najjreb86 1 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 21 uur geleden zei Tomega: Jij zegt het. Geschiedenis leert dat de bevolking van Palestina de joodse immigratie met lede ogen aanzag en een eenheidsstaat wilde toen ze in de meerderheid was, maar het gezag nog bij het Britse mandaat lag. En toen het Britse mandaat en de wereldmachten besloten de twee miljoen inwonende joden en moslims elk een eigen gebied te geven, was het gelijk oorlog, omdat de moslims dat helemaal niets vonden. Ook hier weer... Wat voor lessen krijgen jullie op de school of in de kerk? Het gaat om mensen die er al woonden en ineens konden optyfen. Ook waren er veel meer Arabieren/Palestijnen dan Joden. Die Joden werden vanaf 1920 ingevoerd om het aantal te verhogen, want de Zionistische beweging wist ook wel dat ze niks konden eisen zolang ze een kleine minderheid waren. Toen kregen de Joden/Israeliers een veel groter stuk dan wat hun qua omvang toe zou kunnen behoren (eventueel).. En ook veel minder verdeeld. Moet je de kaarten van dat voorstel maar eens bekijken. De Joden kregen aaneengesloten delen, de Palestijnen moesten overal en nergens wonen. Tevens woonden de Palestijnen er al eeuwen, dus hoezo moesten zij het met het voorstel eens zijn? Komt nog bij dat het 1 groot complot is, vanaf de Balfour declaration tot aan de oprichting van de staat Israel. Want dat de Britten het mandaat kregen over de Palestijnse "kolonieen" nadat het Ottomaanse rijk vernietigd was (mede met hulp van de Arabische stammen wie beloofd werd "jullie krijgen je eigen staat, als je ons helpt de Ottomanen te verslaan") was ook niet toevallig.. Dus de Britten hebben voor de grootste problemen gezorgd in ZuidWest Asia, vanaf 1907 tot nu.. 22 uur geleden zei Tomega: Dat de joden die overleefden niet meer terug in de slachtofferrol wilden. En heel de wereld begreep dat volkomen, behalve de moslims, die niet begrepen wat er veranderd was in het idee dat de joden een jodenwereldprobleem zijn. Hun probleem ermee werd alleen maar groter. En hun haat bleef levend, waar die in de rest van de wereld was gestild en ingeruild voor een deemoedig erkennen dat er inderdaad iets ongekends was gebeurd met de joden. Kerel, het plan was er al VOOR de holocaust. Al sinds 1920 gingen er Joden van Oost Europa naar Palestina. En verzorgden zij daar de grootste problemen (onder andere met terroristen).. Tevens kan je niks van wat de Palestijnen/Arabieren/Moslims gedaan hebben vergelijken met de holocaust. Uitgevoerd door Europeanen en ook christenen. Om over de pogroms die daarvoor waren (middeleeuwen en daarvoor) nog maar te zwijgen. 22 uur geleden zei Tomega: Het christendom leert lijdzaamheid. Het jodendom leert religieuse afzondering in vreedzaamheid met de cultuur van hun gastland. De islam leert oud-testamentische zuivering van heel het gebied van invloed, dat zich sinds Mohammed qua gewenste invloedsfeer uitstrekt tot de einden van de wereld. Dat jij de koran niet ziet als leerboek van de haat, bewijst alleen naar dat jij je aan dat leerboek onderwerpt. Dan is er inderdaad vrede voor jou. Maar stel je dan even omwille van ons onderwerp in de positie van de joden. Dan loop je vast en moet je mijn gelijk erkennen. Ik heb dat leerboek nooit gelezen. Dus aub, werp geen dingen in mijn voeten. Ik stel dat als jij in de schoenen van de Palestijnen zou staan jij hetzelfde zou doen en denken. Waar de vervolging van de Joden in Europa onterecht was, want Jodendom had geen macht, is de "vervolging" van Israel in ZuidWest Asia behoorlijk te begrijpen. Zij doen meer kwaad dan hun vijanden.. En hoezo leert christendom lijdzaamheid? Stel dat dit zo is, zou dan Europa gekerstend zijn? Werd dit enkel gedaan met de Bijbel in de hand? Of ook met het zwaard? De islam en christendom zijn op dat gebied even schuldig, denk ik. 22 uur geleden zei Tomega: Het klopt dat God de zonde haat. Daarvan werden de goddeloze volken de klos. Maar de joden gooiden het op een akkoordje met de volken die ze lieten leven. God strafte de joden daarvoor, en die overlevende volken doen dat nog. Maar de haat tegen joden is iets specifiek van de koran. En de religie can vleselijke onderwerping is ook iets van de islam. Want de joden onderwerpen in hun religie niemand. De strafwet van Mozes geldt niet meer. En de christenen onderwerpen ook niemand. De wet van Christus strijdt niet met het zwaard. Maar de moslims des te meer. Het kromzwaard is het evangelisatiemiddel van de islam. Vandaar de joods-christelijke cultuur, die denkt en is geestelijk. Moslims denken en zijn vleselijk. Het treffendste voorbeeld is vrouwen een doek over hun hoofd gooien. Moslims geloven niet in wet en recht en moraal, maar in zekerheid van misbruik zodra er ruimte wordt geboden. Terwijl de joods-christelijke moraal in de hoogtijd compleet blote vrouwen accepteerde, waarbij een ring aan de vinger voldoende richtlijn was naar recht en moraal, dat er zelfs niet geflirt werd met ze. Het gaat er niet om dat de praktijk afwijkt. Maar het gaat er om dat het recht en de moraal daadwerkelijk bestaat terwijl moslims nog zo'n vijfhonderd jaar ontwikkeling ontberen, die hen helpt af te komen van hun geestelijke onontwikkeldheid. In de koran worden de Joden "mensen van het boek genoemd". Dus hoezo is de haat iets specifieks van de koran? Die haat is er enkel omdat je nu de staat Israel hebt. En die doen de vreselijkste dingen met de Palestijnen. Dus die haat is er niet ongegrond. https://trendsmask.com/waarom-haten-moslims-joden-333036.html#google_vignette Christenen hebben wel degelijk met het zwaard hele volkeren onderworpen. En toen christendom staatsgodsdienst werd hebben de christenen al die "heidenen" vreselijk vervolgd. Boeken verbrand, profeten en priesters van andere religies kapot gemaakt. Feitelijk doet christendom mij een beetje denken aan Jodendom. Zogenaamd volgens jou vredelievend en lijdzaam. Maar je vergeet dat Joden niks anders konden dan lijdzaam zijn. Ze waren immers vreemdelingen in een vijandig land. Zouden ze iets doen, dan zouden ze kapot gemaakt worden. Maar nu men een eigen staat heeft zijn de maskers afgevallen. Zelfde geld dus voor christendom. In het begin een kleine sekte. Wat kan die beginnen tegen andersdenkenden? Niks! Maar toen ze staatsgodsdienst werden en er steeds meer mensen bijkwamen ging het rap. 22 uur geleden zei Tomega: Als jij denkt dat je mij voldoende begrijpt om te kunnen beredeneren hoe het is, als ik iets denk, dan moet ik je waarschuwen dat ik tot op heden niets herken van goed weergegeven moraal of treffend inlevingsvermogen in wat jij zegt. Dat impliceert dat wat je zegt, maar zo een drogreden kan blijken te zijn. Dat is zo. Hahaha, jij mij waarschuwen... Natuurlijk kerel. Want jij bent zo hoog, dat als jij ergens geen inlevingsvermogen ziet, dan is het er niet. En dan kom jij dus met deze tekst: 22 uur geleden zei Tomega: Heb je geen begrijpend lezen gehad op de lagere school? Dat de joden in de diaspora zijn, is het directe werk van God Zelf. Door Mozes werd er al mee gedreigd. En met die diaspora werd een boodschap meegegeven die de joden niet wilden horen: als een stom schaap wordt je ter slachting geleid, onder de wet en het recht van je onderdrukkers. Jezus Christus die zij als koning niet wilden accepteren werd daardoor hun profeet van de lijdzame vernedering, bespotting, opvoering tot een zekere onafwendbare tragische doodmaking en vernietiging. Geen oorlog werd gevoerd, geen kwaad werd gedaan, de beenderen werden niet gebroken. En toch werden ze gerekend onder erger dan de allerergste misdadigers. En hun beenderresten klagen tot de hemel, maar de hemel gaf reeds antwoord in Ezechiël, dat de beenderen vlees zullen krijgen en zich weer zullen oprichten en leven. Dit is dus een kwestie van weinig inlevingsvermogen.. Jij stelt dat door Mozes al werd gedreigd met die diaspora.. Ten eerste, van Mozes hebben we niks. Het is de traditie die de eerste boeken aan Mozes toeschrijft. Maar dan moet de man ook over zichzelf geschreven hebben dat hij de meest nederige mens was die ooit op Aarde heeft rondgelopen.. En dat lijkt me een contradictie in termio. Die diaspora en dan Gods plan daarmee is pas achteraf zo gezien. Want zij gingen ervanuit dat zij geloofden in de Enige Echte God die er is. Dus hoe konden ze dan steeds worden overlopen door andere volkeren? O, dat moet wel door onze zonden komen! Want het idee dat hun God niet bestaat en dat ze worden overlopen doordat ze maar een klein volkje zijn met een slecht leger, dat is een drempel die te groot is om over te gaan. Dan liever de mens blamen. En dat ze sinds 120 in Diaspora zijn komt omdat ze zich verzetten tegen de Romeinen. En ze verloren, als straf werden ze kapot gemaakt. 22 uur geleden zei Tomega: Je dwaalt. De joden leven niet in het oude testament en de christenen ook niet en de islam wel. Dat is ook precies de kern van alle conflicten. "Zo zijn zij wel vijanden aangaande het Evangelie, om uwentwil, maar aangaande de verkiezing zijn zij beminden, om der vaderen wil; Want de genadegiften en de roeping Gods zijn onberouwelijk." De Joden leven inderdaad niet in het Oude Testament, want het Oude Testament is een christelijke term. De Joden zelf kennen geen nieuw Testament en ook geen oude. 22 uur geleden zei Tomega: De joden werden vernietigd om hun zonden. De christenen worden ook vernietigd om hun zonden. Dat ze worden vernietigd bewijst dat ze slechte instandhouders waren van de moraal. De moraal van de christenen is een kruisweg in lijdzaamheid. Want het licht van de waarheid is meer van belang dat geweldadige overheersing. Want het eeuwige leven wordt verdiend in lijdzaamheid en volharding, niet in geweld en overheersing. Dat het anders loopt, is omdat het vlees op een gegeven moment gewoon zelf orde op zaken gaat stellen. De mens is minder geestelijk, dan de wet eist. Maar de wet blijft, en elk kwaad wordt vergolden, om te beginnen bij de kinderen van God. Als Christenen zo lijdzaam waren zou Europa niet gekerstend zijn. Zou men de andersdenkenden niet vervolgd hebben op het moment dat ze staatsgodsdienst werden. Zouden er geen mensen bij abortusklinieken staan om abortus als moord te bestempelen. Dan zou men dit alles lijdzaam toestaan en hopen "morgen word het beter toch of nie?" Israel werd vernietigd omdat landen en staten vernietigd werden. Komt geen hokus pocus aan te pas. De waaroms van die vernietiging en diaspora zijn pas achteraf verzonnen. "het is onze schuld, God treft geen blaam. God bestaat nog, maar hij straft ons!".. Wat vernietiging overigens te maken heeft of bewijst van moraal dat snpa ik niet. Ook slechte mensen worden vernietigd. En ook goede. Het kan ons allemaal overkomen, zeker vroeger. En als je toevallig naast Israel woont, dan is de kans ook groot vernietigd te worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 6 minuten geleden zei najjreb86: In de Koran … Wel leuk om even in de groep te gooien. Kardinaal Nicolaas van Cusa (Cusanus) heeft in zijn tijd opdracht gegeven om de Koran in het Latijn te vertalen. Hij wilde het boek kunnen bestuderen. Cusanus was op een gegeven moment de rechterhand van de paus. Geen ‘klein’ mannetje dus en zeer begaafd, ook op bestuurlijk én op juridisch vlak. Lange tijd heeft hij vanuit allerlei kanten geprobeerd om hervormingen door te voeren en godsdienstvrede te stichten. Al zijn inspanningen liepen zo goed als op niets uit. Hetzelfde zie ik hier op dit forum gebeuren. Vredestichters delven (per definitie?) het onderspit in de strijd. 5 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 16 minuten geleden zei IKBENANDERS: Vredestichters delven (per definitie?) het onderspit in de strijd. Daarom 👇 22 minuten geleden zei najjreb86: Christenen hebben wel degelijk met het zwaard hele volkeren onderworpen. En toen christendom staatsgodsdienst werd hebben de christenen al die "heidenen" vreselijk vervolgd. Boeken verbrand, profeten en priesters van andere religies kapot gemaakt. De oplossing ☝️ (satire) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Daarom 👇 De oplossing ☝️ (satire) Het romeinse rijk kon zó groot worden als zij is geweest, omdat zij al de goden en godsdiensten, van de volkeren die zij veroverden, in zich opnam. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 3 minuten geleden zei Fundamenteel: Daarom 👇 De oplossing ☝️ (satire) Dat klopt wel ja Als iedereen dezelfde godsdienst had zou er geen oorlog meer zijn. Maar goed, we zien bij de RK en de protestanten dat zelfs mensen die hetzelfde Boek lezen elkaar in de haren kunnen vliegen. En ook bij de Sjiieten en de Soennieten. Oorlog is overigens ook een oplossing, voor het feit dat we met teveel mensen zijn Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Oorlog is overigens ook een oplossing, voor het feit dat we met teveel mensen zijn Maar daarom moet het nog niet gebeuren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Dat klopt wel ja Als iedereen dezelfde godsdienst had zou er geen oorlog meer zijn. Maar goed, we zien bij de RK en de protestanten dat zelfs mensen die hetzelfde Boek lezen elkaar in de haren kunnen vliegen. En ook bij de Sjiieten en de Soennieten. Oorlog is overigens ook een oplossing, voor het feit dat we met teveel mensen zijn Ik ervaar dat de band tussen protestanten, katholieken en orthodoxen veel verbeterd is over de jaren heen. In het einde zijn we 1 Kerk. Ik kon het vaak heel oneens zijn met de katholieken, tot ik de aanwezigheid van een heilige voelde en nu zit ik zelf regelmatig in een katholieke kerk. Dat helpt mij. Ik merk uw afkeer van christendom op, ik wil je graag meedelen dat Jezus nooit oorlog advoceerde. Leef naar het zwaard, sterf door het zwaard zei Hij. Er is echt geen wijzere mens dan Hem op aarde geweest. "Ziet de Mens!" 7 minuten geleden zei IKBENANDERS: Het romeinse rijk kon zó groot worden als zij is geweest, omdat zij al de goden en godsdiensten, van de volkeren die zij veroverden, in zich opnam. Jep zij werd de Rooms Katholieke Kerk. Kerstmis, paashaas enz is daar een goed voorbeeld van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 8 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik ervaar dat de band tussen protestanten, katholieken en orthodoxen veel verbeterd is over de jaren heen. In het einde zijn we 1 Kerk. Ik kon het vaak heel oneens zijn met de katholieken, tot ik de aanwezigheid van een heilige voelde en nu zit ik zelf regelmatig in een katholieke kerk. Dat helpt mij. Ik merk uw afkeer van christendom op, ik wil je graag meedelen dat Jezus nooit oorlog advoceerde. Leef naar het zwaard, sterf door het zwaard zei Hij. Er is echt geen wijzere mens dan Hem op aarde geweest. "Ziet de Mens!" Als Jezus inderdaad zo wijs was waarom vond Hij dan niks uit? Ik vind onze wetenschappers vandaag de dag wijzer dan de profeten en de "heiligen" van de oudheid. Of het nu gaat om Boeddha, Jezus, Krishna etc.. Tevens heb ik WEL Openbaring in mijn Bijbel. En daar leer je een andere Jezus kennen dan die uit de Evangelieen. Namelijk eentje die komt om te oordelen, de levenden en de doden. Dan gebeuren er dingen (marteling en geweld) met ongelovigen/andersdenkenden zodat die mensen zeggen "rots val op mij, zodat ik sterf" maar de dood zal niet gevonden worden.. Neen, geef mijn portie maar aan Fikkie (alhoewel, dat is weer zonde voor Fikkie). Daarom ben ik tegen alle religies, en inderdaad daar hoort christendom ook bij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 1 minuut geleden zei najjreb86: Daarom ben ik tegen alle religies, en inderdaad daar hoort christendom ook bij. Wat doe je dan op dit forum? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei IKBENANDERS: Wat doe je dan op dit forum? Dus je mag enkel op dit forum als je amen en halleluja zegt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 1 minuut geleden zei najjreb86: Dus je mag enkel op dit forum als je amen en halleluja zegt? 1 minuut geleden zei najjreb86: Dus je mag enkel op dit forum als je amen en halleluja zegt? Heb ik dat gezegd in mijn uitspraak? Je leest er natuurlijk in wat je wilt, dat kan ik niet tegenhouden … Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 1 minuut geleden zei najjreb86: Als Jezus inderdaad zo wijs was waarom vond Hij dan niks uit? Ik vind onze wetenschappers vandaag de dag wijzer dan de profeten en de "heiligen" van de oudheid. Of het nu gaat om Boeddha, Jezus, Krishna etc.. Tevens heb ik WEL Openbaring in mijn Bijbel. En daar leer je een andere Jezus kennen dan die uit de Evangelieen. Namelijk eentje die komt om te oordelen, de levenden en de doden. Dan gebeuren er dingen (marteling en geweld) met ongelovigen/andersdenkenden zodat die mensen zeggen "rots val op mij, zodat ik sterf" maar de dood zal niet gevonden worden.. Neen, geef mijn portie maar aan Fikkie (alhoewel, dat is weer zonde voor Fikkie). Daarom ben ik tegen alle religies, en inderdaad daar hoort christendom ook bij. Ja dat klopt. (marteling en geweld) Er staat ook bijgeschreven wie zal lijden dan. Rechtvaardigheid is dat de daders eronder lijden en niet bij hun slachtoffers worden geplaatst he. Het reptielenras zal finaal knarsetanden in de hel. (Satire?) Zelfs wetenschappers kunnen volslagen idioten zijn. En de wetenschap wordt ook vaak misbruikt om leed te brengen he. Einstein was ook een wijs man, maar niemand vervloekt hem als een ander zijn relativiteitstheorie in een kernwapen veranderde. Dit doe jij eigenlijk wel met christendom. Ik daag u uit eens even serieus met Hem te worden, een tijdje gehoorzamen, Hem zoeken en Zijn stem leren herkennen. Wie weet verbaast het je nog. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 2 uur geleden zei Fundamenteel: En waar ontvingen de joden deze dan om hun OT in Geest en niet naar de letter te lezen? Corrigeer het eens dan aub. De wet is letterlijk voor het vlees, met het oogmerk om de geest te redden. Dat is waarom de wet samengevat over de liefde gaat. Psalm 119. De wet is geen gedrocht van onbehouwenheud, maar een keurslijf binnen welke ware vrijheid heerst en ook in het vlees geen zonde meer wordt gezien, die blijft in het volk. De Geest zoekt de wet en heeft haar lief, omdat zij getuigt van hie God het vlees geschikt maakt om Hem liefcte hebben boven alkes, en de nensen minder lief, maar wel net zo lief als jezelf. De Geest gaat vanzelf en komt onder meer en minder gelovigen. Gods Geest viel op hem, staat er dan. Maar in het oude testament was er ook een ordening met een zalving. De profeten, de priesters, Saul, David. Net zoals in het Nieuwe Testament de handen worden opgelegd. Voor het volk was er de bediening van de priesters. De priesters communiceerden de wil van de Geest van God, zoals tecommuniceerdv8n de schriften en neergedaald in hen en het volk kon bij de priestersct recht. Dat werden later pastoors en dominees. En dan het lezen: de wet is letterlijk. Maar de wet zegt in de samenvatting die de oudtestamentische leraars (die niet waren verziekt door hun eigen liefdeloze regeltjes) gewoon kunnen noemen, dat elke bepaling hangt in en past binnen het kader van de liefde. De samenvatting verkracht en vernietigt de oude wet daarom niet, maar zij bevestigt en verklaart deze. Romeinen 2:29. Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God. Deuteronomium 10. 15 Alleenlijk heeft de HEERE lust gehad aan uw vaderen, om die lief te hebben, en heeft hun zaad na hen, ulieden, uit al de volken verkoren, gelijk het te dezen dage is. 16 Besnijdt dan de voorhuid uws harten, en verhardt uw nek niet meer. 17 Want de HEERE, uw God, is een God der goden, en Heere der heren; die grote, die machtige, en die vreselijke God, Die geen aangezicht aanneemt, noch geschenk ontvangt; Hosea 6:6: "Want ik verlang naar genade (liefde) en niet naar offeranden, en naar de kennis van God meer dan naar brandoffers." Psalm 51 De offeranden Gods zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 4 uur geleden zei Fundamenteel: Christus verloste ons van de vloek der wet. Jawel, maar niet van de moraal van de wet. Die heeft Christus voor ons gehouden. Het is niet dat die idiote veel te harde wet niet te doen is voor mensen van goede wil, maar dat de mensen van goede wil niet heilig genoeg zijn om de wet na te leven. Dat is waarom er priesters waren om de mens te begeleiden en offers om het weer helemaal goed te maken met God, voor de tijd van dat offer. Wij zetten Christus in tegenover God als onze plaatsvervanger die de wet voor ons oprecht en volmaakt naleefde en als offer voor onze zonden. Dan is wel het minste om respect en liefde te hebben voor de wet, die mij als zondaar schuldig stelde en waarvoor Christus is gestorven. De wet is weg als oordeeluitspreker. Maar niet als moraal voor de geest van de wet die ook in de oude wetten door God was gelegd en nog steeds door God wordt gezocht. De oude wet is dus geen onding om tegen af te zetten en om op te schelden zoals de honende goddelozen doen, maar een bron van kennis van de liefde van God. En de kunst is om in elke wet te zien wat het is dat de geest van de wet inhoudt. Wat het is dat de Geest tot de gemeente wil zeggen. Want heel de oude bedeling is een spiegel hoe God de gevallen en onbekeerlijke mens terug organiseert onder zijn hoede en gezag. Naar het vlees. En de nieuwe bedeling mag hetzelfde nu zonder het vleselijke doen; maar nu naar de Geest. Het oude testament laat zien hoe het werkt. 3 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 4 uur geleden zei IKBENANDERS: Hetzelfde zie ik hier op dit forum gebeuren. Vredestichters delven (per definitie?) het onderspit in de strijd. Hoe kan een vredestichter een strijd aan gaan? Zie je zelf dan niet de tegenstrijdigheid? Een vredestichter gaat nooit een strijd aan, die verliest per definitie. En dat is helemaal okay. Er val namelijk niets te winnen! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 58 minuten geleden zei Hopper: Hoe kan een vredestichter een strijd aan gaan? Zie je zelf dan niet de tegenstrijdigheid? Een vredestichter gaat nooit een strijd aan, die verliest per definitie. En dat is helemaal okay. Er val namelijk niets te winnen! Zeer goed gezien! Een vredestichter gaat inderdaad (één punt voor jou dus) - geen strijd aan. Hij bemiddeld. En dat deed Cusanus dan ook. Overigens hoeft de bemiddelaar niet per definitie te verliezen, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken. 11 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten