwel onbewust zichzelf onderhoudend mechanisme waarin vermenselijking nog slechts een optie blijkt, geen verplichting. Minitieus iets onderzoeken is niet wat velen oprecht interesseert, daarenboven het aantal mogelijke niches overweldigend, haast ondoorgrondelijk. Bedankt voor het bevestigen dat je een ai bot bent.. Wat ga je vandaag eten? Moertjes en bijtjes? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 minuut geleden zei najjreb86: Bedankt voor het bevestigen dat je een ai bot bent.. Wat ga je vandaag eten? Moertjes en bijtjes? Zoals je het zegt, nog zo'n kwal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei najjreb86: En wat bedoelde Paulus met afgoderij? Ik denk dat hij daarmee iedereen met een andere mening dan Paulus bedoelde. Zoals hij schreef in een van zijn brieven "zij die met een ander evangelie komen, die zijn vervloekt"... Dus wat is het probleem om een probleem met Paulus te hebben? De man had zogenaamd een lijntje met van Boven (zoals de channelaars vandaag de dag?) en dacht eerst dat Jezus in zijn tijd zou terugkomen. Maar toen dat uitbleef schreef hij anders.. Hoe kan iemand die een lijntje met Christus heeft niet weten wanneer Christus terugkomt? Met andere woorden, de man is een bewezen charlatan en een nep "profeet".. Zulke mensen hoef je niet serieus te nemen, volgens de Bijbel zelf. Ik denk dat de historische Jezus ook niets moest weten van de historische Paulus. Ja… harde vragen. Of opmerkingen. Afgoderij maar kom wel op neer een andere dan de Almachtige die we kennen. Om eerder terug te komen besnijdenis maakt bijvoorbeeld niet automatisch rechtvaardig. Je zoon besnijden of jij ben besneden maakt hem of jou niet auto-rechtvaardig omdat hij /jij of iemand besneden is. Dat is wat Paulus eerder bedoel. Melchizedek was waarschijnlijk niet besneden, die conclusie kan je komen omdat dit convenant met Abraham was/is 5 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Luisteren en handelen naar (zijn geloof) om ze hele huis te besnijden, maakt hem wel rechtvaardig. Hij handelt naar zijn geloof = zijn geloof rechtvaardigt hem. Afgoderij = bijvoorbeeld niet luisteren en handelen naar je geloof. Maar kijk dan kan je ook dingen krijgen dan gaan ze standbeelden maken en aanbidden of gouden kalf maken. 1 oplossing = Dan moet je maar geloof hebben. Wat thora zegt en de profeten enz.. 5 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Afgoderij en andere zonde = Zonder wijsheid naar je hart luisteren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 27 minuten geleden zei leren_schoen: Luisteren en handelen naar (zijn geloof) om ze hele huis te besnijden, maakt hem wel rechtvaardig. Hij handelt naar zijn geloof = zijn geloof rechtvaardigt hem. Afgoderij = bijvoorbeeld niet luisteren en handelen naar je geloof. Maar kijk dan kan je ook dingen krijgen dan gaan ze standbeelden maken en aanbidden of gouden kalf maken. 1 oplossing = Dan moet je maar geloof hebben. Wat thora zegt en de profeten enz.. Maar als je gelooft in Allah, dan moet je maar naar jouw geloof luisteren? Of is er maar een echt geloof en de rest is bijgeloof en afgoderij? Want voor iemand die Joods is is het geloven in Jezus als God of Zoon van God afgoderij. En voor iemand die gelooft in Zeus is zowel Jodendom als christendom en islam afgoderij.. Afgoderij is het geloof waar jij precies niet in gelooft, en is dus subjectief. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 4 minuten geleden zei najjreb86: Maar als je gelooft in Allah, dan moet je maar naar jouw geloof luisteren? Of is er maar een echt geloof en de rest is bijgeloof en afgoderij? Want voor iemand die Joods is is het geloven in Jezus als God of Zoon van God afgoderij. En voor iemand die gelooft in Zeus is zowel Jodendom als christendom en islam afgoderij.. Afgoderij is het geloof waar jij precies niet in gelooft, en is dus subjectief. Kijk zo type ben ik zelf ik lees lekker alles en wat verstandig is neem ik lekker te harte . je bent verantwoordelijk voor jezelf toch. Dat zeggen ze. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 12 minuten geleden zei najjreb86: Maar als je gelooft in Allah, dan moet je maar naar jouw geloof luisteren? Of is er maar een echt geloof en de rest is bijgeloof en afgoderij? Want voor iemand die Joods is is het geloven in Jezus als God of Zoon van God afgoderij. En voor iemand die gelooft in Zeus is zowel Jodendom als christendom en islam afgoderij.. Afgoderij is het geloof waar jij precies niet in gelooft, en is dus subjectief. Van kwaad naar nog veel erger, nog even en het gaat weer over Atlas die door een list van Heracles voor heel even dacht van z'n last vanaf te komen. En van die gouden appels geen spoor meer terug te vinden, die liggen wellicht in de Hof van Eden? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Ik ben al 14 minuten geleden zei leren_schoen: Kijk zo type ben ik zelf ik lees lekker alles en wat verstandig is neem ik lekker te harte . je bent verantwoordelijk voor jezelf toch. Dat zeggen ze. Ik moet wel eerlijk bij zeggen ik luister ook naar wat Jezus zegt. Proberen. Want ik haat veel mensen wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 15 minuten geleden zei leren_schoen: Kijk zo type ben ik zelf ik lees lekker alles en wat verstandig is neem ik lekker te harte . je bent verantwoordelijk voor jezelf toch. Dat zeggen ze. Neen dat doe je niet. Je doet het zo lijken voor jezelf. Dat je toevallig de Bijbel ter harte neemt en dat verstandig acht. En ik heb het over hoe de Bijbel en hoe Paulus erover denkt. Daar is men heel duidelijk over afgoderij. Namelijk, het geloven in een andere God/god dan de Bijbelse God. Want in de Bijbel zijn ze fundi. Er is maar EEN God en wee je gebeente als je andere goden dient.. Maar nogmaals, wat voor de een de enige echte God is is voor een ander een afgod en vice versa. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 30 minuten geleden zei najjreb86: Neen dat doe je niet. Je doet het zo lijken voor jezelf. Dat je toevallig de Bijbel ter harte neemt en dat verstandig acht. En ik heb het over hoe de Bijbel en hoe Paulus erover denkt. Daar is men heel duidelijk over afgoderij. Namelijk, het geloven in een andere God/god dan de Bijbelse God. Want in de Bijbel zijn ze fundi. Er is maar EEN God en wee je gebeente als je andere goden dient.. Maar nogmaals, wat voor de een de enige echte God is is voor een ander een afgod en vice versa. Dat zeg ik ook, een ander als de Almachtige (zoals geopenbaard is in de Thora enz) Ik snap nu waarom je geen christen meer bent maar bij jou is het omdat je per se wilt weten zeker ook zijn wat de waarheid is. Als je zegt wee Je moet maar een vraag bedenken of accusatie bedenken waarom je zegt nee dat doe je niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 4 uur geleden zei Fundamenteel: De wet zou Magdalena gedood hebben en heeft Jezus daadwerkelijk gedood. De wet aanklagen is God aanklagen. Hoe waardeloos is de God, als z'n wet waardeloos is? Ooit gedachten over gehad? 4 uur geleden zei Fundamenteel: Het is tijd de jood te integreren en uit segregatie te halen zodat zij stoppen met hun barbaarse methodieken. Het is tijd om God de les te lezen en zijn barbaarsheid een halt toe te roepen. Heb je enig idee hoezeer je praat des duivels is? De God van de joden is barbaars, maar gelukkig heeft hij dat zelf ook ingezien en zijn zoon laten martelen en sterven als wiedergutmachung. Je woord dient de duivel, de moslins, de ongelovigen en de wereld. Welke van je woorden dienen God en het heil voor de mensen, denk jij? In principe val je in dezelfde valkuil als de schriftgeleerden die zeiden: wij zijn kinderen van Abraham in verbinding met God, wie is ons gelijk? Ze stelden zichzelf daarmee geheel buiten God en buiten het heil waarin ze juist hun rust hadden gevonden. 4 uur geleden zei Fundamenteel: Zoals oa de besnijdenis op babytjes. Geen enkel westers kind moet nog als jood opgroeien en gered worden om tot verlossing te kunnen komen Is de besnijdenis nu barbaars en vroeger een heilig ingrijpen van de God van Liefde? Zei niet Zippora reeds tegen Mozes dat hij haar een bloedbruidehom is vanwege de besnijdenis die zij haar zoon moest aandoen? Jouw woorden zijn daarmee een directe aanval op God Zelf. Of denk je dat jij meer genade hebt bij God, dan Mozes toen? Of dat Mozes barbaarser is dan jij bent? 4 uur geleden zei Fundamenteel: en stenigen of babytjes besnijden hoort daar niet bij. Als jouw geestelijk verstaan van Gods Woord minder ingrijpend is voor jouw leven in de praktijk, waarom zijn dan alle leiders in jouw geloof de vreselijkste martelingen deelachtig geworden? Waren die martelingen en was dat sterven minder ingrijpend dan het besnijden van een pasgeborene en het stenigen van een zondaar?? Bij wie hoor jij eigenlijk? Hoor jij wel bij Christus en Stephanus en Petrus en Paulus?? 4 uur geleden zei Fundamenteel: Voila. Israel als land is een werelds fenomeen waarin wij zien wat hun wet tot stand kan brengen. Landroof, genocide, spuwen op christenen, kerken vernietigen, vrouw, kind en hulpverleners doodschieten of bombarderen, dominantie zoeken door overal dood en verderf te zaaien. Dat is wat mensen vandaag haten en waarom ook de jood tot Christus moet keren Voila, c'est ça. Alleen de duivel spreekt dat Gods wet alleen ellende op aarde brengt. De wereld haat God, en eist ook van de jood om zich van God af te keren, om te komen tot verlossing van die vreselijke wet. De enige troost die ik je bieden kan, is dat ik je nu aanzeg dat je je officieel een vijand betoont van Christus. Je wordt verzocht. Zoek hulp bij God en vind de weg tot bekering. 4 uur geleden zei Fundamenteel: Net zoals in je opening als hier maak je de fout te denken dat eigen werken tot verlossing kunnen lijden. Al mag een jood de hele wet gehoorzamen, zolang deze Christus verloochent is hij gedoemd Al mag Christus voor duizend miljoen zondaars verlossing brengen, voor die ene die het nut en het doel van zijn verlossing verwerpt. geeft dat geen vrijbrief. 2 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei Tomega: De wet aanklagen is God aanklagen. Hoe waardeloos is de God, als z'n wet waardeloos is? Ooit gedachten over gehad? Dus jij bent van mening dat de joodse wetten (zoals doodstraf voor zonde) voorgaat op de genadewet? Uiteraard klaag ik de doodstraf aan. Als Jezus al zei dat Mozes compromissen maakte om farizee-achtige joden te pleasen, schept dat een klare kijk op die wetten. Ze zijn van mensen en niet van God. 3 minuten geleden zei Tomega: De God van de joden is barbaars, maar gelukkig heeft hij dat zelf ook ingezien en zijn zoon laten martelen en sterven als wiedergutmachung Joden zijn barbaars door hun godsbeeld, dat ze bv recht op land hebben en daarvoor kinderen mogen doden is uiterst barbaars Tomega. En dat ze nog steeds besnijden is niet conform westerse normen en waarden. 5 minuten geleden zei Tomega: Je woord dient de duivel, de moslins, de ongelovigen en de wereld. Welke van je woorden dienen God en het heil voor de mensen, denk jij? Daarvoor doe ik het niet. Als ik genocide benoem en wil dat het westen het oosten loslaat, is dat voor het heil van diverse mensen. Het oosten is onze zaak niet en heeft ons al veel gekost. 7 minuten geleden zei Tomega: In principe val je in dezelfde valkuil als de schriftgeleerden die zeiden: wij zijn kinderen van Abraham in verbinding met God, wie is ons gelijk? Ze stelden zichzelf daarmee geheel buiten God en buiten het heil waarin ze juist hun rust hadden gevonden Tof dat je dat in mij ziet maar bij een effectieve genocide de letterlijke farizee ter verdediging staat. 9 minuten geleden zei Tomega: Is de besnijdenis nu barbaars en vroeger een heilig ingrijpen van de God van Liefde? Zei niet Zippora reeds tegen Mozes dat hij haar een bloedbruidehom is vanwege de besnijdenis die zei haar zoon moest aandoen? Jouw woorden zijn daarmee een directe aanval op God Zelf. Of denk je dat jij meer genade hebt bij God, dan Mozes toen? Of dat Mozes barbaarser is dan jij bent? Je begint weer op de man te lullen en naast de kwestie. Ik geloof niet in een God die het mes op zijn creatie wilt zetten en ik weet door geloof dat veel van de thora wetten van mensen en niet van God zijn. Dan heb je nog de talmoed die zegt dat zelfs de beste heiden gedood moet worden en u en mij doden als een dier doden is. En kom niet af met "interpretatie", het staat er zo in. 11 minuten geleden zei Tomega: Bij wie hoor jij eigenlijk? Hoor jij wel bij Christus en Stephanus en Petrus en Paulus?? Tot degene waar ik elke dag naartoe bid. God de Vader, Zijn Zoon en de Heilige Geest. Maar dat is irrelevant als we bij de materie blijven zonder persoonlijk te worden. 😉 13 minuten geleden zei Tomega: Voika, c'est ça. Alleen de duivel spreekt dat Gods wet alleen ellende op aarde brengt. De wereld haat God, en eist ook van de jood om zich van God af te keren, om te komen tot verlossing van die vreselijke wet. De enige troost die ik je bieden kan, is dat ik je nu aanzeg dat je je officieel een vijand betoont van Christus. Je wordt verzocht. Zoek hulp bij God en vind de weg tot bekering Ja als jij voorstander bent van doodstraffen en dat van God en niet mensen wilt noemen, is dat niet mijn probleem he. Christus is de enige weg, Hij deed het voor en de wetsgeleerden vermoordden Hem daarvoor. Het zijn degene die de wet toepassen op zichzelf en anderen die de ellende veroorzaken door de millennia heen. Laten we hen niet op een altaar zetten. Zij behoren onze voeten te kussen volgens het NT. 16 minuten geleden zei Tomega: Al mag Christus voor duizend miljoen zondaars verlossing brengen, voor die ene die het nut en het doel van zijn verlossing verwerpt. geeft dat geen vrijbrief Tenzij ze jood zijn als ik u mag geloven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Op 6-5-2026 om 12:55 zei IKBENANDERS: Ja, het niet iedereen gegeven om Cusanus te begrijpen, vooral niet als er een klein gedeelte uit zijn werk wordt belicht wat men toch vooral in zijn geheel tot zich zou moeten nemen. p.s. Maarten Luther was in zijn vorige incarnatie Augustinus en daarvoor de bekende Judas uit de Bijbel. En in een incarnatie weer dáárvoor heette hij ook Judas; ik meen dat hij toen een Esseen was of dat hij daar iets mee te maken had Ik ben de incarnatie van Cusanus, en ik zou graag willen toelichten dat ik nog niet volkomen begreep wat Augustinus zei. Ik miskende dat mijn uitgangspunt was van een eenvoud tot een toenemende complexiteit, en ik dacht dat complexiteit in het oneindige het eenvoudige overheerst. Maar wat ik vergat, is dat ik gelijk heb. In het oneindige domineert het veelvoudige over het eenvoudige. Het eenvoudige verdwijnt. Maar als God rechtlijnigheid toe te rekenen is die in de wiskunde is neergeslagen, dan is de kleinste eenvoud ook in de oneindigheid dezelfde eenvoud. De relatieve kleinheid doet zijn eenvoudig beginsel niet teniet. En daar ging ik dus de mist in. Het eenvoudige van een lijn wordt geen driehoek en de constellatie van een driehoekensamenstel wordt geen cirkel. En dat is omdat geen enkel woord van God verandert als we het op grote lengte van afstand of tijd brengen. Want elk van God uitgegaan woord houdt kracht en eenduidigheid tot in eeuwigheid tot aan de einden van het heelal. 12 minuten geleden zei Fundamenteel: Uiteraard klaag ik de doodstraf aan. Als Jezus al zei dat Mozes compromissen maakte om farizee-achtige joden te pleasen, schept dat een klare kijk op die wetten. Ze zijn van mensen en niet van God. Je verwart de extra wetten van de slechteriken met de extra wetten van Mozes die nodig waren vanwege diezelfde slechteriken. De extra wet was vanwege de hardheid van de harten. Als God iemand veroordeelt tot een ongewenst huwelijk, dan is acceptatie de basis van geluk, ook in de gebrokenheid van een vreselijke start. Want de mens telt niet als relevant voor zijn eigen norm. Maar God telt als relevant voor de eigen norm. Maar waar de mens zelf belangrijker is dan God, daar is de mens ongelukkig elke keer dat God hem terecht wijst of beperkingen oplegt. Daar is God een lastpak, een ergernis voor het vlees. 1 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Sorry, het is niet kussen maar aan de voeten werpen. Openbaring 3:9 Zie, Ik geef het aan de synagoge van de Satan, die zichzelf Joden noemt en het niet is, maar liegt; zie, Ik zal hen laten komen en zich voor jouw voeten werpen en erkennen dat Ik jou heb liefgehad. Romeinen 11:17 Maar als enkele van de takken zijn afgebroken en jij, als een wilde olijftak, bent ingelijfd onder hen en deel krijgt aan de wortel en vet van de olijfboom, 18 praat dan niet hooghartig tegen de takken. Als je het doet, weet dan dat het niet jij bent die de wortel ondersteunt, maar de wortel jou. 19 Je zult zeggen: "De takken zijn afgebroken zodat ik ingelijfd kan worden." 20 Dat is waar; zij zijn om hun ongeloof afgebroken, maar jij staat door het geloof. Wees niet trots, maar vreest. 21 Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, zal Hij jou ook niet sparen. 22 Kijk daarom naar de goedheid en de ernst van God: aan degenen die gevallen zijn, de ernst, maar de goedheid van God tegenover jou, als je in zijn goedheid blijft; anders zul ook jij worden afgebroken. 23 En ook zij, als zij niet volhardend blijven in ongeloof, zullen ingeënt worden, want God is machtig om hen opnieuw in te enten. 24 Want als jij uit de natuurlijke olijfboom bent afgebroken en tegen de natuur in bent ingeënt in een goede olijfboom, hoeveel te meer zullen de natuurlijke takken in hun eigen olijfboom worden ingelijfd. Mattheüs 19:8 Hij zei tegen hen: 'Mozes heeft om de hardheid van jullie hart toegestaan dat jullie je vrouwen scheiden, maar in het begin was het niet zo." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Fundamenteel: die zichzelf Joden noemt en het niet is Lees ook "christen". 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, zal Hij jou ook niet sparen. Hebr.12 Ziet toe, dat gij Dien, Die spreekt, niet verwerpt; want indien dezen niet zijn ontvloden, die dengene verwierpen, welke op aarde Goddelijke antwoorden gaf, veelmeer zullen wij niet ontvlieden, zo wij ons van Dien afkeren, Die van de hemelen is; 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Kijk daarom naar de goedheid en de ernst van God: aan degenen die gevallen zijn, de ernst, maar de goedheid van God tegenover jou, als je in zijn goedheid blijft; anders zul ook jij worden afgebroken. En de Geest zegt amen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 43 minuten geleden 53 minuten geleden zei Tomega: Lees ook "christen". Hebr.12 Ziet toe, dat gij Dien, Die spreekt, niet verwerpt; want indien dezen niet zijn ontvloden, die dengene verwierpen, welke op aarde Goddelijke antwoorden gaf, veelmeer zullen wij niet ontvlieden, zo wij ons van Dien afkeren, Die van de hemelen is; En de Geest zegt amen. Jezus is God. En Hij heeft de weg getoond. Hij was in constante discussie met de wetsgeleerden. Ik weet nog steeds niet of je gelooft dat Hij achter doodstraffen stond? Hij zei ook dat Zijn Koninkrijk niet van deze wereld is. Dus Israel van vandaag is niet door God toegewezen maar door de mens. Dus ik verwerp Hem niet, degene die aan aardse koninkrijken vasthangen en terug naar het oude willen grijpen doen dat wél. 1 uur geleden zei Tomega: Je verwart de extra wetten van de slechteriken met de extra wetten van Mozes die nodig waren vanwege diezelfde slechteriken. De extra wet was vanwege de hardheid van de harten. Als God iemand veroordeelt tot een ongewenst huwelijk, dan is acceptatie de basis van geluk, ook in de gebrokenheid van een vreselijke start. Want de mens telt niet als relevant voor zijn eigen norm. Maar God telt als relevant voor de eigen norm. Maar waar de mens zelf belangrijker is dan God, daar is de mens ongelukkig elke keer dat God hem terecht wijst of beperkingen oplegt. Daar is God een lastpak, een ergernis voor het vlees. Ga eens in een innig gebed vraag begeleiding in het lezen van Leviticus en Deuteronomium. Ik zie dat echt niet toepasbaar meer. Dat staat gewoon haaks op het NT. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten